Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #26 Skrevet 13. april 2014 Jeg kan forstå fortvilelsen ved å ha gjentatte luseangrep, men man barberer bare ikke hodet til en liten pike for å få bukt med problemet! Du kan klippe henne kortere for å få bedre oversikt, det har jeg selv gjort med en av gutta, men la henne beholde en pikefrisyre. ...for det er viktigere å ta seg godt ut enn å bli kvitt parasitter...? Syns det blir litt storm i et vannglass av denne tråden. Hår vokser ut. Det er storm i vannglass når man truer med å melde til barnevernet hvis man barberer håret på en jente Anonymous poster hash: fd432...c3d
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #27 Skrevet 13. april 2014 Jeg synes også dette ble veldig storm i vannglass altså...Overgrep å prøve å bli kvitt lus? Sammenligne med jøder i konsentrasjonsleir? Ja, det stemmer forsåvidt at det blei gjort i konsentrasjonsleir for å forebygge, og der skjedde vel ganske mange andre overgrep også, Men her snakker jo HI om å fjerne et problem som finnes, og hun gjør det jo av omsorg og kjærlighet for barnet. Det hadde vel vært et strengt tatt verre overgrep om hun ga seg helvete i hva som foregikk oppi hårrøttene til dattera?RO NED FOLKENS.Barn som går på cellegift barberer også håret når det begynner å falle av. Anonymous poster hash: 71a9d...968
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #28 Skrevet 13. april 2014 Jeg håper og tror at du troller, MEN jeg kan si den en ting: Å barbere av håret på et barn er et stygt, stygt overtramp. Om en av mine elever (eller barnehagebarn) hadde kommet på skolen med barbert hode og fortalt at mor hadde gjort det for å fjerne lus hadde jeg kontaktet BVT umiddelbart. En slik handling utviser særdeles dårlig dømmekraft og bare det faktum at tanken har streifet deg gjør deg uskikket som mor. Jeg hadde ikke gitt meg før BVT hadde sittet i strupen din. Jeg skulle personlig ha sørget for at de hadde fulgt deg med argusøyne frem til din datters 18-årsdag. BEHANDLING AV LUS GJØRES SLIK: http://www.apotek1.no/haar-og-hodebunn/hodelus?gclid=CJ2W5fuZ3r0CFcTbcgodHWgAXg Hva?? Du må være rimelig overhysterisk! Har selv barbert hodet til min syvåring pga lus.. Han er gutt da. Han fikk valget - lusekur eller barbermaskinen. Valget falt på barbermaskinen da han synes lusekur er det ekleste i verden (har brukt det før også). Anonymous poster hash: 3634f...d99
Sint naken biltyv Skrevet 14. april 2014 #29 Skrevet 14. april 2014 (endret) Jeg håper og tror at du troller, MEN jeg kan si den en ting: Å barbere av håret på et barn er et stygt, stygt overtramp. Om en av mine elever (eller barnehagebarn) hadde kommet på skolen med barbert hode og fortalt at mor hadde gjort det for å fjerne lus hadde jeg kontaktet BVT umiddelbart. En slik handling utviser særdeles dårlig dømmekraft og bare det faktum at tanken har streifet deg gjør deg uskikket som mor. Jeg hadde ikke gitt meg før BVT hadde sittet i strupen din. Jeg skulle personlig ha sørget for at de hadde fulgt deg med argusøyne frem til din datters 18-årsdag. BEHANDLING AV LUS GJØRES SLIK: http://www.apotek1.no/haar-og-hodebunn/hodelus?gclid=CJ2W5fuZ3r0CFcTbcgodHWgAXg Hahahahaaaaa, *ler* Du kødder nå ikke sant? Hvis ikke er du en skikkelig drittmerr. Likte deg og hadde respekt for deg men den er borte nå for å si det sånn. Fra nå av må jeg desverre bare le av alt du skriver😁 Og hvem tror du at du er egentlig, få bv til å sitte i strupen og forfølge noen til ungen er 18?! HOHOHOOOO👏 Endret 14. april 2014 av Sint naken biltyv
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #30 Skrevet 14. april 2014 Jeg kan forstå fortvilelsen ved å ha gjentatte luseangrep, men man barberer bare ikke hodet til en liten pike for å få bukt med problemet! Du kan klippe henne kortere for å få bedre oversikt, det har jeg selv gjort med en av gutta, men la henne beholde en pikefrisyre. ...for det er viktigere å ta seg godt ut enn å bli kvitt parasitter...? Syns det blir litt storm i et vannglass av denne tråden. Hår vokser ut. Det er storm i vannglass når man truer med å melde til barnevernet hvis man barberer håret på en jente Anonymous poster hash: fd432...c3d Hvordan tror du at de andre barna kommer til å reagere hvis en jente kommer skinna på skolen? Anonymous poster hash: ab74e...ea3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #31 Skrevet 14. april 2014 Jeg kan forstå fortvilelsen ved å ha gjentatte luseangrep, men man barberer bare ikke hodet til en liten pike for å få bukt med problemet! Du kan klippe henne kortere for å få bedre oversikt, det har jeg selv gjort med en av gutta, men la henne beholde en pikefrisyre. ...for det er viktigere å ta seg godt ut enn å bli kvitt parasitter...? Syns det blir litt storm i et vannglass av denne tråden. Hår vokser ut. Det er storm i vannglass når man truer med å melde til barnevernet hvis man barberer håret på en jente Anonymous poster hash: fd432...c3d Hvordan tror du at de andre barna kommer til å reagere hvis en jente kommer skinna på skolen? Anonymous poster hash: ab74e...ea3 Jenta er barnehage barn og moren mente å klippe det kort. Hva så om hun barberer jenta? Er vel de andre barna som mobber som vil ha problemet her. Bedre å bli kvitt lusa og hår vokser ut igjen! Anonymous poster hash: 4598b...cff
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #32 Skrevet 14. april 2014 Jeg kan forstå fortvilelsen ved å ha gjentatte luseangrep, men man barberer bare ikke hodet til en liten pike for å få bukt med problemet! Du kan klippe henne kortere for å få bedre oversikt, det har jeg selv gjort med en av gutta, men la henne beholde en pikefrisyre. ...for det er viktigere å ta seg godt ut enn å bli kvitt parasitter...? Syns det blir litt storm i et vannglass av denne tråden. Hår vokser ut. Det er storm i vannglass når man truer med å melde til barnevernet hvis man barberer håret på en jente Anonymous poster hash: fd432...c3d Hvordan tror du at de andre barna kommer til å reagere hvis en jente kommer skinna på skolen? Anonymous poster hash: ab74e...ea3 Jenta er barnehage barn og moren mente å klippe det kort. Hva så om hun barberer jenta? Er vel de andre barna som mobber som vil ha problemet her. Bedre å bli kvitt lusa og hår vokser ut igjen! Anonymous poster hash: 4598b...cff Det er jo den stakkars jenta som kanskje kommer til å lide under mobbing. Barn kan være fæle med hverandre og de glemmer ikke. Det kan godt hende at hun bare kommer til å være kjent som Skalle-Maja til hun går ut av 10.klasse. Anonymous poster hash: ab74e...ea3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #33 Skrevet 14. april 2014 Jeg kan forstå fortvilelsen ved å ha gjentatte luseangrep, men man barberer bare ikke hodet til en liten pike for å få bukt med problemet! Du kan klippe henne kortere for å få bedre oversikt, det har jeg selv gjort med en av gutta, men la henne beholde en pikefrisyre. ...for det er viktigere å ta seg godt ut enn å bli kvitt parasitter...?Syns det blir litt storm i et vannglass av denne tråden. Hår vokser ut. Det er storm i vannglass når man truer med å melde til barnevernet hvis man barberer håret på en jenteAnonymous poster hash: fd432...c3d Hvordan tror du at de andre barna kommer til å reagere hvis en jente kommer skinna på skolen? Anonymous poster hash: ab74e...ea3 Jenta er barnehage barn og moren mente å klippe det kort. Hva så om hun barberer jenta? Er vel de andre barna som mobber som vil ha problemet her. Bedre å bli kvitt lusa og hår vokser ut igjen! Anonymous poster hash: 4598b...cff Det er jo den stakkars jenta som kanskje kommer til å lide under mobbing. Barn kan være fæle med hverandre og de glemmer ikke. Det kan godt hende at hun bare kommer til å være kjent som Skalle-Maja til hun går ut av 10.klasse.Anonymous poster hash: ab74e...ea3 Tja, mobbet som skalleMaja eller Lusemaja...:/ Anonymous poster hash: 134d8...41e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #34 Skrevet 14. april 2014 Jeg kan forstå fortvilelsen ved å ha gjentatte luseangrep, men man barberer bare ikke hodet til en liten pike for å få bukt med problemet! Du kan klippe henne kortere for å få bedre oversikt, det har jeg selv gjort med en av gutta, men la henne beholde en pikefrisyre. ...for det er viktigere å ta seg godt ut enn å bli kvitt parasitter...?Syns det blir litt storm i et vannglass av denne tråden. Hår vokser ut. Det er storm i vannglass når man truer med å melde til barnevernet hvis man barberer håret på en jenteAnonymous poster hash: fd432...c3d Hvordan tror du at de andre barna kommer til å reagere hvis en jente kommer skinna på skolen? Anonymous poster hash: ab74e...ea3 Jenta er barnehage barn og moren mente å klippe det kort. Hva så om hun barberer jenta? Er vel de andre barna som mobber som vil ha problemet her. Bedre å bli kvitt lusa og hår vokser ut igjen! Anonymous poster hash: 4598b...cff Det er jo den stakkars jenta som kanskje kommer til å lide under mobbing. Barn kan være fæle med hverandre og de glemmer ikke. Det kan godt hende at hun bare kommer til å være kjent som Skalle-Maja til hun går ut av 10.klasse.Anonymous poster hash: ab74e...ea3 Tja, mobbet som skalleMaja eller Lusemaja...:/ Anonymous poster hash: 134d8...41e Jeg synes det er helt på trynet å barbere hodet på en liten jente. Greit på gutter. Anonymous poster hash: ab74e...ea3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #35 Skrevet 14. april 2014 Jeg tenker at man barberer jo ikke hodene på barna for lettvinthetens skyld. Om alle lusemidler er forsøkt, og man faktisk ikke får bukt med det, det bare smitter venner og familie, ungene klør og får ikke sove, og når det faktisk ikke finnes noe alternativ, så kan kanskje barbering på gutter, og veldig kortkipping, til nød barbering på jenter være nødvendig? Anonymous poster hash: 134d8...41e
mamma_bergen Skrevet 14. april 2014 #36 Skrevet 14. april 2014 Min mor klippet meg helt kort når jeg var 4-5 år og gikk i bhg, og jeg hatet det! Jeg så ut som en gutt og var lei meg i lang tid.. I fjor slet vi med lus på datteren og hun har langt og tykt hår. Far kjøpte en hestekur på apoteket og vi brukte lusekammen flere ganger om dagen, det funket
catchbaby Skrevet 14. april 2014 #37 Skrevet 14. april 2014 Når jeg var seks år lekte jeg og ei venninne frisør. Hun lekte dog mest frisør på meg. Resultatet blei jævlig, det sier seg selv og flere plasser blei håret klipt helt inntil hodet.Mamma var nok rimelig rådvill da hun bestandig har vært veldig begeistra og stolt over mine lange lyse lokker, men nå måtte det altså bort. Hun gråt og tok vekk alt håret. Jeg derimot tok det hele med fatning. Jeg husker alt sammen veldig godt og det var rart med kort hår i starten, og det var veldig kjedelig at vi skulle ha fotograf i barnehagen like etter, og det bildet henger ikke på veggen noe sted for å si det sånn, men mest av alt var dette sårt for mamma ikke meg.Og jeg kan slettes ikke huske at jeg fikk noen kommentarer eller at noen erta meg. Jeg har aldri tenkt på det som noe overgrep. Enda man sikkert kunne ha redda sveisen med en dyktig frisør. Og jeg klarer ikke idag heller å se på det som et overgrep. Mamma gjorde det beste hun kunne og hår vokser jo tross alt ut igjen. Idag har jeg mørke krøller ;P
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #38 Skrevet 14. april 2014 Jeg håper og tror at du troller, MEN jeg kan si den en ting: Å barbere av håret på et barn er et stygt, stygt overtramp. Om en av mine elever (eller barnehagebarn) hadde kommet på skolen med barbert hode og fortalt at mor hadde gjort det for å fjerne lus hadde jeg kontaktet BVT umiddelbart. En slik handling utviser særdeles dårlig dømmekraft og bare det faktum at tanken har streifet deg gjør deg uskikket som mor. Jeg hadde ikke gitt meg før BVT hadde sittet i strupen din. Jeg skulle personlig ha sørget for at de hadde fulgt deg med argusøyne frem til din datters 18-årsdag. BEHANDLING AV LUS GJØRES SLIK: http://www.apotek1.no/haar-og-hodebunn/hodelus?gclid=CJ2W5fuZ3r0CFcTbcgodHWgAXg Jises.... Anonymous poster hash: 8c33c...dcf
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #39 Skrevet 14. april 2014 Det er forskjell på overGREP og overTRAMP. Anonymous poster hash: ab74e...ea3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #40 Skrevet 14. april 2014 Jeg håper og tror at du troller, MEN jeg kan si den en ting: Å barbere av håret på et barn er et stygt, stygt overtramp. Om en av mine elever (eller barnehagebarn) hadde kommet på skolen med barbert hode og fortalt at mor hadde gjort det for å fjerne lus hadde jeg kontaktet BVT umiddelbart. En slik handling utviser særdeles dårlig dømmekraft og bare det faktum at tanken har streifet deg gjør deg uskikket som mor. Jeg hadde ikke gitt meg før BVT hadde sittet i strupen din. Jeg skulle personlig ha sørget for at de hadde fulgt deg med argusøyne frem til din datters 18-årsdag. BEHANDLING AV LUS GJØRES SLIK: http://www.apotek1.no/haar-og-hodebunn/hodelus?gclid=CJ2W5fuZ3r0CFcTbcgodHWgAXg Nå ble jeg litt trist. Jeg har alltid ansett deg som fornuftig og har hatt respekt for deg. Må si at etter dette svaret så forsvant alt av respekt, og fornuft er det tydelig at du ikke har. Anonymous poster hash: ce474...e39
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #41 Skrevet 14. april 2014 Vi har klippet henne ganske kort, dette var før jul. Hun har hår som er til skuldrene nå ca. Tatt lusekurer med jevne mellomrom siden i høst, gredd med lusekam OFTE. Hele hodet hennes er fullt av luseegg, så det i sola idag. Lyst å blir kvitt det i løpet av påsken, gjerne uten å barbere. Kan godt klippe endel. HI Anonymous poster hash: fd562...a8c Hvorfor har dere tatt så mange lusekurer? Det er kun ved lus man tar de. Vi har tre barn som alle har hatt lus det siste halve året og man blir kvitt det om man er nøye nok. Blir du ikke kvitt det gjør du noe feil. Anonymous poster hash: bf7ee...6a2
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #42 Skrevet 14. april 2014 Kjenne eg grue meg litt te jentå er større å lus vil bli ett problem :/ med guttene har det aldri vert problem fordi di vi har barbert så der er ca 5 mm igjen noe di syns var kult MEN eg vett ikke om det fint enda men for noen årsiden var det noen butikker som solgt elekstrisk lusekam som tok knekken på lus uten å gjøre di resistente http://www.elkjop.no/cms/s-XqasGQVwd_UAAAFAy11nGXGM/lus-i-barnehagen-en-elektrisk-lusekam-tar-knekken-pa-dem?intcid=int1111 http://www.apotek1.no/produkter/zap-x-elektrisk-lusekam-1-stk-903629p der e fleire butikker og bare å google det Anonymous poster hash: cb658...f0b
Kanutten83 Skrevet 14. april 2014 #43 Skrevet 14. april 2014 Om jevnlige lusekurer ikke har tatt knekken på lusa, tyder jo det på at de har blitt resistente... Ser at ei nevner en elektrisk lusekam som kan ta de resistente. Hadde prøvd det først, og funker ikke det hadde jeg faktisk klippet bort håret mens jenta fremdeles er liten. Ikke sikkert jenta synes det er noe gøy, men noen ganger må man faktisk gjennom uartige opplevelser for å få bukt med et alvorlig problem. Det er faktisk ikke omsorgssvikt, men en behandling når alt annet feiler. Å få håret klippet bort er ikke synonymt med at hun vil bli mobbet om man forklarer at det er den eneste måten hun kan bli bra på.
det er berre mordi Skrevet 14. april 2014 #44 Skrevet 14. april 2014 Samme metode ble brukt på fangene i konsentrasjonsleire under 2.verdenskrig også ... Det er barbarisk å barbere hodet til et (pike)barn! Utan samanlikning for øvrig?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #45 Skrevet 14. april 2014 Kjøpe lusekammen, men hvis du ikke ønsker å bruke sterke lusemidler så anbefaler jeg at du bruker olivenolje masserer det i håret har det i Over natten gres godt på morgenen og vaskes ut med grønnsåpe. Jeg slet med lus på vesla og det kom tilbake og tilbake selv om jeg gredde, vasket frøs og alt det der. Men med olivenolje og grønnsåpe kom det aldri tilbake og håret ble kjempe fint Anonymous poster hash: 32cb4...d75
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #46 Skrevet 14. april 2014 Skjønner godt at du tenker sånn, jeg tenkte det samme da sønnen min fikk det. Tenkte også i desperasjon å shave mitt eget hode! (Har langt tykt hår) Lus er helt jævlig, heldigvis har han bare hatt det én gang, men jeg freaker helt ut av det.. Har full forståelse for tankegangen din! Vi kjøpte den kjempesterke kuren på apoteket, tok den to ganger med en ukes mellomrom, og voila.. Anonymous poster hash: d7bfd...cc0
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #47 Skrevet 14. april 2014 Takk for alle gode svar her inne - setter stor pris på det Hva heter den kjempesterke kuren fra apoteket? HI Anonymous poster hash: fd562...a8c
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #48 Skrevet 14. april 2014 Jeg håper og tror at du troller, MEN jeg kan si den en ting: Å barbere av håret på et barn er et stygt, stygt overtramp. Om en av mine elever (eller barnehagebarn) hadde kommet på skolen med barbert hode og fortalt at mor hadde gjort det for å fjerne lus hadde jeg kontaktet BVT umiddelbart. En slik handling utviser særdeles dårlig dømmekraft og bare det faktum at tanken har streifet deg gjør deg uskikket som mor. Jeg hadde ikke gitt meg før BVT hadde sittet i strupen din. Jeg skulle personlig ha sørget for at de hadde fulgt deg med argusøyne frem til din datters 18-årsdag. BEHANDLING AV LUS GJØRES SLIK:http://www.apotek1.no/haar-og-hodebunn/hodelus?gclid=CJ2W5fuZ3r0CFcTbcgodHWgAXg Hahahahaaaaa, *ler* Du kødder nå ikke sant?Hvis ikke er du en skikkelig drittmerr. Likte deg og hadde respekt for deg men den er borte nå for å si det sånn. Fra nå av må jeg desverre bare le av alt du skriver Og hvem tror du at du er egentlig, få bv til å sitte i strupen og forfølge noen til ungen er 18?! HOHOHOOOO Ja, nå ble hun sikkert skikkelig lei seg! Å få kjeft fra en så klok og respektert bruker som deg må virkelig svi altså Tåpelige menneske. Anonymous poster hash: 5dd5e...86c
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #49 Skrevet 14. april 2014 Jeg håper og tror at du troller, MEN jeg kan si den en ting: Å barbere av håret på et barn er et stygt, stygt overtramp. Om en av mine elever (eller barnehagebarn) hadde kommet på skolen med barbert hode og fortalt at mor hadde gjort det for å fjerne lus hadde jeg kontaktet BVT umiddelbart. En slik handling utviser særdeles dårlig dømmekraft og bare det faktum at tanken har streifet deg gjør deg uskikket som mor. Jeg hadde ikke gitt meg før BVT hadde sittet i strupen din. Jeg skulle personlig ha sørget for at de hadde fulgt deg med argusøyne frem til din datters 18-årsdag. BEHANDLING AV LUS GJØRES SLIK:http://www.apotek1.no/haar-og-hodebunn/hodelus?gclid=CJ2W5fuZ3r0CFcTbcgodHWgAXg Nå ble jeg litt trist. Jeg har alltid ansett deg som fornuftig og har hatt respekt for deg. Må si at etter dette svaret så forsvant alt av respekt, og fornuft er det tydelig at du ikke har.Anonymous poster hash: ce474...e39 Igjen - hun blir sikkert skikkelig lei seg over å ha mistet respekt hos deg tror kanskje du har litt for høye tanker om deg selv. Hvem bryr seg om hva en ynkelig anonym mener? Anonymous poster hash: 5dd5e...86c
Øyne som ser!! Skrevet 14. april 2014 #50 Skrevet 14. april 2014 Jeg håper og tror at du troller, MEN jeg kan si den en ting: Å barbere av håret på et barn er et stygt, stygt overtramp. Om en av mine elever (eller barnehagebarn) hadde kommet på skolen med barbert hode og fortalt at mor hadde gjort det for å fjerne lus hadde jeg kontaktet BVT umiddelbart. En slik handling utviser særdeles dårlig dømmekraft og bare det faktum at tanken har streifet deg gjør deg uskikket som mor. Jeg hadde ikke gitt meg før BVT hadde sittet i strupen din. Jeg skulle personlig ha sørget for at de hadde fulgt deg med argusøyne frem til din datters 18-årsdag. BEHANDLING AV LUS GJØRES SLIK: http://www.apotek1.no/haar-og-hodebunn/hodelus?gclid=CJ2W5fuZ3r0CFcTbcgodHWgAXg Herregud, ro deg ned. Å barbere av håret på ungen og du hadde ringt til BV. Jeg hadde ringt til BV om mor gikk på byn 4 ganger før ungen var ett halv år og drikker prosseco!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå