Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Kom en fast kunde av meg for å klippe seg i dag som strålte av lykke fordi hun er gravid. Jenta som vanligvis er slank og godt trent har bare latt segselv forfalle.. Hun satt og pratet om at hun ikke ville trene noe fordi hun har vært redd for å miste samt at hun unnet seg "litt" extra nå som hun "spiser for to" (hennes ord). Merket jeg ble litt småirritert der hun satt å gomset i seg en pose med bamsemoms men hun satt med hårfargen.. Når jeg var gravid sist droppet jeg den hardeste treningen, men jeg satt for f... ikke stille i ni mnd og trykket trynet fullt av søppel.. Dama har sikkert gått opp 20-25 kilo og har fremdeles 2 mnd igjen til termin.. Jeg spurte henne om det har vært noen problemer i svangerskapet, kanskje det var en grunn til at hun har lagt så mye på seg, men neida, gravid på første pp, ingen plager, ikke bekkenløsning, ikke kvalme og alt var perfekt. Hva tenker dere om gravide som "gir opp" under svangerskapet? Nå tenker jeg ikke på de som har stoffskifte problemer eller andre underliggende plager, men de som spiser for både to og kanskje tre.. Anonymous poster hash: eb589...9be
Chl85 Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Tenker i første omgang at det virkelig ikke bryr meg. Det er jo deres problem og ikke mitt.?? Blir jo de som må slite med fedmen etterpå osv.... Nei ikke noe jeg klarer å engasjere meg nevneverdig i.
Isola&Lille+julegave Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Hvorfor tenker du at hun har gitt opp?! Jeg tenker at hun har valgt å nyte gravditeten og for en gangs skyld spise det hun har lyst på nå når hun har en god unnskyldning for å legge på seg litt.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Kom en fast kunde av meg for å klippe seg i dag som strålte av lykke fordi hun er gravid. Jenta som vanligvis er slank og godt trent har bare latt segselv forfalle.. Hun satt og pratet om at hun ikke ville trene noe fordi hun har vært redd for å miste samt at hun unnet seg "litt" extra nå som hun "spiser for to" (hennes ord). Merket jeg ble litt småirritert der hun satt å gomset i seg en pose med bamsemoms men hun satt med hårfargen.. Når jeg var gravid sist droppet jeg den hardeste treningen, men jeg satt for f... ikke stille i ni mnd og trykket trynet fullt av søppel.. Dama har sikkert gått opp 20-25 kilo og har fremdeles 2 mnd igjen til termin.. Jeg spurte henne om det har vært noen problemer i svangerskapet, kanskje det var en grunn til at hun har lagt så mye på seg, men neida, gravid på første pp, ingen plager, ikke bekkenløsning, ikke kvalme og alt var perfekt. Hva tenker dere om gravide som "gir opp" under svangerskapet? Nå tenker jeg ikke på de som har stoffskifte problemer eller andre underliggende plager, men de som spiser for både to og kanskje tre.. Anonymous poster hash: eb589...9be Kanskje hun har mistet tidligere eller har andre erfaringer som gjør at hun er redd for å miste. At det betyr at hun kan fremdeles trene kan være hun ser forbi. Det kan også være ting ved svangerskapet eller andre personlige ting som ligger bak uten at hun ønsker dele dem med frisøren sin. Spesielt med tanke på at frisøren fremstår meget dømmende og som en skikkelig sladrekjerring. Er vel deg jeg tenker mest om. Hva jeg tenker skal derimot være usagt! Anonymous poster hash: 80932...448
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Hvorfor tenker du at hun har gitt opp?! Jeg tenker at hun har valgt å nyte gravditeten og for en gangs skyld spise det hun har lyst på nå når hun har en god unnskyldning for å legge på seg litt. Atte hæ?! En god unnskyldning for å legge på seg litt? Snarere tvert i mot! En plikt til åmholde seg så sunn som mulig for barnets skyld. Anonymous poster hash: 20674...14d
LittLykkelig Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Tenker at jeg aldri hadde giddi å skrive et såpass langt innlegg om det her hvertfall
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 Tenker mer negativt om de som faktisk blir irtitert over at andre ikke gjør sånn en selv ville gjort.. Folk bør passe mer på seg selv.i stede for å alltid bry seg med hva andre gjør.. Anonymous poster hash: f596a...f3e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 Jeg tenker at du bør begynne å bry deg om ting du har noe med. Om hun legger på seg 50 kg så tar hun fortsatt opp en svimlende liten del av jorden så det er nok fortsatt god plass til deg også. Anonymous poster hash: 35036...994
Hjertefru Skrevet 26. april 2014 #9 Skrevet 26. april 2014 Bamsemums.....måtte du nevne bamsemums...! Har prøvd å fortrenge at bamsemums fins men nå ødela du alt.. Ikke gravid heller
*Miss Marple* Skrevet 26. april 2014 #10 Skrevet 26. april 2014 Jeg kjenner at jeg irriterer meg mer over deg enn henne ihvertfall. I den grad jeg tenker noe om noen av dere.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #11 Skrevet 26. april 2014 Hvis det er slik at hun virkelig ikke har noen andre problemer (er ikke alle som sier alt til frisøren...), da mener jeg faktisk at hun er uansvarlig. De fleste snakker om vektøkning bare som en ulempe for mor, og at det er mor som må slite med kiloene etter svangerskapet. Men det å gi f... i kosthold og la seg selv forfalle helt under svangerskapet det påvirker barnets helse i fremtiden, og det er både egoistisk og uansvarlig i mine øyne. Så selv om vinklingen til HI blir litt feil så er det faktisk et viktig tema som blir tatt opp! Anonymous poster hash: 3442c...1de
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #12 Skrevet 26. april 2014 Jeg tenker ikke på henne, jeg tenker på barnet.. "Overvektige gravide føder ikke bare større barn. Barna har selv en større risiko for å bli overvektige - med de sykdommene det kan føre med seg, samt risikoen for selv å bli overvektig når de skal føde barn. Gravide som sliter med overvekt, er derfor en utfordring for helsevesenet, og artikkelforfatterne konkluderer med at overvektige kvinner som ønsker å bli gravide, bør rådgives i god tid om at de bør gå ned i vekt. De skriver at det fortsatt er forbundet med tabu å konfrontere overvektige kvinner med sine vektptoblemer, ikke minst i den sårbare perioden under graviditet og barsel. Men det er avgjørende at problemet blir tatt opp slik at kvinnene får rådgivning på en kompetent måte." Hun og jeg har hatt en veldig åpen tone mellom oss og vi har også trent på samme senteret i flere år. Jeg vet at hun ikke har prøvd på barn før for hun snakket sist gang hun var hos meg om at de nå endelig hadde bestemt seg for å prøve og at time for spiralfjerning var gjort. Hva dere tenker om meg om mine "fordommer" bryr jeg meg lite om. Jeg var ikke noe ufyselig mot henne og jeg har heller ikke tatt opp tankene mine med de andre jentene på jobben. Og det er vel kanskje derfor jeg tar dette opp på anonymforum også, visste at det er en del damer her inne som hadde halshugget meg om jeg postet åpent.. Vi burde tenke mer på hvordan vi lever som gravide og hva vi utsetter frøet i magen for.. HI Anonymous poster hash: eb589...9be
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #13 Skrevet 26. april 2014 Jeg tenker ikke på henne, jeg tenker på barnet.. "Overvektige gravide føder ikke bare større barn. Barna har selv en større risiko for å bli overvektige - med de sykdommene det kan føre med seg, samt risikoen for selv å bli overvektig når de skal føde barn. Gravide som sliter med overvekt, er derfor en utfordring for helsevesenet, og artikkelforfatterne konkluderer med at overvektige kvinner som ønsker å bli gravide, bør rådgives i god tid om at de bør gå ned i vekt. De skriver at det fortsatt er forbundet med tabu å konfrontere