Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #76 Skrevet 24. april 2014 Utrolig hvordan noen av dere tar det tilsynelatende personlig at dere ikke får gi blod. Man gambler ikke med Blod som skal overføres syke mennesker for ikke å tråkke på noen tær! Hadde blodet deres vært friskt som mange påstår, ja da hadde dere fått gi! Selv om det er mangel tar man ikke imot hva som helst! Ville dere hatt blod som ikke var godkjent? Og ja, det ER mangel. Alle får, men det må kjøpes fra utlandet når det ikke strekker til her Anonymous poster hash: 27819...39a
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #77 Skrevet 24. april 2014 Dere som sier dere veier for lite, er det bmi eller kg de går etter da? Anonymous poster hash: f7947...6a5
Vaffelstrikk Skrevet 25. april 2014 #78 Skrevet 25. april 2014 (endret) Utrolig hvordan noen av dere tar det tilsynelatende personlig at dere ikke får gi blod. Man gambler ikke med Blod som skal overføres syke mennesker for ikke å tråkke på noen tær! Hadde blodet deres vært friskt som mange påstår, ja da hadde dere fått gi! Selv om det er mangel tar man ikke imot hva som helst! Ville dere hatt blod som ikke var godkjent? Og ja, det ER mangel. Alle får, men det må kjøpes fra utlandet når det ikke strekker til her Anonymous poster hash: 27819...39a Er det bedre å kjøpe blod fra utlandet enn å la utlendinger gi blod i Norge? Er det nødvendig å velge bort blod fra de som har barn med en utlending? De har vel ikke automatisk sykt blod?? Forstår ikke logikken, karantener burde kunne håndtere mange av de tilfellene som ikke godkjennes. Endret 25. april 2014 av Vaffelstrikk
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #81 Skrevet 25. april 2014 Dere som ikke skjønner er vel ikke bioingeniører da Anonymous poster hash: f20ce...dde
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #82 Skrevet 25. april 2014 Fordi jeg for mye i utlandet. Anonymous poster hash: 088ba...a3e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #83 Skrevet 25. april 2014 Fordi jeg bytter seksualpartner så ofte og derfor ikke kan gi Anonymous poster hash: d543a...d53
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #84 Skrevet 25. april 2014 Har ikke lyst Anonymous poster hash: 133c4...a8c
Gjest Antarctica Skrevet 25. april 2014 #85 Skrevet 25. april 2014 Bodde i England flere år under kugalskapen og er derfor bannlyst for livet Jeg også. Moooouuuh!
millemille Skrevet 25. april 2014 #86 Skrevet 25. april 2014 Fordi jeg fikk en alvorlig reaksjon på penicilin en gang Samme her. Jeg også, men får fortsatt gi. Mulig min reaksjon ikke var like alvorlig som deres.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #87 Skrevet 25. april 2014 Allergi!! utrolig kjedelig! Ble skikkelig skuffa! Hvordan allergi da? Anonymous poster hash: 2831d...868
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #88 Skrevet 25. april 2014 Gift med utlending ;-) Anonymous poster hash: c7cf2...92d
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #89 Skrevet 25. april 2014 Utrolig hvordan noen av dere tar det tilsynelatende personlig at dere ikke får gi blod. Man gambler ikke med Blod som skal overføres syke mennesker for ikke å tråkke på noen tær! Hadde blodet deres vært friskt som mange påstår, ja da hadde dere fått gi! Selv om det er mangel tar man ikke imot hva som helst! Ville dere hatt blod som ikke var godkjent? Og ja, det ER mangel. Alle får, men det må kjøpes fra utlandet når det ikke strekker til her Anonymous poster hash: 27819...39a Er det bedre å kjøpe blod fra utlandet enn å la utlendinger gi blod i Norge? Er det nødvendig å velge bort blod fra de som har barn med en utlending? De har vel ikke automatisk sykt blod?? Forstår ikke logikken, karantener burde kunne håndtere mange av de tilfellene som ikke godkjennes. De som kommer fra land hvor det er høyere risiko for sykdommer som smitter via blod, får selvfølgelig ikke gi. Det kjøpes selvsagt ikke blod fra disse risikolandene!! Tror du blodbanken sier nei for å være jævlige eller? Er en grunn for at man feks vaksinerer seg mot ulike sykdommer ettersom man reiser til ulike land med høyere RISIKO for skumle sykdommer som smitter via BLOD.. Men jeg forventer ikke at folk uten medisinsk utdanning forstår dette. Med fare for å virke arrogant. Så beklager det Anonymous poster hash: 27819...39a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #90 Skrevet 25. april 2014 Utrolig hvordan noen av dere tar det tilsynelatende personlig at dere ikke får gi blod. Man gambler ikke med Blod som skal overføres syke mennesker for ikke å tråkke på noen tær! Hadde blodet deres vært friskt som mange påstår, ja da hadde dere fått gi! Selv om det er mangel tar man ikke imot hva som helst! Ville dere hatt blod som ikke var godkjent? Og ja, det ER mangel. Alle får, men det må kjøpes fra utlandet når det ikke strekker til her Anonymous poster hash: 27819...39a Er det bedre å kjøpe blod fra utlandet enn å la utlendinger gi blod i Norge? Er det nødvendig å velge bort blod fra de som har barn med en utlending? De har vel ikke automatisk sykt blod?? Forstår ikke logikken, karantener burde kunne håndtere mange av de tilfellene som ikke godkjennes. De som kommer fra land hvor det er høyere risiko for sykdommer som smitter via blod, får selvfølgelig ikke gi. Det kjøpes selvsagt ikke blod fra disse risikolandene!! Tror du blodbanken sier nei for å være jævlige eller? Er en grunn for at man feks vaksinerer seg mot ulike sykdommer ettersom man reiser til ulike land med høyere RISIKO for skumle sykdommer som smitter via BLOD.. Men jeg forventer ikke at folk uten medisinsk utdanning forstår dette. Med fare for å virke arrogant. Så beklager det Anonymous poster hash: 27819...39a Forresten så er utlendinger så mangt. Kjenner flere med ikke vestlig bakgrunn blant annet som er lykkelige blodgivere. Kommer an på hvor lenge man har vært her, hva slags sykdommer man er disponert for i det aktuelle landet osv. Feks får man ikke gi hvis man bodde i England under kugalskapen eller hva noen nevnte her tidligere Anonymous poster hash: 27819...39a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #91 Skrevet 25. april 2014 Fordi mannen min viste seg å være homofil Anonymous poster hash: 0f323...1a1
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #92 Skrevet 25. april 2014 Fordi mannen min viste seg å være homofil Anonymous poster hash: 0f323...1a1 Oj, det må være den mest originale årsaken til nå.... Håper det går bra med deg, for det må ha vært et sjokk. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #93 Skrevet 25. april 2014 Bor i USA. Får ikke gi her fordi det er/er har vært kugalskap i Europa. Anonymous poster hash: fdbcf...617
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #94 Skrevet 25. april 2014 Fordi mannen min viste seg å være homofil Anonymous poster hash: 0f323...1a1 Oj, det må være den mest originale årsaken til nå.... Håper det går bra med deg, for det må ha vært et sjokk. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Original grunn...? Du vet at menn som har sex med menn ikke får gi blod? Anonymous poster hash: 27819...39a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #95 Skrevet 25. april 2014 Akkurat nå kan jeg ikke gi pga noen mangler, men kommer heller aldri til å gi blod igjen har jeg bestemt meg for. Ga blod en gang, sa jeg ikke følte meg i form, men at legen påstod at jeg var frisk selv om jeg tvilte på det. Siden både jernlager og blodprosent var veldig bra og jeg har en blodtype de veldig gjerne ville ha så ville de ha det likevel "for legen har jo sagt du er frisk". Jeg ringte tilbake dagen etter, ba de ikke bruke mitt blod, for jeg mente jeg umulig kunne være frisk når jeg dagen etter ikke greide å gå opp en trapp. Blodbanken påstod at jeg hadde en psykisk reaksjon... Fire måneder etter fikk jeg diagnosen kyssesyken. Ringte umiddelbart blodbanken og sa at jeg hadde hatt kyssesyken da jeg ga blod og at jeg var fortvilt fordi jeg hadde forstått at de ikke stoppet blodet mitt. De nektet bare å prate om det. Overhodet ikke min feil, men jeg kommer aldri til å gi blod igjen. En eller flere kan ha blitt alvorlig syke eller verre av mitt blod, og selv om jeg ikke har noen skyld i deg og gjorde alt for at det skulle vært unngått, så ble jeg ikke hørt. Det sitter i. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #96 Skrevet 25. april 2014 Fordi mannen min viste seg å være homofil Anonymous poster hash: 0f323...1a1 Oj, det må være den mest originale årsaken til nå.... Håper det går bra med deg, for det må ha vært et sjokk. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Original grunn...? Du vet at menn som har sex med menn ikke får gi blod? Anonymous poster hash: 27819...39a Selvfølgelig vet jeg det. Men det er ikke så mange som blir nektet å gi blod fordi ektemannen har vist seg å være homofil... Anonymous poster hash: 4c48d...f0a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #97 Skrevet 25. april 2014 Fordi mannen min viste seg å være homofil Anonymous poster hash: 0f323...1a1 Oj, det må være den mest originale årsaken til nå....Håper det går bra med deg, for det må ha vært et sjokk. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Original grunn...? Du vet at menn som har sex med menn ikke får gi blod? Anonymous poster hash: 27819...39a Selvfølgelig vet jeg det. Men det er ikke så mange som blir nektet å gi blod fordi ektemannen har vist seg å være homofil... Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Jo, fordi da kan man med stor sannsynlighet være smittet om mannen er det Anonymous poster hash: 27819...39a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #98 Skrevet 25. april 2014 Fordi mannen min viste seg å være homofil Anonymous poster hash: 0f323...1a1 Oj, det må være den mest originale årsaken til nå....Håper det går bra med deg, for det må ha vært et sjokk. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Original grunn...? Du vet at menn som har sex med menn ikke får gi blod? Anonymous poster hash: 27819...39a Selvfølgelig vet jeg det. Men det er ikke så mange som blir nektet å gi blod fordi ektemannen har vist seg å være homofil... Anonymous poster hash: 4c48d...f0a Jo, fordi da kan man med stor sannsynlighet være smittet om mannen er det Anonymous poster hash: 27819...39a Du har litt tungt for det du? Hvor mange kvinner kjenner du som plutselig har oppdaget at ektemannen er homofil? Er det virkelig en normal situasjon for deg? Anonymous poster hash: a22bc...8c8
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #99 Skrevet 25. april 2014 Kreft Anonymous poster hash: a22bc...8c8
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #100 Skrevet 25. april 2014 Anonymous poster hash: 27819...39a Jo, fordi da kan man med stor sannsynlighet være smittet om mannen er det Du forstod jo ikke grunnen til at jeg skrev det. Jeg forstår godt at hun ble nektet å være blodgiver, og jeg vet også at homofile menn ikke får gi blod. Det var ikke poenget mitt. Igjen - poenget er at det ikke er så mange gifte kvinner som plutselig får vite at mannen er homofil. Og fordi det ikke er så mange som opplever det, så er det heller ikke så mange damer som har en eks som er homofil. Enda færre av de ytterst få som opplever dette er blodgivere. Derfor var det en original grunn. Og fordi det må være tøft å finne ut at ektemannen din er homofil, så sa jeg at jeg håper hun har det bra nå. Anonymous poster hash: 4c48d...f0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå