Magia Skrevet 21. april 2014 #1 Skrevet 21. april 2014 (endret) Jeg skal en av de nærmeste dagene søke om overgangsstønad. Jeg er student på tredje året på grunnskolelærerutdanninga, og har søkt meg over på master (blir da lektor etterhvert) fra høsten. Lærerutdanningen er fireårig, så jeg har ikke noen yrkeskompetanse enda. Nå ser jeg at man ikke har rett på OS til mastergradsstudier, da bachelor regnes som tilstrekkelig for å kunne forsørge seg selv. Men lærerutdanningen er ingen bachelor... Hva skjer nå da? Får jeg ikke OS hvis jeg takker ja til plass på masteren?? Skjønner ingenting.... Beklager rotete innlegg. Håper noen orker å lese og har noen svar til meg Endret 21. april 2014 av Magia
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #2 Skrevet 21. april 2014 Er utdanningen 4 årig og du mangler et år der for å være ferdig utdannet vil du nok få innvilget det!men utover d som behøves for å ha en utdanning vil nok være håpløst.. Anonymous poster hash: d7f1d...6af
Magia Skrevet 21. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2014 Er utdanningen 4 årig og du mangler et år der for å være ferdig utdannet vil du nok få innvilget det!men utover d som behøves for å ha en utdanning vil nok være håpløst..Anonymous poster hash: d7f1d...6af Men siden jeg tenkte meg over på master så begynner jeg rett der uten å ta det fjerde året i grunnskolelærerutdanninga. Neste yrkeskvalifiserende grad blir da master. Men det er ikke sikkert NAV støtter et slikt løp... Får jeg ikke OS går det jo til helvete... Huff, beklager, jeg er dårlig til å forklare det her... Noen som forstår, eller har noen erfaringer med det her??
Magia Skrevet 21. april 2014 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2014 Om jeg får plass på masteren før jeg får et eventuelt avslag, så har jeg ikke lenger noen skoleplass på det fjerde året til lærerutdanningen heller. Huff...