Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #26 Skrevet 23. april 2014 Hvordan i huleste har dere fått skabb? Eneste jeg kjenner som har hatt det, er en venn som ble smittet på et overnattingssted i Øst-Europa i forbindelse med utelandsstudier. Det er svært smittsomt og må behandles. Anonymous poster hash: ca1b8...49f Jeg vet ikke, men han sier det må være fra klær kjøpt på Fretex Anonymous poster hash: 97ce5...58e Særlig.... Anonymous poster hash: 01661...955
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #27 Skrevet 23. april 2014 Trodde skabb kunne oppstå om vi er skikkelig urenslige jeg, mulig det bare er en gammel myte på samme måte som lus da, men... Ser ihvertfall ikke godt ut, hadde aldri utsatt barna mine for de ekle krypene som graver seg under huden. Anonymous poster hash: 73845...b6e
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #28 Skrevet 23. april 2014 Jeg har jobbet på hospits og med rusavhengige, noen av de har hatt skabb. Anonymous poster hash: d7e46...195
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #29 Skrevet 23. april 2014 Kontakt barnevernet og be de om hjelp. Det hadde jeg gjort. Anonymous poster hash: aea01...7b1 Barnevernet håndterer ikke saker som omhandler samværsforeldre. De antar bare at samværsforeldre ikke får samvær dersom det foreligger omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 97ce5...58e Jeg hadde rådført meg med barnevernet, du får evt sende en bekymringsmelding på han , han er jo uegnet til å ta seg av ungene, når han ikke engang kan ta seg av seg selv.. Anonymous poster hash: a7da2...0a2
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #30 Skrevet 23. april 2014 Jeg har jobbet på hospits og med rusavhengige, noen av de har hatt skabb. Anonymous poster hash: d7e46...195 Mente med dette at skabb finnes i Norge selv om det ikke er utbredt. Ikke at din eks har rusproblemer eller noe Viktig presisering Anonymous poster hash: d7e46...195
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #31 Skrevet 23. april 2014 Kontakt barnevernet og be de om hjelp. Det hadde jeg gjort. Anonymous poster hash: aea01...7b1 Barnevernet håndterer ikke saker som omhandler samværsforeldre. De antar bare at samværsforeldre ikke får samvær dersom det foreligger omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 97ce5...58e Jeg hadde rådført meg med barnevernet, du får evt sende en bekymringsmelding på han , han er jo uegnet til å ta seg av ungene, når han ikke engang kan ta seg av seg selv.. Anonymous poster hash: a7da2...0a2 Uegnet til å ta seg av ungene er han da helt klart ikke. Men han bryr seg ikke om at han risikerer å utsette dem for smitte, og det er alvorlig nok. Trodde ikke noen kunne ta et valg om å gå med dette fremfor å behandle seg. I følge linken fra FHI må klær kokes og fryses i tillegg, for å bli kvitt det. At urenslige får det, er sikkert mest en myte, på samme måte som lus. Anonymous poster hash: 01661...955
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #32 Skrevet 23. april 2014 Har kun vært borti Skabb 1gang,jobber på sykehjem. Det er veldig smittsomt,vi kurte avdelingsvis,frøys dyner,vasket ned osv.Di som jobbet på flere avdelinger fikk ikke ta vakter på "rene"avdelinger før di hadde tatt kur. Så jeg hadde aldri sendt ungene der på samvær før han hadde ordnet opp!! Synes også det er rart hvordan han har pådratt seg skabb,aldri hørt om noen unntatt ett sjeldent utbrudd på sykehjem og rusmisbrukere! Anonymous poster hash: ec874...3f9
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #33 Skrevet 23. april 2014 Kontakt barnevernet og be de om hjelp. Det hadde jeg gjort. Anonymous poster hash: aea01...7b1 Barnevernet håndterer ikke saker som omhandler samværsforeldre. De antar bare at samværsforeldre ikke får samvær dersom det foreligger omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 97ce5...58e Jeg hadde rådført meg med barnevernet, du får evt sende en bekymringsmelding på han , han er jo uegnet til å ta seg av ungene, når han ikke engang kan ta seg av seg selv.. Anonymous poster hash: a7da2...0a2 Uegnet til å ta seg av ungene er han da helt klart ikke. Men han bryr seg ikke om at han risikerer å utsette dem for smitte, og det er alvorlig nok. Trodde ikke noen kunne ta et valg om å gå med dette fremfor å behandle seg. I følge linken fra FHI må klær kokes og fryses i tillegg, for å bli kvitt det. At urenslige får det, er sikkert mest en myte, på samme måte som lus. Anonymous poster hash: 01661...955 Må si meg uenig. En er uegnet til å yte god omsorg når en ikke gidder ta enkle grep for å beskytte barna. Jeg med eneomsorg ville sendt barnet til besteforeldre eller venner til jeg selv og hjemmet var ok. Hva tror du det gjør med et barn i skolealder å se slik ut? Og vite at en smitter klassen og mange pp skolen. Skabb fører meg seg både psykiske og fysiske bivirkninger. Hadde aldri sendt barna dit. Før en evt sak må en til mekling og innkaller han til det hadde jeg ringt å fortalt fvk at han er full av skabb og at du vil ha mekling over tlf. Ser for meg en mekler som også vil ønske det. Verken bv, fvk, helsestasjon eller lege vil syns det er greit og slettes ikke skolen/bhg. Hadde kontaktet de jeg kunne kontakte og tatt kampen. Anonymous poster hash: e1d04...b1c
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #34 Skrevet 23. april 2014 I det tilfelle hadde jeg nekta han samvær! Han måtte bare sendt bv, politi og hva pokker han ville. MEN jeg hadde vert klar på at grunnen til at han ikke får ha barnet er FORDI han ikke har behandlet seg og når han har tatt behandling og huset er ¨rent¨ så er han velkommen til å ha vanlig samvær igjen. DU som mor har også et ansvar her, du skal tenke på hva som er best for barnet! Anonymous poster hash: 3fa97...69f
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #35 Skrevet 23. april 2014 Hva med å si at hvis han smitter barna igjen, så får han betale nye kurer for barna? Siden de risikerer ny smitte hver gang de kommer til han og han ikke er kurert, så kan dette bli en svært dyr beslutning for ham... Hvis han insisterer på samvær før han selv er skabbfri, så kommer du til å dra til legen med dem hver gang de blir smittet, og at du kommer til å få legen til å journalføre at barna får skabb fordi faren krever samvær selv i smittefarlig tilstand. Si at du også kommer til å få legen til å journalføre at far valgte å ikke fullføre første behandling fordi han anså det å være for dyrt - og at han dermed risikerer at den skabben han har utvikler resistens mot virkestoffene i den medisinen. Kjør ham litt hardt - slik at han kanskje innser at hans valg her må han kanskje betale for. Anonymous poster hash: d5198...011
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #36 Skrevet 23. april 2014 Hva med å si at hvis han smitter barna igjen, så får han betale nye kurer for barna? Siden de risikerer ny smitte hver gang de kommer til han og han ikke er kurert, så kan dette bli en svært dyr beslutning for ham... Hvis han insisterer på samvær før han selv er skabbfri, så kommer du til å dra til legen med dem hver gang de blir smittet, og at du kommer til å få legen til å journalføre at barna får skabb fordi faren krever samvær selv i smittefarlig tilstand. Si at du også kommer til å få legen til å journalføre at far valgte å ikke fullføre første behandling fordi han anså det å være for dyrt - og at han dermed risikerer at den skabben han har utvikler resistens mot virkestoffene i den medisinen. Kjør ham litt hardt - slik at han kanskje innser at hans valg her må han kanskje betale for. Anonymous poster hash: d5198...011 Dette handler vel aller minst om penger. Hadde du virkelig behandlet barna dine gang på gang??? Anonymous poster hash: e1d04...b1c
Vicky Pollard Skrevet 23. april 2014 #37 Skrevet 23. april 2014 Skabb?? Æææsj..... Og ikke gidde bli kvitt faenskapet? Dobbeltæææsj.... Ta en avgjørelse på vegne av barna dine...
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #38 Skrevet 23. april 2014 Hva med å si at hvis han smitter barna igjen, så får han betale nye kurer for barna? Siden de risikerer ny smitte hver gang de kommer til han og han ikke er kurert, så kan dette bli en svært dyr beslutning for ham... Hvis han insisterer på samvær før han selv er skabbfri, så kommer du til å dra til legen med dem hver gang de blir smittet, og at du kommer til å få legen til å journalføre at barna får skabb fordi faren krever samvær selv i smittefarlig tilstand. Si at du også kommer til å få legen til å journalføre at far valgte å ikke fullføre første behandling fordi han anså det å være for dyrt - og at han dermed risikerer at den skabben han har utvikler resistens mot virkestoffene i den medisinen. Kjør ham litt hardt - slik at han kanskje innser at hans valg her må han kanskje betale for. Anonymous poster hash: d5198...011 Dette handler vel aller minst om penger. Hadde du virkelig behandlet barna dine gang på gang??? Anonymous poster hash: e1d04...b1c Selvfølgelig ikke - jeg hadde tatt kampen og ikke sendt barna til far før jeg trodde han var skabbfri. Men jeg skrev det jeg skrev fordi faren i dette tilfellet brukte økonomi som et argument for ikke å behandle seg ferdig, han mente salven var for dyr. Derfor tenkte jeg at HI kan møte ham med argumenter som kanskje får ham til å skjønne at det han gjør nå er som å pisse i buksa en iskald vinterdag - veeeeldig kortvarig glede.... Følgene blir veldig ubehagelige. Jeg mener ikke at HI skal gjøre det - kun argumentere med bf, møte hans argumenter med hans språk. Trolig så ville jeg selv tatt kontakt med legen, vist legen meldingene fra bf hvor han sier at han ikke er skabbfri, fått dette journalført og fått råd av legen som også ble journalført. Jeg vet ikke om skabbmedisinen er reseptbelagt, men hvis de er det så står det jo også i journal hos legen. Jeg vil tro at leger vil mene at det ikke er forsvarlig med hyppig gjentatte kjemiske kurer for skabben - spesielt fordi det er fare for at den skal utvikle resistens. Ved å kontakte lege og få alt journalført hadde jeg hatt noe å støtte meg på utover mine egne argumenter. Men dette hadde jeg gjort etter at jeg hadde argumenter mot bf med hans egne argument.... Anonymous poster hash: d5198...011
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #39 Skrevet 23. april 2014 Kontakt barnevernet og be de om hjelp. Det hadde jeg gjort. Anonymous poster hash: aea01...7b1 Barnevernet håndterer ikke saker som omhandler samværsforeldre. De antar bare at samværsforeldre ikke får samvær dersom det foreligger omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 97ce5...58e Jeg hadde rådført meg med barnevernet, du får evt sende en bekymringsmelding på han , han er jo uegnet til å ta seg av ungene, når han ikke engang kan ta seg av seg selv.. Anonymous poster hash: a7da2...0a2 Uegnet til å ta seg av ungene er han da helt klart ikke. Men han bryr seg ikke om at han risikerer å utsette dem for smitte, og det er alvorlig nok. Trodde ikke noen kunne ta et valg om å gå med dette fremfor å behandle seg. I følge linken fra FHI må klær kokes og fryses i tillegg, for å bli kvitt det. At urenslige får det, er sikkert mest en myte, på samme måte som lus. Anonymous poster hash: 01661...955 Må si meg uenig. En er uegnet til å yte god omsorg når en ikke gidder ta enkle grep for å beskytte barna. Jeg med eneomsorg ville sendt barnet til besteforeldre eller venner til jeg selv og hjemmet var ok. Hva tror du det gjør med et barn i skolealder å se slik ut? Og vite at en smitter klassen og mange pp skolen. Skabb fører meg seg både psykiske og fysiske bivirkninger. Hadde aldri sendt barna dit. Før en evt sak må en til mekling og innkaller han til det hadde jeg ringt å fortalt fvk at han er full av skabb og at du vil ha mekling over tlf. Ser for meg en mekler som også vil ønske det. Verken bv, fvk, helsestasjon eller lege vil syns det er greit og slettes ikke skolen/bhg. Hadde kontaktet de jeg kunne kontakte og tatt kampen. Anonymous poster hash: e1d04...b1c Hva med å si at hvis han smitter barna igjen, så får han betale nye kurer for barna? Siden de risikerer ny smitte hver gang de kommer til han og han ikke er kurert, så kan dette bli en svært dyr beslutning for ham... Hvis han insisterer på samvær før han selv er skabbfri, så kommer du til å dra til legen med dem hver gang de blir smittet, og at du kommer til å få legen til å journalføre at barna får skabb fordi faren krever samvær selv i smittefarlig tilstand. Si at du også kommer til å få legen til å journalføre at far valgte å ikke fullføre første behandling fordi han anså det å være for dyrt - og at han dermed risikerer at den skabben han har utvikler resistens mot virkestoffene i den medisinen. Kjør ham litt hardt - slik at han kanskje innser at hans valg her må han kanskje betale for. Anonymous poster hash: d5198...011 Dette handler vel aller minst om penger. Hadde du virkelig behandlet barna dine gang på gang??? Anonymous poster hash: e1d04...b1c Hvis denne pappaen kjøper klærne sine på Fretex til vanlig, så vil jeg tro at motstanden hans i høyeste grad handler om nettopp penger, og dermed et behov for og en tro på at han kan bli kvitt det med alternativ, rimeligere behandling. Anonymous poster hash: 01661...955
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #40 Skrevet 23. april 2014 Kontakt barnevernet og be de om hjelp. Det hadde jeg gjort. Anonymous poster hash: aea01...7b1 Barnevernet håndterer ikke saker som omhandler samværsforeldre. De antar bare at samværsforeldre ikke får samvær dersom det foreligger omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 97ce5...58e Jeg hadde rådført meg med barnevernet, du får evt sende en bekymringsmelding på han , han er jo uegnet til å ta seg av ungene, når han ikke engang kan ta seg av seg selv.. Anonymous poster hash: a7da2...0a2 Uegnet til å ta seg av ungene er han da helt klart ikke. Men han bryr seg ikke om at han risikerer å utsette dem for smitte, og det er alvorlig nok. Trodde ikke noen kunne ta et valg om å gå med dette fremfor å behandle seg. I følge linken fra FHI må klær kokes og fryses i tillegg, for å bli kvitt det. At urenslige får det, er sikkert mest en myte, på samme måte som lus. Anonymous poster hash: 01661...955 Må si meg uenig. En er uegnet til å yte god omsorg når en ikke gidder ta enkle grep for å beskytte barna. Jeg med eneomsorg ville sendt barnet til besteforeldre eller venner til jeg selv og hjemmet var ok. Hva tror du det gjør med et barn i skolealder å se slik ut? Og vite at en smitter klassen og mange pp skolen. Skabb fører meg seg både psykiske og fysiske bivirkninger. Hadde aldri sendt barna dit. Før en evt sak må en til mekling og innkaller han til det hadde jeg ringt å fortalt fvk at han er full av skabb og at du vil ha mekling over tlf. Ser for meg en mekler som også vil ønske det. Verken bv, fvk, helsestasjon eller lege vil syns det er greit og slettes ikke skolen/bhg. Hadde kontaktet de jeg kunne kontakte og tatt kampen. Anonymous poster hash: e1d04...b1c Hva med å si at hvis han smitter barna igjen, så får han betale nye kurer for barna? Siden de risikerer ny smitte hver gang de kommer til han og han ikke er kurert, så kan dette bli en svært dyr beslutning for ham... Hvis han insisterer på samvær før han selv er skabbfri, så kommer du til å dra til legen med dem hver gang de blir smittet, og at du kommer til å få legen til å journalføre at barna får skabb fordi faren krever samvær selv i smittefarlig tilstand. Si at du også kommer til å få legen til å journalføre at far valgte å ikke fullføre første behandling fordi han anså det å være for dyrt - og at han dermed risikerer at den skabben han har utvikler resistens mot virkestoffene i den medisinen. Kjør ham litt hardt - slik at han kanskje innser at hans valg her må han kanskje betale for. Anonymous poster hash: d5198...011 Dette handler vel aller minst om penger. Hadde du virkelig behandlet barna dine gang på gang??? Anonymous poster hash: e1d04...b1c Hvis denne pappaen kjøper klærne sine på Fretex til vanlig, så vil jeg tro at motstanden hans i høyeste grad handler om nettopp penger, og dermed et behov for og en tro på at han kan bli kvitt det med alternativ, rimeligere behandling. Anonymous poster hash: 01661...955 Jeg vil tro at han mest sannsynlig ikke har råd til mer salve og medisin, skammer seg over det og ikke vil si det. Anonymous poster hash: 01661...955
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #41 Skrevet 23. april 2014 Det er alltid en "pappakjemper" som mener at pappa skal få ha samvær uansett hva. Hadde jeg fått Skabb hadde jeg sendt barna til far eller besteforeldre til jeg var kvitt det. Ikke utsatt mine stakkars barn for det Anonymous poster hash: d98e2...480
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #42 Skrevet 23. april 2014 Kontakt barnevernet og be de om hjelp. Det hadde jeg gjort. Anonymous poster hash: aea01...7b1 Barnevernet håndterer ikke saker som omhandler samværsforeldre. De antar bare at samværsforeldre ikke får samvær dersom det foreligger omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 97ce5...58e Jeg hadde rådført meg med barnevernet, du får evt sende en bekymringsmelding på han , han er jo uegnet til å ta seg av ungene, når han ikke engang kan ta seg av seg selv.. Anonymous poster hash: a7da2...0a2 Uegnet til å ta seg av ungene er han da helt klart ikke. Men han bryr seg ikke om at han risikerer å utsette dem for smitte, og det er alvorlig nok. Trodde ikke noen kunne ta et valg om å gå med dette fremfor å behandle seg. I følge linken fra FHI må klær kokes og fryses i tillegg, for å bli kvitt det. At urenslige får det, er sikkert mest en myte, på samme måte som lus. Anonymous poster hash: 01661...955 Må si meg uenig.En er uegnet til å yte god omsorg når en ikke gidder ta enkle grep for å beskytte barna. Jeg med eneomsorg ville sendt barnet til besteforeldre eller venner til jeg selv og hjemmet var ok. Hva tror du det gjør med et barn i skolealder å se slik ut? Og vite at en smitter klassen og mange pp skolen. Skabb fører meg seg både psykiske og fysiske bivirkninger. Hadde aldri sendt barna dit. Før en evt sak må en til mekling og innkaller han til det hadde jeg ringt å fortalt fvk at han er full av skabb og at du vil ha mekling over tlf. Ser for meg en mekler som også vil ønske det. Verken bv, fvk, helsestasjon eller lege vil syns det er greit og slettes ikke skolen/bhg. Hadde kontaktet de jeg kunne kontakte og tatt kampen. Anonymous poster hash: e1d04...b1c Hva med å si at hvis han smitter barna igjen, så får han betale nye kurer for barna? Siden de risikerer ny smitte hver gang de kommer til han og han ikke er kurert, så kan dette bli en svært dyr beslutning for ham... Hvis han insisterer på samvær før han selv er skabbfri, så kommer du til å dra til legen med dem hver gang de blir smittet, og at du kommer til å få legen til å journalføre at barna får skabb fordi faren krever samvær selv i smittefarlig tilstand. Si at du også kommer til å få legen til å journalføre at far valgte å ikke fullføre første behandling fordi han anså det å være for dyrt - og at han dermed risikerer at den skabben han har utvikler resistens mot virkestoffene i den medisinen. Kjør ham litt hardt - slik at han kanskje innser at hans valg her må han kanskje betale for. Anonymous poster hash: d5198...011 Dette handler vel aller minst om penger. Hadde du virkelig behandlet barna dine gang på gang??? Anonymous poster hash: e1d04...b1c Hvis denne pappaen kjøper klærne sine på Fretex til vanlig, så vil jeg tro at motstanden hans i høyeste grad handler om nettopp penger, og dermed et behov for og en tro på at han kan bli kvitt det med alternativ, rimeligere behandling. Anonymous poster hash: 01661...955 Jeg vil tro at han mest sannsynlig ikke har råd til mer salve og medisin, skammer seg over det og ikke vil si det. Anonymous poster hash: 01661...955 At han ikke har råd betyr ihvertfall at han må sørge for at barna ikke blir smittet. Går ikke an å unnskylde idioti og egoisme med dårlig råd. Anonymous poster hash: e1d04...b1c
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #43 Skrevet 24. april 2014 Det er omsorgssvikt å utsette ungene for smitte hver gang de er hos han. Skabb er veldig smittsomt og ubehagelig og likevel utsetter han ungene for det når han egentlig kan behandle det. Jeg ville meldt dette, kun for at han skulle behandle det og forstå alvoret i å utsette barn for smitte på grunn av at han ikke "vil" behandle det. Anonymous poster hash: d8981...47d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #44 Skrevet 24. april 2014 La han ha jentene, og blir de smittet får du behandle dem og ta det derfra. Da har du jo en grunn til at de ikke kan være sammen med pappa igjen før han er smittefri, om han ikke har smittet dem til nå har du vel ikke så mye å komme med... Er mange ting som er smittsomt, men vi er jo foreldre selv om vi har alt fra lus til herpes, hvordan vi behandler det (alternativt eller ikke) er ikke grunn nok til å ta fra oss barna. Skabb er vel ikke akkurat verdens undergang heller er det det da? La han være sammen med ungene og ta det som det kommer. Hehe, hørtes kanskje ut som jeg har hatt både det ene og det andre selv og ikke tror på tradisjonell medisin, men det er ikke sant altså. Har riktignok opplevd både ringorm og lus, men har absolutt behandlet det med remedier fra lege/apotek Anonymous poster hash: d6099...ceb Går det forresten an for en lege å bekrefte at man ikke har skabb lenger? Anonymous poster hash: 97ce5...58e Ja, de skal kunne se det ved å undersøke huden under mikroskop. Hørte av en jeg kjenner som visst hadde hatt det som ung at østeuropeiske leger var best på dette og hadde mer erfaring med å oppdage der, siden det er mer utbredt der. Anonymous poster hash: 01661...955 Men da er det jo greit forsåvidt Jeg kan jo egentlig ikke kreve at han følger den behandlingen jeg foretrekker. Poenget er at han skal være kvitt skabben, men så vidt jeg har forstått det, kan det ta uker og måneder med naturlige oljekurer, hvis man overhodet er blant de heldige da, og forutsatt at det er på et tidlig stadie. Anonymous poster hash: 97ce5...58e
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #45 Skrevet 24. april 2014 HYSTERI Anonymous poster hash: 49c89...696
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #46 Skrevet 24. april 2014 HYSTERI Anonymous poster hash: 49c89...696 Noen kjeder seg i dag og vil ha opp temperaturen. Ta deg en bolle du, eller en tur ut i finværet. Anonymous poster hash: 1b4cd...038
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #47 Skrevet 24. april 2014 Kontakt barnevernet og be de om hjelp. Det hadde jeg gjort. Anonymous poster hash: aea01...7b1 Barnevernet håndterer ikke saker som omhandler samværsforeldre. De antar bare at samværsforeldre ikke får samvær dersom det foreligger omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 97ce5...58e Jeg hadde rådført meg med barnevernet, du får evt sende en bekymringsmelding på han , han er jo uegnet til å ta seg av ungene, når han ikke engang kan ta seg av seg selv.. Anonymous poster hash: a7da2...0a2 Uegnet til å ta seg av ungene er han da helt klart ikke. Men han bryr seg ikke om at han risikerer å utsette dem for smitte, og det er alvorlig nok. Trodde ikke noen kunne ta et valg om å gå med dette fremfor å behandle seg. I følge linken fra FHI må klær kokes og fryses i tillegg, for å bli kvitt det. At urenslige får det, er sikkert mest en myte, på samme måte som lus. Anonymous poster hash: 01661...955 Må si meg uenig.En er uegnet til å yte god omsorg når en ikke gidder ta enkle grep for å beskytte barna. Jeg med eneomsorg ville sendt barnet til besteforeldre eller venner til jeg selv og hjemmet var ok. Hva tror du det gjør med et barn i skolealder å se slik ut? Og vite at en smitter klassen og mange pp skolen. Skabb fører meg seg både psykiske og fysiske bivirkninger. Hadde aldri sendt barna dit. Før en evt sak må en til mekling og innkaller han til det hadde jeg ringt å fortalt fvk at han er full av skabb og at du vil ha mekling over tlf. Ser for meg en mekler som også vil ønske det. Verken bv, fvk, helsestasjon eller lege vil syns det er greit og slettes ikke skolen/bhg. Hadde kontaktet de jeg kunne kontakte og tatt kampen. Anonymous poster hash: e1d04...b1c Hva med å si at hvis han smitter barna igjen, så får han betale nye kurer for barna? Siden de risikerer ny smitte hver gang de kommer til han og han ikke er kurert, så kan dette bli en svært dyr beslutning for ham... Hvis han insisterer på samvær før han selv er skabbfri, så kommer du til å dra til legen med dem hver gang de blir smittet, og at du kommer til å få legen til å journalføre at barna får skabb fordi faren krever samvær selv i smittefarlig tilstand. Si at du også kommer til å få legen til å journalføre at far valgte å ikke fullføre første behandling fordi han anså det å være for dyrt - og at han dermed risikerer at den skabben han har utvikler resistens mot virkestoffene i den medisinen. Kjør ham litt hardt - slik at han kanskje innser at hans valg her må han kanskje betale for. Anonymous poster hash: d5198...011 Dette handler vel aller minst om penger. Hadde du virkelig behandlet barna dine gang på gang??? Anonymous poster hash: e1d04...b1c Hvis denne pappaen kjøper klærne sine på Fretex til vanlig, så vil jeg tro at motstanden hans i høyeste grad handler om nettopp penger, og dermed et behov for og en tro på at han kan bli kvitt det med alternativ, rimeligere behandling. Anonymous poster hash: 01661...955 Jeg vil tro at han mest sannsynlig ikke har råd til mer salve og medisin, skammer seg over det og ikke vil si det. Anonymous poster hash: 01661...955 At han ikke har råd betyr ihvertfall at han må sørge for at barna ikke blir smittet. Går ikke an å unnskylde idioti og egoisme med dårlig råd. Anonymous poster hash: e1d04...b1c Det er jeg da helt enig i, men kanskje det hjelper om HI tilbyr seg å hjelpe til akkurat dette økonomisk hvis han lover å følge kuren til punkt og prikke denne gangen, og kokevaske sengetøy og klær. Akkurat nå i finværet så kan han jo bo i telt en 5- 6 dager, så vil han være sikker på at alle krypene dør i leiligheten før han flytter inn igjen. Anonymous poster hash: 01661...955
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #48 Skrevet 24. april 2014 Kontakt barnevernet og be de om hjelp. Det hadde jeg gjort. Anonymous poster hash: aea01...7b1 Barnevernet håndterer ikke saker som omhandler samværsforeldre. De antar bare at samværsforeldre ikke får samvær dersom det foreligger omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 97ce5...58e Jeg hadde rådført meg med barnevernet, du får evt sende en bekymringsmelding på han , han er jo uegnet til å ta seg av ungene, når han ikke engang kan ta seg av seg selv.. Anonymous poster hash: a7da2...0a2 Uegnet til å ta seg av ungene er han da helt klart ikke. Men han bryr seg ikke om at han risikerer å utsette dem for smitte, og det er alvorlig nok. Trodde ikke noen kunne ta et valg om å gå med dette fremfor å behandle seg. I følge linken fra FHI må klær kokes og fryses i tillegg, for å bli kvitt det. At urenslige får det, er sikkert mest en myte, på samme måte som lus. Anonymous poster hash: 01661...955 Må si meg uenig.En er uegnet til å yte god omsorg når en ikke gidder ta enkle grep for å beskytte barna. Jeg med eneomsorg ville sendt barnet til besteforeldre eller venner til jeg selv og hjemmet var ok. Hva tror du det gjør med et barn i skolealder å se slik ut? Og vite at en smitter klassen og mange pp skolen. Skabb fører meg seg både psykiske og fysiske bivirkninger. Hadde aldri sendt barna dit. Før en evt sak må en til mekling og innkaller han til det hadde jeg ringt å fortalt fvk at han er full av skabb og at du vil ha mekling over tlf. Ser for meg en mekler som også vil ønske det. Verken bv, fvk, helsestasjon eller lege vil syns det er greit og slettes ikke skolen/bhg. Hadde kontaktet de jeg kunne kontakte og tatt kampen. Anonymous poster hash: e1d04...b1c Hva med å si at hvis han smitter barna igjen, så får han betale nye kurer for barna? Siden de risikerer ny smitte hver gang de kommer til han og han ikke er kurert, så kan dette bli en svært dyr beslutning for ham... Hvis han insisterer på samvær før han selv er skabbfri, så kommer du til å dra til legen med dem hver gang de blir smittet, og at du kommer til å få legen til å journalføre at barna får skabb fordi faren krever samvær selv i smittefarlig tilstand. Si at du også kommer til å få legen til å journalføre at far valgte å ikke fullføre første behandling fordi han anså det å være for dyrt - og at han dermed risikerer at den skabben han har utvikler resistens mot virkestoffene i den medisinen. Kjør ham litt hardt - slik at han kanskje innser at hans valg her må han kanskje betale for. Anonymous poster hash: d5198...011 Dette handler vel aller minst om penger. Hadde du virkelig behandlet barna dine gang på gang??? Anonymous poster hash: e1d04...b1c Hvis denne pappaen kjøper klærne sine på Fretex til vanlig, så vil jeg tro at motstanden hans i høyeste grad handler om nettopp penger, og dermed et behov for og en tro på at han kan bli kvitt det med alternativ, rimeligere behandling. Anonymous poster hash: 01661...955 Jeg vil tro at han mest sannsynlig ikke har råd til mer salve og medisin, skammer seg over det og ikke vil si det. Anonymous poster hash: 01661...955 At han ikke har råd betyr ihvertfall at han må sørge for at barna ikke blir smittet. Går ikke an å unnskylde idioti og egoisme med dårlig råd. Anonymous poster hash: e1d04...b1c Det er jeg da helt enig i, men kanskje det hjelper om HI tilbyr seg å hjelpe til akkurat dette økonomisk hvis han lover å følge kuren til punkt og prikke denne gangen, og kokevaske sengetøy og klær. Akkurat nå i finværet så kan han jo bo i telt en 5- 6 dager, så vil han være sikker på at alle krypene dør i leiligheten før han flytter inn igjen. Anonymous poster hash: 01661...955 Haha Syns jeg ser fjeset hans idet jeg ber ham bo i telt Anonymous poster hash: 97ce5...58e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå