Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #1 Skrevet 20. april 2014 Kunne like gjerne vært foreldrene mine eller søskene mine som fant mannen min på sofaen i stua på hytta i dag morges. Hele familien er på hytta og vi koste oss med god mat og drikke i går. Vi avsluttet i 12tiden de fleste av oss. Mannen satt opp å snakket med svogeren min. Avtalen vi gjorde før jeg la meg var at han skulle opp med babyen i dag. Men da babyen våknet 0700 var det ingen mann å se på soverommet. Jeg sto opp å fant han liggende i klærne fra i går, uten pledd eller noe på sofaen med vinglasset og flaska ved siden av ;( Jeg er så skuffet! Vet nesten ikke hva mer jeg skal si ;( Anonymous poster hash: 78e68...a68
*Miss Marple* Skrevet 20. april 2014 #2 Skrevet 20. april 2014 Han fikk litt mye vin og sovnet trygt på sofaen - så lenge det ikke skjer ofte er det ingen big deal. Det er jo ferie.
Major HotLips Houlihan Skrevet 20. april 2014 #3 Skrevet 20. april 2014 Så ille var det vel ikke? Jag han i seng og sørg for at han får skikkelig dårlig samvittighet etterpå
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #4 Skrevet 20. april 2014 Det er virkelig ikke så gale (med mindre det skjer hver helg) Anonymous poster hash: bb987...567
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #5 Skrevet 20. april 2014 Og problemet er? Han drakk litt mye og sovna på sofaen, det har sikkert ingen andre av de dere er sammen med gjort..........? Tror neppe det var meningen, men de koste seg sikkert og hadde det gøy. Høres ut som det ikke skjer hver gang han drikker. Han får stå opp med babyen i morgen i stedet. Har en mann som av og til også havner slik. Har enda ikke giddet og bli sur, da det ikke skjer hver gang han koser seg med alkohol. Anonymous poster hash: 8cf7c...cb2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #6 Skrevet 20. april 2014 Lei deg for? Kjære deg. Sånt skjer med de fleste:) le sammen mannen fin i dag. Og kos dere i sola! Anonymous poster hash: 0a32b...ab5
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #7 Skrevet 20. april 2014 Burde vel ha fortalt at det har fortalt mange ganger, men ikke slik at han kunne ha blitt oppdaget av andre. Som regel har han sittet oppe alene og drukket ;( Og de andre vet om avtalen i dag, føler han setter oss begge i dårlig lys. HI Anonymous poster hash: 78e68...a68
*Miss Marple* Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Burde vel ha fortalt at det har fortalt mange ganger, men ikke slik at han kunne ha blitt oppdaget av andre. Som regel har han sittet oppe alene og drukket ;( Og de andre vet om avtalen i dag, føler han setter oss begge i dårlig lys. HI Anonymous poster hash: 78e68...a68 Det kommer jo ofte litt tilleggsopplysninger når reaksjonene ikke blir som forventet. Men om det skjer ofte at han drikker for mye er det jo et problem dere bør ta tak i. Men hvordan stiller dette deg i dårlig lys da? Han er da en voksen mann med ansvar for egne handlinger.
Tired mama Skrevet 20. april 2014 #9 Skrevet 20. april 2014 Trodde jeg skulle få lese at hele familien hadde funnet mannen din og søstra di eller noe i full gang på sofaen i stua... Godt å lese at det bare var at han hadde sovnet på sofaen da. :-)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #10 Skrevet 20. april 2014 Herregud, HI!! Få litt perspektiv på ting. Du høres ut som en sutrete unge. Hvis det er sånn at dette har skjedd før er det veldig rart du inngår en sånn avtale med han. Tenk så gøy han og svogeren har hatt det. Blir oppgitt av sånne som deg Anonymous poster hash: 237b6...1c0
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 20. april 2014 #11 Skrevet 20. april 2014 Herregud, HI!! Få litt perspektiv på ting. Du høres ut som en sutrete unge. Hvis det er sånn at dette har skjedd før er det veldig rart du inngår en sånn avtale med han. Tenk så gøy han og svogeren har hatt det. Blir oppgitt av sånne som deg Anonymous poster hash: 237b6...1c0 Ja, for mannfolk kan juge og skyve ansvaret på partneren for denne jævla flaska. Drikke seg dritings er ikke en menneskerett en mann har, selv om det virkelig slik noen ganger når man leser på dette forumet. Og det er selvfølgelig den ansvarlige dama som må opp med barna hver dag, og ikke alkoholikermannen som må vokse opp og man blir oppgitt over.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #12 Skrevet 20. april 2014 Herregud, HI!! Få litt perspektiv på ting. Du høres ut som en sutrete unge. Hvis det er sånn at dette har skjedd før er det veldig rart du inngår en sånn avtale med han. Tenk så gøy han og svogeren har hatt det. Blir oppgitt av sånne som deg Anonymous poster hash: 237b6...1c0 Wow. For ei dørmatte du er! "Tenk så gøy han og svogeren hadde det". Du godtar virkelig alt, gjør du ikke? Hadde min mann sovnet dritings i stua på familiehytta hadde jeg også blitt kjempeflau. Med ett kan alle se hvilken taper jeg har valgt som far til mitt barn. Men jeg (og HI) er tydeligvis i mindretall her, de fleste her tar gladelig i mot en fordrukken slubbert som ikke kan kontrollere seg gang på gang. Ah, så godt det føles med litt ryggrad. Anonymous poster hash: ef92f...a49
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #13 Skrevet 20. april 2014 Herregud, HI!! Få litt perspektiv på ting. Du høres ut som en sutrete unge. Hvis det er sånn at dette har skjedd før er det veldig rart du inngår en sånn avtale med han. Tenk så gøy han og svogeren har hatt det. Blir oppgitt av sånne som deg Anonymous poster hash: 237b6...1c0 Ja, for mannfolk kan juge og skyve ansvaret på partneren for denne jævla flaska. Drikke seg dritings er ikke en menneskerett en mann har, selv om det virkelig slik noen ganger når man leser på dette forumet. Og det er selvfølgelig den ansvarlige dama som må opp med barna hver dag, og ikke alkoholikermannen som må vokse opp og man blir oppgitt over. Tusen takk! Godt det er noen her inne som tenker slik som meg og har empati for min situasjon! Hi Anonymous poster hash: 78e68...a68
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #14 Skrevet 20. april 2014 Herregud, HI!! Få litt perspektiv på ting. Du høres ut som en sutrete unge. Hvis det er sånn at dette har skjedd før er det veldig rart du inngår en sånn avtale med han. Tenk så gøy han og svogeren har hatt det. Blir oppgitt av sånne som deg Anonymous poster hash: 237b6...1c0 Wow. For ei dørmatte du er! "Tenk så gøy han og svogeren hadde det". Du godtar virkelig alt, gjør du ikke? Hadde min mann sovnet dritings i stua på familiehytta hadde jeg også blitt kjempeflau. Med ett kan alle se hvilken taper jeg har valgt som far til mitt barn. Men jeg (og HI) er tydeligvis i mindretall her, de fleste her tar gladelig i mot en fordrukken slubbert som ikke kan kontrollere seg gang på gang. Ah, så godt det føles med litt ryggrad. Anonymous poster hash: ef92f...a49 Tusen takk også til deg! Godt det er noen her inne som tenker slik som meg og har empati for min situasjon! Hi Anonymous poster hash: 78e68...a68
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #15 Skrevet 20. april 2014 Det er helt unødvendig å gjøre det når man er på hyttetur med familien. Jeg hadde også blitt kjempe lei meg og sint. Syns det er uakseptabelt egentlig. Drikke så mye kan han gjøre med venner og på fest eller hjemme om det passer seg sånn Anonymous poster hash: c7c64...c81
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #16 Skrevet 20. april 2014 Det er helt unødvendig å gjøre det når man er på hyttetur med familien. Jeg hadde også blitt kjempe lei meg og sint. Syns det er uakseptabelt egentlig. Drikke så mye kan han gjøre med venner og på fest eller hjemme om det passer seg sånn Anonymous poster hash: c7c64...c81 Helt enig. Og når man i tillegg skal opp tidlig med baby så parkerer man vinflaska tidlig!! (Syntes forøvrig ikke det var vanskelig å forstå ut i fra første innlegg at dette tydeligvis har hendt før, selv om hi ikke skrev det,..de færreste blir vel kjempelei av et engangstilfelle.) Anonymous poster hash: d2a2f...903
PrinsesseHengepupp Skrevet 20. april 2014 #17 Skrevet 20. april 2014 Her inne hyles det i kor om mor tar et glass vin mens det er barn i hus. At far drikker seg drita og sovner på sofa er derimot greit. Nei vet du HI, jeg hadde regelrett eksplodert om det skjedde her. Er man voksen nok til å sette barn til verden bør man klare å komme seg i seng (og opp igjen!) i ordnede former.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #18 Skrevet 20. april 2014 Hehe, jeg troddu du skulle skrive at du fant han med snoppen i hånda sovende på sofaen. Gooood påske! Anonymous poster hash: e0aff...94b
☆☆☆ Skrevet 20. april 2014 #19 Skrevet 20. april 2014 Eg er litt delt her. På den eine sida; totalt uakseptabel oppførsel! På den andre sida; om dette er normal oppførsel for han og du aksepterar at han er slik, burde du ikkje forventa dette? Det å ikkje sette foten ned er stort sett det samme som å akseptere. Og han trivst sikkert godt med sine karakterbristar. Eg er imot ultimatum på filleting, som t.d. om dette var eit eingongstilfelle. Men når han over tid gjer dette gong på gong hadde eg nok bedt han velgr mellom flaska og familien.
Mamma-til-3-jenter Skrevet 20. april 2014 #20 Skrevet 20. april 2014 Skjønner godt at du er flau.... Hadde jeg vært også.....
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #21 Skrevet 20. april 2014 Å forvente dette er vel å ta det litt langt. Selv om det har hendt før at han har drukket til langt på natt, kan man ikke sammenligne det med dette. Avtalen var at han skulle ta barnet slik at jeg kunne jogge meg en tur, også skulle vi sammen gå ut på tur hele gjengen nå i finværet ca kl 11. Mannen SOVER enda på rommet, tviler på at han våkner med det samme. Jeg har ikke nevnt noe til de som er stått opp, regner med de har forstått at det ble for mye vin i går. Hi Anonymous poster hash: 78e68...a68
*Miss Marple* Skrevet 20. april 2014 #22 Skrevet 20. april 2014 Jeg lot nok egen erfaring farge svaret mitt da det er så sjelden at mannen drikker at om det hadde skjedd hos oss hadde jeg mobbet han litt og ellers ikke tenkt over det. Men om dette er et problem for dere skjønner jeg at du ble sint. Da er det ikke ok. Hverken å bli så full at man ikke komme seg i seng eller å ikke overholde avtalen om hvem som skulle stå opp. Regner med at du har en angrende synder i dag og da får du hisse deg litt opp og kreve at dette ikke skjer igjen. Det er ikke ok at barn finne faren sin full på sofaen (om han var det da, og ikke bare veldig trøtt. Jeg sovnet også på sofaen i går kveld. Helt uten en dråpe alkohol innabords).
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #23 Skrevet 20. april 2014 Å sovne på sofaen er noe som skjer. Ikke noe problem. Å drikke seg drita eller ikke å orke å stå opp når man har lovet er uakseptabelt. Anonymous poster hash: dae2c...14e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #24 Skrevet 20. april 2014 Om du som jeg har en mann som glemmer tid og sted og avtaler når alkohol er i bildet, så føler jeg med deg. Det er ingen big deal at sånne episoder skjer, men når det blir et mønster er det sårende og ødeleggende. Jeg tar også meg selv i å være flau ovenfor familie og venner på mannens vegne enkelte ganger. Hos oss gikk det så langt at mannen fikk ultimatum, alkohol eller familien. Og han var sannsynligvis ikke alkohoiker en gang, tålte det bare ikke. Så ja, slik jeg ser det har du grunn å være lei deg. Anonymous poster hash: 0752f...ade
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #25 Skrevet 20. april 2014 Nå har ikke jeg lest alle svarene dine her, men svarer uansett. Hvis dere hadde en avtale i går så synes jeg mannen din var svært ansvarsløs! Han skulle opp med ungen, men han blekker på sofaen.. Flaut og sikkert jævlig irriterende. Min samboer har aldri vært full med barna våre i hus og hadde dette skjedd på vår hytte ville de fleste ledd av han siden han ikke er slik. Hmmm.. Hva sa han i dag da? Anonymous poster hash: 81983...2b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå