Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #1 Skrevet 16. april 2014 Når dere selv har fri? Jeg sjønner meg virkelig ikke på de som gjør det. Her prøver vi å få mest mulig fri sammen med barna, mens noen jeg kjenner alltid hat barna i bhg i ferier , selv om de selv har fri. Jeg har ikke noe med det, så jeg kommenterer det ikke, men likevell. Hva gjør dere og hvorfor? Anonymous poster hash: d53a9...611
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #2 Skrevet 16. april 2014 Har ikke dette blitt diskutert i det vide og det brede her inne hver eneste jul, påske og sommer? Men for å svare på spørsmålet ditt så har som regel barnet mitt fri når jeg har fri. Denne påsken har hun fri torsdag og fredag, samme som jeg har. Anonymous poster hash: 68732...7ea
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #3 Skrevet 16. april 2014 Jeg har heldigvis fått fri i påsken og for meg er det en selvfølge å ha barna hjemme fra barnehagen da. Selv om de stortrives i bhg, har de godt av litt ferie av og til. Det merker jeg på meg selv også. Jobber selv i barnehage og ser stadig at det kommer barn i slike ferier, til tross for at foreldrene har fri. Men legger meg ikke oppi det. Men jeg forstår jo at noen må på jobb da, og ungene lider heller ingen nød av å være i barnehagen i påsken/jula heller. Anonymous poster hash: cb977...0a2
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #4 Skrevet 16. april 2014 De har vært på sfo og bhg ja. Har hatt mye viktig å ordne som ikke er lett å få gjort når jeg har barna med. Møter, skrive søknader osv. Leverte sent og hentet tidlig. Det var ikke for å sitte på kafe hele dagen at jeg hadde dem der, men om det var grunnen så hadde det også vært min sak, og ingen andres:) Husk at noen er aleneforeldre og må jobbe i påska for å få det til å gå rundt.. Eller er syke selv... Eller......... Anonymous poster hash: 646c4...133
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #5 Skrevet 16. april 2014 Jeg er student. Så mine barn har fri påske, jul, høstferie og vinterferie. I sommerferien så tar de 4 uker ferie. Også er de der 2-3 dager i uken de andre ukene. Er jo kjedelig om de skulle gå hjemme med meg 8 uker i strekk. Anonymous poster hash: a104f...3b5
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #6 Skrevet 16. april 2014 De har vært på sfo og bhg ja. Har hatt mye viktig å ordne som ikke er lett å få gjort når jeg har barna med. Møter, skrive søknader osv. Leverte sent og hentet tidlig. Det var ikke for å sitte på kafe hele dagen at jeg hadde dem der, men om det var grunnen så hadde det også vært min sak, og ingen andres:) Husk at noen er aleneforeldre og må jobbe i påska for å få det til å gå rundt.. Eller er syke selv... Eller......... Anonymous poster hash: 646c4...133 At noen er alene og må jobbe trenger du vel ikke nevne engang: HI snakket om dem som hadde fridager selv og hadde barna i bhg. Her har barna fri når jeg har fri. Jobber turnus natt så mye fri i perioder og derfor også mye fri:-) Anonymous poster hash: f2f09...707
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #7 Skrevet 16. april 2014 Jeg er også student, men mine barn måtte pent gå i barnehagen denne uken. Jeg er inne i en veldig hektisk periode med bacheloroppgave, snart eksamen og praksis. Anonymous poster hash: 28bc7...9cb
MissZanta Skrevet 16. april 2014 #8 Skrevet 16. april 2014 Minsten var i barnehagen på mandag mens jeg hadde fri fra jobb. Jobber 100% som leder og jeg studerer 100% i tillegg så mandagen var studiedag og nei har ikke dårlig samvittighet ;-) Elste var ute av huset med venner og mannen på jobb
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #9 Skrevet 16. april 2014 Nei han har fri hele denne uken ettersom jeg har fri. Men angrer litt på at jeg ikke hadde han i barnehagen mandag og tirsdag,for han savner barnehagen allerede. Vi kjenner ingen som har barn på samme alder som han,så han savner noen andre å leke med enn bare mammaen sin. Anonymous poster hash: 65e50...4fe
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #10 Skrevet 16. april 2014 Jeg har 3 barn og har benyttet meg av muligheten til at skam få ha litt alenetid med meg hver sin dag denne uka. Det er ikke lett å ha fokus på et av barna når man er alene med 3. Så da har to av barna fått 4 timers dager i barnehage/SFO mens et av de har fått mamma for seg selv. Koselig for både de og meg å har den muligheten. Anonymous poster hash: edf3c...891
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #11 Skrevet 16. april 2014 Det er bestandig de samme som har barna i bhg når de selv har fri. Er de samme som aldri dukker opp på dugnader, foreldremøter, tilstelninger i regi av bhg/skole osv. Tilfeldig? Neppe.... Men jeg bryr meg ikke. Mine barn har fri når jeg har fri. Tar ofte fri utenom de vanlige feriene. Noen ganger må man bare få gjort ting og da er det greit at ungene kan være i bhg. Men man ser jo fort hvem som går igjen og hvem som har ungene der av og til når de har fri.. Anonymous poster hash: 01f9b...c28
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #12 Skrevet 17. april 2014 Min er i barnehagen korte dager, noen dager lange når jeg har fri. Nettopp fordi vår ikke sover på natta (18 måneder med minimalt søvn pga sykdom hos barn), så jeg sover de timene for å ha nok overskudd til å være mamma, kjæreste, venn, sjef, sykehus planlegger (på riksen 2 ganger i uken og for kunne stille opp på alt son kreves ellers. Så ikke døm! Du veit faktisk ikke grunnen! Anonymous poster hash: dca03...806
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #13 Skrevet 17. april 2014 Ingen har vel egentlig barna i bhg i påsken fordi påsken starter når helligdagene starter. Mandag og tirsdag, og for mange deler av onsdag er helt ordinære hverdager!!! Det er ikke alle som er lærere, hjemmeværende, navere eller studenter! Hilsen tannlege som IKKE hadde fri mandag og tirsdag Anonymous poster hash: 24c9c...9f6
☆☆☆ Skrevet 17. april 2014 #14 Skrevet 17. april 2014 Har fri kvar dag, eg (permisjon). Likevel er eldste i bhg dei fleste kvardagar. I påskeveka er ho heime, då bhg er stengt.
SmellyCat Skrevet 17. april 2014 #15 Skrevet 17. april 2014 Ja i år var de det. Jeg er høygravid og orker lite. I bhg.har de vært få barn og kost seg med påskeaktiviteter. Nå har vi fri hjemme og koser oss sammen. Neste år har de mest sannsynlig fri hele påsken. Det kan være mange grunner til at folk velger noe annet enn deg, synes du bør respektere det.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #16 Skrevet 17. april 2014 Jeg vet ikke om jeg skal føle meg truffet eller ikke. Har fri og har hatt mini i bhg nå to dager i påsken. Og har ingen grunn til at han ikke heller kunne vært sammen med meg hjemme. Men det er herlig å ha huset for meg selv, rydde og få unna ting som burde bli gjort. Få alenetid, noe jeg aldri får om kvelden siden mannen aldri hjelper til og jeg i praksis er alenemor sånn sett. Og, mest av alt, ungen elsker barnehagen. Ellers ville jeg aldri latt han være der. Han møter kompisene sine der og får leke mye mer enn han ville hvis han hadde vært ilag med meg alene. Og, for å være helt ærlig, synes jeg feriedager i bhg er så herlige. En helt annen rolig stemning, mye færre barn, og alt av rutiner er litt mer avslappet og halv tolv. Ingen kø i skliene, på lekene, osv. Især sommeren synes jeg er herlig i bhg. Da er det mye mindre strengt på en måte. Mer min stil. Avslappet. Men jeg er utrulig heldig og jobber redusert, så tar mini ut av bhg masse ellers, så han får masse ferie tilsammen i et år. Jeg tenker at det er nå vi kan gjøre det, når skolen starter, så er det ikke mulig lengre å ta ferie når det er billig. Eneste jeg har hatt dårlig samvittighet for er at fordi jeg har mini i bhg nå i påsken, så er det jo noen i bhg som må jobbe. At de kanskje ikke kan dra på påsketur over lengre tid pga meg. Men det vet jeg jo ikke. Om mitt barn er det ene barnet som gjør at en måtte jobbe ekstra? Men er veldig bevisst på å enten si ifra i god tid at mini har fri eller at han ikke har fri, og ikke si han kommer for så å ikke komme... Det er det verste av to verdener tenker jeg. At noen kanskje må jobbe og så er det så få barn at det ikke var behov likevel. Jeg er forresten alltid på dugnader. Anonymous poster hash: 2b958...e3d
LittLykkelig Skrevet 17. april 2014 #17 Skrevet 17. april 2014 Hadde treåringen i bhg mandag og tirsdag. Han ble levert etter kl ti og hentet rundt tre. Så fikk vi storhandlet og vasket til påske mens han lekte med vennene sine. Han koste seg enda mer nå når avdelingene var sammenslått. Har ikke et fnugg av dårlig samvittighet. Har permisjon og han blir levert seint og har fri mer enn de fleste andre i barnehagen
LittLykkelig Skrevet 17. april 2014 #18 Skrevet 17. april 2014 Jeg vet ikke om jeg skal føle meg truffet eller ikke. Har fri og har hatt mini i bhg nå to dager i påsken. Og har ingen grunn til at han ikke heller kunne vært sammen med meg hjemme. Men det er herlig å ha huset for meg selv, rydde og få unna ting som burde bli gjort. Få alenetid, noe jeg aldri får om kvelden siden mannen aldri hjelper til og jeg i praksis er alenemor sånn sett. Og, mest av alt, ungen elsker barnehagen. Ellers ville jeg aldri latt han være der. Han møter kompisene sine der og får leke mye mer enn han ville hvis han hadde vært ilag med meg alene. Og, for å være helt ærlig, synes jeg feriedager i bhg er så herlige. En helt annen rolig stemning, mye færre barn, og alt av rutiner er litt mer avslappet og halv tolv. Ingen kø i skliene, på lekene, osv. Især sommeren synes jeg er herlig i bhg. Da er det mye mindre strengt på en måte. Mer min stil. Avslappet. Men jeg er utrulig heldig og jobber redusert, så tar mini ut av bhg masse ellers, så han får masse ferie tilsammen i et år. Jeg tenker at det er nå vi kan gjøre det, når skolen starter, så er det ikke mulig lengre å ta ferie når det er billig. Eneste jeg har hatt dårlig samvittighet for er at fordi jeg har mini i bhg nå i påsken, så er det jo noen i bhg som må jobbe. At de kanskje ikke kan dra på påsketur over lengre tid pga meg. Men det vet jeg jo ikke. Om mitt barn er det ene barnet som gjør at en måtte jobbe ekstra? Men er veldig bevisst på å enten si ifra i god tid at mini har fri eller at han ikke har fri, og ikke si han kommer for så å ikke komme... Det er det verste av to verdener tenker jeg. At noen kanskje må jobbe og så er det så få barn at det ikke var behov likevel. Jeg er forresten alltid på dugnader. Anonymous poster hash: 2b958...e3d Du skal ikke tenke på om de ansatte får fri. For at de skal ha fri må de enten ta ut avspasering eller feriedager. Mange vil ikke det, så da må de være i bhg selv uten unger og gjøre forefallende arbeid som vasking og rydding.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #19 Skrevet 17. april 2014 Jeg vet ikke om jeg skal føle meg truffet eller ikke. Har fri og har hatt mini i bhg nå to dager i påsken. Og har ingen grunn til at han ikke heller kunne vært sammen med meg hjemme. Men det er herlig å ha huset for meg selv, rydde og få unna ting som burde bli gjort. Få alenetid, noe jeg aldri får om kvelden siden mannen aldri hjelper til og jeg i praksis er alenemor sånn sett. Og, mest av alt, ungen elsker barnehagen. Ellers ville jeg aldri latt han være der. Han møter kompisene sine der og får leke mye mer enn han ville hvis han hadde vært ilag med meg alene. Og, for å være helt ærlig, synes jeg feriedager i bhg er så herlige. En helt annen rolig stemning, mye færre barn, og alt av rutiner er litt mer avslappet og halv tolv. Ingen kø i skliene, på lekene, osv. Især sommeren synes jeg er herlig i bhg. Da er det mye mindre strengt på en måte. Mer min stil. Avslappet. Men jeg er utrulig heldig og jobber redusert, så tar mini ut av bhg masse ellers, så han får masse ferie tilsammen i et år. Jeg tenker at det er nå vi kan gjøre det, når skolen starter, så er det ikke mulig lengre å ta ferie når det er billig. Eneste jeg har hatt dårlig samvittighet for er at fordi jeg har mini i bhg nå i påsken, så er det jo noen i bhg som må jobbe. At de kanskje ikke kan dra på påsketur over lengre tid pga meg. Men det vet jeg jo ikke. Om mitt barn er det ene barnet som gjør at en måtte jobbe ekstra? Men er veldig bevisst på å enten si ifra i god tid at mini har fri eller at han ikke har fri, og ikke si han kommer for så å ikke komme... Det er det verste av to verdener tenker jeg. At noen kanskje må jobbe og så er det så få barn at det ikke var behov likevel. Jeg er forresten alltid på dugnader. Anonymous poster hash: 2b958...e3d Du skal ikke tenke på om de ansatte får fri. For at de skal ha fri må de enten ta ut avspasering eller feriedager. Mange vil ikke det, så da må de være i bhg selv uten unger og gjøre forefallende arbeid som vasking og rydding. Godt å høre :-) Men vet ikke helt om det er sånn hos oss? Vet at i jula/nyttårsaften især så er det veldig mange som har lyst til å dra hjem til jul og ha fri, og vi jobbet derfor hardt for at mini skulle ha fri da og (jeg jobbet i jula, så var litt puslespill). Tror især de synes det er irriterende hvis en har sagt at ungen skulle komme, så ombestemmer de seg og tar fri likevel. Jeg bryr meg lite om påske selv, men kanskje noen av de ansatte har det slik jeg har det med jula (da vil jeg gjerne ha fri, men må ofte jobbe). Anonymous poster hash: 2b958...e3d
*SommerFrisk* Skrevet 17. april 2014 #20 Skrevet 17. april 2014 Nei. De er ikke i bhg da. Forsi vi har mulighet til å ha dem hjemme. Hadde vi ikke hatt det så måtte de vært i bhg. Jeg er veldig fornøyd med at vi kan ha det enkelt og greit ift disse tingene, men det er ingen selvfølge at det er sånn for alle. Ja det er trist for ungene som må være der. Men tristere og måtte være alene? I bhg er det mennesker og andre barn. Barna har det like godt der i påska eller jula som de har ellers i året. Skal innrømme at da vi kjørte forbi bhg til eldste i går og vi så to barn der kl 1600 så var det trist! -men der stopper det også, for jeg tror foreldrene til disse også synes det er trist, oh ikke kunne gi barna helt påskefri. For de som sender barna i bhg når de selv har fri....ja, det får bli deres valg, mem jeg gjør det ikke i slike tider dersom ungene ikke ber om å få lov. God påske til dere alle:)
LittLykkelig Skrevet 17. april 2014 #21 Skrevet 17. april 2014 Jeg vet ikke om jeg skal føle meg truffet eller ikke. Har fri og har hatt mini i bhg nå to dager i påsken. Og har ingen grunn til at han ikke heller kunne vært sammen med meg hjemme. Men det er herlig å ha huset for meg selv, rydde og få unna ting som burde bli gjort. Få alenetid, noe jeg aldri får om kvelden siden mannen aldri hjelper til og jeg i praksis er alenemor sånn sett. Og, mest av alt, ungen elsker barnehagen. Ellers ville jeg aldri latt han være der. Han møter kompisene sine der og får leke mye mer enn han ville hvis han hadde vært ilag med meg alene. Og, for å være helt ærlig, synes jeg feriedager i bhg er så herlige. En helt annen rolig stemning, mye færre barn, og alt av rutiner er litt mer avslappet og halv tolv. Ingen kø i skliene, på lekene, osv. Især sommeren synes jeg er herlig i bhg. Da er det mye mindre strengt på en måte. Mer min stil. Avslappet. Men jeg er utrulig heldig og jobber redusert, så tar mini ut av bhg masse ellers, så han får masse ferie tilsammen i et år. Jeg tenker at det er nå vi kan gjøre det, når skolen starter, så er det ikke mulig lengre å ta ferie når det er billig. Eneste jeg har hatt dårlig samvittighet for er at fordi jeg har mini i bhg nå i påsken, så er det jo noen i bhg som må jobbe. At de kanskje ikke kan dra på påsketur over lengre tid pga meg. Men det vet jeg jo ikke. Om mitt barn er det ene barnet som gjør at en måtte jobbe ekstra? Men er veldig bevisst på å enten si ifra i god tid at mini har fri eller at han ikke har fri, og ikke si han kommer for så å ikke komme... Det er det verste av to verdener tenker jeg. At noen kanskje må jobbe og så er det så få barn at det ikke var behov likevel. Jeg er forresten alltid på dugnader. Anonymous poster hash: 2b958...e3d Du skal ikke tenke på om de ansatte får fri. For at de skal ha fri må de enten ta ut avspasering eller feriedager. Mange vil ikke det, så da må de være i bhg selv uten unger og gjøre forefallende arbeid som vasking og rydding. Godt å høre :-)Men vet ikke helt om det er sånn hos oss? Vet at i jula/nyttårsaften især så er det veldig mange som har lyst til å dra hjem til jul og ha fri, og vi jobbet derfor hardt for at mini skulle ha fri da og (jeg jobbet i jula, så var litt puslespill). Tror især de synes det er irriterende hvis en har sagt at ungen skulle komme, så ombestemmer de seg og tar fri likevel. Jeg bryr meg lite om påske selv, men kanskje noen av de ansatte har det slik jeg har det med jula (da vil jeg gjerne ha fri, men må ofte jobbe). Anonymous poster hash: 2b958...e3d Som oftest ordner de slik at de som absolutt vil ha fri får fri. Men jeg hører alltid hvilke barn som er igjen. Er det mange av hans venner så blir han der. Om det er få barn får han heller fri
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #22 Skrevet 17. april 2014 Når dere selv har fri? Jeg sjønner meg virkelig ikke på de som gjør det. Her prøver vi å få mest mulig fri sammen med barna, mens noen jeg kjenner alltid hat barna i bhg i ferier , selv om de selv har fri. Jeg har ikke noe med det, så jeg kommenterer det ikke, men likevell. Hva gjør dere og hvorfor? Anonymous poster hash: d53a9...611 Jeg har det så sinnsykt travelt i hverdagen, tidlig opp for å levere barna, reise på skolen, komme hjem, hente barn, lage middag, treninger, lekser ++, jobber annenhver helg osv. Så når endelig ferien er her vil jeg stresse helt ned og kooooose meg med barna jeg valgte å sette til verden, og la de også få stresse helt ned, så NEI! Kunne ikke falt meg inn å ha barna i barnehagen i ferien min! Anonymous poster hash: b6e35...aac
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #23 Skrevet 17. april 2014 Når dere selv har fri? Jeg sjønner meg virkelig ikke på de som gjør det. Her prøver vi å få mest mulig fri sammen med barna, mens noen jeg kjenner alltid hat barna i bhg i ferier , selv om de selv har fri. Jeg har ikke noe med det, så jeg kommenterer det ikke, men likevell. Hva gjør dere og hvorfor? Anonymous poster hash: d53a9...611 Jeg har det så sinnsykt travelt i hverdagen, tidlig opp for å levere barna, reise på skolen, komme hjem, hente barn, lage middag, treninger, lekser ++, jobber annenhver helg osv. Så når endelig ferien er her vil jeg stresse helt ned og kooooose meg med barna jeg valgte å sette til verden, og la de også få stresse helt ned, så NEI! Kunne ikke falt meg inn å ha barna i barnehagen i ferien min! Anonymous poster hash: b6e35...aac Vil bare legge til at heldigvis elsker ungene mine å være i barnehagen, men heldigvis vil de heller være hjemme med meg om de får velge! Anonymous poster hash: b6e35...aac
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #24 Skrevet 17. april 2014 Ingen har vel egentlig barna i bhg i påsken fordi påsken starter når helligdagene starter. Mandag og tirsdag, og for mange deler av onsdag er helt ordinære hverdager!!! Det er ikke alle som er lærere, hjemmeværende, navere eller studenter! Hilsen tannlege som IKKE hadde fri mandag og tirsdag Anonymous poster hash: 24c9c...9f6 Næmmen... Så sinna da Les HI en gang til du og pust med magen. Nå var det snakk om de som har FRI. Ikke de som arbeider.. Selvsagt må barna i bhg når man selv skal på jobb Nyt påska folkens og smil litt mer Anonymous poster hash: 01f9b...c28
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #25 Skrevet 17. april 2014 Pleier å ha de hjemme, men i år var begge i barnehagen på mandag for jeg måtte på et møte og skulle på jobb etterpå. Samme med samboeren min.. Er jo derfor de er der, for vi er på jobb.. Hadde begge hjemme tirsdag og onsdag. Angret litt, for eldste kjedet seg.. alle i gata var i bhg, og vi hadde ting vi måtte ordne (handle, vaske osv) så det var nok ganske kjedelig her hjemme... Neste år så får de være i barnehagen.... Og ja, dette måtte ordnes da, slik at vi fikk tid til andre ting nå. Anonymous poster hash: 1eb95...74e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå