Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #26 Skrevet 16. april 2014 Tror det er ganske vanlig at folk plumper ut med merkelige spørsmål. Spesielt om situasjonen rundt ikke er helt A4 (om dere forstår).. Da jeg skulle ha nr 4 fikk jeg faktisk spm om "hva skal du med så mange barn?".. Hehe En annen venninne har også 4 barn, der får de spm om de er med i en sekt osv.. Anonymous poster hash: 5bdb3...70e
Vaffelstrikk Skrevet 16. april 2014 #27 Skrevet 16. april 2014 Synes det er litt rart at man skal være så privat og "forknytt" jeg da, ikke rart vi har mange tabuer rundt kvinnekropp i dette samfunnet... Anonym her i tråden som ventet trillinger, det er vel ikke så rart om folk lurer på om de er "hjemmelaget", det er jo ikke så ofte deg skjer og et trillingsvangerskap er jo uansett en snakkis. Er ikke det koselig at folk er interessert og nysgjerrig da, at de synes det er spennende? Jeg fikk også mange spørsmål om det var planlagt da vi plutselig ventet barn nr fire et år etter at nr tre var født. Jeg lo bare av spørsmålet og sa som sant var, at dette barnet er skjebnebestemt og ikke foreldrebestemt, men her er hjerterom i massevis og vi gleder oss til å bli kjent med dette nye familiemedlemmet som meldte sin ankomst helt uten å spørre oss til råds først. Må vel legge til at jeg aldri har stilt slike spørsmål til noen selv, jeg vet jo (bl.a ved å lese her inne) hvor kraftig folk kan reagere om de føler noen kommer innenfor intimsonen deres. Men jeg forstår det ikke, hvordan noen kan bli så såret av at andre viser interesse og er nysgjerrig på valgene man tar fordi de er annerledes enn ens egne.. Anonymous poster hash: 028f0...b13 Jeg tenker det samme. Er det greit å sprørre om noe som helst egentlig, folk reagerer jo på alt! Viser man glede er det feil for ei som kanskje ikke syns graviditeten er så stas. Prøver man å være nøytral er det feil for ei som egentlig er kjempeglad, men kanskje ikke viser det. Et fjasete "gratulerer med bolle i ovnen" før en går videre til neste tema vil fungere best for noen, mens andre blir dødelig fornærmet over manglende interesse. Syns det er bedre om folk bare kan gi noen hint, for ekempel si "dette gleder vi oss masse til", "dette har vi ventet lenge på" eller "dette kom litt brått på". Det legger lista for resten av samtalen. Og om man nå skulle tråkke over noens private grense, da går det jo an å vurdere reaksjonen til den som er gravid og la temaet ligge uten å fyre på med vanskelige oppfølgere. Det må da være tilgivelig?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #28 Skrevet 16. april 2014 Jeg fikk samme spørsmål da jeg ble gravid med nr2 7,5 måneder etter jeg fikk nr 1. og ingen tror på at jeg ville få to tette med vilje. Og ikke bare det. Ingen tror på at jeg ønsker å få en til! Den eneste forklaringen, faktisk, i følge folk er at jeg ønsker meg ei jente siden jeg har to gutter! De blir ganske irritert faktisk når jeg forteller dem at jeg skal få en tredje gutt! (jeg er ikke gravid, bare har denne følelsen). og nærmest sur når jeg sier at jeg faktisk liker å være guttemamma, at gutter er enkle med å gjøre, elsket alltid gutteleker osv. Alt i alt, folk er rare, har sine premeninger om alt og alle og tenker ut i fra det. Spiller ingen rolle hva og hvem du er, om du faller ut av deres firkantete ram, blir de sjokkert, sur, irritert og stopper ikke før de finner en forklaring på DITT liv! Anonymous poster hash: f184c...51a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå