nordlys13 Skrevet 13. juni 2014 #726 Del Skrevet 13. juni 2014 Da var gruppen plutselig inne i en liten jentesteam ;-) For her var det også en liten jentebaby. Jeg er heller ingen stor fan av "kjønnsfarger". Jeg har noen heklede bestemorruter i hvitt og ulike blåtoner liggende (gikk på en kjempesmell ift et større sengeteppeprosjekt). Disse kommer jeg til å hekle sammen, kanskje i lilla eller noe, og det blir et kjempefint vognteppe til lille Emmely :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 13. juni 2014 #727 Del Skrevet 13. juni 2014 Så gøy at ting kan snu så fort! Jeg fikk nettopp svar fra sjefen at jeg kan ta ut en feriedag neste fredag (Utenom de tre ukene jeg snart skal ha, så har jeg nå 7 dager til jeg må ta ut før permisjon). Deilig å sove lenge før UL, og være trygg på at kjæresten får det med seg mtp at han jobber nattevakt fra torsdag til fredag og er umulig å vekke via telefon om han skal sove litt før UL. Også litt gøy at vi da kan hente storesøster på skolen og fortelle henne med en gang om det blir pøbel med eller uten tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 13. juni 2014 #728 Del Skrevet 13. juni 2014 Min lille hadde 151 hjerteslag i min. da jordmor fant hjerteslaget fant hun det føret langt ned på venstre side før hun fant det igjen høyt opp på høyre side.. Var ikke samme antall slag i minuttet heller... Første gang var det over 160... Gjør meg bare enda mer mistenksom til at det er to inni her.. veldig spent nå... Bare tre dager til ul! Sykt spennende!!! Ble supernysgjerrig jeg nå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sminth Skrevet 13. juni 2014 #729 Del Skrevet 13. juni 2014 Skal forresten på Nordby på søndag, noen butikker der, mtp babyting eller mammatøy, som bør sjekkes ut?? Det ligger en veldig bra og populær babybutikk i Strømstad. Kittys babyshop. Vi kjøpte vogn og stellebord der http://wp.kattisbabyshop.se/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaMia :D Skrevet 13. juni 2014 #730 Del Skrevet 13. juni 2014 Så gøy med jentene! Jeg er ikke glad i lyserosa eller lyseblått....veldi glad i lilla og grønt da, mest svart for min egen del men det skal han slippe de første åra håper jeg Har alltid sagt at hvis jeg skulle ha barn ville jeg først ha gutt så jente... Første er i boks så får en se om det blir jente i fremtiden. Trist med alle de fine barbie hestene jeg har pakket så fint ned og gleder meg til å se igjen en gang Men har en god del lekebiler på lager også Venter med spenning på oppdatering fra Panterjenta85.... Er det to?!?! går ut i fra vi hører det med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 13. juni 2014 #731 Del Skrevet 13. juni 2014 Tusen takk bamsemams74 Mabanovember- Uff, masse god bedring! Det er nok ikke at du ikke er oppdatert. Jeg vet egentlig nesten ingenting En Hoppeko er en liten hoppeball som er formet som en ku http://www.sprell.no/produkt/hoppedyr-bla-ku Ser når jeg søker at det finnes menge forskjellige hoppedyr. Jeg synes bare de var så søte å artige og elsket hoppeballer når jeg var liten så jeg bare måtte. Fant den på tilbud til 199,- på barnas hus. Bra for styrke og balanse når han blir stor nok til å kunne bruke den...hehe PrinsesseHengepupp- jeg synes du skal overse hva andre måtte gi inntrykk av du burde gjøre i forhold til å vite kjønn. Det er ditt/deres barn og det viktigste er tross alt at den lille er frisk <3 Ønsker dere gleden ved en overrskelse når barnet blir født bør ingen få ta fra dere det Det kan være fort å rive seg med i å kjøpe langt mer enn man egentlig trenger spes i forhold til klær. I noen ytterst få tilfeller kan det faktisk være feil kjønn de opplyser om...blir jo mer sikkert etterhvert, men det har skjedd. Vi valgt å få vite siden vi visste at søskenbarnet som ventes å komme i oktober er en gutt og jeg er generelt for nyskjerrig av meg ;p Monson- Burde visst bedre da jeg fikkvite hjerteslagene i dag, men er helt lost....lurer på om det var opp i 160....iallefall sykt mange, men det var normalt så da slappa jeg bare av med det Godt å høre at det ikke bare som er helt grønn på tingenr. Men jeg måtte søke opp hoppedyr og de var jo UTROLIG søte så tror det blir en HOPPEELEFANT må bare vite om det blir rosa eller blå formen heldigvis bedre men forsatt feber så kroppen er ikke helt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 13. juni 2014 #732 Del Skrevet 13. juni 2014 Tusen takk bamsemams74 Mabanovember- Uff, masse god bedring! Det er nok ikke at du ikke er oppdatert. Jeg vet egentlig nesten ingenting En Hoppeko er en liten hoppeball som er formet som en ku http://www.sprell.no/produkt/hoppedyr-bla-ku Ser når jeg søker at det finnes menge forskjellige hoppedyr. Jeg synes bare de var så søte å artige og elsket hoppeballer når jeg var liten så jeg bare måtte. Fant den på tilbud til 199,- på barnas hus. Bra for styrke og balanse når han blir stor nok til å kunne bruke den...hehe PrinsesseHengepupp- jeg synes du skal overse hva andre måtte gi inntrykk av du burde gjøre i forhold til å vite kjønn. Det er ditt/deres barn og det viktigste er tross alt at den lille er frisk <3 Ønsker dere gleden ved en overrskelse når barnet blir født bør ingen få ta fra dere det Det kan være fort å rive seg med i å kjøpe langt mer enn man egentlig trenger spes i forhold til klær. I noen ytterst få tilfeller kan det faktisk være feil kjønn de opplyser om...blir jo mer sikkert etterhvert, men det har skjedd. Vi valgt å få vite siden vi visste at søskenbarnet som ventes å komme i oktober er en gutt og jeg er generelt for nyskjerrig av meg ;p Monson- Burde visst bedre da jeg fikkvite hjerteslagene i dag, men er helt lost....lurer på om det var opp i 160....iallefall sykt mange, men det var normalt så da slappa jeg bare av med det Godt å høre at det ikke bare som er helt grønn på tingenr. Men jeg måtte søke opp hoppedyr og de var jo UTROLIG søte så tror det blir en HOPPEELEFANT må bare vite om det blir rosa eller blå formen heldigvis bedre men forsatt feber så kroppen er ikke helt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 13. juni 2014 #733 Del Skrevet 13. juni 2014 Tusen takk bamsemams74 Mabanovember- Uff, masse god bedring! Det er nok ikke at du ikke er oppdatert. Jeg vet egentlig nesten ingenting En Hoppeko er en liten hoppeball som er formet som en ku http://www.sprell.no/produkt/hoppedyr-bla-ku Ser når jeg søker at det finnes menge forskjellige hoppedyr. Jeg synes bare de var så søte å artige og elsket hoppeballer når jeg var liten så jeg bare måtte. Fant den på tilbud til 199,- på barnas hus. Bra for styrke og balanse når han blir stor nok til å kunne bruke den...hehe PrinsesseHengepupp- jeg synes du skal overse hva andre måtte gi inntrykk av du burde gjøre i forhold til å vite kjønn. Det er ditt/deres barn og det viktigste er tross alt at den lille er frisk <3 Ønsker dere gleden ved en overrskelse når barnet blir født bør ingen få ta fra dere det Det kan være fort å rive seg med i å kjøpe langt mer enn man egentlig trenger spes i forhold til klær. I noen ytterst få tilfeller kan det faktisk være feil kjønn de opplyser om...blir jo mer sikkert etterhvert, men det har skjedd. Vi valgt å få vite siden vi visste at søskenbarnet som ventes å komme i oktober er en gutt og jeg er generelt for nyskjerrig av meg ;p Monson- Burde visst bedre da jeg fikkvite hjerteslagene i dag, men er helt lost....lurer på om det var opp i 160....iallefall sykt mange, men det var normalt så da slappa jeg bare av med det Godt det bare ikke meg som ikke kan ting. Men måtte søke opp hoppedyr og de var jo utrolig søte. Så tror det blir en hoppeelefant må bare vite om det blir en rosa eller blå Heldigvis er jeg bedre i dag. Men forsatt feber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 13. juni 2014 #734 Del Skrevet 13. juni 2014 Dette er så gøy!!! Forrige torsdag, på bursdagen til guttungen, satt jeg i sofa og kjente for første gang skikkelig liv inni magen (har kjent noen stryk før, men ikke spark). Gikk noen dager med litt mindre aktivitet, men i går og i dag har det vært full rulle så snart jeg har satt meg ned. Kjennes ut som om jeg har et ormebol over skambenet :-D Og i natt når jeg la meg på magen med en hånd under lysken som støtte kjente jeg til og med dult i hånda :-D Og det til tross for solid polstring. Må nesten være en kickbokser inni der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 13. juni 2014 #735 Del Skrevet 13. juni 2014 Monson: Sist jeg var på ultralyd i uke 13(14?).. (Jeg har verdens verste styring på disse ukene.....) Så var hjertelyden på 156 i minuttet.! Tror 160 er helt normalt. Jeg skal på OUL på Mandag, noe jeg sikkert har nevnt ca hundre ganger, men jeg gleder meg så mye at jeg nesten ikke klarer å vente. Idag har jeg og en venninne vært å shopping, i hele 6 timer.... Har vært på strømmen storsenter, alnasentere og storosenteret. Helt tortur for bekken, men måtte kjøpe bryllupsgave og kjole siden jeg skal i bryllup imorgen. Fant overraskende nok en kjole som passet meg perfekt! Ble litt dyrere enn forventet, men jeg ble så glad for at noe satt fint for en gangs skyld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snorkfrøken&mini Skrevet 14. juni 2014 #736 Del Skrevet 14. juni 2014 Yes! Da har jeg endelig fått dratt meg opp av sofaen og ut på shopping.. Fikk kjøpt bikini og shortser til ferien. De mammashortsene var jo en drøm å ha på seg! ingen ting som pressa på magen og ingen knapper som står å spriker. eneste minus er vel at det må bli grusomt varmt med den stretch-delen på magen men litt får en vel tåle;-) Nå føler jeg meg veldig gravid og bare nyter det! kjenner småen som sparker og snur seg og gleder meg masse til ul på mandag<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 14. juni 2014 #737 Del Skrevet 14. juni 2014 Hjerterytme på 140 her, og det er gutt. jordmor sa at 110-160 var normal rytme ... Kjenner egentlig ingen bevegelser. På UL så vi at han lå inn mot ryggen, slik at han sparker slik at jeg ikke kjenner det, i tillegg til at livmora(?) ligger på fremre vegg, så det er godt beskytta for spark, og det kunne ta noen uker enda. I morgen er jeg 20 fullgåtte uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 14. juni 2014 #738 Del Skrevet 14. juni 2014 Yes! Da har jeg endelig fått dratt meg opp av sofaen og ut på shopping.. Fikk kjøpt bikini og shortser til ferien. De mammashortsene var jo en drøm å ha på seg! ingen ting som pressa på magen og ingen knapper som står å spriker. eneste minus er vel at det må bli grusomt varmt med den stretch-delen på magen men litt får en vel tåle;-) Nå føler jeg meg veldig gravid og bare nyter det! kjenner småen som sparker og snur seg og gleder meg masse til ul på mandag<3 Hvir har du kjøpt shortsene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøvestadiet Skrevet 14. juni 2014 #739 Del Skrevet 14. juni 2014 Nedtelling til UL her - 6 dager igjen!! Er så spent at jeg ikke klarer å tenke på noe annet nesten! Sikkert ingen grunn til bekymring, men jeg tenker negative tanker innimellom. Har veldig lite symptomer fortiden og har nesten ikke fått noe mage sammenlignet med gravide venninner som er omtrent like langt på vei. IDet går ikke an å se at jeg er gravid, må innrømme at jeg håper jeg får en kul snart! Innimellom blir jeg nervøs og ser for meg at babyen har stoppet og utvikle seg osv, men det er sikkert normalt med liten mage og lite symptomer også! Har ikke hatt blødninger og alt virka fint på UL i uke 12, så jeg må vel bare skyve bekymringene vekk og glede meg i stedenfor! Er en tenker av natur, noen ganger er det litt slitsomt... Når det gjelder hjerteslag har spira mi ligget på rundt 150-160 slag i minuttet. Aktiv og sprek baby mente jordmor, så da prøver jeg å stole på det! Ønsker alle preggiser en fortsatt fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøvestadiet Skrevet 14. juni 2014 #740 Del Skrevet 14. juni 2014 Hjerterytme på 140 her, og det er gutt. jordmor sa at 110-160 var normal rytme ... Kjenner egentlig ingen bevegelser. På UL så vi at han lå inn mot ryggen, slik at han sparker slik at jeg ikke kjenner det, i tillegg til at livmora(?) ligger på fremre vegg, så det er godt beskytta for spark, og det kunne ta noen uker enda. I morgen er jeg 20 fullgåtte uker Godt å høre at det er flere som ikke kjenner liv enda! Jeg er i uke 18 og kjenner ingen verdens ting! Det kommer nok snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 14. juni 2014 #741 Del Skrevet 14. juni 2014 Nedtelling til UL her - 6 dager igjen!! Er så spent at jeg ikke klarer å tenke på noe annet nesten! Sikkert ingen grunn til bekymring, men jeg tenker negative tanker innimellom. Har veldig lite symptomer fortiden og har nesten ikke fått noe mage sammenlignet med gravide venninner som er omtrent like langt på vei. IDet går ikke an å se at jeg er gravid, må innrømme at jeg håper jeg får en kul snart! Innimellom blir jeg nervøs og ser for meg at babyen har stoppet og utvikle seg osv, men det er sikkert normalt med liten mage og lite symptomer også! Har ikke hatt blødninger og alt virka fint på UL i uke 12, så jeg må vel bare skyve bekymringene vekk og glede meg i stedenfor! Er en tenker av natur, noen ganger er det litt slitsomt... Når det gjelder hjerteslag har spira mi ligget på rundt 150-160 slag i minuttet. Aktiv og sprek baby mente jordmor, så da prøver jeg å stole på det! Ønsker alle preggiser en fortsatt fin helg! Hei. Ganske likt som meg. Stresser meg ihjel for tiden. Tror alt er gale. Var på ultralyd i uke 13 og skal igjen 19.juni. bare begynt å grue meg. For jeg kjenner ingenting. Kan ikkte se at jeg er gravid. Så jeg tror noe er gale. Men alt er bok i skjønneste orden skal du se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 14. juni 2014 #742 Del Skrevet 14. juni 2014 Stakkar mannfolk. Hadde nettopp det utbruddet til min kjære. Kastet en slider på han hehe. Jeg skrev tidligere min angst for å bruke bind. Jeg har brukt veldig mye tid på å tenke på dette lagt våken lenge om kvelden og tydd til tårer til og med. Og ikke før i sted sa jeg dette til min kjære. Og så snill som han er skulle jo han prøve å gjøre alt bedre til min frustrasjon. Og han skal alltid spøke med ting til å få meg til å le. Men dette ble det stikk motsatte. Jeg måtte jo fortelle alle disse negative tankene mine om utrenselsen og bind bruk ( ganske frustrert) så sier han. Kan du ikke bare ta på deg en bleie da, så får det skvulpe litt. Ble så sint at jeg kastet hamburgeren på han og gikk inn å begynte å grine. Synes de mannfolkene bør få diplom for å holde ut 😂 men sant skal sies. Det var ganske ekkelt det han sa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøvestadiet Skrevet 14. juni 2014 #743 Del Skrevet 14. juni 2014 Nedtelling til UL her - 6 dager igjen!! Er så spent at jeg ikke klarer å tenke på noe annet nesten! Sikkert ingen grunn til bekymring, men jeg tenker negative tanker innimellom. Har veldig lite symptomer fortiden og har nesten ikke fått noe mage sammenlignet med gravide venninner som er omtrent like langt på vei. IDet går ikke an å se at jeg er gravid, må innrømme at jeg håper jeg får en kul snart! Innimellom blir jeg nervøs og ser for meg at babyen har stoppet og utvikle seg osv, men det er sikkert normalt med liten mage og lite symptomer også! Har ikke hatt blødninger og alt virka fint på UL i uke 12, så jeg må vel bare skyve bekymringene vekk og glede meg i stedenfor! Er en tenker av natur, noen ganger er det litt slitsomt... Når det gjelder hjerteslag har spira mi ligget på rundt 150-160 slag i minuttet. Aktiv og sprek baby mente jordmor, så da prøver jeg å stole på det! Ønsker alle preggiser en fortsatt fin helg! Hei. Ganske likt som meg. Stresser meg ihjel for tiden. Tror alt er gale.Var på ultralyd i uke 13 og skal igjen 19.juni. bare begynt å grue meg. For jeg kjenner ingenting. Kan ikkte se at jeg er gravid. Så jeg tror noe er gale. Men alt er bok i skjønneste orden skal du se. Må bare skyve dumme tanker vekk og prøve å slappe av! Ingen grunn til at det ikke skal være bra lenger, men blir veeeeeldig godt å se liv igjen!! Er så lenge mellom hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 15. juni 2014 #744 Del Skrevet 15. juni 2014 Da er jeg hjemme fra byllup. Måtte bare dele denne frustrasjonen med andre gravide kvinner: Idag fikk jeg beskjed av en (ekstremt frekk) bekjent av meg at jeg "måtte slutte å gå som en gravid kvinne"....... ...."Hva mener du?" - Sa jeg, ..."Du må slutte å vagge sånn når du går" - Sa hun... Nå skal det sies at hun VET at jeg er gravid, og hun VET at jeg sliter med bekken, men hun insisterte på at dette ikke var noe unnskyldning til å gå som en gravid dame..... Jeg ble altså så lei meg, siden jeg følte meg som en diger ku fra før, og dette gjorde bare alt verre. Tror nok at jeg overreagerer veldig pga hormonene, men jeg holdt på å klikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AKO91 Skrevet 15. juni 2014 #745 Del Skrevet 15. juni 2014 Da er det endelig tid for oul i morgen! Blir såå spennende å se igjen lille skatten, og forhåpentligvis få vite kjønnet. Ellers har jeg kjent bevegelser noen uker nå, og i går kunne endelig den kommende pappaen kjenne babyen sparke også<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sminth Skrevet 15. juni 2014 #746 Del Skrevet 15. juni 2014 Woho, endelig min tur for ul i morgen i morgen 09.15! 👏❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 15. juni 2014 #747 Del Skrevet 15. juni 2014 Godt å høre at det er flere som ikke kjenner liv enda! Jeg er i uke 18 og kjenner ingen verdens ting! Det kommer nok snart!! Håper det, jeg begynner å bli utålmodig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 15. juni 2014 #748 Del Skrevet 15. juni 2014 Da er jeg hjemme fra byllup. Måtte bare dele denne frustrasjonen med andre gravide kvinner: Idag fikk jeg beskjed av en (ekstremt frekk) bekjent av meg at jeg "måtte slutte å gå som en gravid kvinne"....... ...."Hva mener du?" - Sa jeg, ..."Du må slutte å vagge sånn når du går" - Sa hun... Nå skal det sies at hun VET at jeg er gravid, og hun VET at jeg sliter med bekken, men hun insisterte på at dette ikke var noe unnskyldning til å gå som en gravid dame..... Jeg ble altså så lei meg, siden jeg følte meg som en diger ku fra før, og dette gjorde bare alt verre. Tror nok at jeg overreagerer veldig pga hormonene, men jeg holdt på å klikke. Nei, vet du hva! Skal vi ikke kunne gå som gravide kvinner når vi faktisk er nettopp det!!!???? Fy flate hvor frekk det går an å bli!!! Hun kjærringa der høres ut som ei sånn som må tråkke på andre for å føle seg vel selv... Er det så langt vi er kommet eller? At det er greit å være gravid, så lenge det ikke vises så godt? Får av og til følelsen av det... Jeg forstår veldig godt at du ble såra og lei deg av dette altså! Stor bamseklem herfra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panterjenta85 Skrevet 15. juni 2014 #749 Del Skrevet 15. juni 2014 Ja nå er det bare 13 timer igjen til min ul også!! Er såååå spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 15. juni 2014 #750 Del Skrevet 15. juni 2014 Ser at det er mange som skal på ultralyd i morgen Ønsker dere masse lykketil og skriv gjerne en liten kommentar til oss her inne. 19.juni har jeg Har lyst å kjenne noe jeg også. Kjenner ingenting. Men synes det er ubehagelig å ligge på magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå