Gå til innhold

skedsmo kommune..


Anbefalte innlegg

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg var veldig lei meg da vi fikk plass til førstemann i Kjeller... Gruet meg.. Men jeg er glad vi ikke takket nei:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ingen skal få!
Skrevet

 

 

 

Hvis du takker nei til plass så kommer man vel bakerst i køen og er prioritert før neste år igjen. Ville takket ja, men at du ønsker å stå på venteliste på de du har søkt/eller søk overføring. Når man allerede har plass er man prioritert. Men Skedsmo kommune er da ikke så stor, kan da ikke være "milevis" å kjøre som du skrev i en annen tråd...Anonymous poster hash: 00b29...241

Neida, ikke milevis.. Men ganske lang vei totalt feil retning og forhold til jobb! Og vi har ikke råd til en bil til.. Så blir et helvete å få til rent logistisk + at barna blir gående i en barnehage hvor det mest sannsynlig ikke er noen andre barn som sovner til samme skoleAnonymous poster hash: 8f372...83f
Da får den med bil hente og levere om det ikke går kollektivt da. Anonymous poster hash: 00b29...241
Og la barna ha 10 timers dager.. Fordi den jævli bedritne kommunen her ikke klarer å bygge barnehager som ligger der folk bor!!

 

Vi skal alltids finne løsninger på hentingen og leveringen..

Men problemet er jo at barna ikke blir gående i barnehagen i nabolaget, med unger de skal begynne på skolen sammen med.. Og jeg hater tanken på at de skal begynne i en barnehagen og ha som mål å få flyttet de så raskt som mulig et annet sted.. Angrer på at vi flyttet i det hele tatt - noe vi paradoksalt gjorde for at barna skulle få det bedre

 

 

(Sorry for den sure tonen.. Men jeg er frustrert og lei meg..)

 

Anonymous poster hash: 8f372...83f

Du, vet du hva. De jeg kjenner som 'haaaater' Risløkka og Kjeller er gjerne litt 'spesielle' folk. De jeg kjenner som er misfornøyde har gjerne en deel utfordringer med seg selv.. Jeg har vært mye misfornøyd med Kjeller, søkte jo 'selvsagt' på Volla og de 'anerkjente' små barnehagene og fikk plass på Kjeller som ikke sto på lista. Men alt i al etter snart 6år med kjeller bhg har barna det BRA der og lærer masse. Og sånn har det vært for mange av de jeg kjenner som flyttet til Risløkka også. Men det har gått fint med alle disse barna:)

 

Disse barnehagene er ikke dårlige valg

Skrevet

Er det noen som har fått plass i Uglebakken her? :)

Vi har ganske nylig flyttet til Skjetten og det hadde vært koselig å bli kjent med andre småbarnsmammaer.

 

Anonymous poster hash: 5a0cf...562

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg har egentlig ikke noe problem med selve barnehagen.. Er sikker på at barna får det fint der.. Det er heller alle de ekstra utfordringene det skaper:

- barna går i bhg i en helt annen del av kommunen enn der de skal gå på skole - og noe av grunnen til at vi flyttet var at vi ville ha god tid til å bli kjent med folk og lokalmiljøet før skolestart

- så da må vi vurdere enda et barnehagebytte for eldste.. Og jeg får dårlig samvittighet for det!

- for å få hverdagen til å gå opp må vi kjøpe en bil til - og det har vi ikke råd til

- og så er det prinsippet - jeg skjønner nå St vi har vært utaktiske og at det hadde vært lurere å søke til kun et barn i stedet for søsken..

Skrevet

Ville jo heller hatt plass på Skjetten da faktisk.. For der skal de mest sannsynlig gå i barnehage

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...