Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #26 Skrevet 14. april 2014 er lov å gi hvis det er under 100 kr Det er der er jo bare tull! Jeg kjøpte julegave til 300 kr å de tok gledelig imot gaven Anonymous poster hash: 8c3e9...98b
me_87 Skrevet 14. april 2014 #27 Skrevet 14. april 2014 Her kom jeg 5 minutt for sen fordi jeg klarte å gå feil buss av alle ting :S Heldigvis var de ansatte blid og hyggelig når jeg kom,å fikk aldri noe bot. Tror de ser mellom fingrene når det skjer en sjendent gang.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #28 Skrevet 14. april 2014 I vår bhg praktiserer vi ikke med bot eller noe. Men skjer det x antall ganger så tar styrer prat med de. Så lenge foreldre ringer og gir beskjed om at de blir forsinket så er det greit. Anonymous poster hash: 688a3...864
Gjest Tittentott Skrevet 14. april 2014 #29 Skrevet 14. april 2014 Det kan skje alle at man kommer for sent en gang. Tror problemet heller er de som kommer for sent gang på gang. Men tror hun ville satt stor pris på et påskeegg :-)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #30 Skrevet 14. april 2014 HI her. Oi, visste ikke at man kan få bot, men kan godt skjønne at enkelte barnehager velger å gi bot om foreldre er forsinket flere ganger uten å melde fra. Jeg meldte fra om at jeg var forsinket, men synes det var kjedelig allikevel. Har kjøpt et lite påskeegg og fyllt med sjokoladetrekte mandler, så får den ansatte iallefall vite at hun er satt pris på. Anonymous poster hash: b9775...d47
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #31 Skrevet 14. april 2014 Det har skjedd meg en gang. Var på vei hjem fra jobb og fikk telefon om at mine foreldre hadde havnet i en veldig alvorlig bilulykke. Da var det bare å snu og dra rett til sykehuset (kom faktisk både før luftambulanse og ambulanse). Uansett - barna ble med en barnehage-ansatt hjem, og jeg fikk ikke til å hente dem før elleve på kvelden, da jeg måtte vente for å være sikker på at min mor overlevde operasjonen. Den ansatte (som kjenner både barna og meg godt) fikk en stor takk, klem og ei flaske vin fra min side, og en dag fri med lønn fra barnehagen Anonymous poster hash: edccf...e0e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #32 Skrevet 14. april 2014 ingen som jobber i barnehage som blir sure for det da:) om de er normalt oppgående mennesker hvertfall. Jeg har jobbet i barnehage, og der var det regler om at to personer måtte bli igjen med barnet, én fra barnets avdeling og én til. Selvfølgelig ble jeg aldri sur når det var foreldre som ikke pleide å komme sent! Sånt kan jo skje alle:) Det irriterende var de foreldrene som kom forsent nesten hver dag, men det var heldigivs ikke mange. Anonymous poster hash: 85a13...980
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #33 Skrevet 14. april 2014 I vår bhg har vi ikke bøter eller advarsler, men en gang skrev de på måndesskrivet at om noen visste de ble litt forsinket så var det fint om de ringte så kunne personalet kle på barnet og gjøre det klart for henting. Spørs om de ikke har sett seg litt lei på noen som ofte var for sen. Anonymous poster hash: 39fbc...fee
catyn Skrevet 16. april 2014 #34 Skrevet 16. april 2014 er lov å gi hvis det er under 100 kr Det er der er jo bare tull! Jeg kjøpte julegave til 300 kr å de tok gledelig imot gaven Anonymous poster hash: 8c3e9...98b Regelen er at man ikke har lov til å ta imot en gave som koster mer enn 100 kr. Så det er ikke tull. Samme gjelder helsevesenet.
Daquiry Skrevet 16. april 2014 #35 Skrevet 16. april 2014 Er kun i private bhg at de har lov til å gi bot.
Iiiiik Skrevet 16. april 2014 #36 Skrevet 16. april 2014 I personalreglementet står det vel "gaver av vesentlig verdi". Her i kommunen tolkes det som 200 kroner. Jeg hadde gitt den ansatte en liten ting, et påskeegg er hyggelig, men kanskje litt rart hvis du ikke får gitt det før etter påske. Jeg har kommet for sent én gang, da var det plutselig full stopp på alle tog og måtte få tak i en taxi. Var ikke den eneste som skulle det... Ringte barnehagen og sa fra. Sønnen min syntes det var skikkelig stas å være den eneste ungen og den voksne tok det pent.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #37 Skrevet 16. april 2014 Har dessverre selv kommet for sent ved flere anledninger grunnet kollektivtransport, men har alltid ringt om det har skjedd. Som aleneforsørger i 100% jobb og som avhengig av Ruter og/eller NSB, så opplever man jevnlig gjennom året både vanlige rushtidsforsinkelser, strømstans/ t- banestopp, stans i trafikk grunnet ulykker eller stans grunnet kulden. Et mareritt til tider... Anonymous poster hash: 5f6a0...4ce
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #38 Skrevet 16. april 2014 I den private fikk vi pent bot selv om det er et minutt over tiden. Nå syns jeg selv at det var så flaut både ovenfor bhg og barnet at jeg betalte og holdt kjeft. Ringe alltid om jeg mistenkte å komme forsent og de fikk alltid en kort forklaring og en enda større unnskyldning. I den kommunale har jeg bare klart dette en gang i løpet av et år (kunne fint holdt seg på null spør du meg) da fikk jeg en såkalt muntlig varsel, den ansatte fikk unnskyldning og hun var ringt og varslet på forhånd. Heldigvis så hadde hun ikke behov for kollektiv transport for å komme seg hjem så slapp dårlig samvittighet for mistet buss i tillegg. Som liten hendte det noen ganger at jeg var siste barn, selv om de ansatte var flinke og prøvde å underholde meg så var det bare synet av oppsatte stoler og nykostete gulv som gjorde at jeg følte meg så til bry. Hatet det virkelig, så nå sin min unge er ekstremt mammadalt blir det til at jeg har det veldig travelt med å hente han i bhg, løper og stresser som en tulling opp fra bussholdeplassen. Men verdt det når man kommer innenfor tiden og får den lille sprettende hopp i armene. Samboer derimot syntes det å komme for sent var helt ok, fordi jobben hans tok boten om de spurte om han kunne bli ti minutter over tiden sin og slik kom for sent, kjipt når jeg selv jobbet kveldstid ja. Heldigvis er det slutt på det nå. Anonymous poster hash: 92b0d...331
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #39 Skrevet 16. april 2014 Som sønnen til kjæresten min sa: pappa det er ikke noe gøy å være den siste som blir hentet! Det burde enkelte foreldrene tenke litt på,da tenker jeg på de som ofte kommer for sent. Anonymous poster hash: 8c3e9...98b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #40 Skrevet 16. april 2014 I den private fikk vi pent bot selv om det er et minutt over tiden. Nå syns jeg selv at det var så flaut både ovenfor bhg og barnet at jeg betalte og holdt kjeft. Ringe alltid om jeg mistenkte å komme forsent og de fikk alltid en kort forklaring og en enda større unnskyldning. I den kommunale har jeg bare klart dette en gang i løpet av et år (kunne fint holdt seg på null spør du meg) da fikk jeg en såkalt muntlig varsel, den ansatte fikk unnskyldning og hun var ringt og varslet på forhånd. Heldigvis så hadde hun ikke behov for kollektiv transport for å komme seg hjem så slapp dårlig samvittighet for mistet buss i tillegg. Som liten hendte det noen ganger at jeg var siste barn, selv om de ansatte var flinke og prøvde å underholde meg så var det bare synet av oppsatte stoler og nykostete gulv som gjorde at jeg følte meg så til bry. Hatet det virkelig, så nå sin min unge er ekstremt mammadalt blir det til at jeg har det veldig travelt med å hente han i bhg, løper og stresser som en tulling opp fra bussholdeplassen. Men verdt det når man kommer innenfor tiden og får den lille sprettende hopp i armene. Samboer derimot syntes det å komme for sent var helt ok, fordi jobben hans tok boten om de spurte om han kunne bli ti minutter over tiden sin og slik kom for sent, kjipt når jeg selv jobbet kveldstid ja. Heldigvis er det slutt på det nå. Anonymous poster hash: 92b0d...331 Din samboer burde skjemmes!! Stakkars barn. Er vel på grunn av sånne at de må ty til bøter og andre sanksjoner. Anonymous poster hash: b2e79...210
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #41 Skrevet 16. april 2014 Jobber i barnehage og har sitti opp til en halv time etter stengetid. Faren som skulle hente havnet i kø grunnet trafikkulykke. Han ringte å sa ifra med en gang han skjønte at han ikke rakk bhg. Det er overtid jeg ikke bryr meg om, men er det noen som kommer nesten hver dag 10 min for sent så må de skrive forsenthentet skjema. Tre sånne skjemaer og de vil få bot og ved gjentagelser etter dette vil plassen til barnet bli sagt opp. Jeg får uansett overtidsbetaling for hvert påbegynte kvarter eller halvtime. Anonymous poster hash: 61c59...1f8 Er barnet en gutt? Og skjedde det i en by ca 4-5 mil fra Oslo? Anonymous poster hash: 52b7d...b7c
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #42 Skrevet 16. april 2014 I den private fikk vi pent bot selv om det er et minutt over tiden. Nå syns jeg selv at det var så flaut både ovenfor bhg og barnet at jeg betalte og holdt kjeft. Ringe alltid om jeg mistenkte å komme forsent og de fikk alltid en kort forklaring og en enda større unnskyldning. I den kommunale har jeg bare klart dette en gang i løpet av et år (kunne fint holdt seg på null spør du meg) da fikk jeg en såkalt muntlig varsel, den ansatte fikk unnskyldning og hun var ringt og varslet på forhånd. Heldigvis så hadde hun ikke behov for kollektiv transport for å komme seg hjem så slapp dårlig samvittighet for mistet buss i tillegg. Som liten hendte det noen ganger at jeg var siste barn, selv om de ansatte var flinke og prøvde å underholde meg så var det bare synet av oppsatte stoler og nykostete gulv som gjorde at jeg følte meg så til bry. Hatet det virkelig, så nå sin min unge er ekstremt mammadalt blir det til at jeg har det veldig travelt med å hente han i bhg, løper og stresser som en tulling opp fra bussholdeplassen. Men verdt det når man kommer innenfor tiden og får den lille sprettende hopp i armene. Samboer derimot syntes det å komme for sent var helt ok, fordi jobben hans tok boten om de spurte om han kunne bli ti minutter over tiden sin og slik kom for sent, kjipt når jeg selv jobbet kveldstid ja. Heldigvis er det slutt på det nå. Anonymous poster hash: 92b0d...331 Din samboer burde skjemmes!! Stakkars barn. Er vel på grunn av sånne at de må ty til bøter og andre sanksjoner. Anonymous poster hash: b2e79...210 Stakkars barn?? Hva med den ansatte i barnehagen?? Anonymous poster hash: 40b32...369
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå