Gå til innhold

Skal vi gjøre litt husarbeid sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her regner det i bøtter og spann ute, ungene leker fint med dukker på rommet og jeg tenkte kanskje dette var dagen for litt ekstrainnsats i heimen?

Flere som er klare for å bruke litt tid til rydd/vask? Skriv gjerne inne her, så kan vi motivere hverandre :tommelopp:

Har kommet ut av dusjen nå og spist frokost, så klar til å sette i gang når kaffen er ferdig drukket.

Første post blir å rydde kjøkken ferdig etter frokosten, tømme oppvaskmaskin, vanne blomster og sette på en klesvask.   :pisk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er med!
Må gjøre det samme som deg, bortsett fra å vanne blomster, det gjorde jeg igår. Og en klesvask går allerede så må vente til den er ferdig før jeg setter på en ny, men soverommet trenger en sjau.

Skrevet

Usj. Har akkurat bakt brød, så jeg har brukt opp kvota ;)

Skrevet

Jeg får rydde litt i stua, ta soverommet og kanskje vaske gulv. Har allerede sortert klær, skal vaske i hele dag, blir vel 7 maskiner kanskje... Hvis jeg får hengt ute, litt usikker på været...

Anonymous poster hash: a7115...d1b

Skrevet

Rydder ut av oppvaskmaskina og setter på en vaskemaskin. Skulle ha gjort mye mer, men tar litt etter litt

Skrevet

Okey jeg er med!

Får vel endelig sett på en  maskin med klesvask :P

Skrevet (endret)

Har rydda kjøkkenet og dratt over med støvsugar og mopp i dag, medan minsta sov. Eldste gjømte seg, ho er redd støvsugaren ;)

Endret av ★
Skrevet

Catchbaby: Hvordan går det?

Prinsessehengepupp: Bake brød er en superinnsats!

Anonym: Det hørtes ut som maaange vaskemaskiner, håper du har tørketrommel!

Her har jeg nå ryddet kjøkkenet godt nok, vannet og kastet blomster samt satt på første vaskemaskin. Kjenner jeg blir litt mer effektiv når jeg "må" melde inn her :klemmer:

Videre er planen min nå: Støvsuge kjøkken og hovedstue, rydde badet og ta av sengetøyet på alle sengene. STÅ PÅ damer :cool:

Skrevet

Ser flere har kommet til mens jeg skrev. Flott! Her er det bare å stå på :tommelopp:

Skrevet

Her har jeg nå ryddet kjøkkenet godt nok, vannet og kastet blomster samt satt på første vaskemaskin. Kjenner jeg blir litt mer effektiv når jeg "må" melde inn her :klemmer:

Videre er planen min nå: Støvsuge kjøkken og hovedstue, rydde badet og ta av sengetøyet på alle sengene. STÅ PÅ damer :cool:

Ingen tørketrommel, derfor avhengig av været.. Ellers blir det kun 3, hvis jeg må henge inne

Skrevet

Har fått servert lunsj av mannen, jeg ryddet etter oss. Vasket en vask, satt i gang en ny. Har enda ikke fått hengt opp, må amme litt først. Så er det sengeskift etter henging av tøy.

Skrevet

Da har jeg støvsuget, tatt av alle sengeklær og ryddet badet :jepp:

Tar en liten pause nå og så skal jeg gå løs på yttertøy og skifteklær i gangen. Ungene kom hjem med alt de hadde på skolen av klær i går, så nå må jeg sortere hva som skal til vask og hva som skal ryddes bort. Vaskemaskinen blir nok også snart ferdig så da er det å tromle denne samt sette på ny.

Er dere i sving damer? :tog:

Skrevet

Hmm, da tror jeg jammen at jeg vil gå ut med søpla, og rydde litt i trappeoppgangen min. Kan snart henge opp klesvask nr 2, og jeg har faktisk støvsugd i dag:-) Takk for rævsparket:-p

Skrevet

Nå har jeg vaska badet og støvsuga hele underetasjen.

Ungene ser på film i stua, så tenker de skal få sitte litt i fred. Jeg tar meg en pause med en kaffekoppe før jeg skal kaste meg over en bunke med regnskap for gubben. Også så effektiv!

Svigersøster har meldt sin ankomst så da kommer vel hun med familie på besøk om litt.

Det her burde vi gjøre hver helg! Jeg får jo lyst til å gjøre mer enn det som trengs :D

Skrevet

Skal sette på en maskin med klær så snart grøten er kommet på kok. Har ellers pakket 4 esker og skal prøve å:

-pakke minst 1 til

-rydde kjøkkenet

Skrevet

Hmm, da tror jeg jammen at jeg vil gå ut med søpla, og rydde litt i trappeoppgangen min. Kan snart henge opp klesvask nr 2, og jeg har faktisk støvsugd i dag:-) Takk for rævsparket:-p

Bare hyggelig :pisk: Varmet opp en tallerken med middagsgryte fra i går. Det mer eller mindre eksploderte med mat i microen, så nå må denne vaskes også... Ja, ja. Da vasker jeg den før jeg starter med yttertøy i gangen :cowboy:

Skrevet

Her pøsregner det - skal gjøre det i hele dag.

Jeg rydder i kontorkroken min - kjeeeedelig, men nødvendig :(

Skal snart henge opp klesvask og sette pizzadeig.

Skrevet

Bare hyggelig :pisk: Varmet opp en tallerken med middagsgryte fra i går. Det mer eller mindre eksploderte med mat i microen, så nå må denne vaskes også... Ja, ja. Da vasker jeg den før jeg starter med yttertøy i gangen :cowboy:

Microen trenger en vask! HERLIG!!!

Skrevet

Bare hyggelig :pisk: Varmet opp en tallerken med middagsgryte fra i går. Det mer eller mindre eksploderte med mat i microen, så nå må denne vaskes også... Ja, ja. Da vasker jeg den før jeg starter med yttertøy i gangen :cowboy:

Mener å huske er knep hvor man koker opp en bolle vann med sitron i microbølgeovnen??
Skrevet

Her er det effektive damer gitt! :roser:

Ok. 5 min pause til, så setter jeg i gang med vask av micro, yttertøy og klesvask.

Skrevet

Bare hyggelig :pisk: Varmet opp en tallerken med middagsgryte fra i går. Det mer eller mindre eksploderte med mat i microen, så nå må denne vaskes også... Ja, ja. Da vasker jeg den før jeg starter med yttertøy i gangen :cowboy:
Mener å huske er knep hvor man koker opp en bolle vann med sitron i microbølgeovnen??

Jeg har vann og sitron. Jeg tester ut om det funker!

Skrevet

Jeg har vann og sitron. Jeg tester ut om det funker!

Trodde det var eddik jeg...

Skrevet

Jeg skal gå i gang med vaskerommet nå... Der er det erklært katastrofeområde!!

Skrevet

Vann og sitron funket ikke. Eddik har jeg ikke. Det så ut som en krimscene der inne... Nå har jeg lært at man ikke varmer opp en tallerken med tomatisert kjøttgryte i micro uten noe over tallerkenen. Det positive som kom ut av dette er at jeg nå har vasket microen og den er nå gullende ren :smilorange:

Nå er det gangen med yttertøy og vaskemaskin som står for tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...