Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #26 Skrevet 22. april 2014 Er det livsoppholdssatsene du tenker på? Vi har mindre enn det de som får sosialstønad sikkert får. Hvis det stemmer at de regner 12220kr på to voksne, og et tillegg på 2810kr som skal gå til alt utenom husleie.. Hallo! Det er mye mer enn vi har. Vi har kanskje 10 000 igjen etter husleie er betalt, det skal gå til strøm, klær, mat.. Fett å jobbe for pengene sine gitt Anonymous poster hash: 8ae07...65b Feil ... Min samboer får 5650 Jeg får 5650. Pga et barn 2213 Barnetrygd 970. Jobben gikk konkurs så venter på dagpenger. I den summen skal husleie på 8500, strøm 500, mobil x 2 400, klær, medisiner til far og barn , reise utgifter 890 i måneden, barnehage regning 2670, mat og sikkert noe jeg har glemt. Har dere 10000 til overs så har dere mye! Heldigvis er dette en situasjon dom ikke vil være noe mer en dagpenge søknaden er ferdig behandlet. Jeg blir ikke rik av nav. Anonymous poster hash: 84475...0c9 Unnskyld meg, men hvorfor har dere så skyhøye mobilutgifter? Vi er fire personer og har ikke engang halvparten av det dere har tilsammen. Anonymous poster hash: 31757...12f Barnehageregningen kan dere sansynlig vis få redusert pga lav inntekt. Anonymous poster hash: ab31d...1ad Nei det kan vi ikke. Anonymous poster hash: 84475...0c9 Det var synd. Tenkte bare jeg skulle nevne det siden de har en slik ordning her og du kansje ikke hadde hørt om det siden du ikke har vært fattig så lenge. Får håpe dere finner nye jobber raskt. Lykke til. Anonymous poster hash: ab31d...1ad
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #27 Skrevet 22. april 2014 Som du skal vite så er sosialhjelp en MIDLERTIDIG hjelp, selv om det for noen blir langvarig. Og folk klarer å få det til å gå rundt, må man så må man. Når jeg jobbet i sosialtjenesten så var detben kunde som skrøt aav at han spiste biff hver dag. Han hentet kastet kjøtt bak butikken og heiv i frysern. Så man kan være litt kreativ og, ikke nødvendigvis gjøre som han, men droppe å kjøpe nye klær til seg selv hver mnd og kjøpe billige middager. Anonymous poster hash: f9294...429 Vet du jeg blir så jævlig provosert når personer som har jobbet i sosialtjenesten har en slik holdning som det du har! "droppe å kjøpe nye klær til seg selv hver måned"...... det finnes ikke midler innen sosialtakstene til å kjøpe klær hver måned. Siste halvannet året har jeg f.eks. kjøpt en bukse og en bluse - tilsammen 149,- kroner på 70 % salg hos Cubus. Og ja - jeg har forresten bare en annen bukse, et par jeans som nærmer seg tre år. Ikke noe av undertøyet mitt er under fire år. Jeg går i utgåtte sko som omtrent faller fra hverandre og påfører meg fysiske problemer. Takk og pris for at slike personer som deg er ute av sosialtjenesten!!! Anonymous poster hash: 2d299...959
Lillababy Skrevet 22. april 2014 #28 Skrevet 22. april 2014 Eg og blir provosert. Livsoppholdssatsen er det ein Sit igjen med ETTER husleie,strøm, barnehage,sfo,evt nødvendig reise mm er betalt. Dersom det oppstår store utgifter til tannbehandling eller lege,anna behandling, ei vaskemaskin ryk, ol så får ein det dekka og. Ekstra til klær og ekstra til fritid for barn får ein også. Det er kun einslege som har det særlig trangt på sosialhjelp. Barnefamilier kjem godt ut. Dette er eit alvorleg samfunnsproblem fordi det gjer det vanskelig å motivera for arbeid. Noko som igjen har negative følgekonsekvenser ift helse mm. Spesielt vil eg sei at det er,at nokon som jobbar i nav kan meine dette. Jobben til hi er å hjelpa personer som av ulike grunner midlertidig ikkje har mulighet til anna inntekt vidare i livet-over på desse andre mulighetane.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #29 Skrevet 22. april 2014 Er det livsoppholdssatsene du tenker på? Vi har mindre enn det de som får sosialstønad sikkert får. Hvis det stemmer at de regner 12220kr på to voksne, og et tillegg på 2810kr som skal gå til alt utenom husleie.. Hallo! Det er mye mer enn vi har. Vi har kanskje 10 000 igjen etter husleie er betalt, det skal gå til strøm, klær, mat.. Fett å jobbe for pengene sine gitt Anonymous poster hash: 8ae07...65b Feil ... Min samboer får 5650 Jeg får 5650. Pga et barn 2213 Barnetrygd 970. Jobben gikk konkurs så venter på dagpenger. I den summen skal husleie på 8500, strøm 500, mobil x 2 400, klær, medisiner til far og barn , reise utgifter 890 i måneden, barnehage regning 2670, mat og sikkert noe jeg har glemt. Har dere 10000 til overs så har dere mye! Heldigvis er dette en situasjon dom ikke vil være noe mer en dagpenge søknaden er ferdig behandlet. Jeg blir ikke rik av nav. Anonymous poster hash: 84475...0c9 Unnskyld meg, men hvorfor har dere så skyhøye mobilutgifter? Vi er fire personer og har ikke engang halvparten av det dere har tilsammen. Anonymous poster hash: 31757...12f Barnehageregningen kan dere sansynlig vis få redusert pga lav inntekt. Anonymous poster hash: ab31d...1ad Nei det kan vi ikke. Anonymous poster hash: 84475...0c9 Det var synd. Tenkte bare jeg skulle nevne det siden de har en slik ordning her og du kansje ikke hadde hørt om det siden du ikke har vært fattig så lenge. Får håpe dere finner nye jobber raskt. Lykke til. Anonymous poster hash: ab31d...1ad Takk for tipset Vi fikk ikke lavere barnehage regning fordi de regner min forrige inntekt da jeg var i jobb (litt papir og nav kaos dessverre). Så vi skulle egentlig få det dekt utenom, men nav gjorde en regne feil. Har klagd, men ting tar tid Anonymous poster hash: 84475...0c9
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #30 Skrevet 22. april 2014 Eg og blir provosert. Livsoppholdssatsen er det ein Sit igjen med ETTER husleie,strøm, barnehage,sfo,evt nødvendig reise mm er betalt. Dersom det oppstår store utgifter til tannbehandling eller lege,anna behandling, ei vaskemaskin ryk, ol så får ein det dekka og. Ekstra til klær og ekstra til fritid for barn får ein også. Det er kun einslege som har det særlig trangt på sosialhjelp. Barnefamilier kjem godt ut. Dette er eit alvorleg samfunnsproblem fordi det gjer det vanskelig å motivera for arbeid. Noko som igjen har negative følgekonsekvenser ift helse mm. Spesielt vil eg sei at det er,at nokon som jobbar i nav kan meine dette. Jobben til hi er å hjelpa personer som av ulike grunner midlertidig ikkje har mulighet til anna inntekt vidare i livet-over på desse andre mulighetane. Skal utgifter til månedskort på buss også trekkes fra før livsopphold regnes, samt legebesøk minst en gang i måneden? Anonymous poster hash: 2d299...959
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #31 Skrevet 22. april 2014 Vi betaler kanskje 400 kr i måneden på mobil regning. Vi er avhengige av tlf siden vi har en veldig syk gutt. Så syns du 400 kr i måneden er dyrt? Vi bruker den mest til å ringe fastlege og sykehus. Det som er dyrt. Ellers brukes nesten ikke tlf. Ikke har vi Internett eller TV. Noe mer du lurte på? Anonymous poster hash: 84475...0c9 Beklager, jeg hadde ikke noen 'tone' da jeg svarte deg, jeg syns bare dere hadde kjempestore mobilutgifter. Og jeg ser nå at jeg leste feil, trodde dere hadde 2400, ikke 2x400.. Og nei, jeg lurte ikke på noe mer.. Cheer up Anonymous poster hash: 31757...12f
Lillababy Skrevet 22. april 2014 #32 Skrevet 22. april 2014 Eg og blir provosert. Livsoppholdssatsen er det ein Sit igjen med ETTER husleie,strøm, barnehage,sfo,evt nødvendig reise mm er betalt. Dersom det oppstår store utgifter til tannbehandling eller lege,anna behandling, ei vaskemaskin ryk, ol så får ein det dekka og. Ekstra til klær og ekstra til fritid for barn får ein også. Det er kun einslege som har det særlig trangt på sosialhjelp. Barnefamilier kjem godt ut. Dette er eit alvorleg samfunnsproblem fordi det gjer det vanskelig å motivera for arbeid. Noko som igjen har negative følgekonsekvenser ift helse mm. Spesielt vil eg sei at det er,at nokon som jobbar i nav kan meine dette. Jobben til hi er å hjelpa personer som av ulike grunner midlertidig ikkje har mulighet til anna inntekt vidare i livet-over på desse andre mulighetane. Skal utgifter til månedskort på buss også trekkes fra før livsopphold regnes, samt legebesøk minst en gang i måneden? Anonymous poster hash: 2d299...959 månedskort til buss holdes utanom ja,dersom ein treng buss pga levering i barnehage, nødvendig behandling, kurs,tiltak eller jobb er det buss kortet blir brukt til. Ang legeutgifter må ein bruka kr 200 av livsoppholdet pr mnd. Dersom ein har høgare utgifter enn dette får ein det dekka.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #33 Skrevet 22. april 2014 Eg og blir provosert. Livsoppholdssatsen er det ein Sit igjen med ETTER husleie,strøm, barnehage,sfo,evt nødvendig reise mm er betalt. Dersom det oppstår store utgifter til tannbehandling eller lege,anna behandling, ei vaskemaskin ryk, ol så får ein det dekka og. Ekstra til klær og ekstra til fritid for barn får ein også. Det er kun einslege som har det særlig trangt på sosialhjelp. Barnefamilier kjem godt ut. Dette er eit alvorleg samfunnsproblem fordi det gjer det vanskelig å motivera for arbeid. Noko som igjen har negative følgekonsekvenser ift helse mm. Spesielt vil eg sei at det er,at nokon som jobbar i nav kan meine dette. Jobben til hi er å hjelpa personer som av ulike grunner midlertidig ikkje har mulighet til anna inntekt vidare i livet-over på desse andre mulighetane. Skal utgifter til månedskort på buss også trekkes fra før livsopphold regnes, samt legebesøk minst en gang i måneden? Anonymous poster hash: 2d299...959 månedskort til buss holdes utanom ja,dersom ein treng buss pga levering i barnehage, nødvendig behandling, kurs,tiltak eller jobb er det buss kortet blir brukt til. Ang legeutgifter må ein bruka kr 200 av livsoppholdet pr mnd. Dersom ein har høgare utgifter enn dette får ein det dekka. Eg og blir provosert. Livsoppholdssatsen er det ein Sit igjen med ETTER husleie,strøm, barnehage,sfo,evt nødvendig reise mm er betalt. Dersom det oppstår store utgifter til tannbehandling eller lege,anna behandling, ei vaskemaskin ryk, ol så får ein det dekka og. Ekstra til klær og ekstra til fritid for barn får ein også. Det er kun einslege som har det særlig trangt på sosialhjelp. Barnefamilier kjem godt ut. Dette er eit alvorleg samfunnsproblem fordi det gjer det vanskelig å motivera for arbeid. Noko som igjen har negative følgekonsekvenser ift helse mm. Spesielt vil eg sei at det er,at nokon som jobbar i nav kan meine dette. Jobben til hi er å hjelpa personer som av ulike grunner midlertidig ikkje har mulighet til anna inntekt vidare i livet-over på desse andre mulighetane. Skal utgifter til månedskort på buss også trekkes fra før livsopphold regnes, samt legebesøk minst en gang i måneden? Anonymous poster hash: 2d299...959 månedskort til buss holdes utanom ja,dersom ein treng buss pga levering i barnehage, nødvendig behandling, kurs,tiltak eller jobb er det buss kortet blir brukt til. Ang legeutgifter må ein bruka kr 200 av livsoppholdet pr mnd. Dersom ein har høgare utgifter enn dette får ein det dekka. Takk for svar! Men kjenner jeg blir forb.... her også. Jeg har sagt at det er umulig for meg å greie å holde busskort i beløpet, og betaler jo mer enn 200 hos lege hver gang jeg ser der.... og saksbehandler sier ikke et ord annet enn at jeg får greie meg på livsopphold, utgifter til behandlig.... alt skal jeg visst greie å få inn i det livsoppholdet iflg saksbehanler. Og man tror dem jo også - har hatt fire ulike saksbehandlere på et halvt år pga stadige interne omrokkeringer, alle sier det samme - så inkompetansen er komplett. Har de ikke informasjonsplikt når folk er i en så fortvilt situasjon? Vet du forresten hvor jeg kan finne all info detaljert om hva som holdes utenom livsopphold, og hva som er ment å dekkes selv? Anonymous poster hash: 2d299...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå