Gå til innhold

Overreagerer venninnen min her? (FB samtale) trenger synspunkt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du burde ikke prøve å bli gravid når helsen din er så dårlig.

Du skriver du har vært gravid før. Har du unger. Hvordan er helsen deres?

Anonymous poster hash: d5245...187
Videoannonse
Annonse
Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Virker som om dere prater rundt hverandre, og som mange andre her forstod jeg også lite. Det jeg sitter igjen med er at jeg lurer på hvorfor i all verden du ikke har vært til legen når du har blod i munnen når du våkner om morgenen! Du røyker, har slike symptomer og fortsetter å røyke, som om det ikke har noen hast å slutte fordi du ikke er gravid enda?Du vet at din helse i lang tid før svangerskapet er med på å bestemme barnets helse og gener? I tillegg virker det som om du egentlig er redd for hva blodet du ser om morgenen betyr. Du skriver at du tror det kommer fra tannkjøttet og ikke fra lungene. Vel, uansett så er begge deler med stor sannsynlighet forårsaket av røykingen.Selv om du mener at tannkjøttet er en bagatell i forhold til om det skulle være noe med lungene, så er tannkjøttproblemer forårsaket av røyking heller ingen bagatell, men en tilstand som gir økt risiko for både det ene og det andre - i tillegg til at det som regel er tegn på at du mangler både det ene og det andre av vitaminer og mineraler. Uansett - ikke et miljø å lage en baby i... Beklager om jeg er tøff nå, men du må gjøre noe med din egen helse før du blir gravid igjen! Skriver ikke dette for å skremme deg, for tegnene dine trenger ikke være alvorlige, men de er absolutt tegn på at kroppen din ikke har det godt og er i ubalanse. Så skriver dette for å vekke deg. Sett deg ned og snakk med venninnen din i steden for å skrive på facebook, det skaper mindre misforståelser.  Anonymous poster hash: 665e0...b3b

Hvordan kan helsen til mor i tiden før svangerskapet påvirke barnets gener? Helse ja, men gener?

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Jeg skjønte ikke alt av samtalen du refererte til, men venninnen din virket veldig nysgjerrig, og sikkert derfor du ble litt direkte i det siste svaret. Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal ha oversikt over dine eggløsninger, menstruasjoner og din manns turnus. Jeg hadde også blitt irritert på dette. Og jeg synes det er rart at enkelte skal bli fornærmet over at man venter med å fortelle om graviditet.

En annen ting: jeg reagerer på at du sier at du spytter blod om morgenen. Er dette ifm tannpuss, eller kommer det spontant? Om det er det siste synes jeg at fastlegen din burde vurdere om du skal henvises til bronkoskopi og CT Thorax.

Skrevet
Hvordan kan helsen til mor i tiden før svangerskapet påvirke barnets gener? Helse ja, men gener?

Isolert sett så har du rett, barnet får genene uavhengig av foreldrenes helse.

Men helse vil påvirke gener som i at man f.eks. arver risiko for sykdom, og at helsen og stressorer man utsettes for vil påvirke om disse genene slår seg på eller ikke.

Anonymous poster hash: 665e0...b3b

Skrevet

Faen så dårlig gjort å legge ut samtalen vår åpent her! Trodde den var privat mellom oss, jeg.

Anonymous poster hash: 4d45f...52f
Skrevet

Eg må ærlig si eg synes vennina di virker rar:s hva var liksom de å henge seg opp i. Du kan ikke vite om du blir gravid før eller ei så dermed formulerte du deg slik. Hadde jeg vert deg hadde jeg svart enda kvasere tilbake når hu henger seg opp noe som ikke er av betydning engang.

Anonymous poster hash: b03ad...22a

Skrevet

Tror jeg hadde blitt litt irritert om venninnen min satt med oversikt over når jeg hadde mensen og eggløsning. Bisarr samtale.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er du som klikker her jeg, ikke henne. Hun bare forteller det at du ikke trenger å finne unnskyldninger, og at hun vil akseptere om du ikke vil si noe til henne med en gang. Hun har ikke beskyldt deg for å lyve, hun gir deg bare muligheten til si til henne at hun ikke trenger å mase.

Så, DU overreagerer, ikke venninna di.

Skrevet

Du har tydeligvis informert venninna di om når du hadde mensen sist og at det ikke er utenkelig at du kan bli gravid. Jeg synes hele samtalen er spesiell, men her er det du og ikke venninna som klikker! Sikker på at du ikke er gravid og hormonene herjer? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...