Gå til innhold

Overreagerer venninnen min her? (FB samtale) trenger synspunkt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne snakket om røykeslutt i går.

Hun:

Gir meg nok ikke å røyke, er for morro. Haha men har lyst å se om eg klarer å kun røyke i helgene

Jeg:

Ja, er ikke akkurat godt for helsen. Tenker litt på å slutte å røyke nå i påsken når jeg ikke er på jobb. Spytter blod om morningene. Litt skummelt :/ litt enklere å slutte når jeg ikke er på jobb, er så vane å røyke når jeg er på jobb, så greit å gå inn med et godt utgangspunkt :-)

Hun:

Ja og du skal vel slutte alikavel om du er/blir gravid igjen i nærmeste fremtid. ;-)

Jeg:

Ja, men blir ikke før i august siden ........... er offshore :/ kanskje eggene er av bedre kvalitet neste gang da også :-) kan ikke være helge røyker jeg, har ikke selvdisiplin nok. Så her blir det full kutt

Deretter snakket vi ikke noe særlig mer om det.

Så kommer det plutselig i dag, ut av det blå:

Hun:

Du har jo eggløsning nå når han er hjemme denne gang, eller skal du ikke si det denne gang ? Siden du fikk mensen i midten av mars forrige gang tenker eg, og han har vært heme i 14 dager nå. Bare ikke gidd å fortell "skrøner" :-) da er det bedre at du heller sier det sånn, at du ikke vil si noe.

Jeg:

Har ikke fått mensen enda, men har testet og den var negativ så tror ikke det klaffet denne gangen. Spytte blod når jeg står opp gjør jeg, og derfor er det lurt å slutte.

Er du politi eller? :-P hvis jeg hadde blitt gravid og valgt å ikke fortelle det før etter noen uker, så velger jeg jo det helt selv, og har vel ikke noe opplysningsplikt om jeg kommer til å fortelle om det eller ikke, hverken ovenfor deg eller noen andre? Hvilken rolle spiller det egentlig om jeg hadde vært gravid og ikke sagt det til noen før etter noen uker? Det har jo ikke noe med deg å gjøre hvis jeg hadde valgt å ikke fortelle det :-) men altså, negativ test, så får se om mensen dukker opp eller ikke

Hun:

Nei er jo det eg mener. Du trenger ikke si det, men du trenger heller ikke lyge om det, sånn du har holdt på no veldig lenge. Bedre å bare si at du ikke vil dele noe da. No nevnte jeg det bare siden du skrev i går at det ikke klaffet igjen før august, og det stemmer jo ikke, da er det jo bedre å ikke si noe. Eg spurte jo ikke om du var gravid heller, skrev jo bare at du må vel slutte å røyke snart alikavel.

Jeg ble så satt ut, skjønner ikke hva hun babler om. De andre gangene jeg har vært gravid har jeg fortalt det til henne. Uansett så er det vel opp til meg å fortelle det hvis jeg har lyst eller ikke? Skjønner ikke hvorfor hun klikket fordi jeg sa

"blir ikke gravid før august siden han er offshore" istedenfor "hvis jeg ikke er gravid nå, så blir jeg ikke gravid før august siden han er offshore"

Hadde dere andre blitt sure på meg også, slik hun ble, hvis dere var min venninne?

Anonymous poster hash: 12383...fa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønte faen ikke en dritt...dette var bare en lang og uforståelig samtale mellom dere.. mye bedre du heller oppsummerer d og skriver det kort og enkelt.

Anonymous poster hash: a5363...95b
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du er sur for. Det hun sier er jo sant? Eller?

Uansett, om du hster blod eller prøver å bli gravid så slutt og røyk!

Anonymous poster hash: 8873e...bda
Skrevet

jeg synes at både hun og DU overdriver som gidder å gå inn her å skrive om det. fjortis...?

Anonymous poster hash: d6304...8d7
Skrevet

Dette skjønte jeg ikke mye av..

Skrevet

Litt rart og legge ut denne samtalen, kan jo være at venninnen din er her inne også, og kjenner den igjen?!

Og hvis du spytter blod og likevel fortsetter å røyke, så burde du ta en sjekk av hodet ditt! Hvert fornuftig menneske hadde sluttet på flekken med slike varsler fra kroppen! Du har barn fra før eller? Tenker ikke du på dem ift røykingen, nå som noe helt klart ikke er som det skal være ift blod i spyttet? Jaja, stå på!

Anonymous poster hash: 80b68...6ed

Skrevet

Det eneste jeg fikk ut av denne "samtalen" var at jeg synes du var veldig frekk mot venninna di.

Anonymous poster hash: e3df9...460
Skrevet

Er du 16 år eller? Dette ble uforståelig og dumt

Anonymous poster hash: 97fa3...198

Skrevet

Synes egentlig det var du som fremsto frekk og sur i den samtalen der.

Anonymous poster hash: fd6f1...d52
Skrevet

Er enig i at jeg var sur i siste innlegget. Sier seg selv når hun kaller meg en løgner.

Skrevet

Det eneste jeg forstod av dette er at du må slutte å røyke !

Anonymous poster hash: 8fdea...83a
Skrevet

Er enig i at jeg var sur i siste innlegget. Sier seg selv når hun kaller meg en løgner.

Prøvde å lese det igjen. Du er utrolig ufin mot henne, så jeg skjønner godt at hun ble sur. Og du burde få deg en grundig helsesjekk før du tenker på å bli gravid. Hoster blod om morgenen??

Skrevet

Hun ble jo sur fordi jeg i går sa at jeg ikke kom til å bli gravid før etter sommeren. Istedenfor å si "hvis jeg ikke er gravid nå, så blir jeg ikke gravid før etter sommeren"

Jeg ble ikke sur før hun skrev at jeg lyver (hvilket jeg ikke gjør)

Hoster ikke blod, spytter blod. Tror det er fra tannkjøttet og ikke akkurat fra lunger.

Skrevet

Hun ble jo sur fordi jeg i går sa at jeg ikke kom til å bli gravid før etter sommeren. Istedenfor å si "hvis jeg ikke er gravid nå, så blir jeg ikke gravid før etter sommeren"

Jeg ble ikke sur før hun skrev at jeg lyver (hvilket jeg ikke gjør)

Hoster ikke blod, spytter blod. Tror det er fra tannkjøttet og ikke akkurat fra lunger.

Egentlig unødvendig ordbruk av begge to. Drøyt av henne å bruke ordet løgn, men svaret ditt var virkelig nedlatende og fælt. Skjønner ikke helt hvorfor dere to er venninner og snkker om så personlige ting, for dere har jo tydeligvis ikke tillit til hverandre. 

Å prøve å bli gravid når man røyker og blør fra munnen, om det så kommer fra tannkjøtt eller lunger (få det sjekket, her er ikke"tror" bra nok!!!) er tullete.

Skrevet

Dere virker veldig merkelige begge to.

Anonymous poster hash: a9a44...5ad

Skrevet

Jeg synes det virket som om hun var bekymret. Også gikk du VELDIG i forsvarposisjon, og det er du som overreagerer her, og virker sint.. 

Skrevet

skjønte faen ikke en dritt...dette var bare en lang og uforståelig samtale mellom dere.. mye bedre du heller oppsummerer d og skriver det kort og enkelt.

Anonymous poster hash: a5363...95b

haha,signerer denne!skjønte ikke en dritt jeg heller!hav var poenget?at dere skal slutte å røyke?at du spytter blod?at du skal bli gravid?at mannen din er offshore? at venninna di sa noe skjeivt??

Anonymous poster hash: e9577...b3b

Skrevet

Jeg ville sjekket hos legen ang spytting av blod!! Kan vere lunge sykdom!

Anonymous poster hash: 84ecd...8ec

Skrevet

For noen bisarre livsformer folk har.

Skrevet

Tror jammen røyken har gått til hjernen på dere....

Anonymous poster hash: 46c42...266
Skrevet

Virker som om dere prater rundt hverandre, og som mange andre her forstod jeg også lite.

Det jeg sitter igjen med er at jeg lurer på hvorfor i all verden du ikke har vært til legen når du har blod i munnen når du våkner om morgenen! Du røyker, har slike symptomer og fortsetter å røyke, som om det ikke har noen hast å slutte fordi du ikke er gravid enda?

Du vet at din helse i lang tid før svangerskapet er med på å bestemme barnets helse og gener?

I tillegg virker det som om du egentlig er redd for hva blodet du ser om morgenen betyr. Du skriver at du tror det kommer fra tannkjøttet og ikke fra lungene. Vel, uansett så er begge deler med stor sannsynlighet forårsaket av røykingen.

Selv om du mener at tannkjøttet er en bagatell i forhold til om det skulle være noe med lungene, så er tannkjøttproblemer forårsaket av røyking heller ingen bagatell, men en tilstand som gir økt risiko for både det ene og det andre - i tillegg til at det som regel er tegn på at du mangler både det ene og det andre av vitaminer og mineraler.

Uansett - ikke et miljø å lage en baby i... Beklager om jeg er tøff nå, men du må gjøre noe med din egen helse før du blir gravid igjen!

Skriver ikke dette for å skremme deg, for tegnene dine trenger ikke være alvorlige, men de er absolutt tegn på at kroppen din ikke har det godt og er i ubalanse. Så skriver dette for å vekke deg.

Sett deg ned og snakk med venninnen din i steden for å skrive på facebook, det skaper mindre misforståelser.

Anonymous poster hash: 665e0...b3b
Skrevet

Wow, jeg skjønte egentlig ingenting.. :huh:

Skrevet

Nøyaktig HVA er det dere røyker? 

Skrevet

Venninnen din har rett. Du virker litt dum.

Anonymous poster hash: 4e7c5...d1d
Skrevet

Jeg hadde en sånn venninne en gang, som gikk meg etter i sømmene på alt jeg sa. Vi er ikke venner lenger. Orker ikke å gå rundt og føle meg som om jeg er under etterforskning.

Anonymous poster hash: 74753...ba9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...