Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Jeg trodde at når vi skrev oss opp på ferie lista på jobben så skulle vi få ferie de ukene, sånn er det på mannen sin jobb. Jeg begynte der i februar i fjor så hadde ikke ferie da og tenkte derfor ikke over det. Men har nå skjønt via andre på jobb at den lista er kun ønsker, og at det ikke er sikkert vi får de ukene vi har skrevet opp. Men vi har jo allerede bestilt og betalt ferie tur de ukene, og er ikke bare å avbestille det siden vi reier med venner. Skjønner jo at jeg må krype til sjefen og fortelle om min dumhet og håpe det blir tatt hensyn til siden den endelige listen ikke er klar. Men hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke får ferie de ukene? Fader at det er mulig å være så dum Anonymous poster hash: 99b32...05c
☆☆☆ Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Får du ikkje dei vekene kan du ganske enkelt ikkje reise.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Ikke så mange alternativ der, får du ikke ferie kan du ikke reise... Anonymous poster hash: 1a746...1e4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Men kan ikke jeg reise blir ferien ødelagt for hele familien. For mannen nekter å reise alene med barna. Og vi taper for mye penger til at vi kan reise på ferie ett annet tidspunkt Anonymous poster hash: 99b32...05c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 Gå til sjefen og fortell det som det er. De fleste sjefer vil vel gjøre det de kan for å hjelpe en ansatt som har dummet seg ut:) Anonymous poster hash: 2cc2f...704
☆☆☆ Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 Men kan ikke jeg reise blir ferien ødelagt for hele familien. For mannen nekter å reise alene med barna. Og vi taper for mye penger til at vi kan reise på ferie ett annet tidspunkt Anonymous poster hash: 99b32...05c Får du ikkje ferie må du på jobb. Då må du nok stramme opp mannen slik at ungane får ferien sin. Det er diverre ikkje opning i ferielova for å utebli frå jobb fordi ein har bestilt ferie.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Men kan ikke jeg reise blir ferien ødelagt for hele familien. For mannen nekter å reise alene med barna. Og vi taper for mye penger til at vi kan reise på ferie ett annet tidspunkt Anonymous poster hash: 99b32...05c Sånn er det jo bare dessverre, du har "bæsjet på leggen" og må ta konsekvensen av det. Dette er jo ingen andre sin skyld enn din, og får du ikke ferie når du hadde tenkt må du ta konsekvensen av at du ikke sjekket dette skikkelig. Men det kan jo hende du er heldig da, at ingen andre på jobben din har samme ønske som deg. Er det derimot veldig mange med samme ønske så sliter du litt. Anonymous poster hash: 1a746...1e4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 Gå til sjefen og fortell det som det er. De fleste sjefer vil vel gjøre det de kan for å hjelpe en ansatt som har dummet seg ut:) Anonymous poster hash: 2cc2f...704 Får håpe du har rett, de bruker å være veldig greie ellers. Anonymous poster hash: 99b32...05c
☆☆☆ Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Gå til sjefen og fortell det som det er. De fleste sjefer vil vel gjøre det de kan for å hjelpe en ansatt som har dummet seg ut:) Anonymous poster hash: 2cc2f...704 Får håpe du har rett, de bruker å være veldig greie ellers. Anonymous poster hash: 99b32...05c Det meste brukar å ordne seg
catchbaby Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 På min jobb er også bare ferien ønsker - arbeidsgiver og jeg kan endre helt fram til 14 dager før. Trur jeg, eller om det var tre uker.
L'attente Skrevet 9. april 2014 #11 Skrevet 9. april 2014 Jeg trodde at når vi skrev oss opp på ferie lista på jobben så skulle vi få ferie de ukene, sånn er det på mannen sin jobb. Jeg begynte der i februar i fjor så hadde ikke ferie da og tenkte derfor ikke over det. Men har nå skjønt via andre på jobb at den lista er kun ønsker, og at det ikke er sikkert vi får de ukene vi har skrevet opp. Men vi har jo allerede bestilt og betalt ferie tur de ukene, og er ikke bare å avbestille det siden vi reier med venner. Skjønner jo at jeg må krype til sjefen og fortelle om min dumhet og håpe det blir tatt hensyn til siden den endelige listen ikke er klar. Men hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke får ferie de ukene? Fader at det er mulig å være så dum Anonymous poster hash: 99b32...05c Men det går nok sikkert greit da :-) de fleste får jo ønskene sine.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 9. april 2014 #12 Skrevet 9. april 2014 Det er ganske normalt, det der, at ferieønskelista nettopp er ei ønskeliste. Men det du kan gjøre, er å fortelle sjefen din at du handlet i god tro og allerede har bestilt og betalt feriereisen. Da vil sjefen gjør det h*n kan for å oppfylle dine ønsker, men det er ingen garanti. Og det vil nok lønne seg for deg å være nokså ydmyk. Får du ikke ferie, så får du ikke ferie. Da må du stramme opp mannen og få han til å reise alene med barna.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #13 Skrevet 9. april 2014 Jeg trodde at når vi skrev oss opp på ferie lista på jobben så skulle vi få ferie de ukene, sånn er det på mannen sin jobb. Jeg begynte der i februar i fjor så hadde ikke ferie da og tenkte derfor ikke over det. Men har nå skjønt via andre på jobb at den lista er kun ønsker, og at det ikke er sikkert vi får de ukene vi har skrevet opp. Men vi har jo allerede bestilt og betalt ferie tur de ukene, og er ikke bare å avbestille det siden vi reier med venner. Skjønner jo at jeg må krype til sjefen og fortelle om min dumhet og håpe det blir tatt hensyn til siden den endelige listen ikke er klar. Men hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke får ferie de ukene? Fader at det er mulig å være så dum Anonymous poster hash: 99b32...05c Men det går nok sikkert greit da :-) de fleste får jo ønskene sine. Hvordan vet du at de fleste får ønskene sine? Anonymous poster hash: c07d2...1b0
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #14 Skrevet 9. april 2014 Gå til sjefen og fortell det som det er. De fleste sjefer vil vel gjøre det de kan for å hjelpe en ansatt som har dummet seg ut:) Anonymous poster hash: 2cc2f...704 Får håpe du har rett, de bruker å være veldig greie ellers. Anonymous poster hash: 99b32...05c Dette går jo ikke på greie sjefer. Om det er veldig mange som ønsker ferie samme uke er det ikke mye rettferdig at den som tok seg til rette og bestilte tur før listene var klare er den som før ønsket oppfylt. Det vil føles ganske urettferdig for de som kanskje ikke fikke førstevalget sitt i fjor men som ble lovet førsterett i år f.eks. Slike ting kan skape ganske store gnissninger i miljøet på jobb og det er veldig viktig at sjefen fordeler ferien rettferdig. Om det er mange som ikke får ønsket sitt oppfylt er det vanlig at det går på omgang hvem som får førstevalget sitt... Anonymous poster hash: 1a746...1e4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #15 Skrevet 9. april 2014 Jeg får gå til sjefen i morgen, men fytti som jeg gruer meg, føler meg virkelig ikke høy i hatten nå. Det føles så ille nå at jeg vurdere å si opp hele jobben, men vet jo at det ikke blir lett å få ny jobb, så er ikke ett realistisk alternativ Anonymous poster hash: 99b32...05c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #16 Skrevet 9. april 2014 Jeg klorer meg fast til håpet siden jeg kun har 40% stilling fast, men tar ekstra vakter når det er noe og at sommers tid er det veldig stille der og mange sommervikarer. Men det er mange som har satt seg opp de ukene, men jeg var det første som satte meg opp på de ukene. Jeg får gå til sjefen med lua i hånden som de sier Der jeg har jobba før var det rullering, du ble satt i en ferie pulje, også var det 1 år tidlig, 2 år midt og 3 sent, og så starta det på nytt med tidlig. Så eneste erfaring jeg har med sånne lister er fra mannens jobb. Anonymous poster hash: 99b32...05c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #17 Skrevet 9. april 2014 Hvor mange uker har du satt deg opp på og i hvor mange av ukene har dere bestilt ferie? Jeg ville tatt en ydmyk tone og krysset fingre. Anonymous poster hash: 13166...118
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #18 Skrevet 9. april 2014 Men herregud, mange må planlegge og bestiller tur et halvt år før selve ferien - er det virkelig så vanlig å ikke få ferie når en ønsker? Min ferie er bestemt fra politisk hold så jeg vet alltid når jeg har ferie (skole). Dette bør ikke bli et problem da, si det som det er, og så ordner det seg nok. Anonymous poster hash: c6f37...81a
Virginia. Skrevet 9. april 2014 #19 Skrevet 9. april 2014 På min jobb er også bare ferien ønsker - arbeidsgiver og jeg kan endre helt fram til 14 dager før. Trur jeg, eller om det var tre uker. Innen 1.mai skal arbeidstakere ha fått avklart når de får ferie. Det skal helt spesielle omstendigheter til for at en arbeidsgiver skal kunne endre på dette, og en ansatt kan etter loven ikke endre dette ensidig. Men fatt mot HI: De fleste får som oftest ønskene sine oppfylt, og dersom du ikke gjør det kan du høre med kolleger som kanskje bare har ført opp disse ukene tilfeldig om de kan være så snille å bytte med deg (f.eks. mot en tjeneste fra deg en annen gang.)
Virginia. Skrevet 9. april 2014 #20 Skrevet 9. april 2014 Men herregud, mange må planlegge og bestiller tur et halvt år før selve ferien - er det virkelig så vanlig å ikke få ferie når en ønsker? Min ferie er bestemt fra politisk hold så jeg vet alltid når jeg har ferie (skole). Dette bør ikke bli et problem da, si det som det er, og så ordner det seg nok. Anonymous poster hash: c6f37...81a Jeg har til sammen 18 år i arbeidslivet bak meg hittil, og har aldri jobbet noe sted hvor en vet med sikkerhet at en får ferie bestemte uker om sommeren før litt ut på våren. Men jeg har også alltid hatt ledere som forsøker å oppfylle ønsker og fordele ferie rettferdig etter slike prinsipper som en annen nevnte over her.
catchbaby Skrevet 9. april 2014 #21 Skrevet 9. april 2014 På min jobb er også bare ferien ønsker - arbeidsgiver og jeg kan endre helt fram til 14 dager før. Trur jeg, eller om det var tre uker. Innen 1.mai skal arbeidstakere ha fått avklart når de får ferie. Det skal helt spesielle omstendigheter til for at en arbeidsgiver skal kunne endre på dette, og en ansatt kan etter loven ikke endre dette ensidig. Men fatt mot HI: De fleste får som oftest ønskene sine oppfylt, og dersom du ikke gjør det kan du høre med kolleger som kanskje bare har ført opp disse ukene tilfeldig om de kan være så snille å bytte med deg (f.eks. mot en tjeneste fra deg en annen gang.) Aaaaah, ja det stemmer! Takk Men ferier ellers i året - sånn utenom sammenhengende sommerferie kan endres var det to eller tre uker før?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #22 Skrevet 9. april 2014 Får du ikke ferie så går det ann å prøve å få en sykemelding. Det har jeg gjort en gang jeg ikke fikk ferie når jeg hadde bestilt. Gikk helt fint det. Anonymous poster hash: 3f938...21b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #23 Skrevet 9. april 2014 Har satt opp 4 uker, 3 første ukene er vi stor familie med mine, dine og våre, siste uka har vi satt opp for å ha en uke hvor vi kan tilpasse bedre etter alderen på våre siden det er endel år imellom de og særkulls. Ferie ukene er nøye planlagt i samarbeid med 2 andre familier, min eks og mannens eks. Turen som er bestilt strekker seg over de 2 første ukene. Anonymous poster hash: 99b32...05c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #24 Skrevet 9. april 2014 Får du ikke ferie så går det ann å prøve å få en sykemelding. Det har jeg gjort en gang jeg ikke fikk ferie når jeg hadde bestilt. Gikk helt fint det. Anonymous poster hash: 3f938...21b Samme her Anonymous poster hash: 0b304...3db
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #25 Skrevet 9. april 2014 Får du ikke ferie så går det ann å prøve å få en sykemelding. Det har jeg gjort en gang jeg ikke fikk ferie når jeg hadde bestilt. Gikk helt fint det. Anonymous poster hash: 3f938...21b Fint med arbeidsmoral ja.... Anonymous poster hash: c2ba0...fc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå