Gå til innhold

Store barn skal ikke sitte i vogn!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud bedre. Dama kan holde kjeft. Her har ungene itti i vogn til de er 4 år under forskjellige omstendigheter. Og hvem gidder å bære på en illsint drage gjennom byen feks? Ikke jeg :D

Skrevet

Helt enig, men det finnes visse unntak mener jeg. Vi har ikke bil så derfor brukte vi vogn til småen var ca 3,5 til og fra barnehagen for ellers hadde vi brukt 40-50 minutter per henting OG levering daglig. Han begynte å sykle da han var mellom 3 og fire, så da ble vognen pakket bort.

Anonymous poster hash: 927dd...3dc
Skrevet

Helt enig. Når ungene kan gå selv, hvorfor skal vi trille på dem? Vi går stort sett over alt der vi skal, og blir minste sliten så tar vi en pause eller bærer litt før han må gå selv igjen. Klart det blir litt sutring innimellom, men jaja. Sånn er det, vi bruker beina:)

Skrevet

Synes kanskje hun generaliserer litt mye her. Noen barn kan av ulike årsaker ha behov for vogn i enkelte sammenhenger.

Skrevet

Gud bedre. Dama kan holde kjeft. Her har ungene itti i vogn til de er 4 år under forskjellige omstendigheter. Og hvem gidder å bære på en illsint drage gjennom byen feks? Ikke jeg :D

Hvis du hadde lært dem at det ikke fantes alternativer så hadde du kanskje sluppet illsinte unger som må gjøre noe så naturlig som å gå. Er det mulig.

Anonymous poster hash: a68e8...bd7

Skrevet

Hvis du hadde lært dem at det ikke fantes alternativer så hadde du kanskje sluppet illsinte unger som må gjøre noe så naturlig som å gå. Er det mulig.

Nå er disse ungene over 14 år alle sammen, og de satt iv ogn feks på 17.mai og andre kavete dager. Greit å ha kontroll på avkommet sitt eller? Duste!

Skrevet

Nå er disse ungene over 14 år alle sammen, og de satt iv ogn feks på 17.mai og andre kavete dager. Greit å ha kontroll på avkommet sitt eller? Duste!

Klarte du ikke å ha kontroll på avkommet uten vogn? 

Skrevet

Har null problemer med å ha kontroll på min uten vogn, klart han prøver seg innimellom men hva hjelper det? Han har skjønt at å slå seg vrang ikke nytter, det tar bare lengre tid å komme dit vi skal/gjøre det vi skal. 

Skrevet

Nope... ikke på en 17.mai faktisk. Vet ikke hvor du bor, men her er det kaos og trengsel til 1000 :D

Skrevet

Nope... ikke på en 17.mai faktisk. Vet ikke hvor du bor, men her er det kaos og trengsel til 1000 :D

Er godt kjent med kaos og trengsel, men ungene har gått i 17.mai-tog på egne bein siden 2,5 års alder. Da er de for store til vogn. Tempoet må selvsagt tilpasses barna og de må kanskje sitte litt på rygg eller skuldre.

Skrevet

Hver sin lyst. Men for å legge til, så sluttet de vel vogn i utgangspunktet som 3 åringer, men brukte den ellers ved spesielle anledninger. Er bare i et litt eglete humør i dag :D Men man bør ikke være for rask til å dømme andre, siden noen barn har skjulte behov og "må" sitte i vogn. Gidder liksom ikke bry meg med hva andre gjør med ungene sine og hvorfor.

Skrevet

Sjelden bra å være bastant. Synes folk må vurdere selv, men også ta i betraktning avstand og at barnet faktisk kan bli ertet hvis det trilles, bruker bleie eller bruker smokk i fireårsalderen. Har måtte be foreldre parkere vogna utfor bhg da barnet ble halvveis mobbet pga hyppig vognbruk.

Skrevet

Jada barna skal få bevege seg og lære seg å gå langt. Men av og til er det veldig praktisk å putte både barn og ting i en vogn selv om barnet har lært å gå. Når vi er i parker og trasker rundt på ferie tar vi med vogn. Ingen vits å legge til rette for dårlig stemning fordi man skal følge enhver norm.

Skrevet

"Har du ikke kontroll på barna dine uten vogn?"

For en arrogant og nedlatende ting å si! Og faktisk, selvfølgelig har jeg ikke kontroll på barna til enhver tid, helt uavhengig av vogna.

Og vogna - den bruker jeg nøyaktig hvor mye og lenge jeg ønsker.

Og en siste ting - andre folks mening om det er jeg helt uinteressert i.

Anonymous poster hash: febf8...f26

Skrevet

Kommer jo an på synes jeg. Vi brukte vogna stadig mindre fra 2,5 år og aldri hjemme etter 3 år. Jenta har alltid vært en turglad jente og kan gå langt. Men selv året mellom 3-4 år var den en gang i blant grei å ha, f.eks på ferie i utlandet ble den brukt litt selvom hun nærmet seg 4 år. Greit å kunne slappe av litt i den på lange utflukter, hvis man blir sliten om kvelden osv selvom man begynner å bli stor.

Skrevet

Tror mange av de som kritiserer vognbruk på litt større barn er de som tar bilen på de avstandene de andre bruker vogn. Virker som det er mer akseptert å bruke bil enn vogn på samme strekning.

Skrevet

Heldigvis er ikke verden svart/hvit sier jeg bare...

Anonymous poster hash: a4149...929
Skrevet

Det gjør jeg som jeg vil med. Sitter ikke der i timesvis uansett.

Anonymous poster hash: 4b1cf...ac8
Skrevet

Jeg driter en lang marsj i hva folk mener om vogn, bleier eller smokk. Tar det i mitt og barnas tempo. Jeg bruker tvillingvogn når jeg triller mine to til og fra barnehagen. De er 20 mnd og 3,5 år. Gidder ikke bruke 45 min på noe som med vogn tar 15 min. Skal tross alt rekke jobben, og ikke søren om jeg vekker de tidlig fordi de absolutt skal gå selv.

Skrevet

Døm meg neste gang dere ser oss!

Grunn til at min 3,5 fortsatt bruker vogn: LEDDGIKT i under kroppen. Så han får ofte vondt og må hvile på lange turer.

Vogn er det enkleste for oss!

Verden er ikke svart hvit og dere veit ikke grunnen!

Anonymous poster hash: e11ba...e85

Skrevet

Jeg er så glad for at vi gjør det som passer oss best og ikke bryr oss det minste om hva andre gjør.

Verden er ikke svart/hvit og noen ganger er det lurere å velge det mest praktiske enn det mest pedagogiske :)

Skrevet

Som fysioterapeut ser hun vel at barn passiviseres vel mye. Dette handler vel mer om de som automatisk putter ungen i vogna fordi de ikke gidder å bruke den ekstra tiden det tar når barnet går selv. Det er klart barn inntil 4 år kan behøve å sitte i vogn av og til. Er bhg en halvtimes tur unna i rask gange tar det minst en time å la 2,5 åringen gå hele veien for egen maskin. En 10 kilometers søndagstur blir nok i overkant for de fleste 3-åringer. Som andre i tråden her har nevnt: det er nok de som stort sett kjører bil på lengre avstander som ikke kan skjønne hva store barn gjør i en vogn.

Anonymous poster hash: 5a953...d78

Skrevet

Selvsagt er det gode grunner for at enkelte trenger vogn lenger enn det som er normalt, men det gjelder jo ikke flertallet. Vi har alltid gått mye med barna og har dermed barn som er vant med å gå og som ikke klager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...