Gå til innhold

Flere med menn som jobber myyyye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det i hverdagen?

Her begynner det å tære på forholdet.. Han har alltid jobbet mye og dette har vært helt greit for meg. Men siste, tja.. 2 årene, har jobb gått foran alt.

Han driver et eget firma og det er alltid ting å gjøre der.

Eksempler:

Lucia i bhg - jobben viktigere.

Påskefrokost - jobben viktigere.

Hyttetur i påska med familien - jobben viktigere....

Osv osv!

Ungene skjønner jo ikke hvorfor pappa sjelden er tilstede.

Synes det er så fryktelig trist at han ikke ser dette selv..

Han spiser middag sammen med oss og 70% av dagene drar han rett på jobb igjen og kommer hjem til kveldsmat..

Jeg lever som ei alenemor bare med en ekstra voksen å lage mat til og vaske klær til...

Anonymous poster hash: 218fc...eac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan fungerer det i hverdagen?

Her begynner det å tære på forholdet.. Han har alltid jobbet mye og dette har vært helt greit for meg. Men siste, tja.. 2 årene, har jobb gått foran alt.

Han driver et eget firma og det er alltid ting å gjøre der.

Eksempler:

Lucia i bhg - jobben viktigere.

Påskefrokost - jobben viktigere.

Hyttetur i påska med familien - jobben viktigere....

Osv osv!

Ungene skjønner jo ikke hvorfor pappa sjelden er tilstede.

Synes det er så fryktelig trist at han ikke ser dette selv..

Han spiser middag sammen med oss og 70% av dagene drar han rett på jobb igjen og kommer hjem til kveldsmat..

Jeg lever som ei alenemor bare med en ekstra voksen å lage mat til og vaske klær til...

Tjener han godt? Har dere råd til hushjelp?

Anonymous poster hash: 97724...dc6

Skrevet

Han tjener godt ja. Men det meste av penger investeres i firmaet.

Har vurdert hushjelp flere ganger, men har rett og slett ikke råd..

Skrevet

Mannen min jobber rundt 80 timer i uka, men prioriteret likevel barna sine. Det er problemet deres, dessverre.

Anonymous poster hash: e4358...537

Skrevet

Mannen min jobber rundt 80 timer i uka, men prioriteret likevel barna sine. Det er problemet deres, dessverre.

Anonymous poster hash: e4358...537

Ja jeg vet jo det. Begynner å forstå hvorfor han ikke har fått tidligere forhold til å fungere..

Han har perioder der han er sammen med de på ettermiddagene, men da drar han når de har lagt seg og kommer ikke hjem før jeg har lagt meg. Det skjer forsåvidt nesten hver dag det, så er vel ikke rart vi sliter...

Skrevet

Min mann drar kl 06 og kommer hjem ca 18.30. Kveldene går med til kontorarbeid, også helgene. Han har ikke mulighet til å ta fri deler av arbeidsdagen for tilstelninger i skole og barnehage fordi han er på sjøen hele dagen.

Anonymous poster hash: 1825b...f47
Skrevet

Er vel mange menn som går i den fella at jobben kommer før familien. Han må selv bli bevisst på det om han skal endre seg.

Har en mann som jobber myyye i perioder, og mye til vanlig. Men det er ikke noe problem, han er til vanlig hjemme om ettermiddagen og jobber igjen når barna er i seng. Arrangementer, møter i forbindelse med barna og f.eks tannlegetime som skjer på dagtid tar jeg meg av. Han er med eller går alene på slike ting om ettermiddagen/kvelden. Det går heldigvis lite på bekostning av tid med barna, men det meste av organisering av barn og hjem hviler på meg. Men jeg er hjemmeværende for at det skal gå rundt på en grei måte.

Skrevet

Jeg hadde, men takk og lov så er han ikke min mann lenger. Nå er hverdagen mye mer stabilt for meg og min datter. Etter skilsmissen har min datter sett sin far mye mer enn når hun bodde sammen med han da han har henne fire dager hver fjortende dag, og da tar han seg faktisk fri disse dagene og er en kjempeflik pappa. Bare så synd at han ikke forsto at han måtte omprioritere før bruddet var et faktum.

Anonymous poster hash: 8cc8b...19d
Skrevet

Er vel mange menn som går i den fella at jobben kommer før familien. Han må selv bli bevisst på det om han skal endre seg.

Har en mann som jobber myyye i perioder, og mye til vanlig. Men det er ikke noe problem, han er til vanlig hjemme om ettermiddagen og jobber igjen når barna er i seng. Arrangementer, møter i forbindelse med barna og f.eks tannlegetime som skjer på dagtid tar jeg meg av. Han er med eller går alene på slike ting om ettermiddagen/kvelden. Det går heldigvis lite på bekostning av tid med barna, men det meste av organisering av barn og hjem hviler på meg. Men jeg er hjemmeværende for at det skal gå rundt på en grei måte.

Her har mannen mulighet til å være med på ting som skjer på dagtid og kveldstid med barna, men han prioriterer det ikke.

Han ser nok ikke hva det faktisk betyr for barna at man iallefall av og til engasjerer seg i deres hverdag..

Hans definisjon på kvalitetstid med ungene er å ta de med på jobb, så kan de leke mens han arbeider..

HI

Skrevet

"Bare så synd at han ikke forsto at han måtte omprioritere før bruddet var et faktum."

En som nå har voksne barn sa det samme. Jobbet alt for mye, og prioriterte jobben. Etter bruddet hadde han barna 50/50, og da måtte han bare prioritere dem. Angret på livet før bruddet. Kanskje han trenger en "vekker"?

Skrevet

"Bare så synd at han ikke forsto at han måtte omprioritere før bruddet var et faktum."

En som nå har voksne barn sa det samme. Jobbet alt for mye, og prioriterte jobben. Etter bruddet hadde han barna 50/50, og da måtte han bare prioritere dem. Angret på livet før bruddet. Kanskje han trenger en "vekker"?

Ja, han trenger nok en skikkelig vekker! Han tar for gitt at jeg er der, at jeg lager mat, vasker klær, tar ungene og generelt alt som har med hus og familie og gjøre. Om jeg skal noe en ettermiddag/kveld, trene f eks, må jeg spørre om det passer. Han drar bare når han vil og tar det som en selvfølge at jeg er hjemme.. Er nok ikke bare arbeidsmengden som er problemet vårt...

HI

Skrevet

Hva jobber mannen din med?

Høres ut som han kan ha hjemmekontor når han har det travelt...

Anonymous poster hash: 81d70...a2b

Skrevet

Mannen min jobber mellom 10 og 14 timer hver dag, eget selskap, men han jobber hjemmefra. Han er kjempeopptatt, men tar seg alltid tid til å spise sammen, legge barna og leke litt med dem. Når det er noe spesielt for eksempel i bhg stiller han alltid opp og jobber da gjerne litt på kvelden.

Det virker som dere ikke er en prioritet, HI. Veldig trist.

Anonymous poster hash: 67cfc...b30
Skrevet

Min jobber turnus og kan være borte 6 / 7 dager i uken. Kan dra på jobb kl 10.00 på mandag og hjemme 22.00 på en onsdag. Så dra på jobb igjen 08.00 igjen torsdag og komme hjem 24.00. Sann går no dagan!

Noen ganger tærer det noe skikkelig på humøret her, men visste hva jeg gikk til da vi blei sammen. Han ser minsten kanskje 1 gang i uken, noen ganger flere. Men må skryte av han, siden han hjelper til så godt han kan i heimen. :)

Skrevet

Mannen min er også selvstendig og jobber MYYE, men barna og familien er veldig viktig for han.

Han jobber som regel fra 8 til 16.30, også er det familietid frem til rundt 19.30/20.00. Det er han som tar det meste av oppfølging av fritidsaktiviteter, kjøring og henting til div og han stiller alltid på avslutninger og slike ting. Foreldremøter og slike ting går vi på annenhver gang.

Siden han er sin egen sjef er det som regel han som tar sykt barn dager, følger til tannlegen og slike ting så jeg slipper ta meg fri fra min jobb.  

Han jobber alltid i helgene da, men som regel før tolv, etter tolv er det familietid. I dag jobbet han fra 8 til 13, etter det har han vært sammen med ungene.

Det er altså mulig å jobbe mye uten at ungene føler seg nedprioritert. Må innrømme at jeg ikke er veldig høyt prioritert om jeg ikke roper ut at jeg skal noe da, han tar det litt som en selvfølge at jeg er her så når barnas aktiviteter for dagen er over kan han bare jobbe liksom. Jeg må si ifra om jeg skal noe så han ikke legger opp til jobbing de dagene. Men han er ikke vanskelig altså, han synes det er kjempekoselig at jeg vil ut og møte venner e.l. og da jobber han hjemmefra etter at barna er i seng, men jeg må si ifra på forhånd på en måte han ikke gjør når han skal ut av huset... Det fungerer for oss.

Har selvfølgelig vaskehjelp da, hadde vi ikke hatt det hadde jeg måttet stille helt andre krav til samarbeid om husarbeid så det har rett og slett mannen kjøpt seg fri fra ;) Å betale for vasking er hans jobb.

Anonymous poster hash: c36c3...249
Skrevet

Oi håper virkelig disse mennene får god lønn hvertfall! Synes det virker som et gjennomgående problem at menn er utilgjengelige. Enten jobber de for mye, spiller data for mye, fester for mye, sitter med nesa i tlf, ser på tv osv. Svarer ja og ha og er på autopilot. Min far satt alltid med nesa i avisa. Virker som de har et ekstremt stort behov for å trekke seg vekk. Kjipt å våkne opp en dag og innse at man gikk glipp av barnas barndom!

Skrevet

Men jeg lurer på en sak: jobber mennene deres mye for å kompensere for at dere mødre har valgt å jobbe redusert for å være mer med barna? Da blir det jo gjerne slik at far må jobbe seg ihjel utenfor hjemmet.

Anonymous poster hash: 67403...275

Skrevet

Men jeg lurer på en sak: jobber mennene deres mye for å kompensere for at dere mødre har valgt å jobbe redusert for å være mer med barna? Da blir det jo gjerne slik at far må jobbe seg ihjel utenfor hjemmet.

Kan bare svare for min mann og han jobber mye fordi han elsker jobben sin, det er hans store lidenskap og hobby i ett (driver eget selskap). Han er også en rastløs sjel som ikke evner å bare sitte rolig å gjøre ingenting ;)

Men han jobber ikke istedenfor å være sammen med barna da, var jeg som svarte tidligere her at han er sammen med ungene fra middag til de legger seg, er sammen med de og finner på mye sammen med de i helgene, er hjemme med dem når de er syke osv. Han er veldig opptatt av at ungene skal ha mange erfaringer, prøve forskjellige ting, oppleve ting, så han er flink til å ta de med på turer, ski, skøyter, svømmehallen osv. Likevel jobber han mye mer enn en normal arbeidstager siden han jobber stort sett hver kveld etter barnas sengetid og nesten hver eneste helg før lunsj. Han kan også finne på å stå opp klokken fem om morgenen og jobbe på pc'en i et par timer før ungene står opp til han...

Anonymous poster hash: c36c3...249

Skrevet

Jeg jobber selv fulltid, og vel så det, i firmaet til mannen. Så det er overhodet ikke derfor han arbeider så mye. Firma hans er hans store lidenskap og han elsker jobben! Men hva er viktigst? Jobbe rævva av seg og gå glipp av ungene sin barndom? Det har han allerede gjort med eldstesønnen hans som han har fra før.. Skjønner ikke at han ikke har lært!

HI

Skrevet

Min jobber i staten og har slike turnuser dessverre. Så nei, han må ikke jobbe så mye fordi jeg jobber 80 % stilling.

Skrevet

Mannen min drar hjemmefra seks og er tilbake seks. Dvs de dagene han ikke har nattevakt eller helgevakt (sykehuslege). Han er aldri tilstede på tilstelninger i barnehagen, det er utenkelig å søke velferdspermisjon for tilvenning i barnehage/skole etc. Jeg henter og bringer i barnehagen hver eneste dag, og han ser dem en time daglig - på kvelden, før de legger seg.

Helt ærlig. Det tærer på forholdet. Jeg er i praksis alenemamma med alt som har med det praktiske å hverdagen å gjøre. Jeg er den eneste som kan ta med ungene til lege, tannlege, helsestasjon, sykehuset, ortopeden, ortopedisk verksted, ja... lista er lang. Han har så lang reisevei at han ikke har mulighet til å hente tidlig hvis vi får telefon om sykt barn. Hvis han skal ta med barn til tannlegen, må han ta hele dagen fri, mens jeg bare må ta to timer fri. Selvsagt er det da jeg som gjør det. 

Jeg er lei og sliten, og hadde ALDRI godtatt en slik situasjon "for evig". Eneste grunn til at jeg holder ut dette, er at det er en tidsbegrenset periode - tre år pga spesialiseringen hans. 

Anonymous poster hash: 5ea9e...d59
Skrevet

Nei. Jeg har vært nødt til å gå ned i 80% stilling for å kompensere for hans jobbing.  Ikke omvendt. Hadde han hatt en "vanlig" jobb hadde det gått helt fint for meg å jobbe 100%.

Anonymous poster hash: 5ea9e...d59

Skrevet

Mannen min jobber veldig masse!! Han er borte 1-2 uker i slengen og er dessverre ikke veldig flink til å prioritere barna når han har tid og mulighet.

Det tærer veldig på forholdet. Men jeg trenger roen noen dager også. Det er nesten bedre nå når han er bortreist hele tiden enn før når han sov hjemme og var på jobb dag og kveld.

Vi har vaskehjelp og jeg har ei nabojente som sitter barnevakt. Ellers hadde det aldri gått.

Skrevet

Jeg er syk og går hjemme. Har aap og tjener ikke så godt. Han byttet fra å tjene veldig godt til å starte fullt for seg selv og være hjemme enda mindre og i starten må man få det skikkelig opp og gå enn å ta ut alt i lønn.

Skrevet

Han tjener godt ja. Men det meste av penger investeres i firmaet.

Har vurdert hushjelp flere ganger, men har rett og slett ikke råd..

Betyr dette at dere har separat økonomi, og alle disse timene der han prioriterer jobb fremfor familie, kun gir penger i HANS kasse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...