Gå til innhold

Trenger boktips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har mye samme smak virker det som:-) Jeg leser ikke så mye for tiden med to småbarn hvorav et spedbarn, men har lest mange av bøkene du nevner tidligere. Her er noe av det jeg liker som du ikke har nevnt:

Liza Marklund sine krim-bøker om Annika Bengtson.

David Baldacci skriver bra, har lest hans bøker om King og Maxwell (spenning/agentbøker).

Regner med at du har lest Harry Potter også?

Hunger Game trilogien av Suzanne Collins.

Jan Guillou - Hamilton-serien. Har nylig lest trilogien om de tre norske brødrene, Brobyggerne er første bok, jeg likte den godt:-)

Kos deg masse med fri og lese-påske!!!

Anonymous poster hash: 785a8...93b

Haha! Ja, det er lik smak :) Jeg har lest nesten alle bøkene du ramser opp faktisk. Vi burde kanskje startet en klubb? ;) Har ikke lest bøkene om King og Maxwell, så de kan jeg sjekke ut.

HI

Anonymous poster hash: b13b3...d5a

Haha, kanskje det ;-) Føler ofte jeg har en "dårlig" boksmak hvis du skjønner hva jeg mener... For jeg liker godt å bli underholdt som deg, men i min omgangskrets er det nok litt mer akseptert å lese såkalt tyngre bøker.

Gikk opp i bokhyllen nå for å sjekke om jeg kan komme med flere tips:

Dan Brown (men du har vel lest dem også)

Fifty shades bøkene?

Jeg har også lest Sophie Kinsella sine bøker (shopoholiker m.m, lett underholdning).

Har også lest et par krimbøker av den amerikanske forfatteren jeffery deaver.

Regner med at du har lest Jane Austen?

Ja, jeg har lest Dan Brown (seff! ;) ), men kan anbefale Tom Egeland tilbake med Bjørn Beltø-bøkene dersom du ikke har lest dem? Litt i samme sjanger.

Har også lest Fifty shades (måtte jo det)

De andre har jeg faktisk ikke lest, så da er det bare å føye dem også til listen (som nå begynner å bli lang takket være snille dere her inne!) :)

HI

Anonymous poster hash: b13b3...d5a

Har ikke lest de du nevnte, takk for tips! Nå har jeg også en fin leste over bøker jeg kan glede meg til å lese! Hvis du ikke har lest Jane Austen sine bøker så bare MÅ du gjøre det:-) Jeg hadde en "Austen-periode" for 5-10 år siden, og leste alle bøkene hennes på engelsk, absolutt å anbefale!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke helt det du er på jakt etter, men Terry Pratchetts "Discworld"-serie er morsom og samfunnskritisk fantasy, som best leses på engelsk - stor kunst, intet mindre!

Og om du ikke orker å gi deg ikast med en hel serie, så anbefaler jeg på det varmeste boka "Good Omens" skrevet av Terry Pratchett sammen med Neil Gaiman - en perle av en bok som jeg nok har lest 3 eller 4 ganger allerede :)

Gjest Tittentott
Skrevet

Nettopp ferdig å lese ''Arven'' av Katherine Webb. Treig begynnelse, men vanskelig å legge fra seg når man først er kommet et stykke. Leste mer enn halvparten av boken (siste del) på en dag, fordi jeg ikke klarte å legge den fra meg! 

Skrevet

Liker du Nesbø vil du elske Lars Kepler bøkene også! Utrolug spennende krim!! Anbefales på det sterkeste!!

Anonymous poster hash: 678d3...78c

Skrevet

Bøkene til Harlan Coben er bra:) er det ikke han som har serien om myron boltar?

Serien " a song of ice and fire" er jo bare fantastisk, men best på engelsk.

Anonymous poster hash: 571a1...61c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...