Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Her er det hjemmelaget mat på bordet hver eneste dag. Bruker ca 1- 1 1/2 time på kjøkkenet. Synes det er slitsomt og hater det, for å være helt ærlig. Anonymous poster hash: 1a177...af2
sug lut Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Stort sett hver dag, men det tar sjelden mer enn en halvtime og som oftest mindre, vi er et utålmodig folkeferd når det gjelder mat. Tar det lenger tid er det gjerne sånt som skal stå og gjøre seg selv i timesvis i ovnen, ikke noe som krever tilstedeværelse.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Hver dag, med mindre det er unntak som feks grilling Synes det er såå mye bedre med hjemmelaget mat enn posemat. Liker å drive på kjøkkenet både jeg og samboer Anonymous poster hash: 5f0b5...c31
Gulljnta Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Hver dag, men bruker som regel ikke mer enn en halvtime. Maks en time i helgene kanskje om vi skal ha noe ekstra. Lager alt fra bunnen pga allergi og er glad for det. Brukte mye Toro før og det tar jo igrunnen like lang tid.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Stort sett hver dag. Bruker ca 30 min og lager til og med TO middager fordi jeg spiser salater, mens de andre spiser "ordentlig" mat. Anonymous poster hash: b45ed...004
Stella Maris Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 stort sett hver dag, men hender nå at det blir hamburgere el også. Synes bare det smaker mer og bedre av hjemmelaget
Soon to be mum Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Hver dag, med mindre det er unntak som feks grilling Synes det er såå mye bedre med hjemmelaget mat enn posemat. Liker å drive på kjøkkenet både jeg og samboer Anonymous poster hash: 5f0b5...c31 Dette er ikke ment frekt eller kritisk, jeg er bare nysgjerrig: Hvorfor er det automatisk ikke mat fra scratch når det er snakk om grilling?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 Ca 5 dager i uken. Jeg er enslig mor, og noen dager er hektiske og da blir det noe som er mer eller mindre ferdig. Men de dagene jeg lager fra bunn så bruker jeg ikke mer enn 1 time, er vel mer 30 min. Anonymous poster hash: 34c48...005
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #10 Skrevet 24. april 2014 Hver dag, med mindre det er unntak som feks grilling Synes det er såå mye bedre med hjemmelaget mat enn posemat. Liker å drive på kjøkkenet både jeg og samboer Anonymous poster hash: 5f0b5...c31 Dette er ikke ment frekt eller kritisk, jeg er bare nysgjerrig: Hvorfor er det automatisk ikke mat fra scratch når det er snakk om grilling? Pølser? Hun skriver jo ikke at det automatisk er slik, men det er slik for dem. Anonymous poster hash: 62122...e99
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #11 Skrevet 24. april 2014 Hver dag, med mindre det er unntak som feks grilling Synes det er såå mye bedre med hjemmelaget mat enn posemat. Liker å drive på kjøkkenet både jeg og samboer Anonymous poster hash: 5f0b5...c31 Dette er ikke ment frekt eller kritisk, jeg er bare nysgjerrig: Hvorfor er det automatisk ikke mat fra scratch når det er snakk om grilling? Bør jo ikke være automatisk, er klar over det Men, vi griller vegetarpølser, vegetarburgere o.l. Og det lager jeg ikke fra scratch, siden jeg synes ferdigproduktene er så gode Anonymous poster hash: 5f0b5...c31
L'attente Skrevet 24. april 2014 #12 Skrevet 24. april 2014 Vanligvis nesten hver dag, men nå når jeg har bekkenløsning sliter jeg med å stå oppreist lenge av gangen så da blir det litt hurtigløsninger frem til jeg er ferdig med fødsel. Elsker å kokkelere.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #13 Skrevet 24. april 2014 Hver eneste dag, muligens 5-10 unntak i løpet av et år. Her bruker vi vanligvis mellom 20 min og 1,5 time på å lage maten og jeg og mannen bytter på å lage. Ungene hjelper til og kommer til å få faste dager for å lage middag når de er rundt ti. Jeg har vokst opp i et hjem hvor god og sunn mat var prioritert og hvor det var noe vi lagde og nøt sammen. Dette er verdier jeg vil videreformidle. Posemat og halvfabrikata er unødvendig og smakløst. Anonymous poster hash: 89fb4...6b8
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 24. april 2014 #14 Skrevet 24. april 2014 Stort sett hver dag. For oss ligger det meste av tiden spart i at alt er planlagt og at vi handler en gang i uka. Bruker på det meste en time, på det minste en halv.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #15 Skrevet 24. april 2014 60 % av tiden. Vi er for glad i Taco og spagetti. Gidder ikke lage lefsene selv og i allefall ikke pastaen. Ofte bruker vi også en halv toropose i kraften til kjøttet for å få mer saus og litt bedre smak. Anonymous poster hash: 7d36c...0cb
Peggy Sue Skrevet 24. april 2014 #16 Skrevet 24. april 2014 60 % av tiden. Vi er for glad i Taco og spagetti. Gidder ikke lage lefsene selv og i allefall ikke pastaen. Ofte bruker vi også en halv toropose i kraften til kjøttet for å få mer saus og litt bedre smak. Anonymous poster hash: 7d36c...0cb Bedre smak med toropose? Hvis man synes MSG smaker godt, kanskje...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #17 Skrevet 24. april 2014 6 av 7 middager er hjemmelagede. Så forøvrig en oppskrift på hjemelagede tacoskjell i krumkakejernet. Blare å blande maismel og vann. Må prøves. Lager ikke lefsene til taco selv, men kjøper de "sunneste" med minst kcal og med fullkorn. Har forøvrig kommet ordentlige maislefser fra en av lompeleverandørene (Buer?) nå, de var litt gule, med adskilig mindre kaloriinnhold enn de vanlige fra Old el Paso og Santa Maria. Anonymous poster hash: 1c7d9...7b7
PrinsesseHengepupp Skrevet 24. april 2014 #18 Skrevet 24. april 2014 Det kommer vel an på definisjonen på "fra bunnen" eller "hjemmelagd". Jeg slakter sjelden selv. Og spagettini kjøper jeg ferdig. Jeg bruker til og med ferdiglaget sweet chili saus. Men det er langt mellom Fjordland-, grandis- og kjøpbrødepisodene her.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #19 Skrevet 24. april 2014 4-5 dager i uka. Vi er som oftest på besøk en dag og spiser ute en dag, Anonymous poster hash: 6d6d3...25a
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #20 Skrevet 24. april 2014 4-5 dager i uken, blir noen karbonader fra Gilde, en saus fra Toro, en Findus fiskegrateng e.l. innimellom. Men bruker aldri 1,5 time på å lage middag på en hverdag altså, middager som tar så lang tid å lage hører søndager til. Hva lager du HI som tar så lang tid på en vanlig torsdag? Men lurer litt på hva dere mener med "fra bunnen av"? Hørtes ut som en av de siste anonyme her mente at da må man bake tortillalefsene selv og lage pastaen selv, gjør dere det? Jeg kjøper tørr pasta jeg altså, og anser likevel middagen som laget fra bunnen av. Om jeg steker karbonadedeig og grønnsaker har jeg ikke kvernet karbonadedeigen selv, men kjøpt den ferdig. For meg er stekt karbonadedeig med grønnsaker, en tomatsaus og spagetti til hjemmelaget selv om spagettien og karbonadedeigen er kjøpt ferdig. I går woket jeg strimlet svinekjøtt og grønnsaker, krydret og smakte til med salt, pepper, oystersaus, chilisaus og soyasaus. Serverte med ris. for meg er dette et hjemmelaget måltid, men mener dere jeg måtte laget chilisausen og oystersausen selv for å kunne kalle det det? For meg er chilisausen og oystersausen fra flaske som krydder å regne... Anonymous poster hash: d96f7...f41
Soon to be mum Skrevet 24. april 2014 #21 Skrevet 24. april 2014 Hver dag, med mindre det er unntak som feks grilling Synes det er såå mye bedre med hjemmelaget mat enn posemat. Liker å drive på kjøkkenet både jeg og samboer Anonymous poster hash: 5f0b5...c31 Dette er ikke ment frekt eller kritisk, jeg er bare nysgjerrig: Hvorfor er det automatisk ikke mat fra scratch når det er snakk om grilling? Bør jo ikke være automatisk, er klar over det Men, vi griller vegetarpølser, vegetarburgere o.l. Og det lager jeg ikke fra scratch, siden jeg synes ferdigproduktene er så gode Anonymous poster hash: 5f0b5...c31 Aha! Vet ikke helt hvorfor, man hadde følelsen av at det ikke var bare pga 'pølser'. Har aldri prøvd slike produkter selv, men det er jo bra at de er gode.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #22 Skrevet 24. april 2014 Rart det der. "Alle" påstår at de lager mat fra bunnen av, men salg av halvfabrikat og hurtigmat bare øker og øker Anonymous poster hash: 8bcd0...e13
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #24 Skrevet 24. april 2014 60 % av tiden. Vi er for glad i Taco og spagetti. Gidder ikke lage lefsene selv og i allefall ikke pastaen. Ofte bruker vi også en halv toropose i kraften til kjøttet for å få mer saus og litt bedre smak. Anonymous poster hash: 7d36c...0cb Bedre smak med toropose? Hvis man synes MSG smaker godt, kanskje... Så vidt jeg vet smaker ikke MSG noe som helst. Det er en smaksforsterker... Anonymous poster hash: 129a7...415
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #25 Skrevet 24. april 2014 Definer "fra bunnen av" først. Jeg kan gjerne lage mye mat som jeg mener er fra "bunnen" av, men andre ville sikkert vært uenig fordi jeg f.eks. kan bruke litt tomatpurre, boksemais el. For det meste blir det en lett kombinasjon. I går for eksempel skrelte jeg poteter og gulrøtter og skår opp andre grønnsaker som jeg kokte/dampet, og jeg lage hvit saus fra bunnen av, men hadde i ferdiglagde fiskeboller fra butikken. Noen dager før det lagde jeg en rett med kylling, løk, hvitløk, brokkoli og sopp lagvis, og med en saus over der jeg bruker en Toro-saus som utgangspunkt og har i masse ekstra for å få den bedre og serverer hele retten med salat til. I begge disse middagene er det jo noe hel/halv-fabrikata, men mesteparten er jo laget fra bunnen av. I dag blir det grilling av kjøtt med potetsalat og maiskobler til. Da koker jeg potet som jeg deler i biter og blander med ferdigkjøpt potetsalat fra butikken og tilsetter litt ekstra salt og pepper. Anonymous poster hash: 17d78...95b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå