Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #26 Skrevet 27. april 2014 Aldri begynt. Skal begyne snart da. Greit å ha om ban skal vi ute på landet.. Anonymous poster hash: 931f5...e98
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #28 Skrevet 27. april 2014 Er alenemor og bor midt i byen. Men flytter snart til et sted der bhg er langt unna. Jeg sparer og skal ta lappen i løpet av året. Anonymous poster hash: 78125...16a
gale damen Skrevet 27. april 2014 #29 Skrevet 27. april 2014 Dette er ikke ment som kritikk, bare en oppriktig forundring.. At man bor sentralt og har tilgang på kollektiv transport i hverdagen er nå en ting. MEN! Hva gjør dere om dere skal utenfor deres egen "by"? Drar dere aldri på hytteturer? Skal aldri ungene på cup/kamp osv et stykke unna? Drar dere ikke på ting/turer der man ikke kan ta buss/tog? Dere som fx bor i Oslo, om dere fx skal til Kristiansand dyrepark, tar dere toget ned? Isåfall, må dere ta taxi fra tog til hotell og så videre til dyreparken? Blir det ikke dyrere enn nødvendig? Drar dere aldri og besøker noen som bor et lite stykke unna? Må dere da hentes på stasjonen? For alle bor jo ikke sentralt.. Hva gjør dere om dere kjøper store ting? Betaler for at butikken skal levere det hjem? Da blir det jo mye dyrere.. Har hundre eksempler på situasjoner der det er greit å kunne kjøre selv.. Som mor må jeg kjøre hit og dit, det går ikke flust av busser her vi bor. Jeg hadde ikke klart hverdagen uten bil. En gammel venninne har ikke bil, derfor må hun alltid få skyss om sønnen skal på noe. Hun ser kanskje ikke problemet selv, men det ER faktisk et irritasjonsmoment for mange å alltid måtte ha dem med bare fordi de ikke kommer seg dit selv. Etter en cup kunne jeg fx ønsket å ta med ungene ut å spise. Det får jeg da ikke gjort med mindre de andre også "må" være med.. De er jo avhengig av meg for å komme seg hjem.. Bare sånne små ting.. Bare derfor jeg lurer på hvordan dere ordner det, sånn helt praktisk, uten å være avhengig av andre.. ?? Anonymous poster hash: 25cec...629 Jeg er født og oppvokst i storbyer, og Oslo var et naturlig valg da jeg flyttet hjemmefra som 18-åring. Jeg har aldri sett behovet for å lære å kjøre bil, og når jeg leser oppramsingen din, så er jeg glad for at jeg aldri har blitt så avhengig av bilen min som det du her fremstår som. Det er helt sikkert annerledes for folk som bor i mer landlige strøk, men i byen er jeg ikke avhengig av andre for å få meg, barn og gubbe fra A til B. Jeg tenker at utgiftene til hjemkjøring de gangene jeg har kjøpt meg ny sofa, muligens er mindre enn driftsutgiftene på en bil. En taxitur eller to får jeg nok også inn i det regnestykket..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #30 Skrevet 27. april 2014 Synes at "gale damen" har et veldig godt poeng med hensyn til den økonomiske siden ved ikke å eie bil. Man får råd til mange hjemkjøringer og taxiturer for det det koster å ha en bil. Det er heller ikke et problem å ta taxi fra stasjonen og til hotellet hvis man må. Det blir fortsatt ikke dyrere enn å ha en bil for å bruke den bare innimellom. I forhold til reising så ser jeg heller ikke problemet. Vi reiser mye og vi reiser langt og vi reiser aldri med bil. Vi har tatt på oss sekkene våre og reist med tog gjennom norge, europa og asia med barna og aldri savnet bil på de turene. Vi har tatt lokale busser og møtt masse rare, spennende og fantastiske folk. Kanskje vi reiser annerledes enn bilfolket, men jeg ville aldri byttet våre eventyr mot biltur til hytta uansett Vi sparer garantert noen titusener i året på å ikke ha bil og de pengene kan vi bruke på masse spennende ting. I tillegg kan vi ha en renere miljøsamvittighet. Alt i alt er livet billigere og enklere for oss uten bil. For meg er det like underlig at så mange som strengt tatt ikke trenger det velger å ha bil. Anonymous poster hash: 82c05...9ab
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #31 Skrevet 27. april 2014 1: har ikke råd til kjøretimer 2: nei, det var aldri noe tema at foreldrene mine skulle spandere førerkortet på meg Anonymous poster hash: 56009...d5c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2014 #32 Skrevet 27. april 2014 Jeg har ikke lappen, da jeg er livredd for å prøve å kjøre bil. Har lappen på moped, men tør aldri kjøre noen plass med den. Jeg bor i by og det går busser hele tiden. I tillegg bor jeg i gåavstand til barnehage, venner, butikk, nær familie og jobb. Mannen har aldri klaget over at jeg ikke har lappen. Anonymous poster hash: 2def2...819
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå