Gå til innhold

Har dere barna i bhg i påska?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kunne hatt barna hjemme mandag og tirsdag men vi valgt allikevel å ha de i barehagen disse dagen pga :

1. vi ryddet, vasket og ordnet til påske

2. Handlet inn til påske

3. Vi skal ha nytt kjøkken og valgte derfor å gå å se på kjøkken

Alt dette som jeg nevnte over er pyton for ungene de klager og maser alltid om "når vi er ferdige" og vi voksne kunne få i ro og fred å ta oss god tid uten av vi måtte ta hensyn til aktive barn som tydelig kjedet livet av seg.

Ellers så syn jeg heller ikke at vi "MÅ" ha en god grunn til å ha ungene i barnehagen disse dagene. Barnehagen er åpen og det er kan være en haug med forskjellige grunner til at barn er i bhg disse dagene. Å dessuten er det heller ikke påske disse dagene, påsken startet i dag. Både mandag og tirsdag er helt vanlige dager å det er onsdag også forsovett.

Dessuten var det deilig å få sove litt frempå disse dagene. Det har jeg heller ikke dårlig samvittighet for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det stengt hele uka. Men hadde ikke hatt barna der uansett. Burde vært sånn som i sverige, at barnehagen kun kan benyttes når foreldrene er på jobb. I norge har det jo blitt helt syke tilstander. 

Anonymous poster hash: 70a10...c2d
Skrevet

Jeg jobbet mandag tirsdag og onsdag så hun måtte være i barnehagen. Men hadde korte dager da mormor kunne hente 😊

Anonymous poster hash: b3953...0b0

Skrevet

Jeg er arbeidsledig og hadde likevel jentungen en dag i barnehagen denne uka. Hun har hatt litt innkjøringstrøbbel, og går bare 3 dager i uka til vanlig. Så hvis hun ikke kom denne dagen ville det blitt 2 uker mellom og det kan ødelegge mye av innkjøringa igjen. Hun hadde kort dag og sov 2 t, så tror ikke hun led noen nød.

Anonymous poster hash: aa555...1fa
Skrevet

Her har gutten på straks 5 vært hjemme hele uka:-) men vurderte å sende han Bhg 1 dag, men det var så få som skulle så da droppet vi det. Grunnen var den at han har det veldig fint i bhg, stortrives. Det er en natur bhg så de er stort sett ute på tur og har egen

båt bl.a.

Anonymous poster hash: 5c218...123

Skrevet

Ja, de to dagene barnehagen var åpen var han der. Ellers har vi jo nesten en uke sammen. Han trives så godt der og løper inn for å finne kameratene så det har jeg ingen dårlig samvittghet over. Er blid og fornøyd når han blir hentet.

Anonymous poster hash: 66ae3...eb1
Skrevet

Mor og far trenger også litt alene tid noen ganger :)

Anonymous poster hash: 66ae3...eb1
Skrevet

Her er det stengt hele uka. Men hadde ikke hatt barna der uansett. Burde vært sånn som i sverige, at barnehagen kun kan benyttes når foreldrene er på jobb. I norge har det jo blitt helt syke tilstander.

Anonymous poster hash: 70a10...c2d

Helt enig.

Anonymous poster hash: f2f09...707

Skrevet

Jeg jobber som ped.leder i barnehage og ser at trenden er lik her som vi ser i vår barnehage. Fler og fler sender barna i barnehagen når de selv har fri.

De fleste barn trives godt i barnehagen og har nok ikke noe imot å dra, men for mange barn er det lange dager, det skjer mye og det er lite tid til ro. Tenker derfor at de aller fleste barn har godt av noen ekstra fri dager sammen med familien sin hvis det er mulighet for det. Ser dessverre at fler og fler barn bare får fri de ukene som er pålagt (hos oss fire uker i løpet av året). De aller fleste foreldre har fem uker ferie og tenker at også barn har behov for ferie.

i min barnehage var 50 av 74 barn satt opp i påsken, det betyr at kun et fåtall av de ansatte fikk mulighet til å ta ut ferie, som igjen betyr at den må tas ut i andre deler av året og avdelingen må da være færre ansatte på jobb.

Er helt enig i at barnehagen er en servicebedrift men tenker faktisk at det innimellom går litt langt..

Skrevet

Nei, da har vi alle fri og kan kose oss sammen uten å skulle noe som helst...

Skrevet (endret)

Mandag og Tirsdag var vanlige dager , så ja de var i barnehage og SFO. Dette teamet tas opp hver jul og påske. De fleste har sine grunner for det de gjør ,de dagene i jula og påske er faktisk er vanlige arbeidsdager for mange.Vi jobbet ikke de dagene , men ordnet andre ting vi ikke har tid eller mulighet til ellers.

Endret av *Smiley*
Skrevet

Ja barna har fri. Det har de også 7 uker i sommer. Er i permisjon og har dem hjemme gjevnlig.

Anonymous poster hash: bca7c...889

Skrevet

Når dere selv har fri?

Jeg sjønner meg virkelig ikke på de som gjør det.

Her prøver vi å få mest mulig fri sammen med barna, mens noen jeg kjenner alltid hat barna i bhg i ferier , selv om de selv har fri.

Jeg har ikke noe med det, så jeg kommenterer det ikke, men likevell.

Hva gjør dere og hvorfor?

Anonymous poster hash: d53a9...611

Kva har du med kva andre gjør ?

Er det eit problem så skaff deg eit liv.

Er du ein person som legger seg opp i kva andre gjør men da børr du passe på at du feier for di eiga dør. Men rekner med at kosten er totalt utslitt og sikker nr 20 du bruker.

Anonymous poster hash: 64c1f...85c

Skrevet

Jeg hadde fri på tirsdag. Barna var i bhg. Jeg var hos frisøren, vasket 5 maskiner med klær, og ryddet huset. Slem mamma?

Onsdag hadde jeg de hjemme:)

Skrevet

Her var barna i bhg de dagene bhg var åpen, mandag og tirsdag. Jeg jobbet og mannen er sykmeldt. Jentene elsker bhg, og koselig at de kan være der mens det er rolig med mindre barn også en gang i blant. Og mannen er jo sykmeldt for en grunn, og skal helst ikke værr så mye alene med barna om dagen.

Og ja vi har ofte barna i bhg i ferier. Rett og slett fordi vi jobber begge to og har ikke mulighet til å ta så mye fri.

Men vi stiller alltid opp på foreldremøter, dugnader osv fordet. Siden en her kommenterte at de som har barna i bhg i ferier også aldri er på dugnad.

Anonymous poster hash: 433db...edc

Skrevet

Ja, de var i Bhg mandag og tirsdag. Jeg og mannen var på jobb..

Gjest Perfektmamma
Skrevet

Nei det er klart de ikke er i bhg i ferien! H*n som går i bhg 2 dager i uken har ferie hele påsken, jul, vinterferie, høstferie og hele sommeren. :) De to som går på skolen går ikke på SFO. :) Vi har fått barn fordi vi elsker å tilbringe tid med de, å vi klarer å ta vare på de selv. Tragisk med foreldre som leverer barna i bhg i ferien! Rett og slett tragisk.

Skrevet

Ja, jeg hadde barnet ibhg både mandag og tirsdag. Mannen var på jobb, jeg hadde fri. Barnet storkoser seg i bhg, har korte dager selvfølgelig, noe han også har til vanlig. Han startet i bhg i januar, og kan fort bli litt trøblete om det går for lang tid der han ikke er i bhg, bedre at han er der jevnlig med kortere dager. Ser ikke problemet så lenge han koser seg og vil i bhg. Og jo, jeg stiller opp på dugnader, foreldremøter osv.

Anonymous poster hash: efaef...5b3

Skrevet

Har ikke dette blitt diskutert i det vide og det brede her inne hver eneste jul, påske og sommer?  Men for å svare på spørsmålet ditt så har som regel barnet mitt fri når jeg har fri. Denne påsken har hun fri torsdag og fredag, samme som jeg har.   Anonymous poster hash: 68732...7ea

Og vi som ikke har vært her inne i flere år burde ikke stille slike spørsmål som man er opptatt av???

Anonymous poster hash: 8020f...492

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...