Jippipippi Skrevet 30. april 2014 #26 Skrevet 30. april 2014 Jeg har aldri vært så syk som når jeg var gravid. Spydde i ni mnd med alle tre. Lavt bt og null energi fordi jeg ikke fikk i meg nok næring. For meg er graviditet sykdom, som går over når barnet er ute Jo mer jeg stresset jo mer spydde jeg. Eneste som hjalp litt var å slappe helt av og gjøre minst mulig. Kvalmestillende tok jeg med alle tre. Gå til legen!
smiia Skrevet 30. april 2014 #27 Skrevet 30. april 2014 I første svangerskapet hennes var hun sykemeldt 100 % fra start til slutt pga en bilulykke noen måneder før. I andre jobbet hun 50% frem til 6 måned, og var 100% sykemeldt videre ut svangerskapet. Hun har aldri vært kvalm i noen av svangerskapene eller hatt noen andre store plager annet enn bekkenløsning siste halvdel av svangerskap nr 2 (ikke så gale at hun gikk på krykker eller noe) Så, vet ikke hvorfor hun føler seg som en ekspert, når hun ikke har måttet gå på jobb i 100% stilling og være drit kvalm i ukesvis. Kommer i allefall ikke til å snakke noe mer med henne om graviditeten. Hun sa til meg i går at jeg kom til å få et sykt vanskelig svangerskap hvis jeg skulle gå til legen når jeg bare var 6 uker på vei, og mente at jeg burde lese meg litt mer opp om graviditet slik at jeg visste hva jeg går til. Anonymous poster hash: d2cca...788 Hun fremstår som en besserwisser med dårlig selvinnsikt. Hadde latt hennes ord prelle av på meg som vann på gåsa, og kanskje også unngått henne i større grad, dersom dette er en pekepinn på hva slags type venn hun er.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #28 Skrevet 30. april 2014 I første svangerskapet hennes var hun sykemeldt 100 % fra start til slutt pga en bilulykke noen måneder før. I andre jobbet hun 50% frem til 6 måned, og var 100% sykemeldt videre ut svangerskapet. Hun har aldri vært kvalm i noen av svangerskapene eller hatt noen andre store plager annet enn bekkenløsning siste halvdel av svangerskap nr 2 (ikke så gale at hun gikk på krykker eller noe) Så, vet ikke hvorfor hun føler seg som en ekspert, når hun ikke har måttet gå på jobb i 100% stilling og være drit kvalm i ukesvis. Kommer i allefall ikke til å snakke noe mer med henne om graviditeten. Hun sa til meg i går at jeg kom til å få et sykt vanskelig svangerskap hvis jeg skulle gå til legen når jeg bare var 6 uker på vei, og mente at jeg burde lese meg litt mer opp om graviditet slik at jeg visste hva jeg går til. Anonymous poster hash: d2cca...788 Dustehøne!! Tenk at det finnes mennesker som ikke forstår at alle svangerskap er forskjellige! Blir helt matt, jeg.. Jeg har 3 svangerskap med ekstrem svangerskapskvalme bak meg, og jobbet 100 % gjennom de to første. Med sistemann hadde jeg 2 små å ta meg av i tillegg, så da gikk det ikke lenger, og jeg ble sykemeldt 50% gjennom hele svangerskapet. Det sørget for at jeg klarte å gjøre jobben min de siste 50 %. Hvis jeg ikke hadde fått den gradvise sykemeldingen da, hadde jeg blitt 100% sykemeldt senere, det er jeg helt sikker på.. Ikke hør på dustehøna, og ta en tur til legen! Anonymous poster hash: 1084c...a58
Ugl@ ruger... Skrevet 30. april 2014 #29 Skrevet 30. april 2014 Sånne burde få prøve en runde hypermesis, bekkensmerter, halsbrann ( den skikkelige typen som føles ut som hjerteinfarkt) og diverse andre " herlige" grsviditetssymptomer, så tenker jeg hun hadde holdt kjeft. Nei, i seg selv er det ingen sykdom, men man kan bli fryktelig syk som følge av graviditeten.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2014 #30 Skrevet 30. april 2014 Jeg har i mine svangerskap blitt sykemeldt rundt uke 7-8 pga kvalme, fått sykemelding og kvalmestillende (for i det hele tatt å beholde noe væske og etterhvert litt mat), vært sykemeldt helt og etterhvert delvis frem til rundt uke 15-16, så har jeg jobbet fullt frem til permisjonen. Når det er behov for å oppsøke lege og evt bli sykemeldt varierer fra person til person, noen får alle plagene i begynnelsen, andre får alle plagene mot slutten, mens andre får alle eller ingen plager i det hele tatt. Jeg hadde bestilt time hos legen og ikke nevnt noe mer om problemene for venninnen min. Og jeg hadde forsøkt sykemelding før medisiner. For meg hjalp ikke sykemelding nok, så da var jeg veldig glad for å kunne bruke tabletter i tillegg, hvis ikke hadde jeg måttet blitt lagt inn for å få intravenøst. Anonymous poster hash: 6188c...f1a
LME1001 Skrevet 30. april 2014 #31 Skrevet 30. april 2014 Jeg pleier å sette det på spissen med å snu på flisa: Alderdom er heller ikke noen sykdom, så da kan vi jo bare fjerne alle seniortiltakene i arbeidslivet? Nei, selvfølgelig skal vi ikke det. Graviditet er muligens ingen sykdom, men for mange fører det med seg plager/smerter og må derfor behandles som sykdom. Gravide som blir sykemeldte har fått sin sykemelding for en godkjent grunn. Selv har jeg kun hatt lette svangerskap, uten plager/smerter, men har ingen problemer med å forstå at mange sliter seg gjennom sine svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå