Gå til innhold

Gå med baby i bånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe du kunne tenke deg? Er ikke dette en fiiiin oppfinnelse? :D

!By-TG5!Bmk~$%28KGrHqUOKjUE%29K,pWvP9BMT

Anonymous poster hash: 07988...4a1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Funket fint for oss da ettåringen skulle oppleve storbyferie og store flyplasser full av stressa mennesker som råkjørte med bagasjevogner. Noen av oss liker både å la ungene komme litt ut av vogna av og til, og å få dem med oss hjem igjen uskadd.

Skrevet

Vi brukte denne på snart toåringen i disneyland Orlando. Han skulle gå selv, vi sto mye i kø og han var kjapp med å kunne forsvinne.

Genialt for begge to.

Til daglig ville jeg aldri brukt en slik. Men i menneskemengder der ungen kan forsvinne/stikke av om du blunker for lenge der er den genial!

Anonymous poster hash: 51039...20b

Skrevet

Sett mange bruke slike på flyplasser og da virker det aldeles genialt. Barnet kan vimse litt rundt når man står i milelange køer uten at man trenger å stå der panisk med argusøyne i redsel for at barnet skal forsvinne.

Anonymous poster hash: 8c8af...9f4

Skrevet

Ser ærlig talt ikke problemet?

Det er jo ikke sånn at man går tur med barnet i bånd på stille skogsveier?

Det må være genialt på plasser med mye folk og en aktiv unge.

Skrevet

Helt genialt! Har brukt det selv.

Skrevet

Ikke på tur i parken, men på flyplasser, i storbyen osv så ville jeg nok vurdert det til den ene her ja. Lillebroren min måtte ha sånn, hvis ikke hadde han vært long gone:)

Anonymous poster hash: b9430...d00

Skrevet

Gammel nytt. Oldemor brukte sånn på bestemor ;) Løpestreng også. Tidene har forandret seg.

Anonymous poster hash: 5e442...be4

Skrevet

Genialt, bortsett fra at jeg ikke hadde giddet investere i spesialprodukt for å få det til. Flexibåndet til bikkja er tingen, krok den fast hvor som helst på ungen. Har du to unger kjører du hanefot.

Skrevet

Jeg har fint klart meg uten. Men hadde jeg hatt tvillinger eller to i svært tett i alder ville jeg kunne vurdert det, kanskje. Men syns jo ikke egentlig bånd hører hjemme på barn.

Anonymous poster hash: 8650e...3c4

Skrevet

På storbyferier rundt om har jeg sett unger opp i 6-8 år i sele. Med skoleuniform, mobil og sele. Men det funker, barnepia har da gjerne 3-4 unger å holde styr på i et kaotisk bymiljø.

Skrevet

Ikke til hverdags, men på uoversiktelige steder som flyplass med 2 åring, bytur hvor hun ville ut av vogna ol var det greit å ha, de smetter så fort ut av hånda eller løper avgårde når man må bruke to hender på baggasje etc.

Skrevet

Både jeg og broren min gikk i sånne da vi var små :) Så lenge det brukes der det er nødvendig, altså i store folkemengder, ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Lånte ein sele då vi var på flyreise med ein aktiv 2 åring som berre stakk avgårde.  Funka genialt på flyplassen.

Skrevet

Gammel nytt. Oldemor brukte sånn på bestemor ;) Løpestreng også. Tidene har forandret seg. Anonymous poster hash: 5e442...be4

Mannen min sto bundet til et lite tre, mens mor vasket huset.

Helt til både gutt og tre stod i stua ;)

Skrevet

Mamma brukte sånn på meg når hun var høygravid med bekkenløsning...klarte ikke ta meg igjen hvis jeg løp avgårde;)

Skrevet

i andre land.. f.eks england så er det veldig vanlig med varianter av denne.. Svigermor synes jeg er håpløs som ikke vil bruke det på 1,5 åringen

Anonymous poster hash: 3d4f9...16c
Skrevet

Søstra mi hadden en løpestreng. Vanlig tau og seler da hun var ute. Var med å stikke av hele tiden. Dette var på 70 tallet. Og vi overlevde alt :D

Men smart, ja!

Skrevet

Heller det enn å :

1. få babyen overkjørt av biler/barnevogner/syklister/andre mennesker

2. Ha en illsint baby i vogn som egentlig vil gå

3.ha en illsint baby i hendene som egentlig vil gå

4.å slippe å miste babyen ut av synet der det er masse folk og man har flere barn å passe på samtidig

Det høres jo helt forferdelig ut å ha de i bånd,men det er jo en trygget for både foreldre og barn

Anonymous poster hash: 885c9...07f
Skrevet

har faktisk tenkt på det. har en villstyring på 20mnd som jeg ikke har noe kontroll på når vi er ute og går. Plutselig så løper han rett ut i veien og vil ikke holde i hånda. Ville heller hatt sele på enn at noe stygt skulle skjedd. Tror de som har villstyringer forstår det mye bedre en de som har rolige og medgjørlige barn.

Anonymous poster hash: e6e4a...c33
Skrevet

Gammel nytt. Oldemor brukte sånn på bestemor ;) Løpestreng også. Tidene har forandret seg. Anonymous poster hash: 5e442...be4

Mannen min sto bundet til et lite tre, mens mor vasket huset.

Helt til både gutt og tre stod i stua ;)[/

quote]

Min å. Må le når jeg ser bildene av ham som liten . Fast spent til benker når de var på tur ;)

Anonymous poster hash: 5e442...be4

Skrevet

Jeg kjøpte aldri en sånn, men vurderte det.Har hørt om barn som har løpt i veien og blitt påkjørt på skumle strekninger fordi en enslig mor har to-tre å passe på eller ikke rekker å få tak i ungen. Hvis barn nr to blir like hyper som barn nr en, så vil jeg faktisk kjøpe det. 

Så deilig at ingen kom med fordømmelse i denne tråden. Gjør at jeg virkelig blir glad. Tror det betyr at foreldre i norge stort sett kun vil bruke en slik når det er farlig for barnet å springe løst. At ungen kan bli påkjørt/forsvinne, osv. At det ikke er snakk om å bruke den i hverdagen for displin. Eller binde ungen til et tre som besteforeldregenerasjonen vår drev på med. 

Anonymous poster hash: 7e40b...a50
Skrevet

Jeg brukte sele på eldstemann. Lillebror stod bundet i et tre, han var ram til å løpe på veien😳

Skrevet

Nå er jeg sikkert hormonell og vrang, men det heter vel ikke baby lenger når de er så store?? Babyer kan ikke gå..

Anonymous poster hash: 0e5b5...40e

Skrevet

Nå er jeg sikkert hormonell og vrang, men det heter vel ikke baby lenger når de er så store?? Babyer kan ikke gå..

Anonymous poster hash: 0e5b5...40e

Vel, noen babyer begynner jo å gå når de er 8 måneder, mens andre barn kan være bortimot to år før de går, så jeg er uenig i din definisjon av baby.

Har aldri brukt slik sele selv, men ser absolutt fordelen om man feks har tvillinger som løper i hver sin retning eller er på en flyplass/i store menneskemengder.

Anonymous poster hash: 64e6f...48e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...