Gå til innhold

Ferie uten barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine reiste i 4 dager til USA på bryllupsreise da jeg var 2 år. Jeg var hos mormor og morfar.

I dag er jeg 38 år og har egne barn. Har fortsatt ikke merket noen ettervirkninger av de 4 dagene ;)

Anonymous poster hash: b10b9...737

Reiste de 4 dager til USA? Tar ikke flyturen 1-2 dager i seg selv!

Anonymous poster hash: 44937...188

Da jeg reiste tok flyturen 13 timer. 4 dager dit og tilbake høres slitsomt ut.

Anonymous poster hash: c21ae...569

Se svar #24

Beklager at jeg ikke nevnte det med en gang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste en artikkel i stad om småbarnsforeldre som ikke prioriterer å være kjærester, eller rett og slett glemmer det, når A/S-familien er et faktum. Det fører til mange utbrente forhold, og mange velger å gå fra hverandre.

Jeg synes altfor mange kun sirkler livet sitt rundt barna, i så måte at de ikke kan være foruten dem lenger enn noen timer, kanskje ett døgn. Tror flere hadde hatt godt av å bare være seg selv, eller bare være kjærester en bitteliten periode.

Selv dro vi alene på en ukes sydentur da eldstemann var halvannet år. Han bodde hjemme i huset vårt, med begge bestemødrene sine. Var i bhg som normalt. Jeg husker den uka som noe veldig positivt og godt for oss! Og så vidt jeg vet, er guttungen en normal og lykkelig gutt på fem år i dag:)

Til høsten skal vi gjenta dette. Da er yngste tre år. Så mitt råd er selvfølgelig å reise, uten barn:)

Skrevet

Vi hadde med 2 åringen på vår bryllupsreise til Spania.. Uaktuelt å reise uten henne, så langt og så lenge vekke 😉

Jenta vår har vært i Italia, Rhodos og Spania i varmen, og det har gått fint. Men har holdt oss en del ved bassengkanten og ved leiligheten/hotellet.

Syns dette er noe dere må kjenne på selv. Om dere tar med dere barna, så må dere være innstilt på å legge opp reisen etter de; ikke sikkert det er gjennomførbart med mange utflukter osv.

Om dere syns det er greit å reise uten barna, så hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: d2869...9d5

Skrevet

Vi droppet tropiske reisemål og dro 7 dager til New York! Barna på 5 og 2 år var hos besteforeldrene.. Helt supert :) Fikk ikke dårlig samvittighet, da barna faktisk ikke ville hatt noe glede av en slik storbyferie på samme måte om vi dro til et strandparadis.

Vi fikk virkelig utforsket byen, så musikaler på Broadway, og pleiet kjærligheten :)

Anonymous poster hash: 29600...806

Skrevet

Kan dere ikke dra en litt kortere tur kanskje til en storby. Gjøre noe dere ikke så lett kan få gjort med små barn.

Jeg ville uansett tatt en kortere tur uten barn, det er vel godt for dere å ha en egen tur og sundt å pleie forholdet mener jeg.

Skrevet

Vi dro på 3-4 dagers bryllupstur da eldste var ett år. Vi dro ikke langt, hun var hos besteforeldre hun kjente godt, og det gikk veldig fint, ingen ettervirkninger ;) Men følte ikke den gang at vi kunne være lenger borte. Enig i at ferier i hovedsak skal være med barna (for vår del), men synes bryllupsreise er noe eget, jeg da. Og vi hadde i hvert fall veldig godt av å ha fullt fokus på hverandre noen dager etter en intensiv babyperiode… 

Skrevet

Dere som på død og liv ikke kan reise fra barna når de er små, når er de store nok til at dere kan dra på tur uten??? 18? Hvorfor kan ikke dere reise? Vist barna er med omsorgsfulle personer som de kjenner og har det bra?

Har dere besteforeldre som stiller opp å passer, og som barna er vant og være sammens med, så Reis på bryllupsreise uten barn og kos dere!!

Anonymous poster hash: 289b4...205

Skrevet

Hadde reist uten barn ja helt klart,tar ikke med vår 3 åringen når vi gifter oss om 2 år

Skrevet

Dere som på død og liv ikke kan reise fra barna når de er små, når er de store nok til at dere kan dra på tur uten??? 18? Hvorfor kan ikke dere reise? Vist barna er med omsorgsfulle personer som de kjenner og har det bra?

Har dere besteforeldre som stiller opp å passer, og som barna er vant og være sammens med, så Reis på bryllupsreise uten barn og kos dere!!

Jeg syns at det er greit å dra bort en helg når minste ungen runder 2 år og er sammen med voksne den er trygg på.

Stor forskjell på unger på 1 og 2 år.

Man får tid til mye kjæreste tid når ungene er i seng og noen timer en ettermiddag en helg når ungene har barnevakt hjemme. Det trenger ikke være mange dager borte for at det skal telle som kjæreste tid. Det kunne man gjort før barna kom og når de er større. Ikke akkurat i småbarnstiden. Den tar ikke så mange år av ett helt liv og er helt egenvalgt.

Anonymous poster hash: c21ae...569

Skrevet

Det er en enorm forskjell på å reise fra en 5 åring kontra en 1-2 åring!

Hvorfor trenger man å reise bort så lenge om man trenger 'kjærestetid'? Hva med en langweekend i Oslo eller en fjelltur? Barna er små en så kort periode og jeg skjønner faktisk ikke behovet for å reise 'jorden rundt' og være borte mer enn 3-4 dager når de er så små.

Å velge å få barn innebærer også å velge å sette egne behov og ønsker etter hva som er best for barnet.

Skrevet

Har ikke noe imot at folk reiser uten barn, men jeg tror man kan ende opp med å bli skuffet. I alle fall ble jeg det. Hele ferien gikk til å tenke på at hun egentlig skulle vært med, at hun hadde likt sånn og sånn, at hun hadde kommet til å si sånn og sånn da det og det skjedde osv.

Gjør det ikke igjen.

Skrevet

Anonym bruker, on 27 Apr 2014 - 19:49, said:

Anonym bruker" data-cid="146321429" data-time="1398620839" data-date="i dag, 18:47 said:

Foreldrene mine reiste i 4 dager til USA på bryllupsreise da jeg var 2 år. Jeg var hos mormor og morfar.

I dag er jeg 38 år og har egne barn. Har fortsatt ikke merket noen ettervirkninger av de 4 dagene ;)

Reiste de 4 dager til USA? Tar ikke flyturen 1-2 dager i seg selv!

Anonymous poster hash: 44937...188

eh...lite erfaring? Anonymous poster hash: 621a1...2ba
Skrevet

Jeg giftet meg i fjor, og vi reiste hele 5 dager (ons- man) uten barn. Det var superdeilig og anbefales. Vi reiste på et sted med masse å oppleve. Barna mine var da to og fem år, men det holdt med fem dager, for jeg savnet barna mine fryktelig den siste dagen. Barna hadde det gull og besteforeldrene, da.

Skal faktisk gjøre det samme igjen i sommer. Vi har lite barnevakt ellers i året og unner oss en liten ferie uten barn.

Anonymous poster hash: fde4e...106
Skrevet

Reis uten barn eller utsett turen til dere føler dere kan reise uten dem. Datteren vår var fem år & vi var borte i 16 dager i USA/Karibien - et minne for livet ❤️ Hun storkoste seg hos besteforeldre, som også tok henne med forskjellige steder i Norge.

Om små barn takler varmen osv - vi reiser hver vinter år til sørøst-Asia, og det har aldri vært noe problem selv om barna har vært 4 mnd eller 1,2,3... Osv år. Synes tropene er mer behagelig enn f.eks 40 grader i sydeuropa om sommeren (selv om sistnevnte går helt fint det og ;))

Anonymous poster hash: f75e6...a9a

Skrevet

Hadde dratt på 4-7 dagers tur uten ungene. Kost seg skikkelig og bare nytt fridagene med mannen! Frokost på sengen, Sene kvelder med drink i baren. God middag og bare fred og ro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...