Gå til innhold

Reaksjoner hvis vi reiser bort og gifter oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tok med foreldre og forlovere og reiste til Thailand i fjor sommer. Beste dagen i mitt liv! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det. Familien visste om det, men det var bare vi to den dagen. Vi reiste på storbyferie, og giftet oss i ambassaden en av dagene der. Hadde en fin dag sammen, bare vi to. Da vi kom hjem hadde vi en liten fest for den aller nærmeste familien.

Anonymous poster hash: 23a3f...c46
Skrevet

Interessant å lese her, har lurt på det samme selv. Alle i venninnegjengen har hatt store bryllup, og jeg har vel følt at det forventes at jeg også byr på middag og fest når det er min tur… Samtidig er svigerfamilien veldig sånn som samles til hver eneste bursdag og andre merkedager, så jeg tror de ville blitt skuffa hvis de ikke fikk delta. Men drømmen er at vi kan gifte oss alene, bare med barna tilstede. 

Skrevet

Jeg tenker at om det var min datter så hadde jeg blitt litt skuffet hvis hun ikke hadde sagt noe før i ettertid.

Hvordan hun vil gifte seg blir opp til henne, men ville kanskje tenkt at vi dessverre ikke hadde det forholdet jeg ønsket/håpte/trodde vi hadde.

Anonymous poster hash: b9ae5...673

Tja, min mor var relativt nøytral da jeg fortalte henne at mannen hadde fridd, viste ingen glede, og hun er dessverre også delvis grunnen til at et stort selskap med alkoholservering ikke er aktuelt. Men kanskje blir hun skuffet likevel, jeg vet ikke. HI

Anonymous poster hash: 44c93...fd8

Skrevet

Tusen takk for mange positive svar folkens, jeg får mer og mer tro på dette :-D Blir vel ikke før til neste år, siden de ambassadene som er aktuelle for oss er fylt opp for i år (æsj...skulle likt å være hakket mer spontane..!), men da får vi gå og glede oss over hemmeligheten vår en stund. Og tenke over om vi skal ha en etterfest evt..selv om jeg av endel grunner heller imot å bare gjøre det enkelt og uten noe selskap.

Noen som har noe å si ift valget Roma eller Paris forresten?

Skrevet

Tusen takk for mange positive svar folkens, jeg får mer og mer tro på dette :-D Blir vel ikke før til neste år, siden de ambassadene som er aktuelle for oss er fylt opp for i år (æsj...skulle likt å være hakket mer spontane..!), men da får vi gå og glede oss over hemmeligheten vår en stund. Og tenke over om vi skal ha en etterfest evt..selv om jeg av endel grunner heller imot å bare gjøre det enkelt og uten noe selskap.

Noen som har noe å si ift valget Roma eller Paris forresten?

Jeg ville ikke valgt noen av dem. Det er lange køer for å få giftet seg der og for de som jobber der blir det litt samlebånd, vielse nr xxx den dagen/uken liksom... Har hørt folk fortelle at de omtrent ble jaget ut for de har så tett program at de ikke kan ha forsinkelser.

Vi valgte å gifte oss på en ambassade som få gifter seg på og fikk en helt fantastisk opplevelse. Ambassadøren synes det var så gøy å ha bryllup, de ansatte på ambassaden likeså. Det var handlet inn sprudlevin og blomster, det var gratulasjoner og skåling (vi dro alene uten å ha med vinter eller noe så de ansatte på ambassaden var vitner). De hadde god tid og ingen stress med noe, det var virkelig en god stemning altså, utrolig koselig. Da vi dro derfra sto ambassadøren og flere ansatte på trappen og vinket oss avgårde :)

Anonymous poster hash: 1b081...aff

Skrevet

Jeg hadde nok blitt lei meg om noen i bør familie giftet seg i hemmelighet. Ikke fordi jeg blir "snytt for en fest", men fordi de ikke stoler på at jeg støtter deres avgjørelse..

Anonymous poster hash: 35309...a84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...