Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Vi har kjøpt nytt hus. stort. 3 soverom i 2 etg. 1 i kjelleren. Svært! Samboerens sønn har hardnakket sagt han vil ha det største. Jeg har en datter selv som også ville ha det rommet. Men han fikk viljen sin tilslutt. Vi har en baby på vei. Så vi har en hver. Og vår på vei.. etter at vi har brukt en formue på å pusse opp. Til et skikkelig gutterom. Innredet baby rom. Min datters rom og vårt rom. Så nekter han å sove på sitt eget rom. Han vil ikke sove alene i egen etg. Dette har han visst i 9 mnd. At vi andre måtte sove oppe. Så nå sover han på rommet til min datter. De er 10 og 12 år. Han er eldst. Hvordan skal jeg gå frem? Blir litt irritert. For min datter vil jo ikke ha han hengende på rommet sitt hele tiden. Pluss sove der. Hun sier hun aldri får fred. Han er ganske slem med henne. Og overkjører fort alt og alle. Vi har jo malt og innredet alle 3 rom oppe. Babyrom er helt rosa med prinsesse tapet. Min datter sitt er jente.jente rom. Vi har vårt. Det minste. Og nå vil han flytte opp. Han trumfet igjennom å få det største rommet. Etter mye om og men. Ga vi etter.. hva gjør vi nå?? Han gråter og bærer seg. Jegblir frustrert. (Gidd ikke høre hvor idioyæt jeg er som blir det, men slik er det) Hva ville dere gjort? Jeg flytter ike ned og lar baby sove i en annen etgfør hun er ihvertfall 6 mnd. Skal vi innrede min datters rom for å gi det til han?? Da føler jeg hele huset danser etter hans pipe.. hun har jo eendelig fått det fint der inne.. Hva ville dere gjort? Konstruktive svar mottas. Anonymous poster hash: 71cd6...df3
Serepta Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 Hva sier faren hans da ? Jeg hadde nok latt han sove i kjelleren jeg altså. Så får papoaen sove på en madrass sammen med han til gutten er vandt til å sove der.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Jeg hadde satt meg ned sammen med gutten og faren en gang dette ikke var et tema i tganspunktet og snakket om hva han (gutten) tenker om dette. Vil han ikke ha rommet lenger, så får han ta et av de mindre rommene, og at det da må forbli slik, eller at han biter det i seg og sover der han skulle sove. Hadde også forklart at det ikke går an å styre sånn for hele familien. Ja, han er fortsatt et barn, men den eldste av dem og må forstå at man kan ikke få alt som man vil med en gang her i livet. Anonymous poster hash: c1ea9...ba8
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #4 Skrevet 27. april 2014 For en drittunge. La ham sove på gangen utenfor deres soverom dersom han absolutt ikke vil sove nede. Ærlig talt! Anonymous poster hash: aa996...213
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Faren lot han ligge på rommet til min datter. Så nå sover vi der. Men godt poeng i å la faren sove med han. Syns det er dumt om alle må forrandre på rommene nå. Etter så mye styr. Rommet hans er dobbelt så stort og fint som det største oppe. Og han ville ha det for han er eldst av de.. han har jo visst vi sover i en annen etg. Kanskje han er redd? Men jeg blir frustrert. Har brukt 40 000 på å lage alt flott til han. Med dobbel seng. Sofa. Tv. Osv. Også vil han sove på min datters rom. Anonymous poster hash: 71cd6...df3
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 Sover Han der! Ikke vi. Hi Anonymous poster hash: 71cd6...df3
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #7 Skrevet 27. april 2014 Jeg vil tro at han egentlig er redd for å sove i kjelleren helt alene. Og den redselen bør dere ta på alvor. Det er nok ikke det at han nå skal trumfe gjennom sin vilje bare for å gjøre det. Nr to foreslo at pappaen kan sove der sammen med ham en stund til han blir vant med det. Det ville jeg prøvd først. Det vil jo være praktisk at han har det rommet når han blir 1-2-3- år eldre også. Anonymous poster hash: bca97...d76
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #8 Skrevet 27. april 2014 Ja nå skal vi prøve det.. at faren sover der. Men han vil ha min datters rom. Ikke hvilket som helst rom i 2 etg.. mye gråt og surmuling her nå. Jeg er i villrede.. Anonymous poster hash: 71cd6...df3
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #9 Skrevet 27. april 2014 Ja nå skal vi prøve det.. at faren sover der. Men han vil ha min datters rom. Ikke hvilket som helst rom i 2 etg.. mye gråt og surmuling her nå. Jeg er i villrede.. Anonymous poster hash: 71cd6...df3 Han kan ikke ombestemme seg nå, han har selv kjempet seg til det rommet. Jeg synes det er en veldig god ide at faren sover der en stund. Anonymous poster hash: 09a5a...d26
Serepta Skrevet 27. april 2014 #10 Skrevet 27. april 2014 Han høres jo ut som om han konkurrerer med datteren din. Hun skal ihvertfall ikke måtte gi fra seg rommet til han enda en gang. Stå på ditt. Men la pappa sove med han i tilfelle han er engstelig for alvor.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #11 Skrevet 27. april 2014 Uansett om han er redd eller hva det er så er galt med rommet så skal ikke dette gå utover en jente på 10 år. Hun skal ikke stille tid og rom til disposisjon fordi andre tar tatt gale valg. Gi henne rommet sitt tilbake! Alene! Hvordan dere løser det med gutten får dere bli enige om, men la jenta få ha rommet sitt i fred. Anonymous poster hash: 241d5...453
mylittlecat Skrevet 27. april 2014 #12 Skrevet 27. april 2014 Høres ut som gutten er redd for å sove alene i kjelleren. Det er jo ikke noe han kunne vite på forhånd, og bør hvertfall ikke straffes ved å tvinge han til å sove der. Er det ikke bare å male om de to rommene da, så kan de bytte? Er jo ikke så mye jobb så lenge det kun er maling!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #13 Skrevet 27. april 2014 12 år? Hadde aldri godtatt å la han sove med 10-åringen ..... Anonymous poster hash: 04e5c...21a
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #14 Skrevet 27. april 2014 Høres ut som gutten er redd for å sove alene i kjelleren. Det er jo ikke noe han kunne vite på forhånd, og bør hvertfall ikke straffes ved å tvinge han til å sove der. Er det ikke bare å male om de to rommene da, så kan de bytte? Er jo ikke så mye jobb så lenge det kun er maling! Hvorfor skal jenta vike på nytt igjen for guttens ønsker? Virker som hun har fått et rom hun trives med og er fornøyd med, og så skal hun igjen settes til side for hans ønsker. Nei vet du hva, det mener jeg er for gale! Anonymous poster hash: 241d5...453
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #15 Skrevet 27. april 2014 Hadde ikke gitt ham hennes rom. Da lærer han at han får som han vil bare han griner nok. Og hva tror du din datter føler som blir overkjørt og tilsidesatt fordi gutten trasser igjennom sin vilje. Få ham ut av hennes rom og inn i sitt eget, da får heller far sove med ham. Stå på for din datter, hun kan da ikke bli dyttet rundt pga en gutt som ikke får det som han vil. Hvis hun vil bytte rom så puss opp kjeller-rommet igen etter hennes ønske og la gutten sove på jenterom. Anonymous poster hash: 13173...886
mylittlecat Skrevet 27. april 2014 #16 Skrevet 27. april 2014 Høres ut som gutten er redd for å sove alene i kjelleren. Det er jo ikke noe han kunne vite på forhånd, og bør hvertfall ikke straffes ved å tvinge han til å sove der. Er det ikke bare å male om de to rommene da, så kan de bytte? Er jo ikke så mye jobb så lenge det kun er maling! Hvorfor skal jenta vike på nytt igjen for guttens ønsker? Virker som hun har fått et rom hun trives med og er fornøyd med, og så skal hun igjen settes til side for hans ønsker. Nei vet du hva, det mener jeg er for gale! Anonymous poster hash: 241d5...453 Ikke snakk om å vike i det hele tatt, svaret mitt er basert på at hun har lyst på det rommet.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #17 Skrevet 27. april 2014 Jeg tror jeg hadde snakket først med jenta di om hva hun ønsker. Ønsker hun det større rommet og tørr å sove en etasje ned hadde jeg latt henne få det og kan hende brukt litt penger på maling eller annet for at hun skulle få sette sin preg på det mens gutten kunne få hennes rom men måtte fint finne seg i at rommet han nå har er jente. Det hadde jeg ikke brukt noe på å pusse opp igjen ihvertfall ikke på et år minst. En 12 åring kan fint tåle konsekvenser av valgene sine. Men om jenta vil ha rommet som hun har nå hadde jeg latt henne få ha det og jeg hadde laget forbud mot han i det rommet, samme om hun velger å bytte rom. Hun trenger sitt eget rom og sin egen plass. Ikke lett å få en stefar og stebror og et halvsøsken så se nå til at hun har plass som er hennes eget som han ikke får lov å ta fra henne. Snakk med far og si at det er ikke aktuelt at sønnen skal sove på stesøsterens rom. Må gutten sove oppe kan dere legge en madrass på babyrommet. Ikke så spennende å sove der sikkert. Og da forstyrrer han ikke noen andre siden det rommet ikke er i bruk ennå. Og så får eventuelt far campe på madrass nede hos han natta gjennom eller til han sovner i en periode slik at han føler seg tryggere på rommet om det viser seg at det er utrygghet som gjør at han vil opp. Det er ihvertfall viktig at din datter får makta og ikke han om det kan bli slik at det blir rom bytte. Slik at hun ikke igjen føler at han vinner og han dytter hennes plass i familien til en mindre viktig rolle. Anonymous poster hash: 57828...5fc
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #18 Skrevet 27. april 2014 Off. Ja hva skal jeg si.. han har jo som sagt visst om at han vil sove i etg alene. Og at vi ikke kan sove der.dette har vi pratet om. Men han har stått på sitt.. men tenker jo at han er reelt redd. Så blir irritert og lei meg om en annen. . Vil jo han skal ha det bra.. viktig for meg.. Derfor har jeg lagt mye ned i å skape et flott rom til han.. og min datter ble tilslutt veldig glad for sitt. Hun vil ikke ned lengre.. føler ikke han gjør dette med vilje. Kanskje han er husredd. Men vi har bodd her i 2 uker nå.. så han burde bli varm i trøyen. Og han får ikke lov å dele rom med jenten min permanent. Men i denne overgangen får jeg og hun bite tenna sammen. Men hvor lenge skal jeg si til hun det er ? Hun blir sint på meg.. og mener hun aldri får fred. Baby rommet står jo ledig enda.. han vil ikke ha det eller sove der... og jeg kan heller ikke la baby sove i kjelleren. Siden vi har det aller minste rommet oppe på 7 kvm. Er det ikke plass til vår baby på vårt rom heller. Anonymous poster hash: 71cd6...df3
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #19 Skrevet 27. april 2014 Slik jeg oppfattet det så er det han på 12 som ikke vil sove nede? Ærlig talt, en 12-åring burde lære seg til enkelte ting. Jeg skjønner godt at folk har skrekk for ulike ting og er ikke overrasket over at han er nervøs for det, men han må lære seg at ikke alt alltid går hans vei og at han overlever selvom han sover i en egen etasje. Kjenner jeg gutter rett angrer han med en gang han har vent seg til huset, hvis han får bytte. Anonymous poster hash: 7f544...a50
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #20 Skrevet 27. april 2014 Enkelt, jeg hadde latt han sove på babyrommet, satt opp en feltseng eller mgdrass på gulvet. Jenta på 10 skal få ha rommet sitt i fred, der har han ingenting å gjøre, det er hennes ene friområde i huset som er bare hennes å trekke seg tilbake på når hun vil være i fred. Gutten har sitt rom nede og det får han bruke på dagtid. Er han redd for å sove der får han sove på babyrommet til den redselen går over og han kan sove på sitt eget rom. Hadde overhodet ikke byttet om på rommene igjen, babyen er fremdeles i magen og skal vel uansett sove på deres rom første tiden. Gutten er snart tenåring, så "angsten" for å sove i egen etg gir seg nok snart når han ikke får viljen sin. Anonymous poster hash: adfe4...a9a
Superdolly Skrevet 27. april 2014 #21 Skrevet 27. april 2014 (endret) Nå er tiden inne for å stå opp for din datter. Selvsagt er hun sint på deg. Hun har tapt helt og fullt. Først tapte hun kampen om det største rommet. Så tapte hun sitt eget rom. Hun har ikke lenger sitt eget rom, men må leve med en ubedt gjest som hun ikke ønsker å ha der. Flytt ham inn på babyrommet i morgen, og la ham sove der. Han vil ikke, sier du, men hvorfor skal dere ta hensyn til det? Datteren din vil ikke ha ham på sitt rom, og ingen tar hensyn til hennes ønsker. Nå er det på tide å begynne med nettopp det. Fortell ham at din datters rom er din datters, og at han ikke kan velge det. Han har sitt eget rom, som han skrek seg til. Tør han ikke sove der, får han sove på babyens rom. Det er de valgene han har. Så får han heller skrike seg hes. Endret 27. april 2014 av Superdolly
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #22 Skrevet 27. april 2014 Babyrommet eller eget rom. Ferdig snakka. Anonymous poster hash: af3a9...486
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #23 Skrevet 27. april 2014 Ja da er ikke jeg helt på jordet. Takk for alle meninger Hi Anonymous poster hash: 71cd6...df3
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #24 Skrevet 27. april 2014 Legger du babyen på eget rom fra første dag? Legg gutten på madrass på babyrommet. Min tøffe 12 åring måtte ha døra på gløtt en periode når han la seg. Han tenkte på så mye og fikk ikke sove uten at han hørte det var folk i huset. Det var en liten periode, det gikk over. Kanskje gutten faktisk er redd. Hvor ofte er han hos dere? 12åringer er både små og store. Anonymous poster hash: 6c750...2b9
PRobert Skrevet 27. april 2014 #25 Skrevet 27. april 2014 Hadde ikke latt ham invadere jentas rom på den måten, det er jo direkte slemt mot henne. Forstår godt at hun er sint. Han er 12, og det går an å prate til ham. Hadde ikke latt ham bestemme noe nytt nå, han gnålte seg til det største rommet og siden vi alle vet at han ikke kommer til å krepere av å sove der synes jeg han må tåle den konsekvensen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå