Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 Håper noen kan komme med konstruktive tilbakemeldinger til meg. Jeg er veldig glad i mine to bonussønner, men de er ekstremt krevende, klager over at de kjeder seg og krangler ustoppelig. I utgpunktet hadde vi ikke tenkt å ta oss råd til sommerferie i år, men en jeg fikk tilbake en ekstra sum enn antatt på skatten. Dilemmaet er altså; vi har egentlig råd til å ta oss ferie med våre to felles barn. Kan evt bruke av litt sparepenger (som ikke er mye) for å ta med hans gutter. Men for å være ærlig frister det ikke enda. Våre to er så små og krevende i seg selv og en helt annen alder enn hans gutter. Jeg er dermed ganske sikker på at det blir en ledig krevende ferie. Dermed er egentlig alternativet å ikke dra på ferie i hele tatt. Hva ville du valgt? Anonymous poster hash: 8fcec...4b1
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #3 Skrevet 18. april 2014 Jeg ville nok heller valgt hjemmeferie og brukt pengene på noe kos i nærmiljøet både med og uten hans barn. Anonymous poster hash: 504fa...d7d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #4 Skrevet 18. april 2014 Skal de på ferie med mor da ? Nei, bare noen småturer innenlands, samme som vi hadde tenkt. Hi Anonymous poster hash: 8fcec...4b1
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #5 Skrevet 18. april 2014 Hadde tatt en tur som alle kunne vært med på. Anonymous poster hash: 32539...bb2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #6 Skrevet 18. april 2014 Hadde dratt med felles. Det pleier å jevne seg ut sånne ting som ferier. I vårt tilfelle er det våre små felles som nesten ikke får ferier mens min mans sønn fra før har mange utenlandsturer i året med mor . Så vi unner våre små en tur alene til dyreparken el legoland ja. Aldersforskjellen er også stor. 17 år mot 2 og 4 år...... Sier seg selv de ikke er ute etter de samme feriene. Anonymous poster hash: 95ab2...4f0
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #7 Skrevet 18. april 2014 Hadde aldri reist på ferie med bare fellesbarna, det kan føles veldig stort for halvstore gutter å bli ekskludert på den måten. Du skriver ikke hvor gamle de er, men jeg har to gutter i prepuberteten selv (10 og 13 år) og selv om de kan virke både mutte, uinntagelige og grinete om dagen så er det en veldig sårbar alder. Om dere ikke har råd til å reise alle ville jeg heller latt være, eller kanskje bare tatt en helgetur et sted hvor både store og små kan kose seg (Tusenfryd, Legoland e.l.) Vi har tenkt oss en tur til Danmark i pinsen, mange feriesentere man kan reise til og få gode pakketilbud, så har barna opplevd noe utenom det vanlige dette året også selv om vi ikke har råd til å slå på stortromma i år... Anonymous poster hash: 04bef...8c1
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #8 Skrevet 18. april 2014 Jeg hadde dratt på tur med bare fellesbarna. Anonymous poster hash: 66c07...ff2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #9 Skrevet 18. april 2014 Det er vel bare å gi klar beskjed til de store guttene at om de skal være med får de se å oppføre seg ! Det sa jeg til mine egne gutter da de var pretenåringer.Det hjalp ikke før vi satte det ut i praksis. Da vi kom hjem ble de plassert hos besteforeldre og vi dro til Legoland med de 2 minste. Etter dette har det ikke vært noe problem. Er ikke feil å stille krav eller ultimatum til store barn. Anonymous poster hash: 27bb7...181
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #10 Skrevet 18. april 2014 Det må være forferdelig å være skilsmissebarn. Får lkke være med på familietingene. Bare er en plage, vil bare gjøre ting med egne og fellesbarn Anonymous poster hash: ba96d...ea7
Serepta Skrevet 18. april 2014 #11 Skrevet 18. april 2014 Hadde nok funnet på noe for hele familien, gjerne en liten ferie siden de ikke skal reise med mor.
*Miss Marple* Skrevet 18. april 2014 #12 Skrevet 18. april 2014 Kan pappa'n tenke seg å reise på ferie uten alle barna sine da?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #13 Skrevet 18. april 2014 Det må være forferdelig å være skilsmissebarn. Får lkke være med på familietingene. Bare er en plage, vil bare gjøre ting med egne og fellesbarn Anonymous poster hash: ba96d...ea7 Ja, det kan jeg skrive under på at det er. Forferdelig altså. Jeg vokste opp med både stemor og stefar. Ingen av de likte meg noe særlig, ihvertfall ikke etter at jeg ikke var søt og liten lenger etter at jeg var 8-9 år. Grusomt rett og slett, men det verste var ikke at steforeldrene ikke var glade i meg, det verste var at foreldrene mine ikke valgte meg! Anonymous poster hash: 87fec...812
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #14 Skrevet 18. april 2014 Jeg har 3 barn. 14, 5 og 3 år. Tar med alle sammen på ferie selv om de er halvslaker og uavhengig av om eldste får ferie med far eller ikke. Alle eller ingen sier jeg. Anonymous poster hash: e4d69...0e8
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #15 Skrevet 18. april 2014 Det må være forferdelig å være skilsmissebarn. Får lkke være med på familietingene. Bare er en plage, vil bare gjøre ting med egne og fellesbarn Anonymous poster hash: ba96d...ea7 Ja, det kan jeg skrive under på at det er. Forferdelig altså. Jeg vokste opp med både stemor og stefar. Ingen av de likte meg noe særlig, ihvertfall ikke etter at jeg ikke var søt og liten lenger etter at jeg var 8-9 år. Grusomt rett og slett, men det verste var ikke at steforeldrene ikke var glade i meg, det verste var at foreldrene mine ikke valgte meg! Anonymous poster hash: 87fec...812 Ja det er akkurat det. Anonymous poster hash: ba96d...ea7
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #16 Skrevet 18. april 2014 Skjønner ikke at det er et dilemma en gang jeg, synes virkelig far det er greit å la to av ungene sine være igjen hjemme når han drar på ferie? Jeg kunne ihvertfall aldri tenkt meg å reise på ferie med bare halvparten av ungene mine! Anonymous poster hash: 04bef...8c1
Isola&Lille+julegave Skrevet 19. april 2014 #17 Skrevet 19. april 2014 Det hadde vært opp til pappaen for min del. Er det informasjon pappa, er det ok for meg.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #18 Skrevet 19. april 2014 Så det er synd på stebarn som får en ferie med mor, men ikke med far? Hvorfor skal skilsmissebarn alltid få alt dobbelt opp for at det ikke skal være synd i dem? Anonymous poster hash: a29f0...a39
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #19 Skrevet 19. april 2014 Skjønner ikke at det er et dilemma en gang jeg, synes virkelig far det er greit å la to av ungene sine være igjen hjemme når han drar på ferie? Jeg kunne ihvertfall aldri tenkt meg å reise på ferie med bare halvparten av ungene mine! Anonymous poster hash: 04bef...8c1 Slik er det ofte når far får kjæreste som ikke vil være mer enn nødvendig med hans barn. Spesielt ikke når felles barn kommer, da er det nye barnet viktigst Anonymous poster hash: ba96d...ea7
*Miss Marple* Skrevet 19. april 2014 #20 Skrevet 19. april 2014 Så det er synd på stebarn som får en ferie med mor, men ikke med far? Hvorfor skal skilsmissebarn alltid få alt dobbelt opp for at det ikke skal være synd i dem? Anonymous poster hash: a29f0...a39 Fordi det ikke er de som har valgt å ha to familier. Fordi det er unaturlig for noen foreldre å reise på ferie med bare noen av barna sine. Bl.a.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #21 Skrevet 19. april 2014 Så det er synd på stebarn som får en ferie med mor, men ikke med far? Hvorfor skal skilsmissebarn alltid få alt dobbelt opp for at det ikke skal være synd i dem? Anonymous poster hash: a29f0...a39 Fordi de er en del av familien til begge to. Det kan umulig føler bra å føle seg ekskludert fra far Anonymous poster hash: ba96d...ea7
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #22 Skrevet 19. april 2014 Så det er synd på stebarn som får en ferie med mor, men ikke med far? Hvorfor skal skilsmissebarn alltid få alt dobbelt opp for at det ikke skal være synd i dem? Anonymous poster hash: a29f0...a39 Fordi de er en del av familien til begge to. Det kan umulig føler bra å føle seg ekskludert fra far Anonymous poster hash: ba96d...ea7
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #23 Skrevet 19. april 2014 Har dere råd og feriedager nok til at far tar en egen ferie med de eldste? Ellers er jeg enig i at man kan ta noen ferier med fellesfamilien så lenge de får liknende ferie med mor. Anonymous poster hash: edc1f...af9
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #24 Skrevet 19. april 2014 Jeg ville reist med bare fellesbarna. Når det gjelder gutta så ville jeg gitt de en god sommer. Har dere telt. Kan bare de to og far telte, fiske og kose seg bare de noen dager? Ta men med i nærmeste park? Kongeparken? Utflukter! Feks bor dere i stavangerområdet kan det være tur til preikestolen osv. Man MÅ ikke reise på lang ferie for å få en gøy og minnerik sommer. Det viktigste er å få opplevelser med foreldre og voksne. Anonymous poster hash: 65902...2c1
Major HotLips Houlihan Skrevet 19. april 2014 #25 Skrevet 19. april 2014 Her er det alle eller ingen som gjelder. Vi reiser til syden i sommer og da har alle fått tilbud om å bli med. Mannens eldste har valgt å ikke bli med, men det er hans valg. Han er 17. Er de minste for liten og det blir for strevsomt med alle barna så spar pengene og bli hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå