Gå til innhold

Hvor tett opp mot termin er det ok at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

3-4 veker før termin var samboer på sydentur med kompisgjengen. Vel fortjent! Etter han kom heim vart det lite festing, men om bestekompisen hadde hatt bursdag så hadde eg kjørt på butikken og komt heim med en sekser med øl og bedt han storkose seg, men være tilgjengelig på mobil :)

Du synes det hadde vært helt fint med en full mann på føden, og mannen ville heller drukket øl med kompiser enn å få med seg fødselen? Nå snakker jeg ikke om 3-4 uker før, men 2 uker før og etter termin regnes faktisk som termin....

Hadde ikkje vert ein av mine bekymringa. Eg veit at han hadde hatt vett nok til å begrense seg. Han var jo like spent på fødselen han! Han hadde nok tatt seg noken øl og komt heim tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarte på et tidligere svar. Det som fungerer for oss fungerer ikke for dere.

Så vi er enige om å være uenige :)

Anonymous poster hash: 7d4eb...e8c

Det vi vel er mest uenige om er at man ikke kan ha forventninger til mannen av redsel for at han da skal være utro.

Det er bare trist.

Hadde jeg skrevet det så hadde vi nok hvert uenige, men nei aldri skrevet noe sånt.

Sa så lenge damene her inne trur de bestemmer over mannen og kan nekte han ting fordi det ikke passer dem så har jeg forståelse for at det er mye utroskap.

Virker som dama bestemmer alt under en graviditet og mannen må innfinne seg med alt.

Så sakt dere som tolker i vilden sky ;)

Er bra med egne meninger i et forhold, men hadde ikke orket å hvert reserve mor for mannen min.

Lurer på hva dere klarer å Tokke utfra dette svaret. Venter i spenning :)

Skrevet

Med eldstemann hadde vi planer om å gå på nabofest 8 dager før termin, tenkte faktisk ikke over om han skulle drikke eller ikke. Men regner jo med at han hadde tatt seg noen øl. Men gutten ble født 10 dager før termin så det ble aldri noe problem. Mannen gikk på nabofesten mens jeg lå på sykehuset med bebisen. Og før dere tar helt av og syns det var rart at han ikke holdt meg i hånden 24 timer i døgnet mens jeg var på sykehuset. Så fantes det ikke sykehus hotell på den tiden og pappaen fikk egentlig vare komme under visitt og pappa visitt tiden.

Skrevet

Jeg er ikke moren til mannen min. Nekter han ingen ting. Vi prater om det, lar han ta valget og det må jeg respektere.

Hadde han gått gravid hadde jeg gjort som min ei uke før termin. Dro på weekendtur til London.

Uff og uff... Stiller spørsmåls tegn ved mange av de kontrollerende forholdene som finnes... Orker dere virkelig å ha en unge til siden dere må være mamman til mannen?

Ikke rart de fleste menn er utro.

Jeg stiller mer spørsmålstegn ved din manns valg jeg. Å mene at en weekend tur er viktigere enn fødselen av barnet sitt (da det er like stor mulighet for at barnet fødes 1 uke før fødsel som på overtid) er ikke akkurat oppskriften på den perfekte mann, eller far for den saks skyld. Kanskje litt utroskap hadde vært tingen hos dere.

Anonymous poster hash: b87e3...316

Jaja, godt vi har hvert gift i 20 år og har fem barn ;)

Som skrevet over hadde mannen gått gravid hadde jeg gjort det samme.

Vi gir hverandre frihet til å leve og for oss så fungerer det ;)

Ta deg ei bolle og kom deg ut i fin været :)

ja,for det å ikebli med på sitt eget barns fødsel er jo ikke så veldig stor greie,så den "friheten" må de jo få ha,de stakkars stakkars mennene som ikke får lov til å drikke seg dritings rett før fødsel...

Men dere har jo så mange barn,så jeg regner med man blir blassè med tiden...

Anonymous poster hash: fe5e8...89e

Skrevet

Svarte på et tidligere svar. Det som fungerer for oss fungerer ikke for dere.

Så vi er enige om å være uenige :)

Det vi vel er mest uenige om er at man ikke kan ha forventninger til mannen av redsel for at han da skal være utro.

Det er bare trist.

Hadde jeg skrevet det så hadde vi nok hvert uenige, men nei aldri skrevet noe sånt.

Sa så lenge damene her inne trur de bestemmer over mannen og kan nekte han ting fordi det ikke passer dem så har jeg forståelse for at det er mye utroskap.

Virker som dama bestemmer alt under en graviditet og mannen må innfinne seg med alt.

Så sakt dere som tolker i vilden sky ;)

Er bra med egne meninger i et forhold, men hadde ikke orket å hvert reserve mor for mannen min.

Lurer på hva dere klarer å Tokke utfra dette svaret. Venter i spenning :)

Man bestemmer ikke over egen mann,men det er synd en mann ikke klarer å tenke selv synes jeg.

Om du synes at en heisatur til London er viktigere enn ditt eget barns fødsel,så er det deg om det,men de feste her inne er heldigvis oppegående kvinnfolk som synes at fødselen er faktigst det viktigste i hele verden,samme om man er mann eller kvinne.

Bare så synd HI sin mann synes at feste ner bedre enn fødselen...

hadde ALDRI sagt til mannen min at han ikke får lov til noe,han får tenke selv,noe han heldigvis gjør.

Anonymous poster hash: fe5e8...89e

Skrevet

Jeg er ikke moren til mannen min. Nekter han ingen ting. Vi prater om det, lar han ta valget og det må jeg respektere.

Hadde han gått gravid hadde jeg gjort som min ei uke før termin. Dro på weekendtur til London.

Uff og uff... Stiller spørsmåls tegn ved mange av de kontrollerende forholdene som finnes... Orker dere virkelig å ha en unge til siden dere må være mamman til mannen?

Ikke rart de fleste menn er utro.

Jeg stiller mer spørsmålstegn ved din manns valg jeg. Å mene at en weekend tur er viktigere enn fødselen av barnet sitt (da det er like stor mulighet for at barnet fødes 1 uke før fødsel som på overtid) er ikke akkurat oppskriften på den perfekte mann, eller far for den saks skyld. Kanskje litt utroskap hadde vært tingen hos dere.

Anonymous poster hash: b87e3...316

Jaja, godt vi har hvert gift i 20 år og har fem barn ;)

Som skrevet over hadde mannen gått gravid hadde jeg gjort det samme.

Vi gir hverandre frihet til å leve og for oss så fungerer det ;)

Ta deg ei bolle og kom deg ut i fin været :)

Med tanke på hvor gammel du faktisk er, så vil jeg si det er veldig rart at du bruker ett utrykk som: ta deg en bolle.

Anonymous poster hash: dbd8f...652

Skrevet

Jeg fødte før termin og er veldig fornøyd med å ha en samboer som har drukket seg full EN gang siden vi møttes, hans valg. Så nært termin rørte han selvfølgelig ikke alkohol. Han har ikke det behovet å måtte drikke seg full, ikke jeg heller. Vi er 32 år og drakk mer enn nok i tenårene og i begynnelsen av 20-årene. Skjønner ikke at voksne folk med barn har behov for å drikke seg full. Skal disse mennene deres fortsette å drikke seg full med barn i huset? (Altså drar på fest og kommer full hjem) Jeg hadde ikke holdt ut med en sånn fyr, hadde ikke fått barn med en sånn fyr. Greit å ta seg et par øl, men ikke å drikke seg full og komme hjem til barna (selv om de sover).

Anonymous poster hash: 96135...560

Skrevet

Og jeg nekter å tro at samboer hadde funnet på å reise bort tett før termin. Han har en jobb med en del reising og han snakket med sjefen sin og fikk til en avtale om null reising en mnd før termin og i hele 6 mnd etter fødselen. Jeg hadde ikke noe med det å gjøre, det var samboer som ville dette. Fordi han ville være med på fødselen og ikke reise fra barnet i begynnelsen.

Her i huset er barnet viktigere enn alkohol og reiser.

Anonymous poster hash: 96135...560

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...