Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 Jeg venter nr 2 og lurer på hvor lenge det er påkrevd å være på barselavd etter fødselen så fremt alt virker normalt? Sykehuset jeg skal føde på ligger en time med fly hjemmefra. Nærmeste lokalsykehus er to timer unna med bil. Hvis jeg ikke får være på barselhotellet, vil jeg foretrekke å reise rett hjem (med fly) etter fødselen. Får jeg "lov" til det? Anonymous poster hash: 2fdc9...9cf
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #2 Skrevet 16. april 2014 Første gang i 4 døgn. Endte i haste ks og ble komplikasjoner både hos meg og barnet. Andre gangen i to døgn. Jeg fikk ikke dra før selv om fødselen gikk bra. Tredje gangen reiste jeg etter 24 timer. Anonymous poster hash: 16bbe...7fd
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #3 Skrevet 16. april 2014 Var i 5 dager Helt gull å få være så lenge! Anonymous poster hash: 3a0c1...5ae
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #4 Skrevet 16. april 2014 12 dager. Jeg mistet mye blod under fødsel og hadde mange komplikasjoner, så måtte bli på sykehuset til alt var stabilt. Anonymous poster hash: 3344f...0e7
Serepta Skrevet 16. april 2014 #5 Skrevet 16. april 2014 3 dager med første. 2 med siste - da ville jeg egentlig hjem dagen etter men måtte vente.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #6 Skrevet 16. april 2014 Med nr 1 var jeg 3 dager på barsel Nr 2 kun 1 dag Nr3 også 1 dag. Jeg har. Selv valgt å reise hjem dagen etter fødselen Anonymous poster hash: e0a21...fee
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #7 Skrevet 16. april 2014 Jeg ble "holdt fanget" på barsel 7 dager med første og 5 dager med andremann. Har fortsatt mareritt om den uka på barsel med førstemann, har vel aldri blitt behandlet så dårlig i mitt liv. Men ungen hadde gulsott, så vi måtte jo være der. Anonymous poster hash: 190a6...9d6
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #8 Skrevet 16. april 2014 5 dager, trengte litt hjelp og veiledning før jeg ville hjem alene, så vi koste oss med verdens hyggeligste folk:) Elverum sykehus, to år siden:) Anonymous poster hash: 99f30...dce
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #9 Skrevet 16. april 2014 5 døgn, etter ks. Anonymous poster hash: 3e5ca...d54
☆☆☆ Skrevet 16. april 2014 #10 Skrevet 16. april 2014 Var 3 netter på barselhotell første gongen, 2 netter på avdeling andre gongen.
Sint naken biltyv Skrevet 16. april 2014 #11 Skrevet 16. april 2014 4 netter med første og 16 timer med andre. Håper på å kunne reise hjem samme dag med siste når hun kommer i august. Med andremann fødte jeg 7 på kvelden så måtte bli til neste formiddag.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #12 Skrevet 16. april 2014 4 dager med eldste, han hadde gulsott og måtte i lyskasse. Jeg mistet også mye blod og kunne ikke gå på do engang uten prekestolen og lene meg til, svimte av flere ganger første døgnet. 5 dager med andremann, han på nyfødtintensiven og jeg på barsel. Han satt fast under fødselen og trengte litt hjelp i starten (intravenøs væske, mat med sonde, lyskasse pga gulsott). 3 dager med tredje, men ble lagt inn igjen fjerde dagen og måtte bli enda et par dager. Hun hadde også gulsott og ble gulere etter at vi kom hjem og måtte tilbake for mer behandling. 4 dager med fjerde barnet, endte med hastesnitt og jeg mistet mye blod. Måtte ha flere blodoverføringer og var i skikkelig dårlig form en stund etterpå... På sykehuset her er det sånn at du må være der i 2-4 timer etter fødselen, for at de skal være sikre på at det ikke blir en styrtblødning fra livmor eller andre slike komplikasjoner etterpå. Etter det kan du reise hjem, men de anbefaler ikke å reise før ungen er undersøkt av lege og tatt de blodprøvene som skal tas (følling skal vel tas et visst antall timer etter fødsel bl.a). Reiser du hjem før disse tingene er unnagjort må du komme tilbake dagen etter og få det i orden. Var jeg deg ville jeg blitt til legevisitt og blodprøver er unnagjort. Anonymous poster hash: 092b6...0dc
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #13 Skrevet 16. april 2014 Jeg var på barsel i 6dager med førstemann. Han var syk og trengte ekstra oppfølging. Med andremann var jeg der i 2dager.. Han var frisk, men ville ikke hjem før legesjekken.. Om alt er bra, så kan man jo egentlig reise hjem etter 4timer, men omd u har så lang reisevei, er det kanskje lurt å være der, hvertfall til alle sjekkene er blitt tatt, eller får du gjort det ved lokalt legekontor? Anonymous poster hash: 97193...d0f
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #14 Skrevet 16. april 2014 5 dager med førstemann (måtte "mase" for å reise hjem...) Under 1. døgn med andremann. Hadde skrevet et "ønskebrev" om at jeg ønsket å være på barselhotellet men det var ikke plass. Hadde også skrevet at jeg ville reise tidlig hjem dersom min og babyens helse tålte det, og det fikk vi Fikk legesjekk av babyen dagen etter fødselen og reiste inn på sykehuset 2 dager senere for å ta den blodprøven man må ta (husker ikke hva den heter). Anonymous poster hash: 855cb...322
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #15 Skrevet 16. april 2014 7 dager med første, som selv ble lagt inn på barneavdelingen. 1 døgn med andre. Begge ks. Veldig fornøyd med første oppholdet. Amming kom helt igang, jeg fikk en liten "ferie" med mat servert og nyoppredd seng. Hyggelige og flinke pleiere og leger, helt supert! Andre gang ville jeg hjem til det andre barnet mitt fortest mulig. Hadde dratt hvis jeg var klar, men ikke innstilt meg på det, da uforutsette ting kan dukke opp. Anonymous poster hash: ec909...ae7
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #16 Skrevet 16. april 2014 Jeg ville ikke reist hjem før legesjekken. Selv om et lokalt legekontor sikkert kan ta sjekken ville jeg følt det mye tryggere at en barnelege på sykehuset som vet akkurat hva han/hun skal se etter tar den enn en almennpraktiserende lege som ikke har samme erfaring med nyfødte. På sykehuset her tar de også hørselstest før vi reiser hjem fra barsel, kjedelig å måtte reise tilbake til sykehuset for å ta den senere (mye lettere å ta den når ungen er helt nyfødt og sover mye for barnet må ligge helt helt stille når de tar den) Anonymous poster hash: 092b6...0dc
**snuskeluska** Skrevet 16. april 2014 #17 Skrevet 16. april 2014 Med førstemann lå jeg 7 dager på sykehuset (pga komplikasjoner). Men andremann lå jeg 1 døgn. Men måtte da komme tilbake og ta noen prøver dagen etter at jeg reiste hjem. På "vårt" sykehus er det ikke enerom og jeg fikk overhodet ikke slappet av, bare mas og bråk, mye bedre og reise hjem så fort som mulig.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #18 Skrevet 16. april 2014 med førstemann, lå vi 9 dager og med tvillingene lå vi 6-7 dager. Med førstemann var det pga komplikasjoner under fødsel med skadet barn, og ene tvillingen fikk gulsott akkurat da vi skulle reise hjem, så hjemreisen ble utsatt. jeg grein og grein og syntes det var verdens undergang. ville hjem til storebror. Anonymous poster hash: 9f37b...cc7
Monica Skrevet 16. april 2014 #19 Skrevet 16. april 2014 Med førstemann 3 dager, jeg ville hjem før, men fikk ikke lov da ammingen gikk treigt. Med andremann fødte jeg sent på kvelden, og reiste hjem neste morgen. Det var avtalt på forhånd at jeg skulle få reise hjem rett etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #20 Skrevet 16. april 2014 1 døgn. Ville egentlig dra før. Mye bedre å komme hjem. Først da kunne jeg slappe av. Anonymous poster hash: b6348...094
Monajenten Skrevet 16. april 2014 #21 Skrevet 16. april 2014 To døgn med de to første. Andre gangen ville jeg hjem dagen etter fødselen men fikk ikke lov fordi gutten var prematur i alder. Tredje gang var jeg i en uke, minsten er født nesten seks uker for tidlig og hadde tendenser til gulsott så det var mange dager med håp om å få reise hjem, og mange dager med skuffelser. En grusom uke, da jeg allerede hadde vært på klinikken i 2,5 døgn da han ble født.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 16. april 2014 #22 Skrevet 16. april 2014 Med første 2,5 døgn(keisersnitt), og andremann ventet vi til legesjekken som var 1 døgn etter fødselen.
Gjest Mor til tre hjerter Skrevet 16. april 2014 #23 Skrevet 16. april 2014 En dag med alle tre kunne gjerne dratt hjem samme dag.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #24 Skrevet 16. april 2014 Med første lå vi i 2 dager fordi vi ble anbefalt å være der minst så lenge. Men andre 1 døgn fordi jeg ville ha lege sjekk og være sikker på at alt var bra med lille. Begge mine har spydd fostervann natten etter fødsel og da var det greit å være der siden de begge mistet pusten og ble veldig stresset av spyingen. Så med tredje blir det nok ett døgn om det er opp til meg. Anonymous poster hash: 0ac07...069
mamma_bergen Skrevet 16. april 2014 #25 Skrevet 16. april 2014 Jeg lå i 8 dager pga komplikasjoner etter katastrofesnitt. Blir det flere barn, håper jeg på vaginal fødsel og tidlig hjemreise
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå