Gå til innhold

Er det mannen eller jeg som er på bærtur her??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Okei jenter ( og eventuelle menn), dere må avgjøre dette for oss.

 

 

Here is the deal:

 

Jeg har vært i et forhold med en mann i ca 2 år nå. Vi har bestemt oss for å nå flytte sammen, og har lagt diverse planer for fremtiden.

 

Han eier bil, båt og leier leilighet.

Jeg eier ingenting, men har god egenkapital.

Foreløpig leier jeg hus.

 

Han har valgt å selge båten sin, for å ha mer til overs i måneden. Ved å selge båten, vil han kunne betale ut lånet på bilen. Altså ha fri økonomi..Det vil bli endel tusen kroner ekstra i mnd, ettersom han slipper å betale for lån og drift av båt. Dette var vi begge enige om at var et godt valg. Vi ønsker å stå sterkt når vi flytter sammen. Altså minst mulig lån og gjeld, mer egenandel og mer penger til oss og vårt liv.

 

Og i dag avslører han, at han har bestemt seg for å kjøpe en ATV til 55 000 kroner.

Ikke fordi han trenger det, men fordi han vil.

 

Jeg har gjentatte ganger i dag sagt at jeg mener det er en dårlig ide nå når vi står på randen til å flytte sammen, og fordi vi skal reise endel dette året som par.

Han blir sint og mener at jeg ikke skal blande meg. Han sier også at han fortjener noe ekstra fordi han jobber så hardt.

Jeg gjentar at jeg ikke mener å stå i veien for en drøm om ATV, men nå trenger vi å spare penger til oss. Han har nettopp valgt å selge båten for å ha mer til overs, og så skal han kjøpe noe nytt igjen?

55 000 er mye penger!

 

Han ble til slutt rasende over at jeg våget å fortelle ham hva han skulle bruke penger på. Jeg på min side, prøvde å få ham til å tenke litt lenger enn morgendagen.

 

Jeg føler ikke han tar oss på alvor, i denne situasjonen...

 

 

Eller?

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

For å være helt ærlig tror jeg ikke dere bør flytte sammen. Krangler om økonomi FØR dere i det heletatt bor sammen og du presterer å bli rasende ( dine egne ord ) fordi han har lyst til å bruke 55000 kr av sine EGNE penger på seg selv!

55000 er ikke så mye penger.

Sorry, men det høres dødfødt ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min varselklokke ringer, meget dårlig utgangspunkt å vøre uenig om økonomiske prioriteringer før dere overhode har flyttet sammen. Umoden avgjørelse av ham. Kansje like greit å være særboere her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Okei jenter ( og eventuelle menn), dere må avgjøre dette for oss.

 

 

Here is the deal:

 

Jeg har vært i et forhold med en mann i ca 2 år nå. Vi har bestemt oss for å nå flytte sammen, og har lagt diverse planer for fremtiden.

 

Han eier bil, båt og leier leilighet.

Jeg eier ingenting, men har god egenkapital.

Foreløpig leier jeg hus.

 

Han har valgt å selge båten sin, for å ha mer til overs i måneden. Ved å selge båten, vil han kunne betale ut lånet på bilen. Altså ha fri økonomi..Det vil bli endel tusen kroner ekstra i mnd, ettersom han slipper å betale for lån og drift av båt. Dette var vi begge enige om at var et godt valg. Vi ønsker å stå sterkt når vi flytter sammen. Altså minst mulig lån og gjeld, mer egenandel og mer penger til oss og vårt liv.

 

Og i dag avslører han, at han har bestemt seg for å kjøpe en ATV til 55 000 kroner.

Ikke fordi han trenger det, men fordi han vil.

 

Jeg har gjentatte ganger i dag sagt at jeg mener det er en dårlig ide nå når vi står på randen til å flytte sammen, og fordi vi skal reise endel dette året som par.

Han blir sint og mener at jeg ikke skal blande meg. Han sier også at han fortjener noe ekstra fordi han jobber så hardt.

Jeg gjentar at jeg ikke mener å stå i veien for en drøm om ATV, men nå trenger vi å spare penger til oss. Han har nettopp valgt å selge båten for å ha mer til overs, og så skal han kjøpe noe nytt igjen?

55 000 er mye penger!

 

Han ble til slutt rasende over at jeg våget å fortelle ham hva han skulle bruke penger på. Jeg på min side, prøvde å få ham til å tenke litt lenger enn morgendagen.

 

Jeg føler ikke han tar oss på alvor, i denne situasjonen...

 

 

Eller?

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

For å være helt ærlig tror jeg ikke dere bør flytte sammen. Krangler om økonomi FØR dere i det heletatt bor sammen og du presterer å bli rasende ( dine egne ord ) fordi han har lyst til å bruke 55000 kr av sine EGNE penger på seg selv!

55000 er ikke så mye penger.

Sorry, men det høres dødfødt ut....

 

 

 

Hvis du leser innlegget, så ser du at det er HAN som blir rasende fordi jeg hadde en mening om det å kjøpe noe til 55 000 når han nettopp har jobbet for å bli helt gjeldsfri.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal han kjøre ATV? skal han registrere den for ferdsel på vai? Det er vel uansett "mopedfart" som er tillat for disse, er det ikke? Hvis den ikke blir registrert, så er det vel mer eller mindre null plasser og kjøre, så lenge dere ikke eier jord  selv........



Anonymous poster hash: 22931...025
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostnader for båt og bil må ha vært veldig store, om han etter salg og innfridd lån sitter igjen med 6000kr i mnd. Hvis han bruker 3000 kr på ATV og nedbetaler over 2 år så sitter han fortsatt igjen med mer enn da han eide båten.

 

Men en ting jeg ikke skjønner. Får du skaffet til veie full inntekt når du skal studere da? Det koster jo penger å studere også, selv om det selvfølgelig er en investering i fremtiden.

Hva med studielån? Tilfører du deg selv mer gjeld også da eller?

Kan du reise mens du studerer?

 

Høres ut som en greiest idè at dere de første årene deler de felles utgiftene 50/50, om forholdet kommer til å fortsette da. Det høres jo ut som det har fått seg en knekk om han plutselig ikke vil flytte sammen.

 

 

 

 

Jeg har mye oppsparte midler som holder mitt hode over vann i de fleste tilfeller, men jeg har jo spart fordi vi skulle starte på denne fremtiden sammen.

Det trodde jeg han også gjorde. Derfor reagerer jeg på at vi plutselig skal ha 55 000 mindre å rutte med.

 

Vi reiser dette året ja, reisene er allerede betalt og bestilt. 

 

Ingen av oss vil ha fellesøkonomi før vi eventuelt er gift, og er mer på plass. Men ettersom han mente at jeg ikke burde bruke penger på ny pc på nåværende tidspunkt, så ser jeg ikke helt logikken i at han da skal bruke penger på ATV.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Okei jenter ( og eventuelle menn), dere må avgjøre dette for oss.

 

 

Here is the deal:

 

Jeg har vært i et forhold med en mann i ca 2 år nå. Vi har bestemt oss for å nå flytte sammen, og har lagt diverse planer for fremtiden.

 

Han eier bil, båt og leier leilighet.

Jeg eier ingenting, men har god egenkapital.

Foreløpig leier jeg hus.

 

Han har valgt å selge båten sin, for å ha mer til overs i måneden. Ved å selge båten, vil han kunne betale ut lånet på bilen. Altså ha fri økonomi..Det vil bli endel tusen kroner ekstra i mnd, ettersom han slipper å betale for lån og drift av båt. Dette var vi begge enige om at var et godt valg. Vi ønsker å stå sterkt når vi flytter sammen. Altså minst mulig lån og gjeld, mer egenandel og mer penger til oss og vårt liv.

 

Og i dag avslører han, at han har bestemt seg for å kjøpe en ATV til 55 000 kroner.

Ikke fordi han trenger det, men fordi han vil.

 

Jeg har gjentatte ganger i dag sagt at jeg mener det er en dårlig ide nå når vi står på randen til å flytte sammen, og fordi vi skal reise endel dette året som par.

Han blir sint og mener at jeg ikke skal blande meg. Han sier også at han fortjener noe ekstra fordi han jobber så hardt.

Jeg gjentar at jeg ikke mener å stå i veien for en drøm om ATV, men nå trenger vi å spare penger til oss. Han har nettopp valgt å selge båten for å ha mer til overs, og så skal han kjøpe noe nytt igjen?

55 000 er mye penger!

 

Han ble til slutt rasende over at jeg våget å fortelle ham hva han skulle bruke penger på. Jeg på min side, prøvde å få ham til å tenke litt lenger enn morgendagen.

 

Jeg føler ikke han tar oss på alvor, i denne situasjonen...

 

 

Eller?

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

For å være helt ærlig tror jeg ikke dere bør flytte sammen. Krangler om økonomi FØR dere i det heletatt bor sammen og du presterer å bli rasende ( dine egne ord ) fordi han har lyst til å bruke 55000 kr av sine EGNE penger på seg selv!

55000 er ikke så mye penger.

Sorry, men det høres dødfødt ut....

 

Hvis du leser innlegget, så ser du at det er HAN som blir rasende fordi jeg hadde en mening om det å kjøpe noe til 55 000 når han nettopp har jobbet for å bli helt gjeldsfri.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

Ja, så det nå, beklager, men jeg mener han har rett på å bli irritert når han får kjeft fordi han vil kjøpe seg noe han ønsker seg for SINE penger!

Hva pokker har du med det å gjøre? Og attpåtil FØR dere bor sammen.

Håper han ser varsellampene når du prøver å fortelle han hva han får lov til til og med før dere bor sammen ;-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om han skal flytte inn på gutterommet til sin mor igjen.

 

Skal han ofre all moro pga. at du har bestemt deg for å studere?

 

Og er dere enige om alle de lange reisene, og hvordan mener du at det er fornuftig med en presset økonomi?

Personlig så ville jeg heller kjøpt en atv, enn å reist bort pengene.

 

Høres ut som om dere, av en eller merkelig grunn, får dårligere økonomi og forhold av å flytte sammen.



Anonymous poster hash: 7bc77...86f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes det høres ut som du forventer at han skal forsørge deg nærmest. Dere skal reise mye, du skal studere, dere skal flytte sammen og trenger mye nytt. Du har 300 000 kr i EK, OK. Men eier ikke han sin leilighet/hus? Han har vel ek der da?

 

Han er en voksen mann og har lyst til å kjøpe seg en atv. Hvorfor skal du stå i veien for det? Dere har ikke flyttet sammen engang. Om han kjøper den atv`en så koster den ikke 6000 kr i mnd, som du sier han sparte ved å selge båt og kvitte seg med billån.

 

Og når dette er sagt, og dere er uenige om økonomi allerede før dere flytter sammen, så ta et hint og prat om dette før dere kjøper noe i lag. Hvis ikke kommer denne historien tilbake hit etterhvert, men da står dere i andre enden av forholdet.

 

Anonymous poster hash: 37279...3c5

 

 

 

Hehe, jeg forventer overhodet ikke at han forsørger meg, nei.

JEG har betalt reisene våre, JEG lånte ham 20 000 for å betale det siste på lånet til båten, JEG tar ham med ut for å spise osv osv.

 

Hvorfor jeg reagerer? Fordi han er den som har presset hardest på at det skal spares. Jeg har vært utrolig påpasselig med mine penger, fordi vi skal ha mest mulig til oss selv.

Jeg skulle spare og ordne på min front, han skulle selge båten og bli gjeldsfri. Det var avtalen vi laget sammen!

 

Og så skal han ta opp nytt lån i samme sekund han blir gjeldsfri, fordi han skal ha ATV til 55 000? Det gir jo ikke helt mening? Og jeg mener det er urettferdig å insistere på at JEG skal spare og spare, når han selv skal gjøre nøyaktig hva han vil.

 

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Synes det høres ut som du forventer at han skal forsørge deg nærmest. Dere skal reise mye, du skal studere, dere skal flytte sammen og trenger mye nytt. Du har 300 000 kr i EK, OK. Men eier ikke han sin leilighet/hus? Han har vel ek der da?

 

Han er en voksen mann og har lyst til å kjøpe seg en atv. Hvorfor skal du stå i veien for det? Dere har ikke flyttet sammen engang. Om han kjøper den atv`en så koster den ikke 6000 kr i mnd, som du sier han sparte ved å selge båt og kvitte seg med billån.

 

Og når dette er sagt, og dere er uenige om økonomi allerede før dere flytter sammen, så ta et hint og prat om dette før dere kjøper noe i lag. Hvis ikke kommer denne historien tilbake hit etterhvert, men da står dere i andre enden av forholdet.

 

Anonymous poster hash: 37279...3c5

 

 

Hehe, jeg forventer overhodet ikke at han forsørger meg, nei.

JEG har betalt reisene våre, JEG lånte ham 20 000 for å betale det siste på lånet til båten, JEG tar ham med ut for å spise osv osv.

 

Hvorfor jeg reagerer? Fordi han er den som har presset hardest på at det skal spares. Jeg har vært utrolig påpasselig med mine penger, fordi vi skal ha mest mulig til oss selv.

Jeg skulle spare og ordne på min front, han skulle selge båten og bli gjeldsfri. Det var avtalen vi laget sammen!

 

Og så skal han ta opp nytt lån i samme sekund han blir gjeldsfri, fordi han skal ha ATV til 55 000? Det gir jo ikke helt mening? Og jeg mener det er urettferdig å insistere på at JEG skal spare og spare, når han selv skal gjøre nøyaktig hva han vil.

 

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

Dette lover ikke godt!

Du høres ut som moren hans, ikke kjæresten. Og til dere som spør hvorfor og hva han skal med ATV: hva har det med saken å gjøre?

Herregud jeg er glad jeg er i et forhold ( på 16. året) hvor jeg kan kjøpe meg akkurat det jeg vil for penger jeg selv har tjent! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Synes det høres ut som du forventer at han skal forsørge deg nærmest. Dere skal reise mye, du skal studere, dere skal flytte sammen og trenger mye nytt. Du har 300 000 kr i EK, OK. Men eier ikke han sin leilighet/hus? Han har vel ek der da?

 

Han er en voksen mann og har lyst til å kjøpe seg en atv. Hvorfor skal du stå i veien for det? Dere har ikke flyttet sammen engang. Om han kjøper den atv`en så koster den ikke 6000 kr i mnd, som du sier han sparte ved å selge båt og kvitte seg med billån.

 

Og når dette er sagt, og dere er uenige om økonomi allerede før dere flytter sammen, så ta et hint og prat om dette før dere kjøper noe i lag. Hvis ikke kommer denne historien tilbake hit etterhvert, men da står dere i andre enden av forholdet.

 

Anonymous poster hash: 37279...3c5

 

 

Hehe, jeg forventer overhodet ikke at han forsørger meg, nei.

JEG har betalt reisene våre, JEG lånte ham 20 000 for å betale det siste på lånet til båten, JEG tar ham med ut for å spise osv osv.

 

Hvorfor jeg reagerer? Fordi han er den som har presset hardest på at det skal spares. Jeg har vært utrolig påpasselig med mine penger, fordi vi skal ha mest mulig til oss selv.

Jeg skulle spare og ordne på min front, han skulle selge båten og bli gjeldsfri. Det var avtalen vi laget sammen!

 

Og så skal han ta opp nytt lån i samme sekund han blir gjeldsfri, fordi han skal ha ATV til 55 000? Det gir jo ikke helt mening? Og jeg mener det er urettferdig å insistere på at JEG skal spare og spare, når han selv skal gjøre nøyaktig hva han vil.

 

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

Vil du virkelig leve sammen med en som tar så egoistiske valg, og som tydelig ikke ser på deg som likeverdig? Han setter jo et sett regler for deg og ett sett regler for seg selv, og det er han som kommer best ut av det. Du virker fornuftig så hvis dere flytter sammen så sørg for å sikre deg selv på alle måte.

 

Anonymous poster hash: f4b7e...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høres ut som om han skal flytte inn på gutterommet til sin mor igjen.

 

Skal han ofre all moro pga. at du har bestemt deg for å studere?

 

Og er dere enige om alle de lange reisene, og hvordan mener du at det er fornuftig med en presset økonomi?

Personlig så ville jeg heller kjøpt en atv, enn å reist bort pengene.

 

Høres ut som om dere, av en eller merkelig grunn, får dårligere økonomi og forhold av å flytte sammen.

 

Anonymous poster hash: 7bc77...86f

 

 

 

Jeg er en veldig bereist person. Reiser er min lidenskap.

Da vi møttes, elsket han at han møtte en person som likte reising like mye som han. Han hadde ikke hatt mulighet til å reise tidligere, og gledet seg. Vi har vært på flere reiser sammen sålangt, og han stortrives med det. Han er knapt kommet hjem før han snakker om å reise på nytt.

 

Derfor satte vi en plan for året!

2 større reiser. Han skulle bli gjeldsfri og selge båten (hans ide!), jeg skulle ordne mitt på min front.

Og så skulle vi flytte sammen.

 

Reisene er betalt. Båten er solgt, bilen er betalt ned og jeg har mitt på det rene.

 

Og så velger han å kjøpe noe han ikke har råd til, istedenfor for å følge planen som HAN var med på å forme. 

I tillegg: Dette kjøpet velger han å gjennomføre FØR han har betalt tilbake de 20 000 han skylder meg.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg så sinnsykt godt HI.

Hadde jeg vært deg hadde jeg revurdert hele forholdet!

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 1a659...23f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Synes det høres ut som du forventer at han skal forsørge deg nærmest. Dere skal reise mye, du skal studere, dere skal flytte sammen og trenger mye nytt. Du har 300 000 kr i EK, OK. Men eier ikke han sin leilighet/hus? Han har vel ek der da?

 

Han er en voksen mann og har lyst til å kjøpe seg en atv. Hvorfor skal du stå i veien for det? Dere har ikke flyttet sammen engang. Om han kjøper den atv`en så koster den ikke 6000 kr i mnd, som du sier han sparte ved å selge båt og kvitte seg med billån.

 

Og når dette er sagt, og dere er uenige om økonomi allerede før dere flytter sammen, så ta et hint og prat om dette før dere kjøper noe i lag. Hvis ikke kommer denne historien tilbake hit etterhvert, men da står dere i andre enden av forholdet.

 

Anonymous poster hash: 37279...3c5

 

Hehe, jeg forventer overhodet ikke at han forsørger meg, nei.

JEG har betalt reisene våre, JEG lånte ham 20 000 for å betale det siste på lånet til båten, JEG tar ham med ut for å spise osv osv.

 

Hvorfor jeg reagerer? Fordi han er den som har presset hardest på at det skal spares. Jeg har vært utrolig påpasselig med mine penger, fordi vi skal ha mest mulig til oss selv.

Jeg skulle spare og ordne på min front, han skulle selge båten og bli gjeldsfri. Det var avtalen vi laget sammen!

 

Og så skal han ta opp nytt lån i samme sekund han blir gjeldsfri, fordi han skal ha ATV til 55 000? Det gir jo ikke helt mening? Og jeg mener det er urettferdig å insistere på at JEG skal spare og spare, når han selv skal gjøre nøyaktig hva han vil.

 

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

Dette lover ikke godt!

Du høres ut som moren hans, ikke kjæresten. Og til dere som spør hvorfor og hva han skal med ATV: hva har det med saken å gjøre?

Herregud jeg er glad jeg er i et forhold ( på 16. året) hvor jeg kan kjøpe meg akkurat det jeg vil for penger jeg selv har tjent! :-)

 

 

 

Jeg høres ut som moren hans?

 

Kjære deg. Jeg har ikke satt sammen denne planen på egenhånd, holdt pistol mot hodet hans og sagt "DETTE skal vi gjøre!"

 

Vi planla dette sammen. Tok avgjørelser sammen. Det var HAN som ville selge båten og bli gjeldsfri, en beslutning jeg støttet.

Og jeg skulle spare på min side. 

 

Når han da, mens han fortsatt skylder meg 20 000, velger å anskaffe noe han ikke har råd til per dags dato, så ser jeg ikke hvorfor jeg er den store stygge ulven som reagerer?

 

HI

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere bør utsette samboerplanene, spesielt om det er barn inne i bildet.

 

Kan bli vanskelig å leve sammen når dere har så ulikt syn på økonomien.



Anonymous poster hash: 7bc77...86f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt Hi. Du har all grunn til å bli irritert og han oppfører seg barnslig!

 

Vil han ha atv så får han i allefall først betale tilbake det han skylder deg først! Tipper han da vil innse kjøpet ikke er så lurt allikevel;) lånte penger er sure penger!

 

Plutselig blir det 75 000 kr i stedet for 55 000 som han må "bruke".og idersom han da fremdeles gjennomfører kjøpet, ja da går du og kjøper deg akkurat den PCen du vil ha! Om han mener han kan bruke pengene sine på hva han enn ønsker, ja da kan jaggu du også!

 

Han kan virkelig ikke forvente at du skal spinke og spare, samtidig som han sløser vekk penger på morro. 55000 er ikke KJEMPE mye penger nei, men dette blir urettferdig for deg da det blir slik at du må spare opp enda mer pga forbruket hans.

 

Be han overføre de 20 000 kr han skylder, da dette er gjeld som bør prioriteres foran en atv, når d er gjort kan han sløser så mye han bare vil.Det vil ikke være ditt problem og bør heller ikke være det.

 

Syns du bør gjøre som mange over her sier, at dere deler lånet dønn i midten og betaler helt likt fra egen lomme, du skal IKKE finansiere hans forbruk, og omvendt.virker som om du har hakket mer fornuft og økonomisk sans enn han så burde ikke være et problem for deg å klare:)

 

Anonymous poster hash: 63cc7...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett hardt mot hardt. Dersom han kjøper ATVn , blir det ingen reise.

 

Anonymous poster hash: ca55b...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt deg selv om det virkelig er dette du vil ? Les igjennom svarene du har fått her og reflekter litt over om du vil dele livet med en slik mann.

Dere har ikke flyttet sammen engang og allikevel lyser varsellampene her.

 

Anonymous poster hash: af56f...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En atv er ikke bare leketøy, og kan brukes til jakt, fiske, bærplukking, kjøre ved, brøyte snø. Altså noe som kommer familien til gode.



Anonymous poster hash: 7bc77...86f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt Hi. Du har all grunn til å bli irritert og han oppfører seg barnslig!

 

Vil han ha atv så får han i allefall først betale tilbake det han skylder deg først! Tipper han da vil innse kjøpet ikke er så lurt allikevel;) lånte penger er sure penger!

 

Plutselig blir det 75 000 kr i stedet for 55 000 som han må "bruke".og idersom han da fremdeles gjennomfører kjøpet, ja da går du og kjøper deg akkurat den PCen du vil ha! Om han mener han kan bruke pengene sine på hva han enn ønsker, ja da kan jaggu du også!

 

Han kan virkelig ikke forvente at du skal spinke og spare, samtidig som han sløser vekk penger på morro. 55000 er ikke KJEMPE mye penger nei, men dette blir urettferdig for deg da det blir slik at du må spare opp enda mer pga forbruket hans.

 

Be han overføre de 20 000 kr han skylder, da dette er gjeld som bør prioriteres foran en atv, når d er gjort kan han sløser så mye han bare vil.Det vil ikke være ditt problem og bør heller ikke være det.

 

Syns du bør gjøre som mange over her sier, at dere deler lånet dønn i midten og betaler helt likt fra egen lomme, du skal IKKE finansiere hans forbruk, og omvendt.virker som om du har hakket mer fornuft og økonomisk sans enn han så burde ikke være et problem for deg å klare:)

 

Anonymous poster hash: 63cc7...15e

 

 

Takk for et langt og godt svar. Du tenker slik som jeg tenker.

Ja jeg vil han skal gjøre opp for seg før han skal ha mer. Og kravet om at jeg skal kun spare, det skal frafalle.

 

Hvis vi flytter sammen, så skal vi ikke ha delt økonomi, nei. Det er det sunneste, tror jeg :/

 

Utrolig kjedelig situasjon.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En atv er ikke bare leketøy, og kan brukes til jakt, fiske, bærplukking, kjøre ved, brøyte snø. Altså noe som kommer familien til gode.

 

Anonymous poster hash: 7bc77...86f

 

 

 

"Leketøy" er hans ord. Han vil ha et leketøy. Ikke en praktisk maskin som skal komme familien til gode.

Kun leketøy.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt deg selv om det virkelig er dette du vil ? Les igjennom svarene du har fått her og reflekter litt over om du vil dele livet med en slik mann.

Dere har ikke flyttet sammen engang og allikevel lyser varsellampene her.

 

Anonymous poster hash: af56f...1f0

 

 

Jeg vipper litt frem og tilbake, for å være ærlig. :/

Vi har det jo fantastisk ellers. Men akkurat her har vi møtt veggen..

 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Synes det høres ut som du forventer at han skal forsørge deg nærmest. Dere skal reise mye, du skal studere, dere skal flytte sammen og trenger mye nytt. Du har 300 000 kr i EK, OK. Men eier ikke han sin leilighet/hus? Han har vel ek der da?

 

Han er en voksen mann og har lyst til å kjøpe seg en atv. Hvorfor skal du stå i veien for det? Dere har ikke flyttet sammen engang. Om han kjøper den atv`en så koster den ikke 6000 kr i mnd, som du sier han sparte ved å selge båt og kvitte seg med billån.

 

Og når dette er sagt, og dere er uenige om økonomi allerede før dere flytter sammen, så ta et hint og prat om dette før dere kjøper noe i lag. Hvis ikke kommer denne historien tilbake hit etterhvert, men da står dere i andre enden av forholdet.

 

Anonymous poster hash: 37279...3c5

 

 

Hehe, jeg forventer overhodet ikke at han forsørger meg, nei.

JEG har betalt reisene våre, JEG lånte ham 20 000 for å betale det siste på lånet til båten, JEG tar ham med ut for å spise osv osv.

 

Hvorfor jeg reagerer? Fordi han er den som har presset hardest på at det skal spares. Jeg har vært utrolig påpasselig med mine penger, fordi vi skal ha mest mulig til oss selv.

Jeg skulle spare og ordne på min front, han skulle selge båten og bli gjeldsfri. Det var avtalen vi laget sammen!

 

Og så skal han ta opp nytt lån i samme sekund han blir gjeldsfri, fordi han skal ha ATV til 55 000? Det gir jo ikke helt mening? Og jeg mener det er urettferdig å insistere på at JEG skal spare og spare, når han selv skal gjøre nøyaktig hva han vil.

 

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: 65dda...ecf

Jeg håper og tror du ser at han utnytter deg?

Hvordan har du tenkt til å forholde deg til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor skal han kjøre ATV? skal han registrere den for ferdsel på vai? Det er vel uansett "mopedfart" som er tillat for disse, er det ikke? Hvis den ikke blir registrert, så er det vel mer eller mindre null plasser og kjøre, så lenge dere ikke eier jord selv........

 

Anonymous poster hash: 22931...025

Enkelte ATVer kan brukes som vanlig kjøretøy, og må ha vanlig førerkort. En kamerat har ATV som går opp mot 100km/t, kan kjøre på motorvei og full pakke. Helt lovlig.

 

Så det at folk tenker moped når de hører ATV er feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hjelpes. Jeg skjønner deg HI. Og han burde betale deg de 20 000kr han skylder først , ellers hadde jeg faktisk satt han på hold for det er ikke ok! At han bestemmer over pengene sine selv er jo klart men å kjøpe nye ting når han skylder deg er uaktuelt. Og å mene du skal spare men han kan bruke er helt bak mål og veldig frekt. Hvor gammel er denne gutten som trenger et leketøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...