overvektige kvinner med sine vektptoblemer, ikke minst i den sårbare perioden under graviditet og barsel. Men det er avgjørende at problemet blir tatt opp slik at kvinnene får rådgivning på en kompetent måte." Hun og jeg har hatt en veldig åpen tone mellom oss og vi har også trent på samme senteret i flere år. Jeg vet at hun ikke har prøvd på barn før for hun snakket sist gang hun var hos meg om at de nå endelig hadde bestemt seg for å prøve og at time for spiralfjerning var gjort. Hva dere tenker om meg om mine "fordommer" bryr jeg meg lite om. Jeg var ikke noe ufyselig mot henne og jeg har heller ikke tatt opp tankene mine med de andre jentene på jobben. Og det er vel kanskje derfor jeg tar dette opp på anonymforum også, visste at det er en del damer her inne som hadde halshugget meg om jeg postet åpent.. Vi burde tenke mer på hvordan vi lever som gravide og hva vi utsetter frøet i magen for.. HI Anonymous poster hash: eb589...9be Jøss- du er opphengt i dama. Skriver jo rene avhandlingen om henne. Er el stor sjans for at hun er her også. At du mener hun har gått opp 20-25 kg trenger ikke bety at det tallet er rett. At hun sier hun ikke har plager kan også være løgn. Du sier jo selv at hun ikke har vært der siden hun skulle prøve bli gravid så noe nært forhold har dere ikke. Anonymous poster hash: 80932...448
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #14 Skrevet 26. april 2014 Jeg er en av de kvinnene som gir litt faen og legger på meg myyyeee i svangerskapene. Jeg trenger de ekstra kiloene etterpå når jeg skal amme, da renner all kroppsvekt vekk igjen... Anonymous poster hash: 44e6d...ae2
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #15 Skrevet 26. april 2014 Ha ha akkurat som du skriver om meg. Veide 48 kg ved første kontroll og veldig trent. Klarte ikke å trene mer pga hofter med det sa jeg ikke til noen. Veide 82 kg den dagen jeg ble lagt inn for å få lillen. Ut kom ei bitte lita jente på 2990 og 48 cm lang 2 uker på overtid. Hun er fremdeles slank jeg kom ned til 55 kg etter fødsel. Anonymous poster hash: 3a6dd...de6
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #16 Skrevet 26. april 2014 Jeg tenker ikke på henne, jeg tenker på barnet.. "Overvektige gravide føder ikke bare større barn. Barna har selv en større risiko for å bli overvektige - med de sykdommene det kan føre med seg, samt risikoen for selv å bli overvektig når de skal føde barn. Gravide som sliter med overvekt, er derfor en utfordring for helsevesenet, og artikkelforfatterne konkluderer med at overvektige kvinner som ønsker å bli gravide, bør rådgives i god tid om at de bør gå ned i vekt. De skriver at det fortsatt er forbundet med tabu å konfrontere overvektige kvinner med sine vektptoblemer, ikke minst i den sårbare perioden under graviditet og barsel. Men det er avgjørende at problemet blir tatt opp slik at kvinnene får rådgivning på en kompetent måte." Hun og jeg har hatt en veldig åpen tone mellom oss og vi har også trent på samme senteret i flere år. Jeg vet at hun ikke har prøvd på barn før for hun snakket sist gang hun var hos meg om at de nå endelig hadde bestemt seg for å prøve og at time for spiralfjerning var gjort. Hva dere tenker om meg om mine "fordommer" bryr jeg meg lite om. Jeg var ikke noe ufyselig mot henne og jeg har heller ikke tatt opp tankene mine med de andre jentene på jobben. Og det er vel kanskje derfor jeg tar dette opp på anonymforum også, visste at det er en del damer her inne som hadde halshugget meg om jeg postet åpent.. Vi burde tenke mer på hvordan vi lever som gravide og hva vi utsetter frøet i magen for.. HI Anonymous poster hash: eb589...9be Dette er jo ikke snakk om å "bli overvektig under graviditeten" da, stor forskjell på det. Såklart skal man tenke på barnet og ikke gå helt over styr med hva man putter i seg, men om man ikke er heeelt helsefreak, så er ikke det så skadelig! Det viktigeste er at man får i seg variert kost, så man får de næringsstoffer man trenger.. Anonymous poster hash: f596a...f3e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #17 Skrevet 26. april 2014 Gidder du virkelig bruke energi på hvordan andre lever, gjør sine valg? Er livet ditt så kjedelig at du til og med må skrive et innlegg for å høre hva vi mener om dette enkelttilfellet? Du er et lite menneske Anonymous poster hash: bcee8...23a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #18 Skrevet 26. april 2014 Selv om kanskje vinklingen kom litt uheldig ut, så synes jeg faktisk dette er noe det må gå an å diskutere uten at folk river seg i håret over hvor dum HI er som bryr seg om slikt. Hvis det er snakk om gravide som røyker eller drikker alkohol synes alle det er grusomt, men hvis noen trykker i seg drittmat og godis dagen lang, så er det liksom helt greit. Må jo få spise hva man vil uten at folk skal dømme en, liksom. Tullete opplegg, spør du meg. Å fråtse og spise for både to og tre, bare fordi man er gravid, det er da ikke akkurat noe man burde feie under teppet og ikke snakke om, bare fordi vekt er et sårt tema! Greit nok at ikke HI har noe med hva denne kunden hennes gjør, men selve essensen i innlegget dreide seg vel strengt tatt ikke om hvorvidt man skulle bry seg med folk i frisørstolen eller ei, men heller kosthold under graviditeten. Anonymous poster hash: 604aa...952
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #19 Skrevet 26. april 2014 Gidder du virkelig bruke energi på hvordan andre lever, gjør sine valg? Er livet ditt så kjedelig at du til og med må skrive et innlegg for å høre hva vi mener om dette enkelttilfellet? Du er et lite menneske Anonymous poster hash: bcee8...23a Hva om HI hadde skrevet et innlegg hvor hun beskrev at nabodama bare ga barna sine junkfood og at barna var overvektige, ikke greide å være med andre barn i lek, mye syke osv. pga kostholdet - hadde du sagt det samme da? Hadde du sagt at HIs liv måtte være forferdelig kjedelig siden hun bryr seg om hvordan andre lever og hvilke valg de tar da også? Hadde du kalt HI et lite menneske da også? Mange her inne ville i et slikt tilfelle ropt om barnevern, kontakte bhg, lege osv. Fordi mor i dette tilfellet ville trengt veiledning i sin foreldrerolle. Det er merkelig at dette bare gjelder etter at barna er født - og ikke i de aller, aller viktigste månedene i barnets liv..... nemlig tiden i mors mage..... Anonymous poster hash: 3442c...1de
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #20 Skrevet 26. april 2014 Jeg tenker at hun kan komme til å slite med å få de kg av etterpå. Men mest tenker jeg at babyen ikke har godt av alt usunne hun pakker i seg! Selv ble jeg mye mer bevist hva jeg spiste. Pga fysiske plager kunne jeg ikke være aktiv etter uke 10, og lå for det meste på sofaen. Likevel gikk jeg bare 4,5kg opp i vekt. Så det er mye hva en gjør det til selv tenker jeg. Dessuten er det jo ikke noe som heter "spise for to", det håper jeg og tror hun også vet. I 2 trimester skal man vel bare spise et eple ekstra eller noe. Syns synd på henne, hun får igjen for det senere! Anonymous poster hash: 62213...b15
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #21 Skrevet 26. april 2014 Jeg tenker at hun kan komme til å slite med å få de kg av etterpå. Men mest tenker jeg at babyen ikke har godt av alt usunne hun pakker i seg! Selv ble jeg mye mer bevist hva jeg spiste. Pga fysiske plager kunne jeg ikke være aktiv etter uke 10, og lå for det meste på sofaen. Likevel gikk jeg bare 4,5kg opp i vekt. Så det er mye hva en gjør det til selv tenker jeg. Dessuten er det jo ikke noe som heter "spise for to", det håper jeg og tror hun også vet. I 2 trimester skal man vel bare spise et eple ekstra eller noe. Syns synd på henne, hun får igjen for det senere! Anonymous poster hash: 62213...b15 Må le litt, gikk opp hele 4,5 kg? Litt under det anbefalte vel? Huff og huff, FEITE meg som gikk opp nesten 30 kg(over 10 kg før 3 mnd), klarte å bikke 90 kg på fødestua(170 cm høy). Nesten dundre på 100!! Men det gikk av med litt mental jobbing etter fødsel. Mindre inntak, ikke mer trening, for jeg må trives samtidig. Hormoner har mye å si, min vektoppgang har vært helt lik på alle barna. Min kropp er slik. Men jeg er flott i dag, misunt av andre på samme alder, så hun trenger ikke slite med det senere! Anonymous poster hash: e08a0...f8d
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #22 Skrevet 26. april 2014 Jeg tenker at hun kan komme til å slite med å få de kg av etterpå. Men mest tenker jeg at babyen ikke har godt av alt usunne hun pakker i seg! Anonymous poster hash: 62213...b15 Er ikke sikkert. Gikk opp 25 kg nå sist. Og noen få måneder etter viste vekta 47 kg Anonymous poster hash: 3440e...e64
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #23 Skrevet 27. april 2014 Jeg blir betenkt. Jeg har høyere utdannelse, bra jobb, bra økonomi, er gravid og tykk. Jeg dytter ikke i meg junkfood og snop hele tiden, men er likevell tykk. Jeg klarer ikke å gå ned, og det virker som om kroppen min har bestemt seg for å ha disse ekstra kg. Men jeg spiser ihvertfall grønsaker og frukt hver dag. Jeg spiser mesteparten av mat laget fra grunn av. Men jeg spiser nok for mye av den gode maten. Sliter med å begrense posjonene. Men uansett vil jeg ha meg frabedt å bli sett ned på, og bli mistenkt for å ha et kosthold bestående av junk og snop bare fordi jeg er tykk. Jeg spiser stort sett bare sunn mat som babyen nyter godt av. Jeg vil ikke gå til en frisør som fordømmer meg hvis hun ser meg spise sjokolade, for ja, jeg spiser sjokolade innimellom også. Og har du ikke større ting å tenke på, så syns jeg du kan ta deg en bolle! Anonymous poster hash: 59ce1...f11
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #24 Skrevet 27. april 2014 Haha, det kunne ikke brydd meg mindre! Anonymous poster hash: 45e5e...260
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #25 Skrevet 27. april 2014 Jeg tenker ikke på henne, jeg tenker på barnet.. "Overvektige gravide føder ikke bare større barn. Barna har selv en større risiko for å bli overvektige - med de sykdommene det kan føre med seg, samt risikoen for selv å bli overvektig når de skal føde barn. Gravide som sliter med overvekt, er derfor en utfordring for helsevesenet, og artikkelforfatterne konkluderer med at overvektige kvinner som ønsker å bli gravide, bør rådgives i god tid om at de bør gå ned i vekt. De skriver at det fortsatt er forbundet med tabu å konfrontere overvektige kvinner med sine vektptoblemer, ikke minst i den sårbare perioden under graviditet og barsel. Men det er avgjørende at problemet blir tatt opp slik at kvinnene får rådgivning på en kompetent måte." Hun og jeg har hatt en veldig åpen tone mellom oss og vi har også trent på samme senteret i flere år. Jeg vet at hun ikke har prøvd på barn før for hun snakket sist gang hun var hos meg om at de nå endelig hadde bestemt seg for å prøve og at time for spiralfjerning var gjort. Hva dere tenker om meg om mine "fordommer" bryr jeg meg lite om. Jeg var ikke noe ufyselig mot henne og jeg har heller ikke tatt opp tankene mine med de andre jentene på jobben. Og det er vel kanskje derfor jeg tar dette opp på anonymforum også, visste at det er en del damer her inne som hadde halshugget meg om jeg postet åpent.. Vi burde tenke mer på hvordan vi lever som gravide og hva vi utsetter frøet i magen for.. HI Anonymous poster hash: eb589...9be Dette er fornde som har en Bmi på 30 før svangerskapet. Pass på deg selv du Anonymous poster hash: 7dbe4...e12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå