Tirill Skrevet 22. april 2014 #26 Skrevet 22. april 2014 Hadde ekstrem svangerskaps kvalme i begge mine svangerskap, inn og ut av sykehus igjennnom hele svangerskapet. Varte i ni mnd. Ikke for å være pessimist på dine vegne, men alle sa det til meg også. At det vil mest sannsynlig gå over etter uke 14 (da er fosteret 12 uker) . Jeg fikk en liten nedtur når det ikke ble slik for meg. Jeg tålte heller ingen av de kvalmestillende medisinene. Så måtte klare meg uten. Det var et sant helvete. Hjalp ikke at folk sa det kom noe bra ut av det osv....for når man står midt oppi det så klarer man ikke tenke slikt på det. Jeg kasta opp bare jeg blunka der jeg lå i senga.... Kasta opp bare jeg snudde meg, kunne ikke gjøre noe. Anna enn å ligge rett ut. Bare samboeren kom brakk jeg meg av luktene osv. Hyggelig. Og litt tragi komisk slik i etter tid Men det positive er jo at det sies at når man er så kvalm er sjansene for å miste mer sjeldent. Ønsker deg lykke til og håper det går over etter uke 14!!! Ps: man glemmer ikke hvordan det var på de mørkeste stundene eller hvordan det føltes etter man har født. Men man føler på en snodig måte at det hele var verdt det ( jeg valgte jo å bli gravid igjen med nr to selv om jeg ikke akkurat gråt av glede når jeg fant ut jeg var gravid igjen) . Etter to svangerskap med slik ekstrem svangerskaps kvalme er jeg fryktelig dårlig på å være kvalm. Så nei, det blir ikke glemt. Men man overlever Klarte du å knytte deg til barnet mens det lå i magen? Jeg har så dålig samvittighet for at jeg tenker at jeg angrer på at vi ble gravide. Hadde jeg vist hvor dålig jeg ble , hadde jeg aldri blitt gravid:( Anonymous poster hash: 44f8c...4bf Ja jeg gjorde det . Det var gøy å kjenne spark, men samtidig så ble jeg jo så kvalm at jeg kasta opp hver gang hun rørte på seg. Og hun var en aktiv baby inni magen !! Så var veldig todelt ang når hun rørte seg hehe. Men jeg skal innrømme at jeg til tider tenkte: mister jeg det så kan det være det samme, eller nå slår jeg snart hodet hardt i veggen osv... Jeg mente det jo selvfølgelig ikke, men der og da så var det litt slik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå