Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #26 Skrevet 27. april 2014 Nå har vi avtalt at han får sove hos min datter 2 netter til. Så 2 nettet med faren sin på eget rom. Derretter rett på baby rom på madrass. Kanskje lutt strengt. Men hele familien kan ikke hoppe når vi har lagt ned 8 mnd i hus og hjem. Han vil ikke ha et jenterom. Han vil ha min datters rom. Som skal være blått sa han.. finner meg ikke i dette. Må stå opp for min egen datter. Og la han være 12 år og ikke 6 år. Håper dette går over! Vært et h...... i kveld her... ; ( Hi Anonymous poster hash: 71cd6...df3
PRobert Skrevet 27. april 2014 #27 Skrevet 27. april 2014 Godt dere setter ned foten, han kan virkelig ikke forvente å få bytte rom helt plutselig. Bor han hos dere fast?
Tjofsen Skrevet 27. april 2014 #28 Skrevet 27. april 2014 Enig i at han bør sove på sitt eget rom eller babyrommet. Datteren din må få ha rommet sitt i fred. Synes det er en god idé at faren kan sove sammen med han et par netter i kjelleren.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #29 Skrevet 27. april 2014 Min datter bor her 50/50. Han er her 40/60. Er lei av at han får vilhy sin. Og at det aldri er godt nok. Dette var ca 10 gangen. Er alltid noe. Jeg føyer meg lett. For vil at han skal ha det bra hos oss.. men nok er nok... Håper det ordner seg !! Anonymous poster hash: 71cd6...df3
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #30 Skrevet 27. april 2014 La faren sove på sofaen med ham en uke eller så. La ham ha venner til å overnatte og når faren flytter ut kan dere installere en toveis babycal med kamra slik at han kan se og høre dere og også nå dere raskt. Det kan gjøre det mindre ensomt i kjelleren. Ellers foreslår jeg at dere bruker rommet hans en del alle sammen. Se TV sammen der om kvelden, sitt der og spill spill ol. La ham forbinde hygligere og trygge ting med rommet. Det er helt normalt for en 12 åring å bli redd for å sove så langt borte fra alle andre. Anonymous poster hash: 84fea...783
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #31 Skrevet 27. april 2014 Han vil ikke sove på rommet sitt. Han vil ikke sove på babyrommet. Og han vil kun sove på rommet til jenta di, som han vil ha som sitt og male blått? Hvis jeg har forstått riktig, så virker dette mer som en bortskjemt drittunge enn en som faktisk er redd for å sove på sitt eget rom nede alene. Da hadde han takket ja til babyrommet! Han konkurrerer med datteren din rett og slett. Hun er irritert, det merker han. Og derfor gjør han som han gjør! Rett og slett. Unger krangler med hverandre på utspekulerte måter så de voksne ikke skal se det. Han bruker det at han er redd så dere skal få dårlig samvittighet. Ut med gutten fra det rommet! Og aldri inn igjen. Med mindre du vil ha en fjortis som totalt overkjører lillesøster! Anonymous poster hash: 144c9...42e
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #32 Skrevet 27. april 2014 Jeg er ikke streng til vanlig. Men jeg må ta hensyn til alle her. Vil jo han skal ha det bra hos oss. Viktig at han føler seg hjemme her..kommer tilbake med oppdatering. Hi Anonymous poster hash: 71cd6...df3
shasha Skrevet 27. april 2014 #33 Skrevet 27. april 2014 (endret) Dere syr jo puter under armene på gutten. Ikke rart han er så frekk. Slutt med det, ellers så risikerer dere at han blir enda mer ufordragelig i fremtiden. Endret 27. april 2014 av shasha
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #34 Skrevet 27. april 2014 Får ikke sove nå. For dette plager meg mer enn jeg vil innrømme. Er redd for at det ender opp med at han får vårt eller min datrers rom nå. Faren vil jo også at han skal ha det bra når han er hos oss.. tenker frem og tilbake nå.. Håper det går seg til... jeg vil jo ikke være vanskelig. Men barna er viktig for meg. Og min datter er vel mer * føyelig* enn gutten... så lett at hun blir overtalt. Men det nekter jeg!! Hi Anonymous poster hash: 71cd6...df3
shasha Skrevet 27. april 2014 #35 Skrevet 27. april 2014 Derfor er det enda viktigere at du står opp for datteren din. Tro meg, hun vil sette større pris på det enn du aner.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #36 Skrevet 28. april 2014 Du sier hele veien at du vil han skal føle seg hjemme og ha det bra hos dere... Hva faen med datteren din? Er det ikke like viktig, om ikke mer (siden hun er der 50% og han 40%) at HUN føler seg hjemme og har det bra? Og selv om hun er mer "føyelig" som du sier, så skal hun aldri bli tatt hensyn til eller få viljen sin og ha det bra? Her bør dere begge (foreldre) ta dere grundig sammen og sette ned foten. Slutt å forskjellsbehandle ungene! Behand barna likt og nekt gutten nytt rom! Ville han ha det får han ta det! Han gråt for å få det, da kan han gråte når han har det. Tenk på kampene om noen år, hvordan de blir, når dere er så tafatte å tillater alt "kongen" på 12 sier... Anonymous poster hash: bf5b5...87c
Gjest Skrevet 28. april 2014 #37 Skrevet 28. april 2014 Himmel....guttungen skal ikke ha viljen sin. Og ei heller dele et rom med dattern din. Han kommer jo snart i den aldern hvor ting skal utforskes!! Nei sutreungen kan ligge der nede siden han vrælte seg til det. Har dessverre ikke sympati med han.
Sint naken biltyv Skrevet 28. april 2014 #38 Skrevet 28. april 2014 Enkelt, jeg hadde latt han sove på babyrommet, satt opp en feltseng eller mgdrass på gulvet. Jenta på 10 skal få ha rommet sitt i fred, der har han ingenting å gjøre, det er hennes ene friområde i huset som er bare hennes å trekke seg tilbake på når hun vil være i fred. Gutten har sitt rom nede og det får han bruke på dagtid. Er han redd for å sove der får han sove på babyrommet til den redselen går over og han kan sove på sitt eget rom. Hadde overhodet ikke byttet om på rommene igjen, babyen er fremdeles i magen og skal vel uansett sove på deres rom første tiden. Gutten er snart tenåring, så "angsten" for å sove i egen etg gir seg nok snart når han ikke får viljen sin. Anonymous poster hash: adfe4...a9a Enig!!
Mia_73 Skrevet 28. april 2014 #39 Skrevet 28. april 2014 Han kommer straks i puberteten og DA vil han garantert ha det største rommet som i tillegg ligger et annet sted i huset. Jeg syns det var ikke så dumt å la ham få dette rommet selv om det betyr han vant en kamp. Nå vil han ikke sove der, men da må dere bare stå på deres og som foreslått får han sove i babyrommet eller pappaen sover hos ham en stund. Fullstendig uaktuelt at han får bytte rom. Tro meg, om noen måneder VIL han ha kjellerrommet.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #40 Skrevet 28. april 2014 Du kaster ikke ut datteren din fra hennes rom , han vant romkampen en gang og kan ikke stjele hennes . Hva med henne oppi dette her? Hun er 10 år! Om dere ber henne bytte rom nå hva sier det til henne? Bare han som er viktig. Du må være bestemt på dette , han er 12 ikke 5. Da får Far evt sove der med han til han vender seg til rommet han albuet seg til! Og seff skal ikke dere ned og baby oppe. Største gutten på 12 skal ned! Anonymous poster hash: 0364d...6f7
Englenemine Skrevet 28. april 2014 #41 Skrevet 28. april 2014 Siterer sååååå Kelly Taylor. Sørg for at datteren din får ha rommet sitt i fred. Makan!
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 28. april 2014 #42 Skrevet 28. april 2014 Har du spurt datteren om hun vil bytte og få det største rommet da? Kanskje alle blir glade. Mest trolig er han nok redd, av en eller annen grunn. Eller føler seg skviset ut i kulda? Mange rare tanker i hodet til en gutt i den alderen.. Uansett ville jeg aldri latt han dele rom med 10-åringen... Gutter i den alderen kan finne på mye rart med småjenter!
Sint naken biltyv Skrevet 2. mai 2014 #44 Skrevet 2. mai 2014 Har du spurt datteren om hun vil bytte og få det største rommet da? Kanskje alle blir glade. Mest trolig er han nok redd, av en eller annen grunn. Eller føler seg skviset ut i kulda? Mange rare tanker i hodet til en gutt i den alderen.. Uansett ville jeg aldri latt han dele rom med 10-åringen... Gutter i den alderen kan finne på mye rart med småjenter! Enig!!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #45 Skrevet 2. mai 2014 Hei. Han har sovet noen dager med faren i kjelleren. Og en natt på babyrommet. Nå dro han til moren i dag. Så vi har sagt når han kommer hjem igjen skal han prøve å sove alene på rommet sitt. Håper det går bra ! Min datter vil ikke bytte rom nå.. Hi Anonymous poster hash: 71cd6...df3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå