Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #26 Skrevet 1. mai 2014 Dagens unge mennesker elsker luksus. De har dårlige manerer, bryr seg ikke om autoriteter og mangler respekt for sine eldre. Dagens barn er virkelige tyranner, de reiser seg ikke når eldre kommer inn i rommet hvor de sitter, de motsier sine foreldre, snakker sammen i voksnes nærvær, spiser grådig og tyranniserer sine lærere. Anonymous poster hash: d9231...d36
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #27 Skrevet 1. mai 2014 Dagens unge mennesker elsker luksus. De har dårlige manerer, bryr seg ikke om autoriteter og mangler respekt for sine eldre. Dagens barn er virkelige tyranner, de reiser seg ikke når eldre kommer inn i rommet hvor de sitter, de motsier sine foreldre, snakker sammen i voksnes nærvær, spiser grådig og tyranniserer sine lærere. Anonymous poster hash: d9231...d36 det er et sitat fra Sokrates, rundt 400 år fKr.... ungene blir ikke verre. Vi blir bare eldre. Anonymous poster hash: d9231...d36
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #28 Skrevet 1. mai 2014 Mange er det desverre, men de fleste er helt vanlige søte barn. Anonymous poster hash: 5886a...d63
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #29 Skrevet 1. mai 2014 Noen...ikke alle. Kan ikke dra alle barn under en kam. Oppdragelse og forledre er like forskjellige før som nå Anonymous poster hash: d0f27...187
Flutterby Skrevet 1. mai 2014 #30 Skrevet 1. mai 2014 Noen barn er skikkelig ufyselige, ja, men vil si at dagens ungdommer er mye mer skikkelige enn før. Det er mye mindre ungdomsopprør og rebel without a cause på Vgs nå enn før og mye mer respekt for de eldre og autoritetspersoner ( selvsagt finnes det unntak) Blir faktisk flau over meg selv som 15-åring når jeg ser hvor modne dagens 15-åringer er
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #31 Skrevet 1. mai 2014 Dagens barn ja... Helt utrolig hvis foreldre skal på besøk så tar de med unger og IPad, for ellers blir barn urolige og helt tragiske. Og ser veldig mange barn med IPad, som er helt i sin egen verden, får ikke kontakt med dem, de er kun IPad verden. Helt utrolig. Anonymous poster hash: 36fc2...783
Mandala Skrevet 1. mai 2014 #32 Skrevet 1. mai 2014 name="Anonym bruker" post="146330459" timestamp="1398927320"] Dagens unge mennesker elsker luksus. De har dårlige manerer, bryr seg ikke om autoriteter og mangler respekt for sine eldre. Dagens barn er virkelige tyranner, de reiser seg ikke når eldre kommer inn i rommet hvor de sitter, de motsier sine foreldre, snakker sammen i voksnes nærvær, spiser grådig og tyranniserer sine lærere. Anonymous poster hash: d9231...d36 Akkurat hva jeg tenkte skrive dette har blitt sagt i alle tider. Men for å svare på spm; jeg syns de fleste barna er veldig greie å ha med og gjøre. Ytterst få skiller seg ut som utakknemlige og med at de ikke hører etter i det hele tatt. De syns nok bare mye mer enn alle de "snille" (i gåsetegn, for snille er de aller fleste selvom de er på kanten Av hva min tålmodig klarer.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #33 Skrevet 1. mai 2014 Jeg opplever at barn i dag har mindre respekt for voksne bare fordi de er voksne enn de hadde tidligere, men dagens barn er mye snillere. De tollererer folk som er annerledes bedre og det er mye mindre tollerert å holde noen utenfor. Det er etter min mening viktigere enn å være underdanige alle voksne. Anonymous poster hash: b75a5...179
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #34 Skrevet 1. mai 2014 Jeg er muligens skikkelig frekk selv, for hvis jeg ser barn og ungdom som oppfører seg som dritt gir jeg klar beskjed om at det ikke er normal oppførsel, og hvis de ikke gir seg ringer jeg enten foreldrene eller lemper dem ut av kjøpesenteret der jeg jobber. Er de på besøk hos meg og ikke hører etter hever jeg stemmen til de hører, og gir dem en sjangse til å skjerpe seg, ellers ryker de rett hjem. Vil de ikke spise det jeg serverer får de faktisk ikke alternativer, de får beskjed om å sette ræva si på stolen og prate normalt til resten er ferdige. Som regel oppfører de seg bra når de bare får klare grenser, jeg gidder rett og slett ikke ufordragelighet. Anonymous poster hash: bf2c2...07e
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2014 #35 Skrevet 1. mai 2014 Jeg syns veldig mange oppfører seg som om de er verdens midtpunkt. De har vel lært det hjemme. Anonymous poster hash: b9ed2...5a8
Frøken Ubesluttsom Skrevet 1. mai 2014 #36 Skrevet 1. mai 2014 Noen barn er skikkelig ufyselige, ja, men vil si at dagens ungdommer er mye mer skikkelige enn før. Det er mye mindre ungdomsopprør og rebel without a cause på Vgs nå enn før og mye mer respekt for de eldre og autoritetspersoner ( selvsagt finnes det unntak) Blir faktisk flau over meg selv som 15-åring når jeg ser hvor modne dagens 15-åringer er Jeg har den motsatte oppfatningen. Jeg syns dagens 15 16 åringer er så utrolig umodne i forhold til for bare noen år siden. Finnes selvsagt unntak. Til og med 18 og 20 åringer syns jeg er mer umodne nå enn før. Da jeg var ung blei det sagt at jentene blei fortere modne enn gutta, og det stemte nok til en viss grad. Nå syns jeg faktisk det har jevnet seg ut. Jeg har opplevd gutter på 20 er mer modne enn jenter på 20. Det forekom sjelden når jeg vokste opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå