Gå til innhold

Møtte en butikkansatt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var og tittet på tøy til min baby, og kom i prat med en ansatt i butikken der. Hun snakker litt om tøyet, og så spurte hun hvor gammen babyen min er. Jeg svarte, og så sa hun at hun hadde en like gammel baby!

 

Jeg synes det var så utrolig merkelig :P fordi hun så ut som hun var 40+ år, og jeg er i begynnelsen av tyveårene. Jeg tenkte mer på henne som en bestemor, og så hadde hun en baby.

 

Jeg har på følelsen at jeg kan komme til å være en av de yngre mødrene i bhg? Hvis det er vanlig at "gamlinger" får barn?

 

Anonymous poster hash: 01f28...2fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du litt kort?

Det finnes foreldre i alle aldre i bhg. Sjelden pensjonistalder da. 



Anonymous poster hash: e989a...79e
Skrevet

Ja, det er helt syyykt! Gamle folk får barn nå ass!



Anonymous poster hash: 586a4...b20
Skrevet

Stakkars lille pike (deg altså)!!

 

Du vet at det er helt normalt å få baby både i 30 års alder og begynnelsen av 40 årene?

 

For deg som er i starten av 20 åra er vel alle etter fylte 35 pr fossiler å regne??

 

Anonymous poster hash: 90573...ceb

Skrevet

Tror du kommer til å være den yngste i hodet også, HI!



Anonymous poster hash: a492b...a35
Skrevet

 

Er du litt kort?

 

Det finnes foreldre i alle aldre i bhg. Sjelden pensjonistalder da.

 

Anonymous poster hash: e989a...79e

Ja, selvsagt, men det må være en statistikk på hvor gamle de fleste kvinner er når de får barn? Tenkte på det nå, har sett endel gamliser med barnevogn her. Typ 35-40+.

Da jeg car liten, var alle foreldrene stort sett like gamle, skjønner du, derfor kom jeg til å renke på,det; er det en ny trend å være eldre når man får baby?

 

Anonymous poster hash: 01f28...2fc

Gjest Julia1984
Skrevet

Håper du tuller, HI? Kanskje på tide å våkne opp og faktisk innse at det er helt normalt å få barn mellom 20-45 år!

 

Heller gammel og klok enn ung og uvitende!

Skrevet

Stakkars lille pike (deg altså)!!

Du vet at det er helt normalt å få baby både i 30 års alder og begynnelsen av 40 årene?

For deg som er i starten av 20 åra er vel alle etter fylte 35 pr fossiler å regne??Anonymous poster hash: 90573...ceb

Ja, jeg regner jo de som den eldre garde ;)

 

De er trege, rynkete og slitne.. Må være slitsom å løpe etter småunger når man omtrent står med foten i graca selv! :) men de har jo valgt det selv, de fleste i allefall.

 

 

 

Anonymous poster hash: 01f28...2fc

Skrevet

Håper du tuller, HI? Kanskje på tide å våkne opp og faktisk innse at det er helt normalt å få barn mellom 20-45 år!

Heller gammel og klok enn ung og uvitende!

Gammel, stygg og sliten, mener du vel? Til opplysning er jeg klokere enn de fleste med toppkarakterer på skolebenken ;)

 

Anonymous poster hash: 01f28...2fc

Skrevet

 

Er du litt kort?

 

Det finnes foreldre i alle aldre i bhg. Sjelden pensjonistalder da.

 

Anonymous poster hash: e989a...79e

Ja, selvsagt, men det må være en statistikk på hvor gamle de fleste kvinner er når de får barn? Tenkte på det nå, har sett endel gamliser med barnevogn her. Typ 35-40+.

Da jeg car liten, var alle foreldrene stort sett like gamle, skjønner du, derfor kom jeg til å renke på,det; er det en ny trend å være eldre når man får baby?

 

Anonymous poster hash: 01f28...2fc

 

Når du var liten hi, så var alle voksne kun voksne. Du brydde deg ikke om alder. Nå klarer du derimot å skille en tyveognoeåring fra en førtiognoeåring og dermed virker det som et stort spenn, men sånn har det vært bestandig.

 

Anonymous poster hash: e989a...79e

Skrevet

Hadde det ikke vært for raske fingre på tastaturet, hadde jeg til og med ikke hatt noen skrivefeil! Haha.. :D

 

Anonymous poster hash: 01f28...2fc

Skrevet

 

 

Er du litt kort?

 

Det finnes foreldre i alle aldre i bhg. Sjelden pensjonistalder da.

 

Anonymous poster hash: e989a...79e

Ja, selvsagt, men det må være en statistikk på hvor gamle de fleste kvinner er når de får barn? Tenkte på det nå, har sett endel gamliser med barnevogn her. Typ 35-40+.

Da jeg car liten, var alle foreldrene stort sett like gamle, skjønner du, derfor kom jeg til å renke på,det; er det en ny trend å være eldre når man får baby?

 

Anonymous poster hash: 01f28...2fc

Gamliser?? 35-40 år?

 

Oj.....mangler ord hvis dette ikke bare er tull!!

 

 

 

Anonymous poster hash: 90573...ceb

Skrevet

 

 

Er du litt kort?Det finnes foreldre i alle aldre i bhg. Sjelden pensjonistalder da.Anonymous poster hash: e989a...79e

Ja, selvsagt, men det må være en statistikk på hvor gamle de fleste kvinner er når de får barn? Tenkte på det nå, har sett endel gamliser med barnevogn her. Typ 35-40+.Da jeg car liten, var alle foreldrene stort sett like gamle, skjønner du, derfor kom jeg til å renke på,det; er det en ny trend å være eldre når man får baby?Anonymous poster hash: 01f28...2fc

Når du var liten hi, så var alle voksne kun voksne. Du brydde deg ikke om alder. Nå klarer du derimot å skille en tyveognoeåring fra en førtiognoeåring og dermed virker det som et stort spenn, men sånn har det vært bestandig. Anonymous poster hash: e989a...79e
Jasså? Jeg kjenner jo de fleste foreldrene til venninnene mine (som jeg har kjent siden de var 6-7 år), og et par av dem var eldre da de hadde småbarn, men de aller fleste fikk barn i tyveårsalderen, og er jevngamle med mine foreldre.

 

Anonymous poster hash: 01f28...2fc

Skrevet

 

Håper du tuller, HI? Kanskje på tide å våkne opp og faktisk innse at det er helt normalt å få barn mellom 20-45 år!

Heller gammel og klok enn ung og uvitende!

Gammel, stygg og sliten, mener du vel? Til opplysning er jeg klokere enn de fleste med toppkarakterer på skolebenken ;)

 

Anonymous poster hash: 01f28...2fc

Haha....bra trolling. Dagens så langt!

 

Anonymous poster hash: 90573...ceb

Skrevet

 

 

 

Er du litt kort?Det finnes foreldre i alle aldre i bhg. Sjelden pensjonistalder da.Anonymous poster hash: e989a...79e

Ja, selvsagt, men det må være en statistikk på hvor gamle de fleste kvinner er når de får barn? Tenkte på det nå, har sett endel gamliser med barnevogn her. Typ 35-40+.Da jeg car liten, var alle foreldrene stort sett like gamle, skjønner du, derfor kom jeg til å renke på,det; er det en ny trend å være eldre når man får baby?Anonymous poster hash: 01f28...2fc
Når du var liten hi, så var alle voksne kun voksne. Du brydde deg ikke om alder. Nå klarer du derimot å skille en tyveognoeåring fra en førtiognoeåring og dermed virker det som et stort spenn, men sånn har det vært bestandig. Anonymous poster hash: e989a...79e
Jasså? Jeg kjenner jo de fleste foreldrene til venninnene mine (som jeg har kjent siden de var 6-7 år), og et par av dem var eldre da de hadde småbarn, men de aller fleste fikk barn i tyveårsalderen, og er jevngamle med mine foreldre.

 

Anonymous poster hash: 01f28...2fc

 

Ja, i din omgangskrets. Men verden er større enn den. Og det skjønte du kanskje når du traff denne butikkansatte i moden alder som hadde baby som var like gammel som din?

Eller er du fremdeles like blind?

 

Anonymous poster hash: e989a...79e

Skrevet

Ja, jeg er en av disse gamlisene på snart 40 som har fått barn. Det er så praktisk skjønner du. Vogna fungerer fint som rullator, så da er det ikke så slitsomt å komme seg rundt....

Åsså så praktisk da, med et lite barn som kan gjøre alt jeg ikke klarer med den stive ryggen min.

 

Du er klar over at snittalder for fødsel er nesten 31 år for damer?

Med tanke på at det er endel 18-19 åringer som får barn, så må det nødvendigvis være noen rundt 40 også for å få det gjennomsnittet.

Skrevet

Det som derimot er vanligere idag enn f.eks 30-40 år siden, er at flere og flere får to kull med barn.
Altså et kull i første forhold man starter da kanskje i 20 årene, etter som årene går og man skiller seg (som veldig mange gjør) er det flere og flere som starter på kull nr.2 med ny partner. HELT NORMALT



Anonymous poster hash: e989a...79e
Skrevet

Ja, man kan være intelligent faglig, men samtidig helt idiot sosialt.



Anonymous poster hash: a492b...a35
Gjest Julia1984
Skrevet

Hjelper lite å være klokere enn de med toppkarakterer når den sosiale iq'en er på minussiden.

 

Men helt seriøst var dette et morsomt innlegg! Liker ironi!

Gjest Julia1984
Skrevet

Glemte å si at jeg fyller snart 30 år og går da tydeligvis inn i min siste livsfase....30 åra er jo nesten pensjonsalder skjønner jeg ☺

Skrevet

Et bittelite blikk i en avis i ny og ne, vi du kunne lese at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende har gått opp. Hvis du bor i Oslo området ligger den nå på over 31, så det sier seg selv at når mange venter med å få barn, kan man være rimelig "voksen" når man får nummer 2 og 3.

 

En annen faktor er selvfølgelig at noen får hjelp med IVF behandling, eller henter befruktede egg i utlandet, men her er de fleste godt under 40.

 

Nå kan det også skje at prevensjonen ikke virker, eller at av andre grunner blir uplanlagt gravid når man har passert 40. Noen velger abort og noen velger å bære frem barnet. Min bestemor ble "uplanlagt" gravid med min pappa da hun var 46 år gammel. :) 

Skrevet

 

Stakkars lille pike (deg altså)!!

Du vet at det er helt normalt å få baby både i 30 års alder og begynnelsen av 40 årene?

For deg som er i starten av 20 åra er vel alle etter fylte 35 pr fossiler å regne??Anonymous poster hash: 90573...ceb

Ja, jeg regner jo de som den eldre garde ;)

 

De er trege, rynkete og slitne.. Må være slitsom å løpe etter småunger når man omtrent står med foten i graca selv! :) men de har jo valgt det selv, de fleste i allefall.

 

 

 

Anonymous poster hash: 01f28...2fc

 

Hehe, jeg skjønner at du kjeder deg i dag "Trollemor" ;) Har du ikke et barn eller to du kan leke litt med eller ta hånd om?

Skrevet

Ja, jeg er en av disse gamlisene på snart 40 som har fått barn. Det er så praktisk skjønner du. Vogna fungerer fint som rullator, så da er det ikke så slitsomt å komme seg rundt....

Åsså så praktisk da, med et lite barn som kan gjøre alt jeg ikke klarer med den stive ryggen min.

Du er klar over at snittalder for fødsel er nesten 31 år for damer?

Med tanke på at det er endel 18-19 åringer som får barn, så må det nødvendigvis være noen rundt 40 også for å få det gjennomsnittet.

Nesten 31 er snittalderen for førstegangsfødande faktisk..!

Eg trekke litt opp, for eg komme te ver 32 :-) Veldig glad for at eg ikkje fekk før!

 

Og bare sånn at du som starta tråden veit da. Vi som e vaksnare e sjelden misunnelige på desse unge mødrene!

 

Anonymous poster hash: a1841...594

Skrevet

Jeg var 35 og 38 år. Akkurat fylt 42 og har en baby i magen!

 

Selvsagt bor jeg på sykehjem og går rundt med både trygghetsalarm og rullator.

 

Anonymous poster hash: 90573...ceb

Skrevet

 

Ja, jeg er en av disse gamlisene på snart 40 som har fått barn. Det er så praktisk skjønner du. Vogna fungerer fint som rullator, så da er det ikke så slitsomt å komme seg rundt....

Åsså så praktisk da, med et lite barn som kan gjøre alt jeg ikke klarer med den stive ryggen min.

Du er klar over at snittalder for fødsel er nesten 31 år for damer?

Med tanke på at det er endel 18-19 åringer som får barn, så må det nødvendigvis være noen rundt 40 også for å få det gjennomsnittet.

Nesten 31 er snittalderen for førstegangsfødande faktisk..!

Eg trekke litt opp, for eg komme te ver 32 :-) Veldig glad for at eg ikkje fekk før!

 

Og bare sånn at du som starta tråden veit da. Vi som e vaksnare e sjelden misunnelige på desse unge mødrene!

 

Anonymous poster hash: a1841...594

Nå sjekket jeg rakt tallene før jeg skrev innlegget, men det var 2012 tall. Da var snittalderern på førstegangsfødende 28,4, i Oslo nesten 31. Mens snittalderern for alle fødende på landsbasis var 30,4.

Liker tall ja ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...