Gå til innhold

4500 kr for en dåpskake?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nesten ikke ord for å beskrive hvor kvalm jeg blir av dette. 4500 kr er mer en mange bruker på en bryllupskake til den store dagen de skal huske for resten av sitt liv. Inkludert lokale, 2-retters til 30 gjester, kakebord osv har de brukt minst like mye som mange bruker på et bryllup. 

Den dama har fått sitt siste klikk fra meg, jeg er ikke interessert i å sponse kjøpefesten hennes videre. Og ja, jeg vet at jeg nå "sponser" henne med klikk, men jeg klarer ikke å la være å ta opp dette temaet. Dama bor i Skien, ikke i Hollywood. Det er utrolig hvor ulike to søstre tilsynelatende kan være. Den ene er en perfeksjonist og sykelig opptatt av fasade, den andre er en avslappet vegeterianer.  

Anonymous poster hash: efa8e...858
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! Hun som laget den kaka ler nok hele veien til banken :D jeg sier herved opp min jobb som underbetalt sykepleier og starter kakeri - her i nabolaget hadde den kaka gått som hakka møkk :fnise:

Skrevet

Nå aner jeg ikke i det hele tatt hvem du snakker om, og jeg synes også at å skulle bruke 4500 på en kake er helt absurd, spiller ingen rolle hvilken kake det er.

Det sagt ville jeg (om jeg skulle døpt barna mine) ikke hatt problemer med å legge opp til en kjempefeiring av noe som skulle være en fantastisk dag, viktig både for familien, barnet og troen(for den står vel i sentrum for livene til de som døper vil jeg håpe), fremfor som du fremsetter det her som at bryllupsdagen er viktigere enn alt, omtrent.

Ha i bakhodet at de aller fleste, iallefall halvparten, av alle ekteskap ender i grøfta, og at bryllupsfester som mange ser dem i dag er en eneste stor bridezillaaffære hvor kjærlighet og resten av livet sammen slett ikke virker som om det er det som står øverst på agendaen.

Artig at du rangerer bryllup så mye foran dåp, synes jeg. Men det er nå meg. Mine unger er ikke døpt, og ikke er jeg gift i kirken, heller.

Skrevet

Betaler virkelig folk så mye for en kake? Tror jeg skal omskolere meg til dåpskakebaker.

Anonymous poster hash: 24e63...43c

Skrevet

Dere som sier at dere skal omskolere dere: Kaken ble vel levert av Villa Perlesukker, og jeg leste nylig et intervju med den dama der hun sa at til tross for at hun jobbet døgnet rundt, går de fremdeles ikke med overskudd. 

Anonymous poster hash: b0856...e68
Skrevet

Nå aner jeg ikke i det hele tatt hvem du snakker om, og jeg synes også at å skulle bruke 4500 på en kake er helt absurd, spiller ingen rolle hvilken kake det er.

Det sagt ville jeg (om jeg skulle døpt barna mine) ikke hatt problemer med å legge opp til en kjempefeiring av noe som skulle være en fantastisk dag, viktig både for familien, barnet og troen(for den står vel i sentrum for livene til de som døper vil jeg håpe), fremfor som du fremsetter det her som at bryllupsdagen er viktigere enn alt, omtrent.

Ha i bakhodet at de aller fleste, iallefall halvparten, av alle ekteskap ender i grøfta, og at bryllupsfester som mange ser dem i dag er en eneste stor bridezillaaffære hvor kjærlighet og resten av livet sammen slett ikke virker som om det er det som står øverst på agendaen.

Artig at du rangerer bryllup så mye foran dåp, synes jeg. Men det er nå meg. Mine unger er ikke døpt, og ikke er jeg gift i kirken, heller.

Jeg mener ikke at bryllup er viktigere en dåp, men bryllup er for voksne mennesker som faktisk vil huske dagen i ettertid. Det er da vanlig å bruke mer penger på bryllup en på en dåp som er for et barn som uansett ikke vil huske dette i ettertid? Man feirer barnet, og barnet bryr seg vel ikke om kaken koster 4500 kr eller er hjemmelaget? Om man velger å slå slik på stortromma for en dåp, burde vel foreldrene iallefall innrømme at arrangementet i hovedsak er for dem, ikke for barnet. At barnet har en fin dag er jo flott, men barnet vet jo ikke forskjellen på dåpsdag og en vanlig mandag...

Skrevet

Oi! Hun som laget den kaka ler nok hele veien til banken :D jeg sier herved opp min jobb som underbetalt sykepleier og starter kakeri - her i nabolaget hadde den kaka gått som hakka møkk :fnise:

Kakeri, haha, den var ny :-) likte det nye ordet der, mer fiffig enn bakeri ;-)

Anonymous poster hash: ccf68...01a

Skrevet

Dere som sier at dere skal omskolere dere: Kaken ble vel levert av Villa Perlesukker, og jeg leste nylig et intervju med den dama der hun sa at til tross for at hun jobbet døgnet rundt, går de fremdeles ikke med overskudd. 

Anonymous poster hash: b0856...e68

Den dåpskaka var ikke verdt 4500 kr. Jeg vet om mange, inkludert meg selv, som kunne produsert en lignende kake til en mye billigere pris. Tid koster penger, og jeg tipper at møtevirksomheten med frua for å få kaken perfekt slik som hun ønsket den, tok lenger tid en å faktisk lage kaken.

Skrevet

Jeg mener ikke at bryllup er viktigere en dåp, men bryllup er for voksne mennesker som faktisk vil huske dagen i ettertid. Det er da vanlig å bruke mer penger på bryllup en på en dåp som er for et barn som uansett ikke vil huske dette i ettertid? Man feirer barnet, og barnet bryr seg vel ikke om kaken koster 4500 kr eller er hjemmelaget? Om man velger å slå slik på stortromma for en dåp, burde vel foreldrene iallefall innrømme at arrangementet i hovedsak er for dem, ikke for barnet. At barnet har en fin dag er jo flott, men barnet vet jo ikke forskjellen på dåpsdag og en vanlig mandag...

Nei, men dåpen er jo ikke bare for dåpsbarnet, bortsett fra selve ritualet, som jeg ser det. Det er en feiring av tro, innvielse, familiebånd, starten på noe nytt og alt mulig annet, - selvfølgelig med og for barnet, men like mye for familien som feirer videreføring av tro og tradisjon, en feiring av det nye livet og hele den greia. 

Skrevet

Betaler virkelig folk så mye for en kake? Tror jeg skal omskolere meg til dåpskakebaker.Anonymous poster hash: 24e63...43c

Slå deg sammen med bakverket lengre her oppe, og start kakeri, hehe :-)

Anonymous poster hash: ccf68...01a

Skrevet

Og jeg som syns det var litt voldsomt å bruke 3500,- på én kake - og det er en 4-etg bryllupskake...!

Anonymous poster hash: 8c457...53c

Skrevet

Nei, men dåpen er jo ikke bare for dåpsbarnet, bortsett fra selve ritualet, som jeg ser det. Det er en feiring av tro, innvielse, familiebånd, starten på noe nytt og alt mulig annet, - selvfølgelig med og for barnet, men like mye for familien som feirer videreføring av tro og tradisjon, en feiring av det nye livet og hele den greia. 

Klart det, men pengemessig er det overhodet ikke vanlig å bruke like mye på en dåp som på et bryllup.

Skrevet

Er det så jævelig nøye det, da!?! La nå folk få bruke pengene sine på det de vil! Det er jo bedre at de bruker pengene sine så andre får glede av de, enn at de sitter å ringer på de uten å bruke.

Slutt å være så jantelov-misunnelige. Det er bare så utrolig patetisk!

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke problemet.

Dama har tjent pengene, og nå skal de brukes. Må da være mye bedre hun bruker de på en Norsk kvinnelig gründer som har startet sitt eget "kakari" enn at hun skal dra til Paris og bruke de på Prada?

Synes det er helt flott jeg!

Flere norske pengesterke mennesker burde sponse norske gründere istedenfor å bruke pengene sine bare på merkevarer og ellers være dødsgniene.

Det er så typisk, norke rikinger skal ha den flotteste bilen og den flotteste båten, men så er de skikkelig kjipe når de trenger service, reperasjoner og stell av luksusartiklene. Da skal det prutes og prutes, for de menneskene som jobber ræva av seg for å stelle luksusartiklene deres de fortjener ikke lønna si.

Fotballfrua skulle selvfølgelig ha en stor og flott dåpsfeiring, og det ser jeg heller ikke noe galt i, for hun har penger til å betale det og det er en stor familiefest. Da skal hun ha klapp på skulderen for at hun faktisk har betalt en bakedame godt for å lage akkurat den kaka hun vil ha istedenfor å gå runden og sjekke priser, prute og kanskje tigge til seg en sponset kake. Flott fotballfrue, du setter et godt eksempel her. En kakekunstner har fått godt betalt for å ha jobbet mye på forhånd med å produsere akkurat den kaken fruen ville ha!

Anonymous poster hash: 01d7d...b3d
Skrevet

Hehe åh hjelpes. Men seriøst var det hele kakebordet? Ingen bortgjemte gode hjemmebakte fra fam medlemmer? Det var pent og rosa men veldig stusselig utvalg. Muffins, kjeks m glasur og en kake???

Skrevet

hvilke kake er det dere snakker om ?? noen som kan legge ut en link ??

Anonymous poster hash: c6bc2...9b7
Skrevet

Håhå, det var litt av en pris ja! Men hvis man har så mye penger at man kan svi det av på en sånn kake, så hvorfor ikke?! Men må si meg enig i at jeg aaaaaldri ville betalt så mye for en sånn kake. Ikke verdt det i det hele tatt. Jeg har nettopp bestilt kake til 1- årsdag som er 100 ganger finere og mer detaljert og jeg betaler 1200 kr.

Anonymous poster hash: 84751...b0e

Skrevet

Dama har tjent pengene, og nå skal de brukes. Må da være mye bedre hun bruker de på en Norsk kvinnelig gründer som har startet sitt eget "kakari" enn at hun skal dra til Paris og bruke de på Prada?

Flere norske pengesterke mennesker burde sponse norske gründere istedenfor å bruke pengene sine bare på merkevarer og ellers være dødsgniene.

Det er så typisk, norke rikinger skal ha den flotteste bilen og den flotteste båten, men så er de skikkelig kjipe når de trenger service, reperasjoner og stell av luksusartiklene. Da skal det prutes og prutes, for de menneskene som jobber ræva av seg for å stelle luksusartiklene deres de fortjener ikke lønna si.

Fotballfrua skulle selvfølgelig ha en stor og flott dåpsfeiring, og det ser jeg heller ikke noe galt i, for hun har penger til å betale det og det er en stor familiefest. Da skal hun ha klapp på skulderen for at hun faktisk har betalt en bakedame godt for å lage akkurat den kaka hun vil ha istedenfor å gå runden og sjekke priser, prute og kanskje tigge til seg en sponset kake. Flott fotballfrue, du setter et godt eksempel her. En kakekunstner har fått godt betalt for å ha jobbet mye på forhånd med å produsere akkurat den kaken fruen ville ha!

Du har mange gode poeng i ditt svar. Men jeg er rimelig sikker på at kaken er sponset, da hun aldri nevner noen navn på firmaer uten at det er kjøpt og betalt, og Villa Perlesukker har blitt nevnt i flere innlegg den siste tiden. Det sammen med fotografen. Du vet ingenting om dama har prutet, for alt vi vet kan hun ha kontaktet alle leverandørene å bedt om sponsede produkter i bytte mot omtale på bloggen. Lokalet er nok ikke sponset, siden det knapt er et eneste bilde av det og at hun ikke har nevnt det ved navn. I tillegg eier fruen mange ekslusive plagg, sko og vesker selv om hun også shopper på billigbutikker. 

Dilemmaet her er at hun setter en standard som få har mulighet til å følge opp. Om hun har fått mesteparten gratis (å måtte betale 25% skatt er omtrent gratis) har det ikke kostet så mye for henne, men om en vanlig person skulle betalt dette selv hadde det kostet et lite bryllupsbudsjett. 

Jeg tipper også at Villa Perlesukker mistet mange potensielle kunder i det øyeblikket det ble informert om at den kaken kostet 4500 kr. Den var ikke komplisert nok til å forsvare den prisen. Jeg hadde aldri giddet å ta kontakt men henne for å spørre om pris engang, da jeg ikke er villig til å betale så mye for en såpass enkel kake, og ikke tør å tenke på prisen dersom kaken skal være mer komplisert. Den kaken hadde jeg fått for ca 1500 kr hos en kakebaker i min by.

Skrevet

Ein brukar pengane som ein vil :)

Vi brukte 4500 på middag på namnefesten i helga, kunne sikkert sluppe unna med halvparten om vi hadde lagd sjølv.

Skrevet

Du har mange gode poeng i ditt svar. Men jeg er rimelig sikker på at kaken er sponset, da hun aldri nevner noen navn på firmaer uten at det er kjøpt og betalt, og Villa Perlesukker har blitt nevnt i flere innlegg den siste tiden. Det sammen med fotografen. Du vet ingenting om dama har prutet, for alt vi vet kan hun ha kontaktet alle leverandørene å bedt om sponsede produkter i bytte mot omtale på bloggen. Lokalet er nok ikke sponset, siden det knapt er et eneste bilde av det og at hun ikke har nevnt det ved navn. I tillegg eier fruen mange ekslusive plagg, sko og vesker selv om hun også shopper på billigbutikker. 

Dilemmaet her er at hun setter en standard som få har mulighet til å følge opp. Om hun har fått mesteparten gratis (å måtte betale 25% skatt er omtrent gratis) har det ikke kostet så mye for henne, men om en vanlig person skulle betalt dette selv hadde det kostet et lite bryllupsbudsjett. 

Jeg tipper også at Villa Perlesukker mistet mange potensielle kunder i det øyeblikket det ble informert om at den kaken kostet 4500 kr. Den var ikke komplisert nok til å forsvare den prisen. Jeg hadde aldri giddet å ta kontakt men henne for å spørre om pris engang, da jeg ikke er villig til å betale så mye for en såpass enkel kake, og ikke tør å tenke på prisen dersom kaken skal være mer komplisert. Den kaken hadde jeg fått for ca 1500 kr hos en kakebaker i min by.

Om kaken er sponset skal de stå i teksten, og så vidt jeg vet har ikke det stått noe sted? Det er strenge regler for dette og en blogger har ikke lov å skrive positivt om produkter som er sponset uten samtidig å oppgi at det er sponset. Selv toppbloggere skirver om produkter og firmaer de er fornøyd, eller misfornøyd med innimellom uten at det er sponset.

Fruen hadde jo også ganske høye krav, Villa Perlesukker har jo vært hjemme hos henne to ganger med smaksprøve og utkast over kaken, slike ting er jo selvfølgelig også bakt inn i prisen hun har betalt. "Normale" dødelige som skal ha en dåpskake bestiller bare en bløtkake med bringebærfyll uten å trenge hjemembesøk, smaksprøver og tegninger over kaken på forhånd, og slipper da selvfølgelig også unna med en billigere pris....

Skrevet

Fikk hun den ikke sponsa da? Dyrt for en kake ja, men folk får prioritere som de vil med egne penger. Synes forresten også det kakebordet så litt stusslig ut, men igjen, hver sin smak. 

Anonymous poster hash: e184f...a15
Skrevet

Det var da ikke så mye å ta sånn på vei for?

Man velger selv hvordan man prioriterer og det er viktig for samfunnet at pengene sirkulerer.

Jeg er så glad at jeg ikke blir provosert av sånne bagateller, så slitsomt det må være.

Skrevet

Oi... den kaka skulle jeg likt å sett!

Skrevet

Hvordan vet dere hva kaken kostet?

Anonymous poster hash: 15611...2c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...