Gå til innhold

Reaksjoner hvis vi reiser bort og gifter oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har aldri hatt noen drøm om et stort kirkebryllup og har heldigvis en (kommende ekte-) mann som heller ikke ønsker dette. Vi har imidlertid veldig lyst til å gifte oss og bli mann og kone, både fordi det er romantisk og fordi det gir oss enda sterkere rammer rundt vår lille familie. Så langt alt ok, vi er jo enige. det eneste jeg er bekymret for er hvordan de rundt oss vil reagere... Mine foreldre reagerte nesten ikke da jeg fortalte at jeg var blitt fridd til, men de kan jo likevel bli skuffet. Og jeg vet hele svigerfamilien forventer at vi skal ha stort bryllup, selv om de hverken vil hjelpe oss praktisk eller økonomisk. Også er det jo venner som vi har vært bedt i bryllup til, og som kanskje føler "forventer" å bli bedt igjen(?).. Vi har to små barn og vil gjerne ha med dem dersom vi reiser.

Har noen av dere gjort dette eller opplevd at slektninger eller venner gjorde dette? Tanker rundt dette?

Anonymous poster hash: 44c93...fd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis bort og gift dere der dere ønsker! 

Ingen andre enn dere skal sette føringer for hvor og hvordan dere gifter dere. Blir de snurt sier det mer om dem enn om dere.

Skrevet

Vi vurdere å gjøre dett samme, når det kommer til bryllupet.

Og etter planen sålangt så vil vi ta det i utlandet med noen få vitner:)

Det er konflikter i begge familiene våre, så vi tror dette vil være den beste løsningen.

Har lite med venner, så synes det er greit å få slippe å vise dette ved et stort bryllup.

Anonymous poster hash: 446c3...88a

Skrevet

Det er deres bryllup og dere bør velge akkurat det bryllupet dere ønsker. Det bør venner og familie respektere og unne dere:)

Skrevet

Søsteren min gjorde dette. Jeg hadde ikke råd til å reise med, men både foreldrene våre og broren min var tilstede.

De sa at vi som nærmeste familie gjerne kunne være med, men ikke måtte om vi ikke kunne eller hadde råd.De hadde en fin dag :)

Jeg og mannen giftet oss på tinghuset med kun den aller nærmeste familien og forloverne. Hadde middag på restaurant. Vi hadde også en fin dag.

Har ikke hørt noen kommentarer på at ikke tanter osv var bedt.

Anonymous poster hash: 2e570...ca5
Skrevet

Vi fikk invitasjon til sommerfest for noen år siden. Vi skulle ta med det vi ville grille og drikke selv, de holdt partytelt, griller og bord/stoler. Var en skikkelig morsom fest og litt utpå fortalte verten og vertinnen at de hadde giftet seg når de hadde vært ferie vinteren som var.

Helt ærlig så var det den beste bryllupsfesten jeg har vært på. Ingen vonde høye hæler, ubehagelig kjole/dress og alt var herlig avslappet og festelig.

Gjør det dere vil!!

Gjest Julia1984
Skrevet

Vi reiste bort bare vi to og giftet oss i new york

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg hadde blitt skuffet om min søster eller en av mine beste venninner hadde reist bort og giftet seg i hemlighet. De måtte jo fått lov om det var det de ønsket, men jeg ønsker jo å få være med på slike hendelser.

Anonymous poster hash: 60dec...f81

Skrevet

Mine foreldre gjorde det, kusinen min gjorde det og mannen min og jeg gjorde det. Med andre ord: jeg synes det er helt greit. Ble litt paff da pappa ringte og fortalte at han og mamma hadde giftet seg etter å ha vært forlovet i 20 år, men synes det bare var koselig. Ingen av oss er spesielt glad i å stå i sentrum eller i store familieselskaper. For oss var det viktig å kunne være komfortable på vår dag, ikke å skulle please svigermødre og andre gamle tanter. 

Anonymous poster hash: 000b3...0e6
Skrevet

Vi gjorde det.

Reiste på bilferie i Europa og kom hjem som gift. Hadde en avtale på en ambassade og ble gift der, hadde ikke med oss noen (ambassaden stilte med vitner) og hadde ikke fortalt det til noen. Ringte hjem og fortalte foreldrene våre at vi var gift da og de bare lo av oss...

Et par av kompisene til mannen følte seg snytt for et utdrikningslag og truet med at vi ville komme hjem til rosa hus o.l. for de måtte jo finne på noe sprøtt, men alt i en tøysete og morsom tone. 

Opplevde ingen sure miner eller skuffede familievenner/familie vi altså, alle synes det var koselig at vi hadde giftet oss. 

Andres forventninger kan da ikke styre deres bryllup, dere gjør det sånn som dere vil ha det. Kjenner noen som giftet seg uten å fortelle noe hverken før eller etter, da det ble kjent at de faktisk var gift hadde de vært det i flere år ;)

Anonymous poster hash: 1b081...aff
Skrevet

Vi giftet oss i Paris i fjor. Hadde med oss de aller nærmeste, dvs. foreldre, søsken med partnere og forlovere. Var tilsamnen 15 stk. Hadde en fantastisk dag. Mulig noen tanter, kusiner og venner ble skuffet, men alle respekterte at vi ville gjøre det slik.

Anonymous poster hash: 386b1...c24

Skrevet

Jeg gjorde det, reiste bort med kun forlovere. Hadde en SUPER dag! Anbefales ;)

Anonymous poster hash: 918ee...d1e
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg hadde blitt skuffet om min søster eller en av mine beste venninner hadde reist bort og giftet seg i hemlighet. De måtte jo fått lov om det var det de ønsket, men jeg ønsker jo å få være med på slike hendelser.

Anonymous poster hash: 60dec...f81

Jeg forstår ikke hvordan noen kan bli skuffet over at noen man er glad i får gifte seg slik som de selv ønsker...

Anonymous poster hash: fe6ad...e5e

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Om noen blir skuffet, så gi bare blaffen i det! Synd for dem som gidder å bruke energi på å bli skuffet. Ingen har noe med hva slags bryllup dere velger. 

Reis bort og gift dere. Helt greit. Arranger evt. en uformell sommerfest eller noe og annonser utpå kvelden at dette egentlig er bryllupsfesten deres. 

Skrevet

Vi reiste bort med forlovere og giftet oss da jeg var gravid. Skal ha en sommerfeiring etterhvert når jeg ikke ammer lenger. Var vel noen familiemedlemmer som følte seg snytt, med de fleste forstod oss godt. Vi ønsket å ha det juridiske på plass, men ville vente med fest til jeg var i bedre form og kunne delta:)

Anonymous poster hash: be311...418

Skrevet

Vi fikk invitasjon til sommerfest for noen år siden. Vi skulle ta med det vi ville grille og drikke selv, de holdt partytelt, griller og bord/stoler. Var en skikkelig morsom fest og litt utpå fortalte verten og vertinnen at de hadde giftet seg når de hadde vært ferie vinteren som var.

Helt ærlig så var det den beste bryllupsfesten jeg har vært på. Ingen vonde høye hæler, ubehagelig kjole/dress og alt var herlig avslappet og festelig.

Gjør det dere vil!!

Høres ut som mitt "drømmebryllup"!

Har ikke lyst på et stort bryllup, vil bare ha mine helt nærmeste under seremoni og middag. Og så ønsker jeg å arrangere en heidundrende fest senere, hvor vi avslører at vi har giftet oss :-) :-)

Skrevet

Vi hadde skilte foreldre på begge sider som vi ikke hadde lyst til at evt skulle krangle og vi hadde heller ikke lyst på kirkebryllup og tomme lommebøker etterpå (hadde nettopp kjøpt hus med standard fra det glade 70-tallet :) ). Vi er så utrolig fornøyde med at bare vi to dro utenlands på "ferie" med en avtale på ambassaden mens vi var der. Det var enkelt, intimt, ikke kirkepreget og kostet oss ikke mer enn nødvendig. Min lillesøster var forlover for meg og mannen hennes var forlover (på papiret, måtte sende forlovererklæring til Skatteetaten) og visste om planene vi hadde, øvrige delen av slekta ante ingenting før vi sa i fra. Ble faktisk gravid på ferien/bryllupsreisen vår også, vi hadde ingen planer om noe fest når vi kom hjem, så det var deilig å ha en "gyldig grunn" for å slippe å ha noe fest den sommeren. Fikk blandet mottagelse hos foreldrene våre, fedrene våre var mye mer forståelsesfulle enn mødrene våre. Ambassadebryllup kan absolutt anbefales :)

Anonymous poster hash: 59ca0...4d9

Skrevet

Vi giftet oss i all hemmelighet på tinghuset. Ville ha det juridiske i orden før mini kom. Ingen som vet enda, men kommer til å be familien og avsløre neste bryllupsdag, mine foreldre og svigerfar kommer til å bli glade, svigermor kommer til å bli snurt. Ikke noe jeg gleder meg til, men må bare gjøre det. Ho får bare bli sur. Er vel uansett ikke langsur av seg

Var uansett en av mine beste dager. Bare meg og gubben :-D Anbefales!

Anonymous poster hash: d0fc1...38e

Skrevet

Jeg synes dere skal gjøre akkurat det som er rett for dere og ikke bry dere hva andre måtte mene. Man kan ikke gjøre alle fornøyd uansett. Jeg synes familie/venner skal respektere deres valg. Stå på og gjør det som føles riktig for dere, følg magefølelsen :)

Min bestemor og svigermor synes det er dumt at jeg og kjæresten ikke skal døpe babyen vår som er ventet i september, men det bryr vi oss ikke om. Jeg sa til svigermor "Vi gjør det som føles rett for oss".

Jeg synes man skal akseptere at ikke alle velger likt, enten det gjelder bryllup, dåp eller hva det måtte være.

Skrevet

Jeg tenker at om det var min datter så hadde jeg blitt litt skuffet hvis hun ikke hadde sagt noe før i ettertid.

Hvordan hun vil gifte seg blir opp til henne, men ville kanskje tenkt at vi dessverre ikke hadde det forholdet jeg ønsket/håpte/trodde vi hadde.

Anonymous poster hash: b9ae5...673

Skrevet

Søstra mi gift seg i hemmelighet på tinghuset. Mamma ble litt snurt siden det ikke ble fest men hun ble også veldig glad. Pappa og oss andre ble glade, familien til mannen hennes tok det bra og.

Skal vi gifte oss så blir det på samme måten fordi vi liker ikke oppmerksomhet og vil ikke bruke masse kr på en fest kun for å glede andre. Mine foreldre vil ta det bra, men ser for meg at svigers vil bli sure. Spesielt svigermor som tror at hun bestemmer alt over oss, hun vil sikkert kreve en fest. Men det er hennes problem og ikke vårt. Hun får arrangerer en fest om hun vil men vi kommer ikke. Gifter oss ikke pga henne. Så vi har ikke tatt steget ennå.

Gjør det!!! Dere gifter dere for deres skyld, ikke kun for å feste med andre. Blir noen sure så går det sikkert over.

Anonymous poster hash: 5ee3e...cf3

Skrevet

Jeg tenker at om det var min datter så hadde jeg blitt litt skuffet hvis hun ikke hadde sagt noe før i ettertid.

Hvordan hun vil gifte seg blir opp til henne, men ville kanskje tenkt at vi dessverre ikke hadde det forholdet jeg ønsket/håpte/trodde vi hadde.

Anonymous poster hash: b9ae5...673

Uansett om det var spontant i Las Vegas el på tinghuset så hadde jeg blitt kjempe glad på min sønn sin vegne om han giftet seg, bare jeg var at det er av kjærlighet de giftet seg og at de har kjent hverandre en stund. Syns det er kjempe trist at noen foreldre kan være så egoistisk å ikke kunne glede seg på datteren/sønnens vegne når de har fått drømmebryllupet sitt. Ikke alle drømmer om kirka og 200 gjester. Er glad du ikke er min mor.

Skrevet

Var at = vet at

Skrevet

Vi ville slippe alt bryllupsstyret, men samtidig ha hele familien tilstede. Så vi inviterte i barnedåp, og giftet oss i samme slengen. Kan anbefales!

Anonymous poster hash: b7cbb...a89

Skrevet

Jeg ville gjøre som deg, men lot meg overtale av min mann og våre familier til å kjøre kirkebryllup og full pakke, og jeg angrer ennå den dag idag. (Vi er i tillegg skilt nå, men det har ingenting med selve bryllupsformen å gjøre :P)

Så spør du meg så sier jeg: hvis dere begge har lyst å reise bort og gifte dere i hemmelighet, så gjør nettopp det! Og kos dere masse! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...