Gå til innhold

Klarer dere ikke å kle barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er mange som spør om voksipose, ull og lue om dagen..

stakkars unger.

Se på hva dere selv har på dere og kle ungene deretter..

Har ikke du på deg lue, trenger ikke barnet det heller!

Hvordan ville du ha likt å gå med en tykk boblejakke , eller sovet med en tykk dyne i 20 grader?

Anonymous poster hash: 1a30c...44d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyer, og da særlig nyfødte, skal ha lue ute uansett.

Anonymous poster hash: ad447...73f

Skrevet

Nå går ikke små babyer og er overhodet ikke så aktiv utendørs som vi voksne. Så de fryser lettere.

Når du triller tur så holder du deg varm mens babyen er helt i ro hvis den sover. Er den våken så kanskje de vifter med armene. Min på 6 mnd ligger helt i ro selv om han er våken.

Anonymous poster hash: 2852e...c0f

Skrevet

Å sammenlikne voksne og babyer er ikke helt bra. Barn (særlig babyer) har veldig stor kroppsoverflate ift kroppsvolum og mister betydelig mer varme enn voksne mennesker gitt samme bekledning. Derfor er din egen bekledning og oppfatning av hva som er kaldt og varmt ikke det samme som babyer trenger og oppfatter.

Anonymous poster hash: 1eeb5...4c1

Skrevet

Å sammenlikne voksne og babyer er ikke helt bra. Barn (særlig babyer) har veldig stor kroppsoverflate ift kroppsvolum og mister betydelig mer varme enn voksne mennesker gitt samme bekledning. Derfor er din egen bekledning og oppfatning av hva som er kaldt og varmt ikke det samme som babyer trenger og oppfatter.

Anonymous poster hash: 1eeb5...4c1

Enig med denne ;)

Skrevet

Barn er også forskjellige. Bruk heller flere lag og sjekk ofte om barnet/babyen er klam og reguler deretter. Selv om vårsola kjennes godt er det fortsatt kaldt i skyggen og sur trekk.

Anonymous poster hash: e815f...ca9

Skrevet

Bruker dere virkelig dyne og lue på babyer når det er 20 grader? Bruker dere det inne også da eller?

Skrevet

Bruker dere virkelig dyne og lue på babyer når det er 20 grader? Bruker dere det inne også da eller?

Mine nyfødte bruker lue døgnet rundt de første ukene, deretter ute uansett til de nærmer seg året.

Anonymous poster hash: ad447...73f

Skrevet

Selvsagt skal man se på hva man selv ønsker å ha på seg som en pekepinn, men å sammenligne barn og voksne på den måten blir galskap.

Babyer trenger mer varme enn oss, de tåler trekk mindre og de beveger seg mindre.

Barn på 1-3 år sitter mye på bakken og den er enda KALD til tross for sol og varme. Vi er bare i april, det tror jeg det er viktig å husk på.

Så selv om jeg satt og stekte i solveggen i bikini i går er det lenge til jeg kler så mye av ettåringen min.

Så jeg tror absolutt de fleste klarer å kle barna sine, men det kan være greit å utveksle erfaring og meninger, syns du ikke?

Skrevet

Her er det faktisk pluss 1 grad og snøstorm. Så ja, lue, hansker og vinterdress på alle mann her, både store og små. Men HI, forstår du ikke at mange førstegangsmødre gjerne ønsker å gjøre alt riktig og det beste for barnet sitt, kanskje ikke har venninner og noe særlig familie, og derfor spør her hva andre, gjerne erfarne flerbarnsmødre gjør? Sånn som den ene skriver her at hun har hatt lue inne på nyfødt i flere uker, det gjorde ikke jeg med nr 2 og 3. Men med nr 1 som venneløs 21-åring uten mulighet til å spørre om noe var jeg usikker om jeg skulle bruke lue eller ikke. Endte med at jeg droppet lua, vi hadde det varmt i huset og han svettet hele tiden i nakken. Ikke hadde vi trekk heller, så ingen fare for forkjølelse.

Jeg har ingen venninner og må derfor søke råd her på DiB når jeg lurer på noe. Min familie består av mor, far og bestemor som bor på motsatt kant av landet. Og jeg tror at det er mange som meg som vanker på dette forumet.

Anonymous poster hash: da6a3...7e2
Skrevet

Herregud er det så mye å reagere på da...mange nybakte mødre som er uskire og bare vil sine barns beste. Synes det er fint at de spør. Sunn fornuft utslettes noen ganger av usikkerhet, man er redd for å gjøre noe galt.

Anonymous poster hash: 78f0b...b61
Skrevet

lurer på hvor mye pes jeg får om jeg forteller at jeg bor på østlandet og at jeg sendte 7åringen på skole med ull stilongs i dag... (med avtale om at han kan ta den av senere i dag om han blir varm)

da vi gikk til skolen var det +3

Anonymous poster hash: b205c...7d4
Skrevet

Jeg er enig med deg, HI, men ikke hvis du tenker på babyer som ligger i ro hele dagen lang.

Selv har jeg en 1 åring og en 3 åring, og de sluttet brått med stillongs da vi kom hjem fra hytta i påsken. I går var det på med sommerhatt og ut i sola med korte ermer, gjett om de koste seg.

Jeg er helt enig i at mange av oss foreldre kler ungene alt for varmt når sola titter frem. Mange kjører ull og stillongs til langt ut i mai! Samtidig så klarer i alle fall min 3 åring å gi beskjed hvis hun er varm. Men det er jo også andre ting som spiller inn: Hvor i landet man bor, og om ungene er varme av seg i utgangspunktet. Selv er jeg en frysepinn og går gjerne i bukse og jakke, mens mannen går i shorts og t-skjorte.

Anonymous poster hash: 80e29...b2e
Skrevet

stakkars unger.

Hvordan ville du ha likt å gå med en tykk boblejakke , eller sovet med en tykk dyne i 20 grader?

det er da forskjell på barn og vokne og hvordan de bør kles. Sitter du rett på bakken og graver.. nei... barn har lett for å få ørebetennelser. . Været er svært skiftende denne tiden... det er vanskelig å vite om man skal ha voksipose fordi det kan være greit med mindre klær inni...det er ikke alltid lett for førstegangsmødre. Hva er galt med å søke råd..

Anonymous poster hash: 1d516...937

Skrevet

Tyve grader? Her har det absolutt ikke vært tyve grader. Jeg går aldri med lue, om vinteren hender det jeg bruker pannebånd, men babyen min skal ha lue. Til og med om sommeren (solhatt) :)

Jeg skjønner godt at folk er usikre jeg, og ønsker råd og erfaringer.

Skrevet

Vi har hatt 20 grader, sol og deilig hele påsken, og ettåringen har gått litt uten lue... Nå angrer jeg. Vi har øreverk fra helvete, null søvn, bare gråt og smerter... Her blir det lue til den første sommermåneden kommer. 

Anonymous poster hash: 4fc51...4c4
Skrevet

Synes jeg husket å lære at små barn skal ha et lag mer klær enn det man som voksen har?

Skrevet

Hmmm.... Ikke enig!

Jeg har tykt, langt hår som isolerer hodet. Baby har kun dun. Sier seg selv at baby trenger lue selv om jeg ikke gjør det.

Skrevet

Ikke alle kan bruke seg selv som utgangspunkt. Venninna mi har fyr på peisen, har på ullgenser og varme tøfler og ligger under pleddet på sofaen. Ved siden av henne sitter jeg i t-skjorte og holder på å renne bort :P

Man må bare bruke sunn fornuft. Prøve å kle dem etter været (og alder). De aller minste som er inaktive må så klart ha mer på seg enn de som raser rundt og er i full aktivitet hele dagen.

Anonymous poster hash: 987de...8c1

Skrevet

Alicia82, on 22 Apr 2014 - 12:52, said:

Synes jeg husket å lære at små barn skal ha et lag mer klær enn det man som voksen har?

Gammel myte. Så når du går i bukse om sommeren, så må ungen din ha bukse og strømpebukse slik at det får det ekstra laget? Anonymous poster hash: dacb3...80a
Skrevet

Her er det 20 grader i dag,må si at jeg er spent på hvor mye de har på han ute når jeg henter han.

Ved flere tilfeller før så har de hatt på han vinterdress og cherrox når det har vært så varmt at voksne går uten jakke.

Det var selvsagt en del kaldere enn 20 grader,men det hadde holdt lenge med joggesko og tynn parkdress.

Så forresten en rar kombinasjon av påkleding på lekeplassen i helgen.

Det var 18 grader ute å er gutt på ca 3-4 år gikk med bukse,t skjorte og CHERROX faktisk!

Finn en feil her :P

Alle andre gikk selvsagt med t skjorte å enten joggesko eller sandaler.

Anonymous poster hash: e2345...938
Skrevet

Anonym bruker, on 22 Apr 2014 - 14:29, said:

Her er det 20 grader i dag,må si at jeg er spent på hvor mye de har på han ute når jeg henter han.

Ved flere tilfeller før så har de hatt på han vinterdress og cherrox når det har vært så varmt at voksne går uten jakke.

Det var selvsagt en del kaldere enn 20 grader,men det hadde holdt lenge med joggesko og tynn parkdress.

Det var 18 grader ute å er gutt på ca 3-4 år gikk med bukse,t skjorte og CHERROX faktisk!

Det kunne vært min gutt! han tok joggeskoene sine under vasken for å "vaske" de. Resultatet ble klissvåte joggesko. Hva synes du vi skulle gjort? vært inne resten av dagen eller ta på cherrox? Anonymous poster hash: dacb3...80a
Skrevet

stakkars unger.

Det er er det dummeste innlegget jeg har sett på lenge. 

Jeg er høyst oppegående dame og mamma, men jeg spør barnehagepersonellet om råd for bekledning av barnet mitt. De har mye mere erfaring enn meg på påkledning av barn. Jeg spør er det best med det eller det nå? Og har xx nok klær i bhg? Er det noe dere mangler? Trenger han det og det nå? Osv 

Jeg bruker aldri luer og votter på vinteren, men barnet mitt bruker det.

Jeg kan forresten gå med tykk bobblejakke når det egentlig er litt for varmt til det, men jeg løper ikke hele tiden rundt og leker heller. Så her kan ikke jeg og barnet bruke de samme klærne nei. 

I mitt hode er det de som spør om råd som er mest oppegående foreldrene. 

Anonymous poster hash: 081c5...87f

Skrevet

Anonym bruker, on 22 Apr 2014 - 14:29, said:

Det kunne vært min gutt! han tok joggeskoene sine under vasken for å "vaske" de. Resultatet ble klissvåte joggesko. Hva synes du vi skulle gjort? vært inne resten av dagen eller ta på cherrox? Anonymous poster hash: dacb3...80a

Kunne vært et av mine barn også. ;)  Ber de skifte så fort jeg ser det. Men cherrox eller gummistøvler er jo så greie å bare tråkke ned i. ;)

Skrevet

Alicia82, on 22 Apr 2014 - 12:52, said:

Gammel myte. Så når du går i bukse om sommeren, så må ungen din ha bukse og strømpebukse slik at det får det ekstra laget? Anonymous poster hash: dacb3...80a
Babyen kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...