Ikkelektuell Skrevet 18. juni 2014 #26 Skrevet 18. juni 2014 (endret) Hei, HI! Kul tråd :-) Jeg tenker at white trash er harry fordi wt-folk er så klisjéaktige, men harry trenger ikke bety white trash. Jeg anser nok wt-begrepet som bredere enn sin opprinnelige betydning. For ordens skyld: Kombinasjonen hvite chinos med oppbrett, seilersko, piquétrøye med oppbrettet krage og stockholm-sleik er også harry. Endret 18. juni 2014 av Ikkelektuell
Gjest H to the Izzo Skrevet 19. juni 2014 #27 Skrevet 19. juni 2014 (Skynder seg aa skifte.) Takk for revitaliseringen av Min Kjedsomhet- og Ensomhets Manifestasjon. Det var nesten litt pinlig.
♥Nemi♥ Skrevet 19. juni 2014 #29 Skrevet 19. juni 2014 White trash har jeg ikke annen formening om, enn at vi ikke egentlig sier dette i Norge. Er bare her inne jeg ser slike utsagn. Men det er jo sagt om folk i trailerparker i Unaiten. Harry ligger ikke i mitt vokabular, og jeg vet heller ikke av noen som sier harry her. Alle er så forskjellige som det går an til å få det, men synes jo ikke at man skal "dømme" de som liker det interiøret du selv ikke synes er fint.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #30 Skrevet 19. juni 2014 Her er en artikkel fra Dagbladet om white trash ( ja jeg veg den er gammel). http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/11/10/482530.html Anonymous poster hash: 39bf2...997
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #31 Skrevet 19. juni 2014 Et ord jeg aldri bruker og heller ikke forstår. For meg beskriver dette et menneske som er søppel. Jeg har ennå tilgode å møte søppel. Mennesker som kaller andre dette mener jeg mangler noe. Synes white trash og harry ikke kan sammenlignes. Førstnevnte er kun negativ ladet, harry er også negativt men ikke på samme måte, kaller man noen harry så er det vel fordi de avviker totalt fra den personen som kaller vedkommende det. Anonymous poster hash: becab...0aa
MammantilNurket Skrevet 19. juni 2014 #32 Skrevet 19. juni 2014 For meg er "Harry" noe lunt og jovialt som folk flest innerst inne oppfatter som positivt. Vi snakker her om bl.a. danseband, svensketurer, folkelighet, campingliv, Charterfeber, kiosklitteratur og kinakål dynket med Thousand Island-dressing. "Harry" handler altså ikke om uvitenhet, kanskje bare litt mangel på dannelse?Noen av de hyggeligste menneskene jeg har truffet regnes, av seg selv og andre, som "harry" - MEN de er jaggu både trivelige, godmodige og inkluderende. Når det gjelder "White Trash" er nok saken en annen ... "White Trash" leser ikke kiosklitteratur. Dette av den svært enkle grunn at de ikke ser poenget med å lese. De spiser ikke kinakål (jævla KANNINFÔR!!) og drar ikke til Sverige/Syden ... for det er jo så helvetes mange utlendinger der. W.T. er 100% sikre på at Wrestling er "helt på ekte" og ser ingen grunn til å ta utdanning/jobbe så lenge Carl I. Hagen har oppfunnet NAV (!) Harry-tassen er, med andre ord, å betrakte som en livsnytende gresshoppe. White Trasheren er på sin side mer å regne som en bitter, menneskefiendtlig sopp.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #33 Skrevet 19. juni 2014 Hvorfor er folk så redde for å bli kalt harry? Jeg selv vet at jeg er harry, jeg elsker å dra på campingferie og charterferie. Er det noe galt i å gjøre det en liker? Barna liker det også. På charterturene våres legger vi alltid inn litt kulturelt, men turene er og blir harry. Hva er galt med det? Hva med å gjøre/leve slik dere selv vil og ikke være så opptatt av hva andre syns og mener? Anonymous poster hash: 1ddd5...8c0
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #34 Skrevet 19. juni 2014 Jeg synes ikke white trash finnes i Norge. I USA blir betegnelsen brukt på folk som bor i trailerparks, uten utdannelse og med mange sosiale problemer. Ingen i Norge er slik, selv om det finnes mer eller mindre harry. Tror forskjellen er at i Norge kan du få deg en utdannelse og komme deg frem. Mange eksempler på Tanja fra Jessheim sin sønn eller datter som ender opp som advokat eller lege :-) Anonymous poster hash: bd07e...3aa
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #35 Skrevet 19. juni 2014 Hvorfor er folk så redde for å bli kalt harry? Jeg selv vet at jeg er harry, jeg elsker å dra på campingferie og charterferie. Er det noe galt i å gjøre det en liker? Barna liker det også. På charterturene våres legger vi alltid inn litt kulturelt, men turene er og blir harry. Hva er galt med det? Hva med å gjøre/leve slik dere selv vil og ikke være så opptatt av hva andre syns og mener? Anonymous poster hash: 1ddd5...8c0 Camping er ikke harry for meg. Derimot er det snobberi å si det er harry. Mine barn elsker camping og for meg har jeg de beste feriene når vi camper. Barna får masse nye venner og det er ALDRI mas om at de kjeder seg. Charter er barnevennlig og det er jeg mest opptatt av for øyeblikket. Minst mulig stress og bare å pakke koffert og dra. ;-) Anonymous poster hash: becab...0aa
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #36 Skrevet 19. juni 2014 Det var noen kjerringer på Anonymforumet som så noen (meg) bruke uttrykket, og så var det sååå kuuult uttrykk at alle måtte begynne å bruke det overalt, jaaa, til og med på KG! Anonymous poster hash: 836e7...2d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå