Gå til innhold

Ang naken foran barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å dusje sammen i svømmehallen er naturlig, å ha døra til bade ulåst mens barna fortsatt er små og ingen andre voksne er hjemme er og naturlig. Men å fly nakne rundt i huset, stelle seg på badet sammen med unger som nærmer seg tenåra, sove nakne sammen osv er ikke naturlig. Da er det snakk om ett sykt behov for å vise seg selv frem. Spiller ingen rolle om det er foreldre, besteforeldre, tanter eller onkler, det er ikke normalt å gå rundt å vise seg frem naken med mindre du er nudist

Anonymous poster hash: 8d1a8...7fb

Hehe, artig lesing :)

Anonymous poster hash: 3ee3b...ea1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å dusje sammen i svømmehallen er naturlig, å ha døra til bade ulåst mens barna fortsatt er små og ingen andre voksne er hjemme er og naturlig. Men å fly nakne rundt i huset, stelle seg på badet sammen med unger som nærmer seg tenåra, sove nakne sammen osv er ikke naturlig. Da er det snakk om ett sykt behov for å vise seg selv frem. Spiller ingen rolle om det er foreldre, besteforeldre, tanter eller onkler, det er ikke normalt å gå rundt å vise seg frem naken med mindre du er nudist Anonymous poster hash: 8d1a8...7fb

enig!

Anonymous poster hash: 1ae79...212

Skrevet

Helt greit i naturlige settinger. Som f.eks drar jeg ofte i badehallen med faren min, da går jeg med minste barnet (gutt 2 år) i dame garderoben mens han tar med seg eldste (gutt 6 år) i manne garderoben, de dusjer selvfølgelig nakne. Når minste blir større blir han med bestefaren i mannegarderoben. Sv og til går han alene med eldste, men har foreløpig ikke hatt med begge alene.

Har i tillegg fått en jente nå, når hun blir større og evt skal bli med bestefar i badehallen tror jeg han vil være mer komfortabel om bestemor også er med og hjelper henne i garderoben (om ikke jeg er med). 

Anonymous poster hash: 87704...ec7
Gjest Julia1984
Skrevet

Nei. Jeg er ikke naken foran mine barn selv. Har aldri vært det.

Seriøst??

Har du dårlig forhold til egen kropp?Anonymous poster hash: 1e198...096

ja, helt seriøst. Jeg mener det er privat.
Hva gjør du når du skal i svømmehallen med barna dine?

Når "nekter" du å se egne barn nakne?Anonymous poster hash: 1e198...096

drar ikke i svømmehallen med barna mine. Det er det far som gjør. Når barna ikke trenger hjelp til å dusje seg mer.

Så fra ca skolealder, 6 år, er det unaturlig for deg å se ditt eget barn naken?

Sykt sykt

Skrevet

Å dusje sammen i svømmehallen er naturlig, å ha døra til bade ulåst mens barna fortsatt er små og ingen andre voksne er hjemme er og naturlig. Men å fly nakne rundt i huset, stelle seg på badet sammen med unger som nærmer seg tenåra, sove nakne sammen osv er ikke naturlig. Da er det snakk om ett sykt behov for å vise seg selv frem. Spiller ingen rolle om det er foreldre, besteforeldre, tanter eller onkler, det er ikke normalt å gå rundt å vise seg frem naken med mindre du er nudist

Og du har monopol på hva som er normalt? Jeg har sett mine tenåringsdøtre nakne mange ganger, de meg også.

Anonymous poster hash: 1e198...096

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva folk er redde for... Nakenhet og seksualitet er da ikke det samme. Jeg synes dere tillegger unger en seksualitet de ikke har noe bevisst forhold til hvis dere er så redde for nakenhet. Det er viktig å lære ungene hvor grensen går med seksuelle tilnærmelser, men hvis de skulle bli redde/flaue over å se sine foreldre, søsken, besteforeldre naken i en naturlig situasjon... Nei,vet du hva. Jeg synes det er ekkelt å tenke på at voksne folk synes det er ekkelt.

Anonymous poster hash: ef2d1...eda
Skrevet

Og du har monopol på hva som er normalt? Jeg har sett mine tenåringsdøtre nakne mange ganger, de meg også.

Anonymous poster hash: 1e198...096

At dere ser hverandre nakne er da vel helt naturlig innimellom, regner da med at både du og døtrene dine går i damegarderoben på offentlige bad, men å fly nakne rundt i hele huset er ikke mye naturlig

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva folk er redde for... Nakenhet og seksualitet er da ikke det samme. Jeg synes dere tillegger unger en seksualitet de ikke har noe bevisst forhold til hvis dere er så redde for nakenhet. Det er viktig å lære ungene hvor grensen går med seksuelle tilnærmelser, men hvis de skulle bli redde/flaue over å se sine foreldre, søsken, besteforeldre naken i en naturlig situasjon... Nei,vet du hva. Jeg synes det er ekkelt å tenke på at voksne folk synes det er ekkelt.

Er da mer ekkelt med voksne som har ett behov for å vise seg nakne til barna sine uansett alder. 

Ser for meg en gjeng her inne som sitter nakne å spiser middag sammen på lørdagen mens de koser seg med vin

Skrevet

:gullengel:

Jeg er ei bestemor på 46 som har ei jente selv på 5 år. Barnebarnet er 2 år,og jeg må innrømme at begge har sett meg naken . FOr meg har det vært naturlig,men kanskje jeg tar feil ???? 

Anonymous poster hash: 5fdda...fe8
Skrevet

Pappa gikk som regel rundt naken i huset når jeg var liten, men husker fra den ene dagen til den andre ble det pinlig for meg - bare utbrød "PAPPA!" da jeg så det og sprang andre veien. Pappa bare flirte, men tok på seg boksers når han bevegde seg rundt i huset fra da av, hvilket var nokk for meg :) tror jeg car sånn 11-12 og hadde begynt å få pupper.. Har vel arva carefree-heten og har ikke noe problem med å spangulere naken rundt i huset, gjerne med truser da ;)

Mamma og søstra er likedan, så det er vel hva man er vant med :) hadde i hvert fald ikke hadd et problem med at barna mine var nakne sammen med besteforeldrene sine. Nettopp fordi jeg selv er/var helt komfortabel med deg og vet at det blir tatt hensyn hvis man ikke er det lenger :)

Så det avhenger av hvad den enkelte er komfortabel med :)

Gjest Julia1984
Skrevet

Er da mer ekkelt med voksne som har ett behov for å vise seg nakne til barna sine uansett alder.

Ser for meg en gjeng her inne som sitter nakne å spiser middag sammen på lørdagen mens de koser seg med vin

Er du bare dum?? Handler da ikke om det!

Handler f.eks om barna kommer inn på badet f.eks mens en av foreldrene dusjer, kler på seg osv

Snakk om å ta tingene ut av sammenheng!

Skrevet

Vi har bare ett bad, så her er det ikke snakk om behov for å vise seg frem, men om å være effektive om morgenen. Plager ikke meg at gutten pusser tenner mens jeg dusjer og mannen barberer seg. Og vi bor i 4. etasje uten innsyn, jeg gidder ikke ta på meg pysj for å gå fra soverommet til badet.

Men å sove helt nakne med gutten i sengen synes jeg er ubehagelig, det blir for varmt og klamt. Så her tas det påå nattkjole og truse når han tusler inn på rommet vårt.

Anonymous poster hash: 736cf...e58

Skrevet

Haha! Det er kult å ha brent fast i netthinnen, den skrukkete, gamle bestemora di naken.. Eller foreldrene dine for den saks skyld. Nei, huff.

Anonymous poster hash: 2983d...65b

Nei, ungar må sparast frå å sjå naturlege kroppar nakne.  Dei einaste bileta av naken kropp dei bør få, må kome frå framsidene på blada på øverste hylla i butikken. 

Har forresten ein svensk kollega som fortel at der er dei meir liberale enn her i landet.  Då ho vaks opp hadde dei ei "stuga" ved ein innsjø, og det var heilt normalt at familien, med besteforeldre og farbror bada nakne i vatnet.  Synes det er trist at det skal vere så skummelt med nakne kroppar at ein ikkje lenger vågar å dusje etter gym, eller dusje før badebassenget utan badetøy på.

Skrevet

Så ofte besteforeldrene mine nakne på hytta. Bestefar badet ofte naken i havet. Tenkte aldri over at det var ekkelt eller rart. Det var jo bestefar.

Hjemme var vi nakne sammen på badet, kunne gå inn på badet når pappa var i dusjen eller mamma i badekaret. Kom inn på rommet når noen skiftet osv. Var ingen hemmeligheter. Vi ungene var kompetente på kropp og grenser, vi visste det meste fra vi var små og hadde et godt forhold til kroppen.

Hadde jenter i klassen som ikke engang visste at man fikk hår på tissen eller under armene. De hadde aldri sett en naken voksen. Det er i mine øyne utrolig merkelig.

Anonymous poster hash: c1266...48c
Gjest Mor til tre hjerter
Skrevet

Nei. Jeg er ikke naken foran mine barn selv. Har aldri vært det.

Seriøst??

Har du dårlig forhold til egen kropp?Anonymous poster hash: 1e198...096

ja, helt seriøst. Jeg mener det er privat.
Hva gjør du når du skal i svømmehallen med barna dine?

Når "nekter" du å se egne barn nakne?Anonymous poster hash: 1e198...096

drar ikke i svømmehallen med barna mine. Det er det far som gjør. Når barna ikke trenger hjelp til å dusje seg mer.

Så fra ca skolealder, 6 år, er det unaturlig for deg å se ditt eget barn naken?

Sykt sykt

du har din mening og jeg har min mening. Er ikke noe sykt ved det synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...