Tipp topp Skrevet 8. april 2014 #26 Skrevet 8. april 2014 Nå er jeg en av de som synes de som får arbeidsledighetstrygd godt kunne ha hatt plikt til å møte opp hver dag kl 8, så synes ikke spesielt synd på deg.
frk Nilsen Skrevet 8. april 2014 #27 Skrevet 8. april 2014 wow! det må være plagsomt å få telefon ca annen hver mnd.
håper85 Skrevet 8. april 2014 #28 Skrevet 8. april 2014 (endret) Synes hun gjør jobben fint.. Jeg blir glad jeg når nav ringer meg, om det er noe jeg har glemt eller for å tipse meg om diverse ting så føler jeg at hun gjør jobben sin.. Hvordan vet du at flere er misfornøyde med denne personen? I min sosiale krets diskuteres ikke nav-ansatte. Nå er jeg i mammapermisjon og har tidligere vært på aap, ønsker og komme meg ut i jobb når permisjonen er over så håper jeg får en "masete" saksbehandler som kan tuppe meg litt bak. Om du har finni ut at du er gravid nå, så er ett svangerskap 9 mnd. så er jo god tid til å f.eks ta noe tillkallingsvikar oppdrag ol. Søstra mi er gravid og jobber som vikar, hun turte ikke si på jobben at hun var gravid siden de søkte etter faste ansatte, hun sa hun var gravid og har fast stilling når hun er ferdig i permisjon. Så er jo ikke helt heldig unnskyldning at en er gravid heller. Jeg skal ikke snakke så høyt jeg, siden jeg har vært på aap frem til permisjonsstart, men jeg har tatt alt av kurs og gjort som de har bedt meg om. Kanskje ikke en har så god nytte av ett arbeidssøker kurs, men jeg likte det, visste hva jeg skulle hver dag og møtte mennesker. Endret 8. april 2014 av håper85
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #29 Skrevet 8. april 2014 Men ærlig talt, å bli oppringt annen hver måned er ikke i nærheten av å bli kalt for nav! Ser du virkelig ikke det selv? Ja, det kan virke unødvendig å gå et jobbsøkekurs på nytt når du har gått før. Men vet du, du kan lære noe mer der likevel. Og ikke minst så vil du ha noen som følger deg opp, heier på deg, kommer med tips og hjelper deg til å se muligheter du ikke har sett selv. Er du frisk så tar du imot. Jeg var i en lignende situasjon for en del år siden. Jeg hadde til og med flere år før dette vært med på å lage kursmateriell til jobbsøkekurs, så jeg mente det ville være bortkastede ressurser å ta meg med på et jobbsøkekurs rettet mot personer med høyere utdanning. Jeg stod da i en situasjon hvor jeg tok ekstravakter der jeg kunne (sprang fra kurs til vakt, fra vakt til kurs), og ville trolig innen kort tid få en jobb jeg egentlig var kvalifisert for. Nav insisterte, så jeg gjennomførte. Lærte ikke noe særlig nytt, men CV'en min ble bedre enn den var, det var motiverende ift jobbsøkeprosessen, det var sosialt. Jeg fikk meg jobb en måned etter kursslutt, ikke pga kurset, men pga kontakter jeg hadde opprettet før kurset startet. Men kurset var likevel nyttig. Nettopp fordi du er gravid så er det nå ekstra viktig for deg å skaffe deg en jobb. Du trenger å tenke ansvarlig med tanke på barnet du venter. Du bør tjene deg opp rettigheter til permisjonen. Og ikke minst så bør du ha en jobb å gå til etter permisjonen er over. Å søke jobb når du har vært utenfor arbeidslivet i nærmere to år, det er langt, langt vanskeligere enn det vil være for deg nå. Du har en saksbehandler som gjør jobben sin og som følger deg opp. Da er du faktisk heldigere enn de fleste andre. Om du mener at du ikke greier å samarbeide med denne saksbehandleren så får du be om å få bytte saksbehandler. Men det er et dårlig argument å be om bytte fordi saksbehandleren "maser" på deg annen hver måned... Det virker på det du skriver som om du mener du nå ikke bør jobbe før etter at du er ferdig med permisjonen. Da bør du tenke deg nøye om. Du risikerer å bli sittende arbeidsløs også etter permisjonen, du risikerer å komme inn i en vond sirkel hvor du har dårlig økonomi, ikke får jobb, dårligere økonomie, dårligere selvtillit, mindre attraktiv på arbeidsmarkedet pga det er lenge siden du har hatt jobb.... Er det den fremtiden du ønsker deg? Anonymous poster hash: 7eb85...190
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #30 Skrevet 8. april 2014 Et tips er å slutte å syte av velferdssamfunnet vårt, og se til å skaffe deg arbeid. Så slipper du mas fra nav annenhver mnd. Jeg får tlf fra sjefen minst en gang i uka på fritiden min om å jobbe overtid. Så det finnes jobber. Det er bare å gidde å søke. Eller flytte på ræva si om det er det som skal til. Anonymous poster hash: 2b1dd...401 Hvis du tror det er så enkelt så tar du feil. Finnes sikkert jobber der du bor, men her er det lite jobber. De fleste jobbene går på bekjentskap og flere av mine venner har måtte flytte pga lite jobber. Flere av firmaene har bunker med søknader liggende og flere av butikkene har fått over 100 søknader levert. Er ikke like enkelt i små byer der firma blir lagt ned! Anonymous poster hash: 75ac6...dd2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #31 Skrevet 8. april 2014 jøss! En som klager på at hun blir fulgt opp! Anonymous poster hash: 4c595...714
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #32 Skrevet 9. april 2014 Huff, det høres grusomt slitsomt ut Hi. Men i perioder ringer også arbeidsgiveren min nesten annenhver dag for å spørre om jeg vil ta ekstravakter. Hva synes du om det da? Anonymous poster hash: 916d4...c43 Jeg er faktisk vant med å bli ringt opp hver eneste dag, da jeg har jobbet fast og som tilkallingsvakt. Var på jobb innen en time når de ringte meg, så ikke klag på det før du vet alt om meg Anonymous poster hash: 75ac6...dd2
Iiiiik Skrevet 9. april 2014 #33 Skrevet 9. april 2014 Å bli oppringt annen hver måned er da virkelig ikke å bli plaget! NAVs jobb er jo å følge opp de som trenger offentlig støtte til livsopphold. Kanskje er det noe i formen til denne dama som provoserer deg, men frekvensen er ikke noe å klage over. Hun gjør jobben sin enkelt og greit.
Snuppelupp1988 Skrevet 9. april 2014 #34 Skrevet 9. april 2014 (endret) Høres ikke ut som mas, men ei som gjør jobben sin. Går selv på nav nå etter at jobben gikk konkurs. Jeg kunne slippe kurs pga min erfaring og lange tid i arbeid. Har sikkert gått på fem jobbkurs hos nav. Tre ganger da jeg var 18 og er på mitt andre kurs nå. Trenger det ikke og det er kjedelig. Men det viktigste er å komme seg ut av huset og være sosial. De på nav blir mye mer behjelpelig og har bare positiv erfaring så langt. De hadde ikke mulighet for å skaffe meg praksis plass, men dette ordnet jeg to dager i uken. Resten av uken går til nav kurs. Kommer ingen vei ved å sitte på ræva. Du tjener faktisk mer på det, enn å gå hjemme å dulle! Endret 9. april 2014 av Snuppelupp1988
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #36 Skrevet 9. april 2014 Vi har noen som deg.. Som går motvillig på jobbsøkerkurs eller andre tiltak og blir fornærmet over å bli oppringt eller kalt inn på samtale. De foretrekker visstnok å bare motta penger og ellers være i fred... Hilsen NAV ansatt. Anonymous poster hash: 222c7...469
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå