Gå til innhold

Fet gravid dame..


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Hvorfor tenker du at hun har gitt opp?!

Jeg tenker at hun har valgt å nyte gravditeten og for en gangs skyld spise det hun har lyst på nå når hun har en god unnskyldning for å legge på seg litt.

Atte hæ?! En god unnskyldning for å legge på seg litt? Snarere tvert i mot! En plikt til åmholde seg så sunn som mulig for barnets skyld.

 

Anonymous poster hash: 20674...14d

Det er ikke farlig å gå opp litt i vekt under graviditet. Å unne seg noen bamsemums er helt greit! Ingen barn har tatt skade av det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker følgende: du hi, må få deg en hobby eller lignende så du slipper å bry hodet ditt med ting du ikke har noe med.

Skrevet

Å jøss, folk har virkelig misforstått et og annet. Å være svært overvektig FØR graviditet er skadelig fordi man da har stor risiko for å bli alt for stor for kroppen generelt av vektøkningen svangerskapet gir.

 

At man legger på seg UNDER svangerskapet er i seg selv ikke farlig, det som skader baby er et kosthold basert på sukker, mettet fett og raske karber, altså, boller, brus og kebab! Så lenge man spiser hovedsakelig sundt, kan man unne seg litt snop uten å skade baby, og går man opp masse så gjør man det, baby tar den næringen han/hun trenger og resten legger seg på mor.

 

Jeg gikk opp masse under første graviditet, fikk det ikke av meg på mange år, men ungen er en liten og slank 6 åring i dag, var 50 cm lang og 3,6 kg tung ved fødsel, helt normal med andre ord! Andre svangerskap var jeg mer trent og normalvektig før jeg ble gravid, la ikke på meg mer enn nødvendig, og er nå slankere enn på lenge kun 4 mndr etter fødsel.

 

Så slapp av HI, at kunden din koser seg litt i overkant med bamsemums skader ikke baby så lenge hun spiser sundt ellers!

 

Anonymous poster hash: caf7d...863

Skrevet

Kort sagt burde alle gravide låses inne på et hjem dagen etter at de tester positivt slik at de kan tvangsfores med bare sunn mat og holdes borte fra ondskap som godteri, sjokolade, røyk, forurensning og alkohol.

 

Alt annet er utrolig egoistisk og sånne folk burde ikke få barn.

Skrevet

Selv om kanskje vinklingen kom litt uheldig ut, så synes jeg faktisk dette er noe det må gå an å diskutere uten at folk river seg i håret over hvor dum HI er som bryr seg om slikt. Hvis det er snakk om gravide som røyker eller drikker alkohol synes alle det er grusomt, men hvis noen trykker i seg drittmat og godis dagen lang, så er det liksom helt greit. Må jo få spise hva man vil uten at folk skal dømme en, liksom.

Tullete opplegg, spør du meg. Å fråtse og spise for både to og tre, bare fordi man er gravid, det er da ikke akkurat noe man burde feie under teppet og ikke snakke om, bare fordi vekt er et sårt tema!

Greit nok at ikke HI har noe med hva denne kunden hennes gjør, men selve essensen i innlegget dreide seg vel strengt tatt ikke om hvorvidt man skulle bry seg med folk i frisørstolen eller ei, men heller kosthold under graviditeten.Anonymous poster hash: 604aa...952

Grunnen til at folk skriver her om "hvor dum HI err" (dine ord), er jo nettopp på grunn av vinklingen hun velger. Hun blander synsing og fakta i en eneste saus og legger det fram så nedsettende som overhodet mulig. Hverken HI eller du vet om denne damen "trykker trynet fullt av dritt" (HIs ord) "dagen lang" (dine ord). Alt HI vet er at hun spiste en pose bamsemums mens hun satt i frisørstolen.

 

HI vet heller ikke at hvor mye denne kunden har lagt på seg, med mindre hun faktisk har en vekt koblet til frisørstolen for å sjekke at kundene holder seg tynne nok for henne.

 

En tredje ting er at HI absolutt ikke vet om det er noen grunn til at kunden velger å ikke trene under graviditeten. Kanskje denne kunden valgte å ikke fortelle HI alt. Kanskje denne kunden fryktet at hun skulle bli underholdning på frisørenes pauserom etter timen, eller enda verre, bli hengt ut på nettet.

Skrevet

Hyggelig å gå til frisøren. Bli utspurt av en nysgjerrig frisør og deretter bli uthengt på forum etterpå. Snilt...

 

Anonymous poster hash: 5f0d6...cbf

Skrevet

Altså nå vet jo ikke vi hva hun spiser i tillegg til bamsemumsen. Kan jo hende maten er variert fordet. Kan også hende hun sluttet å trene, spiste ekstra store porsjoner osv, så dine blikk på hennes ekstra kilo og så valgte å spøke det vekk? De fleste, hvertfall med planlagte graviditeter, vet at barnet trenger næringsstoffer. De tar folat og spiser ordentlig mat. Tviler faktisk på hun hadde vært så åpen om godteriinntaket om det var helt over styr. Om hun bare proppet i seg burgere og snacks dagen lang, er sjansen stor for at hun heller ville skammet seg og unngått å gjøre det åpenlyst. Hun ville også fått beskjed på kontroll dersom vitaminlagrene hennes var utilstrekkelige. Jeg fikk i allefall vite av legen at om jeg ikke spiste ordentlig så gikk det utover meg selv, for ungen tok av de lagrede vitaminene mine. Om hun spiser potetgull osv kan det hende hun lagrer mye vann som får henne til å se ekstra stor ut. Nei fei for egen dør. Synes det er usmakelig å legge ut om en kunde her inne. Uprofesjonelt og illojalt.

Skrevet

Jeg tenker at du er en skikkelig ufyselig dame



Anonymous poster hash: 90987...c60
Skrevet

Kom en fast kunde av meg for å klippe seg i dag som strålte av lykke fordi hun er gravid. Jenta som vanligvis er slank og godt trent har bare latt segselv forfalle.. Hun satt og pratet om at hun ikke ville trene noe fordi hun har vært redd for å miste samt at hun unnet seg "litt" extra nå som hun "spiser for to" (hennes ord).

 

Merket jeg ble litt småirritert der hun satt å gomset i seg en pose med bamsemoms men hun satt med hårfargen.. Når jeg var gravid sist droppet jeg den hardeste treningen, men jeg satt for f... ikke stille i ni mnd og trykket trynet fullt av søppel.. Dama har sikkert gått opp 20-25 kilo og har fremdeles 2 mnd igjen til termin.. Jeg spurte henne om det har vært noen problemer i svangerskapet, kanskje det var en grunn til at hun har lagt så mye på seg, men neida, gravid på første pp, ingen plager, ikke bekkenløsning, ikke kvalme og alt var perfekt.

 

Hva tenker dere om gravide som "gir opp" under svangerskapet? Nå tenker jeg ikke på de som har stoffskifte problemer eller andre underliggende plager, men de som spiser for både to og kanskje tre..

 

Anonymous poster hash: eb589...9be

Husker jeg var på cafe med en gravid venninne av meg for snart 9 år siden nå. Hun har alltid vært slank og fin og jeg fikk litt sjokk med en gang da jeg så henne. Hun hadde nemlig lagt på seg godt over 30 kg på forholdsvis kort tid. Jeg skjønte fort hvorfor. Vi møttes til lunsj og hun bestilte seg hvitløksbrød, en gigantisk sandwich med chips, stor millshake og avsluttet det hele med et enormt sjokoladekakestykke. Tror aldri jeg har sett noen spise så mye.

 

Det er vel unødvendig å si at hun strevde en del med å få disse kiloene av etterhvert. Skjønner ikke at folk vil seg selv så vondt.

 

Anonymous poster hash: d1b06...711

Skrevet

Jeg gikk opp 20 kilo med nesten vanlig kosthold. På slutten var det tungt å lage mat, men sånn var det bare også spiste jeg godis :P 1 uke etter på har jeg 4 kilo igjen ned til startvekt! Så hvor mye man legger på seg har tydeligvis ikkeno å si... Håper hun kommer superslank tilbake og biter deg i raua ;)

Skrevet

Jeg la på meg hhv. 23 kilo, 17 kilo og 14 kilo i mine svangerskap. Det meste vann. Matlysten varierte veldig fra måned til måned. Har vært nede i matchvekt innen 4 uker etter fødsel samtlige ganger.

 

Anonymous poster hash: b136a...de5

Skrevet

Guri, bruker du virkelig så mye energi på å tenke på dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...