Gå til innhold

Skal vi gjøre litt husarbeid sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det gjort. Nå er det en liten matpausen før jeg tar en liten tur på butikken. Klesvask nr to er hengt opp. Kanskje jeg får rydde litt i garderobeskapet også etterpå, siden vi er så godt i gang:-)

Det hjelper jammen å være flere om det altså;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ryddet mannen ut av oppvaskmaskina og satte på vaskemaskin. Jeg hat ryddet gulvet for leker og sortert søppel. Skal i gang med å vaske badet straks og tørrmoppe soverommet. Så bli det å bake em pizzadeig

Skrevet

Vann og sitron funket ikke. Eddik har jeg ikke. Det så ut som en krimscene der inne... Nå har jeg lært at man ikke varmer opp en tallerken med tomatisert kjøttgryte i micro uten noe over tallerkenen. Det positive som kom ut av dette er at jeg nå har vasket microen og den er nå gullende ren :smilorange:

Nå er det gangen med yttertøy og vaskemaskin som står for tur!

Halvblandet vann/ eddik, satte mikroen på 7 minutter. Etter det tørket av med papir. Skinnende ren mikro! Jippi!

Anonymous poster hash: a7115...d1b

Skrevet

Første vask er hengt opp, sengen er skiftet på, soverommet er ryddet. Nå er det gulv som står for tur. I tillegg til mikroen som er vasket :)

Skrevet

Har ryddet ut av 7 flytteesker etter flyttingen for 8 mnd siden.. Ja, ja. Bedre sent enn aldri.

Skrevet

Har pakket en eske til (flytter om 3 uker), ryddet kjøkkenet og satt på to maskiner med klær. Baby våknet og krever oppmerksomhet.

Skrevet

Har pakket en eske til (flytter om 3 uker), ryddet kjøkkenet og satt på to maskiner med klær. Baby våknet og krever oppmerksomhet.

Også her har babyen våknet, bleie er skiftet på, ny runde med amming nå, så håper jeg at pappaen kan underholde litt, slik at jeg kan fortsette med husarbeid..

Skrevet

Da var soverommet og gangen nede tørrmoppet. Fått satt opp en hylle og fått ryddet litt på det som skal bli soverommet til lillegutt.

Skrevet (endret)

Har ryddet i kleskapet til meg og gubben✔️✔️

Ryddet inn x antall hauger med rene klær som lå over alt✔️

Vasket klær ✔️

Tørket klær✔️

Bakt fylte horn✔️

Bakt prinsessekake✔️

Ryddet lit ✔️

Satt på oppvaskmaskina 2 ganger✔️✔️

Endret av klg,2 boys now:)
Skrevet

Ja, her må jeg si det er effektive damer :kosteskaft:

Nå er jeg ferdig med gangen. Skiftetøy som kom hjem fra skolen er sortert evt lagt til vask. Møkkete regntøy, jakker, votter osv også lagt til vask. Slalom/langren og utetøy til påskehyttetur for familien er plukket frem og lagt i hauger, etter mannen tilfører sitt (han er på jobb nå), skal alt ned i bagger så det er klart når vi drar.

Vaskemaskin nr 3 er i gang, sliter litt med hvor jeg skal henge alt til tørk. Ungene bretter sammen vaskemaskin nr 1 som ble tørketromlet (håndklær og undertøy).

Litt lei, men kan jo ikke gi meg? Tenker jeg skal starte opp med å rydde kleshaugen min i stolen på soverommet samt starte pakking av påskeferie tøy for meg.

Hvordan går det med dere andre? Det er jo lørdag og lov til å slappe litt av  :cool:

Skrevet

Pizzadeig til heving, skal henge opp vasken nå. Se om det er nok skittentøy til en vask til. Så blir det badet sin tur. Speil og vaske.plukke alt fra gulvet og vaske do. ..

Skrevet

Jeg sløva helt ned nå ;P
Satt på tredje klesvaska og har sortert og bretta to. 
Har skrevet pakkeliste til meg og mellomste <3 som skal ut å fly på mandag. Men pakkinga tar vi ikke før i morgen.
Har vært en tur på butikken og handla inn til hjemmelaga pizza. Har vært på jobben til gubben og levert noe.

Skrevet

Har i tillegg til det andre ryddet stue og yttergangen. Det får holde for i dag. Merker at jeg ikke er så nazi på vaskingen nå som vi flyr opp og ned og inn og ut med esker. Takk for inspirasjonen! 😆

Skrevet

Det er jo litt gøy å gjøre dette sammen. Kjennes stadig som at jeg står alene med masse husarbeid og alle andre ikke har dette, men det stemmer jo ikke! Her viser det seg jo at opptil flere står i samme runder med samme arbeidsoppgaver som meg :P Vet jo at alle andre også må gjøre det samme som meg, men hyggelig å gjøre det "sammen" :klemmer:

OK. opp på soverommet med meg, rydde klær som ligger på stolen og pakke påskeklærbag for ferie :pisk:

Skrevet

Satt i gang vask nr 3, hengt nr 2.

Ryddet i 2 skap på badet

Ryddet i smykkeskrin (litt for kos)

Ammer, mens mannen lager middag (ammer veldig ofte merker jeg)

Skrevet

Tiden gikk fort. Måtte rydde på plass klær barna hadde brettet og starte opp med middag. Har dog ringt mannen på jobb og bedt han om å kjøpe to ekstra tørkestativ, så her går maskiner på full gang.

Snart middag og lørdagskos med familien. Sier takk for meg og fortsetter kvelden med familiekos + klesvask og evt pakking (eller i morgen)

Takk for fabelaktig innsats til dere alle og håper vi kan ta en "felles" husarbeid en annen dag også. Det er i allefall sikkert at husarbeid er noe vi alle må gjøre, selv om det er utrolig kjedelig.

Takk til dere alle flinke damer! :tommelopp:

Vi snakkes :pisk:

Skrevet

Nå gir jeg meg!

Har moppet første etasje

Vasket badet nede

Er i gang med klesvask nr.3

Har satt pizzadeig

Har laget pizzasaus

og

RYDDET I KONTORKROKEN MIN :D

God helg, DiB-damer!

Skrevet

God helg flotte damer!

Htc: jeg er med en annen gang også:-)

Skrevet

Jeg er også med en annen gang 😀

Skrevet

Da gir jeg meg! Middagen er fortært, kjøkkenet vasket. Slappe av med god samvittighet!!

Skrevet

Nå er middag spist og lørdagsgodt leveres til barna, jeg har hvitvin i glasset og er veldig fornøyd :is:

Skal vaske klær gjennom kvelden og må jo legge på rent sengetøy siden alle senger ble ribbet for sengetøy til vask. Mannen liker sengetøy som er strøket og gjør det gjerne, han får valget når han kommer hjem. Orker han ikke stryke legger jeg på rent, ustrøket for oss.

Ha en flott kveld damer, vi er flinke :jepp:

Skrevet

Vi har brukt hele dagen på å vaske alle bad, soverom, kirkerom og loftstue samt vasket og brettet en haug med klær. Godt fornøyd:-) i tillegg montert skap til babyen som snart ventes

Gjest Eilicic
Skrevet

Jeg ryddet badet stua og gang i går,støvsuget alle rom, vasket gulv, bad, kjøkken. Tok oppvasken satte på klesvask og hang opp, vasket vinduene ute og inne. Så jeg tok helg i går kveld med god samvittighet :D

Skrevet

det ble ikke noe garderoberydding på meg. Fikk besøk, så var det middag, og så gikk vi en god tur. Men jeg er med en annen gang, det er motiverende å gjøre husarbeid på denne måten ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...