Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #101 Skrevet 25. april 2014 Fordi mannen min viste seg å være homofil Anonymous poster hash: 0f323...1a1 Oj, det må være den mest originale årsaken til nå....Håper det går bra med deg, for det må ha vært et sjokk. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Original grunn...? Du vet at menn som har sex med menn ikke får gi blod? Anonymous poster hash: 27819...39a Selvfølgelig vet jeg det. Men det er ikke så mange som blir nektet å gi blod fordi ektemannen har vist seg å være homofil... Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Jo, fordi da kan man med stor sannsynlighet være smittet om mannen er det Anonymous poster hash: 27819...39a Du har litt tungt for det du? Hvor mange kvinner kjenner du som plutselig har oppdaget at ektemannen er homofil? Er det virkelig en normal situasjon for deg? Anonymous poster hash: a22bc...8c8 Ja jeg har veldig tungt for det... Sliter mye med akkurat det der altså. Kan du hjelpe? Du som er så lynende intelligent Anonymous poster hash: 27819...39a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #102 Skrevet 25. april 2014 Anonymous poster hash: 27819...39a Jo, fordi da kan man med stor sannsynlighet være smittet om mannen er det Du forstod jo ikke grunnen til at jeg skrev det. Jeg forstår godt at hun ble nektet å være blodgiver, og jeg vet også at homofile menn ikke får gi blod. Det var ikke poenget mitt. Igjen - poenget er at det ikke er så mange gifte kvinner som plutselig får vite at mannen er homofil. Og fordi det ikke er så mange som opplever det, så er det heller ikke så mange damer som har en eks som er homofil. Enda færre av de ytterst få som opplever dette er blodgivere. Derfor var det en original grunn. Og fordi det må være tøft å finne ut at ektemannen din er homofil, så sa jeg at jeg håper hun har det bra nå. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Da misforsto jeg deg, beklager. Skjønner hva du mener nå Anonymous poster hash: 27819...39a
Vaffelstrikk Skrevet 26. april 2014 #103 Skrevet 26. april 2014 (endret) Utrolig hvordan noen av dere tar det tilsynelatende personlig at dere ikke får gi blod. Man gambler ikke med Blod som skal overføres syke mennesker for ikke å tråkke på noen tær! Hadde blodet deres vært friskt som mange påstår, ja da hadde dere fått gi! Selv om det er mangel tar man ikke imot hva som helst! Ville dere hatt blod som ikke var godkjent? Og ja, det ER mangel. Alle får, men det må kjøpes fra utlandet når det ikke strekker til her Anonymous poster hash: 27819...39a Er det bedre å kjøpe blod fra utlandet enn å la utlendinger gi blod i Norge? Er det nødvendig å velge bort blod fra de som har barn med en utlending? De har vel ikke automatisk sykt blod?? Forstår ikke logikken, karantener burde kunne håndtere mange av de tilfellene som ikke godkjennes. De som kommer fra land hvor det er høyere risiko for sykdommer som smitter via blod, får selvfølgelig ikke gi. Det kjøpes selvsagt ikke blod fra disse risikolandene!! Tror du blodbanken sier nei for å være jævlige eller? Er en grunn for at man feks vaksinerer seg mot ulike sykdommer ettersom man reiser til ulike land med høyere RISIKO for skumle sykdommer som smitter via BLOD.. Men jeg forventer ikke at folk uten medisinsk utdanning forstår dette. Med fare for å virke arrogant. Så beklager det Anonymous poster hash: 27819...39a Forresten så er utlendinger så mangt. Kjenner flere med ikke vestlig bakgrunn blant annet som er lykkelige blodgivere. Kommer an på hvor lenge man har vært her, hva slags sykdommer man er disponert for i det aktuelle landet osv. Feks får man ikke gi hvis man bodde i England under kugalskapen eller hva noen nevnte her tidligere Anonymous poster hash: 27819...39a "Men jeg forventer ikke at folk uten medisinsk utdanning forstår dette. Med fare for å virke arrogant. Så beklager det" Har du medisinsk utdanning selv? Det gikk ikke tydelig frem av svaret ditt, så jeg må bare spørre. Gjennomsnittet forstår nok ikke stort av hvorfor enkelte kriteriene settes som de gjør. Ikke at jeg har medisinsk utdanning, men jeg har over gjennomsnittlig god greie på hvordan blod og infeksjoner fungerer. Siden jeg ikke har vært aktuell for blodgivning selv har jeg ikke satt meg inn i detaljene rundt kriterieriene. Svaret mitt var basert på gårsdagens kunnskapsnivå, og som siste setning hentyder var jeg da rimelig sikker på at mange av de årsakene som oppgis i tråden ikke er permanente, men vil utløse karantene. For eksempel «barn med en utlending», der det presiseres at «utlendingen» er fra Europa. Siden jeg ble inspirert av de interessante svarene i tråden har jeg satt meg litt inn i kriteriene i løpet av dagen: De eneste geografiske områdene som gir permanent utestengelse fra blodgivning er «Storbritannia i mer enn 1 år til sammen i perioden fra og med 1980 til og med 1996» og Afrika sør for Sahara etter samlet opphold på over 5 år. Altså er det ganske mange «utlendinger» som godkjennes som blodgivere etter en karantenetid, og mange som kan gi blod selv om de har en utenlandsk seksualpartner. Det gjelder også områder med høy risiko for smitte av både det ene og det andre der det er anbefalt vaksiner. Må vel kanskje presisere at jeg ikke har noe i mot hverken kriteriene eller utlendinger, bor sammen med en selv. Om noen andre skulle være over gjennomsnittet nteressert: http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/veileder-for-transfusjonstjenesten-i-norge-6-utgave-2009/Publikasjoner/veileder-for-transfusjonstjenesten-i-norge-6-utgave-2009.pdf En mer populærvitenskapelig fremstilling: http://www.klikk.no/helse/doktoronline/infeksjoner/article693327.ece Selv om de feste kriteriene er gir mening (som i at jeg forstår bakgrunnen), må jeg si jeg fortsatt sliter litt med å forstå hvorfor sniffing av narkotisk stoff for 15 år siden er permanent utestengelsesgrunn. Antar det har noe å gjøre med at personen potensielt kan leve litt på kanten og finne på saker med høy smitterisiko..?? Syns også det var interessant at man skulle sjekkes for sprøytestikk ved oppmøte ved misstanke om bruk av narkotika, jeg trodde ikke narkisene prioriterte blodbanken? Skulle det være for å få en mumi-kopp da eller? Endret 26. april 2014 av Vaffelstrikk
Masekråka! Skrevet 26. april 2014 #104 Skrevet 26. april 2014 Hmm, så jeg som hadde elveblest et par ganger som barn får ikke bli blodgiver? Hadde ikke visst om elveblesten om ikke mamma tilfeldigvis kom inn på temaet. Og samboeren min som har tattovering tatt i utlandet, får heller ikke gi? Søren, jeg som hadde overvunnet sprøyteskrekken min OG overtalt samboer til å bli blodgiver sammen med meg. Hva med de som ikke opplyser om allergier, reaksjoner på penicillin, tattoveringer fra utlandet, nye seksualpartnere osv. ? Litt skummel tanke å få blod fra et annet, ukjent menneske. Men all ære til de som gir blod, håper jeg får lov !
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #105 Skrevet 26. april 2014 Akkurat nå kan jeg ikke gi pga noen mangler, men kommer heller aldri til å gi blod igjen har jeg bestemt meg for. Ga blod en gang, sa jeg ikke følte meg i form, men at legen påstod at jeg var frisk selv om jeg tvilte på det. Siden både jernlager og blodprosent var veldig bra og jeg har en blodtype de veldig gjerne ville ha så ville de ha det likevel "for legen har jo sagt du er frisk". Jeg ringte tilbake dagen etter, ba de ikke bruke mitt blod, for jeg mente jeg umulig kunne være frisk når jeg dagen etter ikke greide å gå opp en trapp. Blodbanken påstod at jeg hadde en psykisk reaksjon... Fire måneder etter fikk jeg diagnosen kyssesyken. Ringte umiddelbart blodbanken og sa at jeg hadde hatt kyssesyken da jeg ga blod og at jeg var fortvilt fordi jeg hadde forstått at de ikke stoppet blodet mitt. De nektet bare å prate om det. Overhodet ikke min feil, men jeg kommer aldri til å gi blod igjen. En eller flere kan ha blitt alvorlig syke eller verre av mitt blod, og selv om jeg ikke har noen skyld i deg og gjorde alt for at det skulle vært unngått, så ble jeg ikke hørt. Det sitter i. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Jeg regner med du skjønner at de tester blodet etter de har tappet? Hver gang. De kan ikke gå ut ifra at giveren snakker sant, og gi blodet videre uten å teste det Anonymous poster hash: f20ce...dde
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #106 Skrevet 26. april 2014 Jeg får ikke gi, har prøvd over flere år, men har hatt for lave jernlagre/blodprosent, eller vært gravid eller ammet. Nå som jeg er ferdig med å få mine tre barn, og ikke lenger har problemer med blodprosent, har jeg fått konstatert en autoimmun sykdom og går på medisiner, så jeg kan ikke gi blod noen gang. Ville bare presisere at tatoveringer (så lenge det er x antall år siden) og barn med utenlandsk mann ikke har vært grunn for at jeg ikke kan gi blod, så ikke la være å melde dere som blodgivere om det er grunnen! Anonymous poster hash: 649cd...b23
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #107 Skrevet 26. april 2014 Fordi jeg har fått mye blod selv ved blodoverføring. Anonymous poster hash: 5edbd...e7e
Ugl@ ruger... Skrevet 26. april 2014 #108 Skrevet 26. april 2014 Akkurat nå fordi jeg er gravid, tidligere pga for lav blodprosent.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #109 Skrevet 26. april 2014 Fordi mannen min viste seg å være homofil Anonymous poster hash: 0f323...1a1 Oj, det må være den mest originale årsaken til nå....Håper det går bra med deg, for det må ha vært et sjokk. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Original grunn...? Du vet at menn som har sex med menn ikke får gi blod? Anonymous poster hash: 27819...39a Selvfølgelig vet jeg det. Men det er ikke så mange som blir nektet å gi blod fordi ektemannen har vist seg å være homofil... Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Jo, fordi da kan man med stor sannsynlighet være smittet om mannen er det Anonymous poster hash: 27819...39a Du har litt tungt for det du? Hvor mange kvinner kjenner du som plutselig har oppdaget at ektemannen er homofil? Er det virkelig en normal situasjon for deg? Anonymous poster hash: a22bc...8c8 Ja jeg har veldig tungt for det... Sliter mye med akkurat det der altså. Kan du hjelpe? Du som er så lynende intelligent Anonymous poster hash: 27819...39a Svar på spørsmålene først du lille venn. Så skal jeg forklare sammenhengen... Anonymous poster hash: a22bc...8c8
Mamma_til_2 Skrevet 26. april 2014 #110 Skrevet 26. april 2014 Har akkurat nok til og klare meg selv.
RosaParasoll Skrevet 26. april 2014 #111 Skrevet 26. april 2014 Finnes det er nasjonal liste over hvilke kriterier en må oppfylle for å kunne gi blod? På nettet?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #112 Skrevet 26. april 2014 Her er noen av kriteriene http://www.tv2.no/a/3427123 Men, synes nesten listen i bunnen av denne er bedre http://m.klikk.no/helse/doktoronline/infeksjoner/article693327.ece Og for å gjøre det skikkelig så er skjemaet man må fylle ut for å få gi blod her http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/veileder-for-transfusjonstjenesten-i-norge-6-utgave-2009/Publikasjoner/Skjema-for-blodgiver-Bokmål.pdf I dette skjemaet kommer alle spørsmålene og tidsfristene... Anonymous poster hash: a22bc...8c8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #113 Skrevet 26. april 2014 Utrolig hvordan noen av dere tar det tilsynelatende personlig at dere ikke får gi blod. Man gambler ikke med Blod som skal overføres syke mennesker for ikke å tråkke på noen tær! Hadde blodet deres vært friskt som mange påstår, ja da hadde dere fått gi! Selv om det er mangel tar man ikke imot hva som helst! Ville dere hatt blod som ikke var godkjent? Og ja, det ER mangel. Alle får, men det må kjøpes fra utlandet når det ikke strekker til her Anonymous poster hash: 27819...39a Er det bedre å kjøpe blod fra utlandet enn å la utlendinger gi blod i Norge? Er det nødvendig å velge bort blod fra de som har barn med en utlending? De har vel ikke automatisk sykt blod?? Forstår ikke logikken, karantener burde kunne håndtere mange av de tilfellene som ikke godkjennes. De som kommer fra land hvor det er høyere risiko for sykdommer som smitter via blod, får selvfølgelig ikke gi. Det kjøpes selvsagt ikke blod fra disse risikolandene!! Tror du blodbanken sier nei for å være jævlige eller? Er en grunn for at man feks vaksinerer seg mot ulike sykdommer ettersom man reiser til ulike land med høyere RISIKO for skumle sykdommer som smitter via BLOD.. Men jeg forventer ikke at folk uten medisinsk utdanning forstår dette. Med fare for å virke arrogant. Så beklager det Anonymous poster hash: 27819...39a Forresten så er utlendinger så mangt. Kjenner flere med ikke vestlig bakgrunn blant annet som er lykkelige blodgivere. Kommer an på hvor lenge man har vært her, hva slags sykdommer man er disponert for i det aktuelle landet osv. Feks får man ikke gi hvis man bodde i England under kugalskapen eller hva noen nevnte her tidligere Anonymous poster hash: 27819...39a "Men jeg forventer ikke at folk uten medisinsk utdanning forstår dette. Med fare for å virke arrogant. Så beklager det" Har du medisinsk utdanning selv? Det gikk ikke tydelig frem av svaret ditt, så jeg må bare spørre. Gjennomsnittet forstår nok ikke stort av hvorfor enkelte kriteriene settes som de gjør. Ikke at jeg har medisinsk utdanning, men jeg har over gjennomsnittlig god greie på hvordan blod og infeksjoner fungerer. Siden jeg ikke har vært aktuell for blodgivning selv har jeg ikke satt meg inn i detaljene rundt kriterieriene. Svaret mitt var basert på gårsdagens kunnskapsnivå, og som siste setning hentyder var jeg da rimelig sikker på at mange av de årsakene som oppgis i tråden ikke er permanente, men vil utløse karantene. For eksempel «barn med en utlending», der det presiseres at «utlendingen» er fra Europa. Siden jeg ble inspirert av de interessante svarene i tråden har jeg satt meg litt inn i kriteriene i løpet av dagen: De eneste geografiske områdene som gir permanent utestengelse fra blodgivning er «Storbritannia i mer enn 1 år til sammen i perioden fra og med 1980 til og med 1996» og Afrika sør for Sahara etter samlet opphold på over 5 år. Altså er det ganske mange «utlendinger» som godkjennes som blodgivere etter en karantenetid, og mange som kan gi blod selv om de har en utenlandsk seksualpartner. Det gjelder også områder med høy risiko for smitte av både det ene og det andre der det er anbefalt vaksiner. Må vel kanskje presisere at jeg ikke har noe i mot hverken kriteriene eller utlendinger, bor sammen med en selv. Om noen andre skulle være over gjennomsnittet nteressert: http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/veileder-for-transfusjonstjenesten-i-norge-6-utgave-2009/Publikasjoner/veileder-for-transfusjonstjenesten-i-norge-6-utgave-2009.pdf En mer populærvitenskapelig fremstilling: http://www.klikk.no/helse/doktoronline/infeksjoner/article693327.ece Selv om de feste kriteriene er gir mening (som i at jeg forstår bakgrunnen), må jeg si jeg fortsatt sliter litt med å forstå hvorfor sniffing av narkotisk stoff for 15 år siden er permanent utestengelsesgrunn. Antar det har noe å gjøre med at personen potensielt kan leve litt på kanten og finne på saker med høy smitterisiko..?? Syns også det var interessant at man skulle sjekkes for sprøytestikk ved oppmøte ved misstanke om bruk av narkotika, jeg trodde ikke narkisene prioriterte blodbanken? Skulle det være for å få en mumi-kopp da eller?[/quote Hehe, jeg tror ikke de sjekker folk for stikk. Har ikke vært borti det. Jeg har forresten medisinsk utdanning ja og har vært blodgiver i flere år. Har blitt sendt hjem flere ganger Anonymous poster hash: 27819...39a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #114 Skrevet 26. april 2014 Fordi mannen min viste seg å være homofil Anonymous poster hash: 0f323...1a1 Oj, det må være den mest originale årsaken til nå....Håper det går bra med deg, for det må ha vært et sjokk. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Original grunn...? Du vet at menn som har sex med menn ikke får gi blod? Anonymous poster hash: 27819...39a Selvfølgelig vet jeg det. Men det er ikke så mange som blir nektet å gi blod fordi ektemannen har vist seg å være homofil... Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Jo, fordi da kan man med stor sannsynlighet være smittet om mannen er det Anonymous poster hash: 27819...39a Du har litt tungt for det du? Hvor mange kvinner kjenner du som plutselig har oppdaget at ektemannen er homofil? Er det virkelig en normal situasjon for deg? Anonymous poster hash: a22bc...8c8 Ja jeg har veldig tungt for det... Sliter mye med akkurat det der altså. Kan du hjelpe? Du som er så lynende intelligent Anonymous poster hash: 27819...39a Svar på spørsmålene først du lille venn. Så skal jeg forklare sammenhengen... Anonymous poster hash: a22bc...8c8 Lille venn? Der avsluttet du diskusjonen selv Anonymous poster hash: 27819...39a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #115 Skrevet 26. april 2014 Fordi mannen min viste seg å være homofil Anonymous poster hash: 0f323...1a1 Oj, det må være den mest originale årsaken til nå....Håper det går bra med deg, for det må ha vært et sjokk. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Original grunn...? Du vet at menn som har sex med menn ikke får gi blod? Anonymous poster hash: 27819...39a Selvfølgelig vet jeg det. Men det er ikke så mange som blir nektet å gi blod fordi ektemannen har vist seg å være homofil... Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Jo, fordi da kan man med stor sannsynlighet være smittet om mannen er det Anonymous poster hash: 27819...39a Du har litt tungt for det du? Hvor mange kvinner kjenner du som plutselig har oppdaget at ektemannen er homofil? Er det virkelig en normal situasjon for deg? Anonymous poster hash: a22bc...8c8 Ja jeg har veldig tungt for det... Sliter mye med akkurat det der altså. Kan du hjelpe? Du som er så lynende intelligent Anonymous poster hash: 27819...39a Svar på spørsmålene først du lille venn. Så skal jeg forklare sammenhengen... Anonymous poster hash: a22bc...8c8 Lille venn? Der avsluttet du diskusjonen selv Anonymous poster hash: 27819...39a 😉 Anonymous poster hash: a22bc...8c8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #117 Skrevet 26. april 2014 Fordi det bokstavelig talt ALDRI er lenge nok siden siste runde medisinbruk for ett eller annet samtidig som jeg er uten sår og skrammer. Jeg har vært registrert som blodgiver i flere år og ennå aldri fått det til. Nærmeste jeg kom var da jeg satt i stolen og hun som skulle stikke oppdaget at jeg hadde et langt rip bakpå armen - og da var det bare å dra hjem igjen. kan man ikke ha et eneste lite sår? Jeg er alltid full av kloresår siden jeg har atopisk eksem og dermed klorer meg selv. Gjelder det også da? Anonymous poster hash: cb8db...36a
sug lut Skrevet 26. april 2014 #118 Skrevet 26. april 2014 Fordi det bokstavelig talt ALDRI er lenge nok siden siste runde medisinbruk for ett eller annet samtidig som jeg er uten sår og skrammer. Jeg har vært registrert som blodgiver i flere år og ennå aldri fått det til. Nærmeste jeg kom var da jeg satt i stolen og hun som skulle stikke oppdaget at jeg hadde et langt rip bakpå armen - og da var det bare å dra hjem igjen. kan man ikke ha et eneste lite sår? Jeg er alltid full av kloresår siden jeg har atopisk eksem og dermed klorer meg selv. Gjelder det også da? Anonymous poster hash: cb8db...36a Jeg vet ikke - jeg hadde som sagt bare et rip fra dagen før, det hadde blødd litt men hadde skorpe på, og ble avvist fordi det var en mulig vei for bakterier inn i blodbanen, hvilket jeg skjønner, men det er nå sånn at grunnet diverse aktiviteter er det sjelden jeg ikke har noe som helst. Dette var Ahus.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #119 Skrevet 26. april 2014 Akkurat nå kan jeg ikke gi pga noen mangler, men kommer heller aldri til å gi blod igjen har jeg bestemt meg for. Ga blod en gang, sa jeg ikke følte meg i form, men at legen påstod at jeg var frisk selv om jeg tvilte på det. Siden både jernlager og blodprosent var veldig bra og jeg har en blodtype de veldig gjerne ville ha så ville de ha det likevel "for legen har jo sagt du er frisk". Jeg ringte tilbake dagen etter, ba de ikke bruke mitt blod, for jeg mente jeg umulig kunne være frisk når jeg dagen etter ikke greide å gå opp en trapp. Blodbanken påstod at jeg hadde en psykisk reaksjon... Fire måneder etter fikk jeg diagnosen kyssesyken. Ringte umiddelbart blodbanken og sa at jeg hadde hatt kyssesyken da jeg ga blod og at jeg var fortvilt fordi jeg hadde forstått at de ikke stoppet blodet mitt. De nektet bare å prate om det. Overhodet ikke min feil, men jeg kommer aldri til å gi blod igjen. En eller flere kan ha blitt alvorlig syke eller verre av mitt blod, og selv om jeg ikke har noen skyld i deg og gjorde alt for at det skulle vært unngått, så ble jeg ikke hørt. Det sitter i. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Jeg regner med du skjønner at de tester blodet etter de har tappet? Hver gang. De kan ikke gå ut ifra at giveren snakker sant, og gi blodet videre uten å teste det Anonymous poster hash: f20ce...dde Blodgiverblod testes for svært mye - hver gang som du sier. Men jeg fikk beskjed om at de ikke tester for Epstein Barr-virus i disse standardtestene. Om de har innført dette senere så er det jo supert. Det er ingen tvil om at den aktuelle blodbank gjorde feil den gangen. Da jeg ringte inn dagen etter og sa at jeg ikke følte meg bra og mente at jeg måtte være syk til tross for at legen hadde sagt jeg var frisk - da skulle dette ha vært tatt videre i systemet i blodbanken. Men med tanke på at de ikke spurte meg om fødselsnummer eller ba meg gjenta navnet mitt i løpet av samtalen, så har de nok ikke gjort det. På toppen av dette forsøkte de gjentatte ganger å innkalle med til blodgivning etter at jeg hadde fått diagnosen som også inkluderte svært alvorlig leverbetennelse - og jeg ringte dem med det samme jeg fikk diagnosen. Forskriftene sier at man skal ha minimum seks måneders karantene etter at man er helt frisk av Epstein Barr virusinfeksjon og leverbetennelse av denne. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #120 Skrevet 26. april 2014 Fordi mannen min viste seg å være homofil Anonymous poster hash: 0f323...1a1 Jeg leste forskriftene på nytt nå - du kan faktisk gi blod hvis du ikke lenger har sex med din mann. Kvinner som har hatt sex med menn som har/har hatt sex med menn får karantene på minimum 6 måneder etter sist gang man hadde sex. Hvis tester etter 6 måneder viser at du er smittefri så kan du gi blod Anonymous poster hash: 4c48d...f0a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #121 Skrevet 26. april 2014 Tatoveringer tatt i utlandet og piercinger gjennom slimhinner ( også utlandet ) Litt dumt siden jeg har en av de sjeldneste typene. Jeg har tatovering tatt i utlandet, og jeg er blodgiver... Anonymous poster hash: 05f77...cdf
Fru vims Skrevet 26. april 2014 #122 Skrevet 26. april 2014 Har aldri gjort det grunnet alvorlig sprøyteskrekk. Den er nesten overvunnet, så kunne ha gjort det nå. Men ser jo her at det er flere grunner til at jeg ikke kan.
<3 2G <3 Skrevet 26. april 2014 #123 Skrevet 26. april 2014 Tatoveringer tatt i utlandet og piercinger gjennom slimhinner ( også utlandet ) Litt dumt siden jeg har en av de sjeldneste typene. Jeg har tatovering tatt i utlandet, og jeg er blodgiver... Anonymous poster hash: 05f77...cdf Har uansett piercet slimhinner flere plasse på kroppen....
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 26. april 2014 #124 Skrevet 26. april 2014 Man kan gi blod selv om man har tatoveringer/piercinger, man må bare vente seks mnd etter de er tatt Jeg fikk ikke gi sist fordi jeg tydeligvis hadde jernmangel, men skal prøve igjen nå i sommer
Anonym bruker Skrevet 26. april 2014 #125 Skrevet 26. april 2014 Vanlige piercinger kan man få gi blod med etter en karantene. Men hvis piercingen(e) står i slimhinner skal man ikke gi blod. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå