Gå til innhold

Hentet for sent i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har helt elendig samvittighet, minstemann ble hentet for sent i dag da bussen min var kraftig forsinket og jeg attpåtil hoppet på en buss som viste seg å kjøre feil, i håpet på å komme tidsnok allikevel. (Jeg pendler, ca 30 minutter med buss).

Etter mye styr kom jeg meg dit, et langt kvarter over stengetid.

Og jeg har så dårlig samvittighet for den ansatte, som for alt jeg vet mistet sin buss!

Tenker å gi et litepåskeegg som takk for at hun jobbet overtid, men er det egentlig lov? Mener jeg har hørt at det ikke er lov å gi gaver til kommunalt ansatte.. Noen som vet?

Anonymous poster hash: b9775...d47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom 10 min. for sent i forrige uke. Kjempe flaut og 300,- i bot :P

Anonymous poster hash: 6cad0...cb4
Skrevet

Kan du vell. 

Anonymous poster hash: 1f2a9...10b
Skrevet

Her også må vi betale hvis vi henter for sent.

Skrevet

Du får nok en regning på det.

Det fikk vi den ene gangen vi ikke fikk hentet i rett tid.

Anonymous poster hash: 9d5ec...808
Skrevet

Man har lov å gi gaver til ansatte i barnehagen, men for den ansatte som er voksen er det trasig når foreldre kommer for seint, men ofte forståelig. Det er mye verre for det barnet som måtte vente som eneste barn som ikke er hentet til stengetid. Det er en vond følelse, og ikke alltid like lett for de små å forstå at bussen var for sein.... (Kommer an på alder da, men det er sårt uansett)

Anonymous poster hash: 5a0f9...ed4

Skrevet

I vår bhg så er det vel tre advarsler, så er det bot? Men vår er privat. Jeg synes å gi et påskeegg var en veldig fin gest. Men aner ikke om det er lov? I vår bhg så er tradisjon at fau gir julepresang på vegne av alle foreldre til jul, men bortsett fra det vet jeg ikke om noen gir noe ellers. Tror ikke det? 

Anonymous poster hash: 1bf54...d20
Skrevet

Det er veldig hyggelig av deg å gi et påskeegg:) så lenge det ikke er noe stor verdi burde det vel gå greit. En hyggelig måte å si at du er lei for det. Har vært i en lignende situasjon. ikke noe regning, men veldig dårlig samvittighet. Ga en julestrømpe med godis den gangen.

Anonymous poster hash: ded51...4d7

Skrevet

Man har lov å gi gaver til ansatte i barnehagen, men for den ansatte som er voksen er det trasig når foreldre kommer for seint, men ofte forståelig. Det er mye verre for det barnet som måtte vente som eneste barn som ikke er hentet til stengetid. Det er en vond følelse, og ikke alltid like lett for de små å forstå at bussen var for sein.... (Kommer an på alder da, men det er sårt uansett)

Anonymous poster hash: 5a0f9...ed4

Prøver du hardt å gi HI enda mer dårlig samvittighet? Tror ikke barnet led overlast. Jeg jobber selv i barnehage, og noen ganger blir barn hentet for sent. Da leser vi en bok, spiller et spill eller gjør noe annet som barnet har lyst til. Barnet får den voksnes fulle oppmerksomhet, og jeg har aldri opplevd at et barn har opplevd det som sårt å være igjen sist (uansett alder).

Anonymous poster hash: 1383b...601

Skrevet

Jøss, aldri hørt om bot i barnehage før, verken der jeg har jobbet eller hatt barn. Er det vanlig?? Trist hvis det er behov for det..

Anonymous poster hash: f0647...8d4

Skrevet

Jøss, aldri hørt om bot i barnehage før, verken der jeg har jobbet eller hatt barn. Er det vanlig?? Trist hvis det er behov for det..

vi måtte avskaffe bot systemet. Noen foreldre bestemte seg for at 300-500 kr var en grei pris å betale for litt ekstra barnevakt...

nå har vi et system med advarsel, 2 skriftlige advarsler og til slutt oppsigelse av plassen.

Skrevet

I barnehagen jeg jobber i, gir vi bot ved andregangs forsent henting. Sjelden vi trenger og gi det

Anonymous poster hash: 348e3...aa7

Skrevet

I noen bhg er det foreldre som tydeligvis ikke forstår hva det betyr når bhg stenger og tror de kan hente barnet når det passer dem.

Det er vanlig å få bot om en er for sen å hente flere ganger.

Jeg jobbet i en bhg hvor et barn gikk kun 2 dager i uka. Hun ble aldri hentet før 5-10 min etter stenging. Skikkelig irriterende!

Skrevet

Det skjedde meg også en gang. Jeg hadde lang vei fra jobb til barnehagen, og bare sånn akkurat med tid. Og denne dagen ble vi holdt igjen to-tre minutter på jobb, og i tillegg var det glatt på veien sånn at jeg måtte kjøre sakte. Jeg kom noen minutter for sent og følte meg som verdens verste mor. Den ansatte som var igjen sammen med barnet mitt, var blid og hyggelig..

Jeg la meg helt flat og beklaget og forklarte kort hva som hadde skjedd. Veldig kort, fordi jeg regnet med at den ansatte ikke ville stå der enda lenger og høre på meg.

I vår barnehage får vi ikke bot, og jeg kjøpte ikke gave til den ansatte heller. En unnskyldning var alt hun fikk. Og de var aldri sure eller bebreidende mot meg senere.

Skrevet

vi måtte avskaffe bot systemet. Noen foreldre bestemte seg for at 300-500 kr var en grei pris å betale for litt ekstra barnevakt...

nå har vi et system med advarsel, 2 skriftlige advarsler og til slutt oppsigelse av plassen.

Stakkars barn.

Anonymous poster hash: b2e79...210

Skrevet

Du ringte vel for å si at du var forsinket...? Da er det også mye enklere for den ansatte og forklare barnet/ fra finne på noe. ..

Syns det hørtes koselig ut å gi henne en bitteliten oppmerksomhet :-D

Anonymous poster hash: 7d67f...98a

Skrevet (endret)

Jeg vet om flere barnehager der det har blitt slik at man automatisk blir meldt til barnevernet om man henter forsent tre ganger i løpet av ett år. Sier endel om hvor stort problem det egentlig er da.

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Synd at foreldrenes feil skal straffe barna. Ville ikke hatt barna mine i en sånn barnehage.

Anonymous poster hash: 0274c...48d

Skrevet

Fra finne på = eller finne på :-D

Anonymous poster hash: 7d67f...98a

Skrevet

Jobber i barnehage og har sitti opp til en halv time etter stengetid. Faren som skulle hente havnet i kø grunnet trafikkulykke. Han ringte å sa ifra med en gang han skjønte at han ikke rakk bhg. Det er overtid jeg ikke bryr meg om, men er det noen som kommer nesten hver dag 10 min for sent så må de skrive forsenthentet skjema. Tre sånne skjemaer og de vil få bot og ved gjentagelser etter dette vil plassen til barnet bli sagt opp. Jeg får uansett overtidsbetaling for hvert påbegynte kvarter eller halvtime.

Anonymous poster hash: 61c59...1f8

Skrevet

I noen bhg er det foreldre som tydeligvis ikke forstår hva det betyr når bhg stenger og tror de kan hente barnet når det passer dem.

Det er vanlig å få bot om en er for sen å hente flere ganger.

Jeg jobbet i en bhg hvor et barn gikk kun 2 dager i uka. Hun ble aldri hentet før 5-10 min etter stenging. Skikkelig irriterende!

Åhh, hjelpes! Neida, det er første gang jeg kom for sent og i vår barnehage er det bot hver gang (også første gang man kommer for sent). 300,- per påbegynte halvtime.

Anonymous poster hash: 6cad0...cb4

Skrevet

Synd at foreldrenes feil skal straffe barna. Ville ikke hatt barna mine i en sånn barnehage.

Anonymous poster hash: 0274c...48d

vi straffer ikke barna for foreldrenes feil. Dersom noe skjer og foreldrene ringer skjer det ingenting.

Når foreldrene driter i våre arbeidstider og bestemmer seg for å stikke innom på butikken 5 min før bhg stenger og blir stående og mase med ei dame der i 20 min og gjerne da kommer til bhg med en holdning "var det ikke deilig å få kost dere litt alene da? Mamma ble bare sååååå opptatt men hun visste jo at du hadde det greit vettu" så er det ikke en "feil" det er brudd på kontrakten de har underskrevet når de takket ja til plassen.

Skrevet

Tror foresten at ho vil bli glad for et lite påskeegg(trenger ikke å velge det største)

Jeg jobber i kommunalbhg og mottar påskeegg, julegaver og gaver når barn slutter av de foreldrene som ønsker å gi det

Anonymous poster hash: 61c59...1f8

Skrevet

En gang det hadde vært ulykke på brua mellom byen og øya vår, slik at de stengte veien i ettermiddagsrushet, da fikk ikke noen av de aktuelle bot, det var helt uforskyldt. Det er ikke hi får bot, når det var bussen som var sein.

Jeg har fått bot en gang, det var litt frem og tilbake om hvem som skulle hente, så trodde vi alle at noen andre tok seg av det, vi hadde besteforeldre på besøk også. Det vart bare slik. Flaut og vi betalte vår bot, og ting var glemt.

Anonymous poster hash: 7369f...480

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...