Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #26 Skrevet 19. april 2014 hvor store er barna? Anonymous poster hash: becc3...a6d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #27 Skrevet 19. april 2014 Det må være forferdelig å være skilsmissebarn. Får lkke være med på familietingene. Bare er en plage, vil bare gjøre ting med egne og fellesbarn Anonymous poster hash: ba96d...ea7 Det er selvfølgelig trist for barna at foreldrene er skilt. Men de skilsmissebarna jeg kjenner har dobbelt så mye ferie enn mine. Først fire uker med mor, så fire uker med far. Og gjerne en utenlandstur med begge to. Anonymous poster hash: 1e58a...7e2
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #28 Skrevet 19. april 2014 Jeg har to stebarn i tenårene, og vi har to felles bhg.barn. Sier seg selv at det er vanskelig å finne en ferie som passer alle. Vi drar på ferier både med alle, med bare fellesbarna og bare oss voksne. Vi har snakket med de store om dette, og de sier de har forståelse for at vi noen ganger drar med bare de små. De sier også at de drar på ferier med moren sin, turer de små ikke er med på, så de skjønner ikke hvorfor det skal være urettferdig at de små drar alene med oss av og til. For noen år siden var de store på Danmarks-ferie og sydentur med oss, pluss sydentur med moren sin. Dette i løpet av 5 mnd. Synd på dem? I år skal vi til Danmark alle sammen, og da er de store pent nødt til å være med til legoland. Etter dette har de ferie med moren sin, og da drar vi på Norges-ferie med de små. Neste år skal vi på sabeltann, med bare de små. Ser ikke problemet med å dele litt på. Er det noen som virkelig mener at man f eks ikke skal dra til legoland eller lignende med de små, fordi det ikke passer for de store? I fjor til vi med de små på pirat-tur med Stena Line. Skulle vi droppet det? Synes det er mye fokus her inne på "ingen eller alle", og det synes jeg er en vanskelig løsning. Både praktisk og økonomisk sett. Sydentur med de store må vi ta i fellesferien; svindyrt. Med de små kan vi dra når vi vil. Til høsten skal jeg og samboer alene til syden:) det blir godt!! Anonymous poster hash: e2af4...0f1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #29 Skrevet 19. april 2014 Et kjent nick her inne har jo sagt hun skal på sydentur kun med eldstegutten, mens minsten skal være med mormor. Ingen son reagerte på dette. Er vel 2-3 år mellom disse gutta. Er dette ok siden de har samme foreldre og ikke er skilsmissebarn? Ville dette vært verre om et av dem har foreldre som ikke bor sammen? Anonymous poster hash: 65902...2c1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #30 Skrevet 19. april 2014 Jeg har tre barn på 3, 5 og 7 år samt en tenåring. Selv om jeg legger opp til en barnevennlig ferie er det klart tenåringen får tilbud om å være med! Hadde ikke klart å leve med samvittigheten om jeg hadde ekskludert en av ungene! Den ENESTE gangen det kunne vært aktuelt er hvis jeg avtalte med tenåringen at hun og jeg tar en egen ferietur, bare vi to.. Er far/dere villig til å ta med kun hans barn på en egen ferie mer tilpasset alderen til de eldste så er det "mer greit" å kun ta med de minste på denne ferien. Hvis ikke så syns jeg dette blir helt feil.. Anonymous poster hash: a2b34...d45
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #31 Skrevet 19. april 2014 Jeg har to stebarn i tenårene, og vi har to felles bhg.barn. Sier seg selv at det er vanskelig å finne en ferie som passer alle. Vi drar på ferier både med alle, med bare fellesbarna og bare oss voksne. Vi har snakket med de store om dette, og de sier de har forståelse for at vi noen ganger drar med bare de små. De sier også at de drar på ferier med moren sin, turer de små ikke er med på, så de skjønner ikke hvorfor det skal være urettferdig at de små drar alene med oss av og til. For noen år siden var de store på Danmarks-ferie og sydentur med oss, pluss sydentur med moren sin. Dette i løpet av 5 mnd. Synd på dem? I år skal vi til Danmark alle sammen, og da er de store pent nødt til å være med til legoland. Etter dette har de ferie med moren sin, og da drar vi på Norges-ferie med de små. Neste år skal vi på sabeltann, med bare de små. Ser ikke problemet med å dele litt på. Er det noen som virkelig mener at man f eks ikke skal dra til legoland eller lignende med de små, fordi det ikke passer for de store? I fjor til vi med de små på pirat-tur med Stena Line. Skulle vi droppet det? Synes det er mye fokus her inne på "ingen eller alle", og det synes jeg er en vanskelig løsning. Både praktisk og økonomisk sett. Sydentur med de store må vi ta i fellesferien; svindyrt. Med de små kan vi dra når vi vil. Til høsten skal jeg og samboer alene til syden:) det blir godt!! Anonymous poster hash: e2af4...0f1 Jeg ville vært glad for å dra sammen med familien både til Legoland og med Stena Line som 14-18 åring. Er masse gøy der for litt eldre også om man har rette innstillingen. Anonymous poster hash: 504fa...d7d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #32 Skrevet 19. april 2014 Det må være forferdelig å være skilsmissebarn. Får lkke være med på familietingene. Bare er en plage, vil bare gjøre ting med egne og fellesbarn Anonymous poster hash: ba96d...ea7 Det er selvfølgelig trist for barna at foreldrene er skilt. Men de skilsmissebarna jeg kjenner har dobbelt så mye ferie enn mine. Først fire uker med mor, så fire uker med far. Og gjerne en utenlandstur med begge to. Anonymous poster hash: 1e58a...7e2 Jaggu! Da kan jeg dra på ferie med bare mine to små i år jeg da. Eldste min får jo ferie med faren sin, så da kan jeg rett og slett drite i å ta med henne på ferie! Anonymous poster hash: e4d69...0e8
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #33 Skrevet 19. april 2014 Jeg har to stebarn i tenårene, og vi har to felles bhg.barn. Sier seg selv at det er vanskelig å finne en ferie som passer alle. Vi drar på ferier både med alle, med bare fellesbarna og bare oss voksne. Vi har snakket med de store om dette, og de sier de har forståelse for at vi noen ganger drar med bare de små. De sier også at de drar på ferier med moren sin, turer de små ikke er med på, så de skjønner ikke hvorfor det skal være urettferdig at de små drar alene med oss av og til. For noen år siden var de store på Danmarks-ferie og sydentur med oss, pluss sydentur med moren sin. Dette i løpet av 5 mnd. Synd på dem? I år skal vi til Danmark alle sammen, og da er de store pent nødt til å være med til legoland. Etter dette har de ferie med moren sin, og da drar vi på Norges-ferie med de små. Neste år skal vi på sabeltann, med bare de små. Ser ikke problemet med å dele litt på. Er det noen som virkelig mener at man f eks ikke skal dra til legoland eller lignende med de små, fordi det ikke passer for de store? I fjor til vi med de små på pirat-tur med Stena Line. Skulle vi droppet det? Synes det er mye fokus her inne på "ingen eller alle", og det synes jeg er en vanskelig løsning. Både praktisk og økonomisk sett. Sydentur med de store må vi ta i fellesferien; svindyrt. Med de små kan vi dra når vi vil. Til høsten skal jeg og samboer alene til syden:) det blir godt!! Anonymous poster hash: e2af4...0f1 Jeg ville vært glad for å dra sammen med familien både til Legoland og med Stena Line som 14-18 åring. Er masse gøy der for litt eldre også om man har rette innstillingen. Anonymous poster hash: 504fa...d7d Vel, i Stena line-tilfellet fikk de faktisk tilbudet om å bli med. Vi ble invitert med av et vennepar med barn i samme alder som våre små barn. Det fristet ikke så veldig for de store, og det skjønner jeg. Poenget mitt er at det er forskjellige behov og ønsker ifht alder, og det må tilpasses. Derfor mener jeg man må kunne skille på feriene. Selv ville jeg ikke vært med til legoland som 14 åring. Anonymous poster hash: e2af4...0f1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #34 Skrevet 19. april 2014 Jeg har vært på skilsmissekonferansen som ble arrangert av voksne for barn i fjor. Her fortalte ungdommer om erfaringer fra egne liv, og det å leve med skilte foreldre! Da var dette et punkt som ble nevnt, at det var utrolig sårt når "den nye familien" reiste på ferie og de selv ble utelatt.. Var veldig mange av disse unge som slet på forskjellig vis pga skilsmissen, og jeg synes at vi som voksne har et ansvar for å inkludere alle, iallefall gi dem et valg! Selv om der er i beste mening at dere kun reiser med noen, vil det kanskje ikke oppfattes slik av dem.. Synes også dette med at de er så "heldige" og får dobbel ferie er et dårlig argument. Det er mye flere ulemper å ha skilte foreldre enn fordeler! Hilsen pedagog Anonymous poster hash: 2e2a5...961
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #35 Skrevet 19. april 2014 Men det er også sårt å være fellesbarnet som ikke får reise på ferie siden mor og far ikke har råd til å ta med de større skilsmissebarna på ferie. Ofte har skilsmissebarna vært på flotte ferier med mor/far og fått mange opplevelser alt i løpet av sommeren. Men da skal altså fellesbarnet sitte hjemme. Jeg syns det er viktig at skilsmissebarna får være med på noen ferier de også. Iallefall om det er spesielle ferier man skal til. Men syns man må se på helheten. Om Kari skal to uker til syden med mor, være på hytta med besteforeldre osv. Ja da syns jeg faktisk man kan reise til Danmark med fellesbarna uten Kari. Det betyr ikke at Kari skal ha en kip sommer med far. Det er viktig å gi gode opplevelser og tid med voksne. Det trenger ikke koste så mye. Men er turen med fellesbarn til feks Thailand, safari i Afrika, disneyland, kanalbåtferie i England osv så bør Kari få være med! Anonymous poster hash: 65902...2c1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #36 Skrevet 19. april 2014 Hi her... Ser synspunktene deres og har bestemt oss for å droppe ferie et par år til. Har vært på flere hytteturer osv med alle barna og det er noe av det mest slitsomme jeg har vært med på. Så da får vi heller utsette alle reiseplaner til at i hvertfall de største barna er flinke nok til å aktivisere seg selv litt. Det hjelper ikke å true med at de må oppføre seg, en gang sa vi at de får være med oss til syden til sommeren om de ikke krangler eller maser over at de kjeder seg når de er hos oss fram til da. 1/2 dag gikk det før det stod på som verst igjen! De er altså ekstreme. Har til og med vist de en 1000-lapp og sagt at denne er deres om de klarer en hel helg uten krangling. Da gikk det 1 dag, så klarte de ikke mer. De er 10 og 13 år, så store nok til å skjønne konsekvenser også. Utrolig kjedelig at deres krangling ødelegger så mye for resten av familien. Siden de kun er her på vanlig samvær får vi aldri snudd denne trenden heller, da vi mistenker at mor er sløv på å slå ned på oppførselen deres. Anonymous poster hash: 8fcec...4b1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #37 Skrevet 19. april 2014 Kommer helt an på hva dere skal. Aktiviteter og steder der barn har veldig glede av å oppleve eller en hytteferie og biltur. Her dra vi aldri på en ferie felles barn kommer til å glede seg åpenlyst til samt prater om etterpå. Da tar vi alltid med stedatter. Det er selvsagt veldig sårt for henne å stå utenfor en gøyal begivenhet. Vi drar selvsagt på en ferie uten henne også når hun er med mor men da gjør vi unna den delen som ikke er like gøy for barna. Hyttetur eller besøke mine foreldre. Som sagt opplevelsene i ferien er styrende for om det er ferie for alle eller bare oss. Anonymous poster hash: b43a3...754
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #38 Skrevet 19. april 2014 Kommer helt an på hva dere skal. Aktiviteter og steder der barn har veldig glede av å oppleve eller en hytteferie og biltur. Her dra vi aldri på en ferie felles barn kommer til å glede seg åpenlyst til samt prater om etterpå. Da tar vi alltid med stedatter. Det er selvsagt veldig sårt for henne å stå utenfor en gøyal begivenhet. Vi drar selvsagt på en ferie uten henne også når hun er med mor men da gjør vi unna den delen som ikke er like gøy for barna. Hyttetur eller besøke mine foreldre. Som sagt opplevelsene i ferien er styrende for om det er ferie for alle eller bare oss. Anonymous poster hash: b43a3...754 Vi hadde tenkt en sydentur. Men skal uansett på småutflukter med alle barna (telttur, Bø i sommarland el). Hi Anonymous poster hash: 8fcec...4b1
Gjest Skrevet 19. april 2014 #39 Skrevet 19. april 2014 Hadde tatt med alle på denne sydenturen jeg da. Men det er meg. Her har faren til barna mine, eksludert de hvert bidige år, fordi han har reist med damene ( byttet 1 gang i året siden vi flyttet fra hverandre) sine hver gang og deres barn. Aldri tatt med sine egne. Dette har resultert i at ungene nå i dag, ikke bryr seg et kvidder om faren. Er mye grunnleggende når en kommer til ferie Barn liker å bli inkludert og ikke ekskludert. Ja får de to ferier i løpet av sommern, javel så gjør de det.Lykke til med valget av ferie forresten Kan ikke ta med en tante eller en onkel da? Som kan avlaste dere litt feks?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #40 Skrevet 19. april 2014 Så det er synd på stebarn som får en ferie med mor, men ikke med far? Hvorfor skal skilsmissebarn alltid få alt dobbelt opp for at det ikke skal være synd i dem? Anonymous poster hash: a29f0...a39 Nå har jo Hi i denne tråden sagt at de store barna ikke får noen ferie med mammaen sin heller i år, hvordan tror du det føles om de yngste da blir tatt med til syden og ikke de store? En 10 og 13 åring vil i aller høyeste grad ha glede av en sydentur, men de får ikke være med fordi pappa og nye kona bare er samværsforeldre. Hvordan noen har hjerte til å straffe skilsmissebarn på denne måten er over min fatteevne, de har da virkelig ikke bedt om å være skilsmissebarn! Det er så utrolig mange ulemper ved å være skilsmissebarn, at jeg virkelig unner dem to ferier altså. HI i denne tråden unner dem ikke ferie i det hele tatt men vil bare ta med sine egne barn til syden selv om hun vet at de store ikke får ferie med mor heller, det er direkte slemt. Søsken på 10 og 13 år krangler, det er ikke til å unngå, men tipper de ville hatt det morro sammen og glemt kranglingen en stund om de fikk bli med til f.eks et splash-hotell i syden og fikk løpe rundt å ha det morro med bassenger, vannsklier, underholdning, ungdomsklubber osv. Anonymous poster hash: 04bef...8c1
Elskerhøsten2014 Skrevet 19. april 2014 #41 Skrevet 19. april 2014 Hadde ikke utstengt stesønnen min uansett,hvis vi ikke hadde hatt råd til alle,så får vi være hjemme og kose oss:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. april 2014 #42 Skrevet 19. april 2014 Ja, så får de dobbelt opp med gaver til jul og bursdag, dobbelt opp med klær, dobbelt opp med tanter og onkler, og dobbelt opp med ferier. Det er prisen vi må betale når vi har barn med mer enn en mann. Kunne ikke falt inn mannen min å reist på ferie uten mitt barn. Nå har vi vært på ferie i påsken og eldste har vært med selvom hun egentlig skulle være hos sin far. Hun ønsket å være med oss, og fikk selvsagt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå