Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #1 Skrevet 17. april 2014 Er det noen som har hadd det? som kan kansje svare meg eller komme med noen ord. Hvor lenge var dere dårlige? Når avtok den verste kvalmen seg? Er så sykt dålig at jeg vet ikke om jeg klarer mer, har vært innlagt på sykehus i ei uke, kom hjem for et par dager siden å kvalmen er fortsatt intens. Spyr sikkert 20 ganger om dagen, har aldri i mitt liv vært så dålig før. Anonymous poster hash: 44f8c...4bf
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #2 Skrevet 17. april 2014 Jeg kastet opp i et sett med nr to. Til og med i med i søvne om natten. Roet seg ned rundt de tiden jeg var 6 mnd på vei, men kvalmen varte svangerskapet ut. Anonymous poster hash: 924e3...9fa
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. april 2014 #3 Skrevet 17. april 2014 Hvor mange uker er du på vei?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #4 Skrevet 17. april 2014 Hvor mange uker er du på vei?er bare 8 uker på vei. Anonymous poster hash: 44f8c...4bf
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #5 Skrevet 17. april 2014 Jeg kastet opp i et sett med nr to. Til og med i med i søvne om natten. Roet seg ned rundt de tiden jeg var 6 mnd på vei, men kvalmen varte svangerskapet ut. Anonymous poster hash: 924e3...9fa kjære vene håper jeg ikke er dålig så lenge. Anonymous poster hash: 44f8c...4bf
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. april 2014 #6 Skrevet 17. april 2014 Hvor mange uker er du på vei?er bare 8 uker på vei.Anonymous poster hash: 44f8c...4bf For de aller fleste blir de bedre rundt uke 12-14 du må bare minne deg på at dette går over! Det gjør faktisk det, et svangerskap kan jo uansett bare vare en viss periode! Og jeg lover deg at selv om du kommer til å huske at det var skikkelig ille, så kommer du til å glemme akkurat hvor jævlig det var, de mørkeste stundene blekner etterhvert. Vær forberedt på at det er helt naturlig å føle at alt er sort og uoverkommelig, men prøv å fokusere på noe som gir deg glede. Får du Afipran hos legen? Det et et kvalmestillende, og skal ikke brukes over lengre tid eller i store doser når du er gravid, men mange gravide redder seg over det verste med den. Den var en livredder for meg!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #7 Skrevet 17. april 2014 Hvor mange uker er du på vei?er bare 8 uker på vei.Anonymous poster hash: 44f8c...4bf For de aller fleste blir de bedre rundt uke 12-14 du må bare minne deg på at dette går over! Det gjør faktisk det, et svangerskap kan jo uansett bare vare en viss periode! Og jeg lover deg at selv om du kommer til å huske at det var skikkelig ille, så kommer du til å glemme akkurat hvor jævlig det var, de mørkeste stundene blekner etterhvert. Vær forberedt på at det er helt naturlig å føle at alt er sort og uoverkommelig, men prøv å fokusere på noe som gir deg glede. Får du Afipran hos legen? Det et et kvalmestillende, og skal ikke brukes over lengre tid eller i store doser når du er gravid, men mange gravide redder seg over det verste med den. Den var en livredder for meg![/quote ja jeg prøver å tenke positivt men er sykt vanskelig. Får zofran og beroligende som jeg skal ta på natten og noe annet som skal hjelpe, men det hjelper ikke. Fikk beskjed på sykehuset at når det har kommet så langt er det vanskelig å få gjort noe med det, så må bare holde ut. Jeg må ha hjelp til alt,klarer ikke noe selv. Håper det roer seg etter 12 uke når morkaken tar over. Takk for svar:) Anonymous poster hash: 44f8c...4bf
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #8 Skrevet 17. april 2014 Her gav brekningene seg rundt uke 13, men kvalmen satt til uti femte måned. Så hadde jeg faktisk noen uker uten kvalme før den kom tilbake siste fire ukene.. Jeg var ikke like syk som deg da, var aldri innlagt, men vekten gikk ned og jeg var sykemeldt. Håper du opplever bedring snart, det er ingenting som er så ille som kvalme og oppkast. Anonymous poster hash: c43b7...e37
Snøfnugget Skrevet 17. april 2014 #9 Skrevet 17. april 2014 Her gav det verste seg rundt uke 13. Men hadde fortsatt sterk kvalme med tidvis oppkast frem til uke 20 ca, så måtte i perioden mellom uke 13-20 være ekstremt påpasselig med å få i meg mat til faste tidspunkter ellers brakk jeg meg med en gang.
Superdolly Skrevet 17. april 2014 #10 Skrevet 17. april 2014 Jeg hadde det i ca seks måneder med nr en, fem måneder med nr tre og med nr to kastet jeg opp helt til veene begynte.
RosaParasoll Skrevet 17. april 2014 #11 Skrevet 17. april 2014 Ligger rett ut med hyperemesis selv. Det som får meg gjennom disse tunge dagene er Ondansetron 8 mg som jeg tar når jeg våkner og før jeg legger meg. Har prøvd Stemetil, Zofran 4 mg og Zofran 16 mg stikkpiller. Også lever jeg på loff med smør. Forrige gang ga det seg rundt uke 15, er 9+3 nå.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #12 Skrevet 17. april 2014 Ligger rett ut med hyperemesis selv. Det som får meg gjennom disse tunge dagene er Ondansetron 8 mg som jeg tar når jeg våkner og før jeg legger meg. Har prøvd Stemetil, Zofran 4 mg og Zofran 16 mg stikkpiller. Også lever jeg på loff med smør. Forrige gang ga det seg rundt uke 15, er 9+3 nå. Hva er ondansetron? Ja vi får håpe det går over innen uke 15 . Føler med deg, det er helt grusomt. Anonymous poster hash: 44f8c...4bf
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #13 Skrevet 17. april 2014 Tusen takk for svar alle sammen:) Anonymous poster hash: 44f8c...4bf
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #14 Skrevet 17. april 2014 Uff, du har all min medfølelse! Begge gangene avtok det nærmere uke 20. Og jeg overlevde!!! Sånne stikkpiller hjalp, afipran? Anonymous poster hash: d86b1...642
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #15 Skrevet 17. april 2014 Ga seg rundt uke 13, men brekker meg fremdeles mye. Nå kan jeg i det minste kjøre bil uten å krepere. Anonymous poster hash: 35ea8...a07
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #16 Skrevet 17. april 2014 Nå er det bare en av en million som har ekstrem svangerskapskvalme hele svangerskapet. Og da er du innlagt på sykehus hele tiden. Så sannsynligheten for det er jo ekstremt liten. Selv ble jeg innlagt i begge mine svangerskap, men for meg hjalp medisinen esucos veldig, da kastet jeg nesten ikke opp. Var kvalm, og måtte spise ofte og lite, og klarte ikke å drikke vann. Drakk bare appelsinjuice blandet med vann. Kvalmen ga seg mellom uke 18-20. Anonymous poster hash: 334e9...ae8
RosaParasoll Skrevet 17. april 2014 #17 Skrevet 17. april 2014 Ligger rett ut med hyperemesis selv. Det som får meg gjennom disse tunge dagene er Ondansetron 8 mg som jeg tar når jeg våkner og før jeg legger meg. Har prøvd Stemetil, Zofran 4 mg og Zofran 16 mg stikkpiller. Også lever jeg på loff med smør. Forrige gang ga det seg rundt uke 15, er 9+3 nå. Hva er ondansetron? Ja vi får håpe det går over innen uke 15 . Føler med deg, det er helt grusomt.Anonymous poster hash: 44f8c...4bf Det samme som Zofran, men Zofran 8mg finnes bare som smeltetabletter og det fikset jeg ikke. Når jeg tok de 16mg stikkpillene, var jeg grei på formiddagen/ettermiddagen og så kastet jeg opp fra kl 18 og utover. Zofran 4 mg kunne jeg ta 3 av i døgnet med effekten var så svak at jeg likevel kastet opp 6-7 ganger om dagen.
Tirill Skrevet 17. april 2014 #18 Skrevet 17. april 2014 (endret) Hadde ekstrem svangerskaps kvalme i begge mine svangerskap, inn og ut av sykehus igjennnom hele svangerskapet. Varte i ni mnd. Ikke for å være pessimist på dine vegne, men alle sa det til meg også. At det vil mest sannsynlig gå over etter uke 14 (da er fosteret 12 uker) . Jeg fikk en liten nedtur når det ikke ble slik for meg. Jeg tålte heller ingen av de kvalmestillende medisinene. Så måtte klare meg uten. Det var et sant helvete. Hjalp ikke at folk sa det kom noe bra ut av det osv....for når man står midt oppi det så klarer man ikke tenke slikt på det. Jeg kasta opp bare jeg blunka der jeg lå i senga.... Kasta opp bare jeg snudde meg, kunne ikke gjøre noe. Anna enn å ligge rett ut. Bare samboeren kom brakk jeg meg av luktene osv. Hyggelig. Og litt tragi komisk slik i etter tid Men det positive er jo at det sies at når man er så kvalm er sjansene for å miste mer sjeldent. Ønsker deg lykke til og håper det går over etter uke 14!!! Ps: man glemmer ikke hvordan det var på de mørkeste stundene eller hvordan det føltes etter man har født. Men man føler på en snodig måte at det hele var verdt det ( jeg valgte jo å bli gravid igjen med nr to selv om jeg ikke akkurat gråt av glede når jeg fant ut jeg var gravid igjen) . Etter to svangerskap med slik ekstrem svangerskaps kvalme er jeg fryktelig dårlig på å være kvalm. Så nei, det blir ikke glemt. Men man overlever Endret 17. april 2014 av Tirill
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #19 Skrevet 17. april 2014 Første gang hadde jeg 3 runder inne på sykehus, da roet det seg i uke 15. Andre gang var jeg 1 gang på sykehuset, roet seg i uke 13, men var kvalm hele svangerskapet. Er kjipt når det står på, men det er lys i enden av tunellen. Sender deg en stor klem og håper for din del det roer seg snart- for det gjør det Anonymous poster hash: a9b37...b8c
Blondzilla Skrevet 17. april 2014 #20 Skrevet 17. april 2014 Med mitt første barn kastet jeg opp helt til han ble født. Ikke så ille som deg, men. Var innlagt en gang i tre dager. Kastet opp 5-6 ganger daglig de første 7 mnd, og 1-2 ganger daglig frem til fødsel. Var grusomt. Føler med deg...
Blondzilla Skrevet 17. april 2014 #21 Skrevet 17. april 2014 Med nr 2 var jeg kvalm og kastet opp fra uke 6 til uke 14 så gav det seg gradvis.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #22 Skrevet 17. april 2014 Kastet opp fra uke 6-20, og så en sjelden gang her og der etter det. Men det var utrolig tungt og jeg hadde ikke klart det uten kvalmestillende. Håper du snart føler deg bedre!! Anonymous poster hash: 3e202...d80
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #23 Skrevet 18. april 2014 Hadde ekstrem svangerskaps kvalme i begge mine svangerskap, inn og ut av sykehus igjennnom hele svangerskapet. Varte i ni mnd. Ikke for å være pessimist på dine vegne, men alle sa det til meg også. At det vil mest sannsynlig gå over etter uke 14 (da er fosteret 12 uker) . Jeg fikk en liten nedtur når det ikke ble slik for meg. Jeg tålte heller ingen av de kvalmestillende medisinene. Så måtte klare meg uten. Det var et sant helvete. Hjalp ikke at folk sa det kom noe bra ut av det osv....for når man står midt oppi det så klarer man ikke tenke slikt på det. Jeg kasta opp bare jeg blunka der jeg lå i senga.... Kasta opp bare jeg snudde meg, kunne ikke gjøre noe. Anna enn å ligge rett ut. Bare samboeren kom brakk jeg meg av luktene osv. Hyggelig. Og litt tragi komisk slik i etter tid Men det positive er jo at det sies at når man er så kvalm er sjansene for å miste mer sjeldent. Ønsker deg lykke til og håper det går over etter uke 14!!! Ps: man glemmer ikke hvordan det var på de mørkeste stundene eller hvordan det føltes etter man har født. Men man føler på en snodig måte at det hele var verdt det ( jeg valgte jo å bli gravid igjen med nr to selv om jeg ikke akkurat gråt av glede når jeg fant ut jeg var gravid igjen) . Etter to svangerskap med slik ekstrem svangerskaps kvalme er jeg fryktelig dårlig på å være kvalm. Så nei, det blir ikke glemt. Men man overlever Klarte du å knytte deg til barnet mens det lå i magen? Jeg har så dålig samvittighet for at jeg tenker at jeg angrer på at vi ble gravide. Hadde jeg vist hvor dålig jeg ble , hadde jeg aldri blitt gravid:( Anonymous poster hash: 44f8c...4bf
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #24 Skrevet 18. april 2014 Hei, jeg har slitet med alvorlig svangerskapskvalme i begge mine svangerskap. Det heter Hypmermesis. Var innlagt på sykehus i midt første svangerskap og oppkast og kvalme varte i 9 mnd, andre svangerskap var jeg like darlig i 5-6 måneder.Jeg føler virkelig med deg! har du snakked med lege? prøvt forskjellige medisiner? her hjelpte det litt med postafen, jeg brukte sjøsyk armeband hele svangerskapet.Jeg brukte mange tusund på akupunktur.Akupunktur hjelpte ikkje første gangen, men når jeg reiste til en annen akupunktur hjelpte det og all oppkast forsvant. var da 5 eller 6 måneder på vei.Så ville absalot anbefalle akupunktur, men prøv å google hvem som er bra og hvem som ikkje er bra hvis det er mange av dem der du bør.Så vil jeg virkelig anbefalle en grubbe på facebook: https://www.facebook.com/groups/HyperemesisNorgeSupport/?ref=ts&fref=ts der får du masse støtte frå de som nå sliter med det samme eller som har slitet med det før.Veldig masse lykke til , håper du slepp å slite med kvalme og oppkast hele svangerskapet det er kun få prosent som gjør det.Klem til deg Anonymous poster hash: dd538...526
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #25 Skrevet 18. april 2014 Hei, jeg har slitet med alvorlig svangerskapskvalme i begge mine svangerskap. Det heter Hypmermesis. Var innlagt på sykehus i midt første svangerskap og oppkast og kvalme varte i 9 mnd, andre svangerskap var jeg like darlig i 5-6 måneder.Jeg føler virkelig med deg! har du snakked med lege? prøvt forskjellige medisiner? her hjelpte det litt med postafen, jeg brukte sjøsyk armeband hele svangerskapet.Jeg brukte mange tusund på akupunktur.Akupunktur hjelpte ikkje første gangen, men når jeg reiste til en annen akupunktur hjelpte det og all oppkast forsvant. var da 5 eller 6 måneder på vei.Så ville absalot anbefalle akupunktur, men prøv å google hvem som er bra og hvem som ikkje er bra hvis det er mange av dem der du bør.Så vil jeg virkelig anbefalle en grubbe på facebook: https://www.facebook.com/groups/HyperemesisNorgeSupport/?ref=ts&fref=ts der får du masse støtte frå de som nå sliter med det samme eller som har slitet med det før.Veldig masse lykke til , håper du slepp å slite med kvalme og oppkast hele svangerskapet det er kun få prosent som gjør det.Klem til deg Anonymous poster hash: dd538...526 Har vært innlagt på sykehuset i over ei uke , kom hjem for et par dager siden. Har 3 forskjellige medisiner som jeg skal ta vær dag men føler ikke de funker så mye. Skal ta akupunktur nå over påske, har seaband på. Ja overlegen mente at jeg kom til å bli gradvis bedre fra uke tolv, har ikke ketoner i urinen mere så det var vist positivt . Dette er hi foresten. Tusen takk for svar:) Anonymous poster hash: 44f8c...4bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå