Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #1 Skrevet 7. april 2014 har noen fått svar ang barnehageplass der?? Anonymous poster hash: 8f372...83f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #2 Skrevet 7. april 2014 Ja, vi har fått bekreftelse på barnehageplass, for ca 2 uker siden. Tror alle de som har fått plass på førstevalget har fått svar nå. Så går nok andre runde med opptak nå i april. Det enkleste er å logge seg inn på "søke barnehage" og dine aktuelle saker, der skal det stå en oppdatering tror jeg! Anonymous poster hash: 140ef...c39
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #3 Skrevet 7. april 2014 Ja, vi har fått bekreftelse på barnehageplass, for ca 2 uker siden. Tror alle de som har fått plass på førstevalget har fått svar nå. Så går nok andre runde med opptak nå i april. Det enkleste er å logge seg inn på "søke barnehage" og dine aktuelle saker, der skal det stå en oppdatering tror jeg! Anonymous poster hash: 140ef...c39 står bare 'under behandling' på søknadene.. men da bekrefter du egentlig mistanken min.. nemlig at vi ikke har fått førstevalget :/ Anonymous poster hash: 8f372...83f
nettie med 4 små Skrevet 7. april 2014 #4 Skrevet 7. april 2014 De som fikk førstevalget fikk svar 17 mars, andre pulje fikk beskjed 27/28 mars. Supleringsopptak pågår frem til 2 mai, innen da skal alle ha fått svar.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #5 Skrevet 7. april 2014 De som fikk førstevalget fikk svar 17 mars, andre pulje fikk beskjed 27/28 mars. Supleringsopptak pågår frem til 2 mai, innen da skal alle ha fått svar. å nei.. nå blir jeg i hvert fall stressa.. burde vi ikke ha fått svar da, siden vi har to stykker som begge har rett til plass?? Anonymous poster hash: 8f372...83f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #6 Skrevet 7. april 2014 De som fikk førstevalget fikk svar 17 mars, andre pulje fikk beskjed 27/28 mars. Supleringsopptak pågår frem til 2 mai, innen da skal alle ha fått svar. å nei.. nå blir jeg i hvert fall stressa.. burde vi ikke ha fått svar da, siden vi har to stykker som begge har rett til plass?? Anonymous poster hash: 8f372...83f Kan man ikke sjekke på nettet som hun over skrev? Anonymous poster hash: d5c7f...847
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #7 Skrevet 7. april 2014 Dere har nok ikke fått førstevalget i første og andre runde og er derfor avhengig av andre som har fått plass takker nei.... Får dere ikke førstevalget og er innen garantien får dere plass i en annen av de prioriterte barnehagene tenker jeg. Har inntrykk at de populære barnehagene i Skedsmo fylles opp av de med søskenprioritert veldig ofte... Anonymous poster hash: 140ef...c39
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #8 Skrevet 7. april 2014 Kan jeg spørre, hvilke er de "populære" barnehagene? Vi er nyinnflyttet i kommunen og skal ha plass til neste år. Anonymous poster hash: 07bed...b2e
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #9 Skrevet 7. april 2014 Det spørs hvor dere bor selvfølgelig. På Strømmen er Hagan, Sagelva og Strømmen ettertraktet. På Skjetten Løvehjerte og Breidablikk. På Asak ved Leirsund må man vente på plass. I Lillestrøm er Volla, Furulund, og endel andre mindre veldig populære, mens de man får plass i "til slutt" er Risløkka og Kjeller som er STORE basebarnehager som innimellom hvertfall har slitt med litt dårlig rykte og mangel på pedagoger... Anonymous poster hash: 140ef...c39
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #10 Skrevet 7. april 2014 Òg det er selvfølgelig bare de populære barnehagene vi har søkt.. for det er jo bare de som ligger forholdsvis greit til med tanke på å reise videre til jobb, og kanskje slippe å ha to biler.. Blir stressa nå merker jeg.. har veldig lite lyst til å måtte bytte barnehage enda en gang.. HI Anonymous poster hash: 8f372...83f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #12 Skrevet 7. april 2014 Vi bor ikke så kjempelangt unna Risløkka (Sten Tærud-området), har gått forbi denne kolossen flere ganger. Greit å vite hvis de har dårlig rykte... Anonymous poster hash: 07bed...b2e
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #13 Skrevet 7. april 2014 De som går på småbarnsavdelingen på Risløkka er visst veldig fornøyd men tidligere er det hvertfall 1 av de store avdelingene som ikke har hatt stabilt personale og mye ymse opplegg. Foreldre som har barn på de andre gruppene har vært tålig fornøyd så man kan jo håpe at de får ansatt noen nye dyktige folk (søkte etter 4 ped.ledere nå så jeg) og rydder opp i det som ikke fungerer... Anonymous poster hash: 140ef...c39
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #14 Skrevet 7. april 2014 Jeg ringte kommunen som kun sa at barna står på venteliste og at vi får svar innen 1. Mai - selv Oslo kommune klarer jo å send ut svar raskere.. Jeg som trodde at det skulle gå greit å få barnehageplass siden vi er godt innenfor å ha rett på plass, og han minste er nesten to i august.. Skal det ikke gå etter alder på de minste da? HI Anonymous poster hash: 8f372...83f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #15 Skrevet 7. april 2014 Slik jeg forstår det spiller alder ingen rolle her i Skedsmo slik det gjør i Oslo. Når de som har prioritert for spesielle behov og mangelpersonal trekker de lodd, først mellom de med søskenprioritet og så alle de andre. Det kan hjelpe å ta en telefon til kommunen, være hyggelig og presentere saken sin, mulig også en mail/ telefon til styrer i den barnehagen dere ønsker. Om de biter seg fast i navnet kan de huske det på opptaksmøter. Skedsmo kommune er en kommune i vekst med mye tilflytting av barnefamilier så kampen om barnehageplassene er stor for tiden, Håper det ordner seg for dere - lykke til! Anonymous poster hash: 140ef...c39
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #16 Skrevet 7. april 2014 Men hvordan avgjør de hvem som skal få f.eks førstevalget da hvis det ikke er alder? Er det helt vilkårlig da? Vi har ventet på barnehageplass siden oktober 2013 for ettåringen.. Og nå gir jeg opp snart! HI Anonymous poster hash: 8f372...83f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #17 Skrevet 7. april 2014 Det spørs hvor dere bor selvfølgelig. På Strømmen er Hagan, Sagelva og Strømmen ettertraktet. På Skjetten Løvehjerte og Breidablikk. På Asak ved Leirsund må man vente på plass. I Lillestrøm er Volla, Furulund, og endel andre mindre veldig populære, mens de man får plass i "til slutt" er Risløkka og Kjeller som er STORE basebarnehager som innimellom hvertfall har slitt med litt dårlig rykte og mangel på pedagoger... Anonymous poster hash: 140ef...c39 Og Melby på Skjetten, hvor jeg har mine barn:) Anbefales!! Anonymous poster hash: 15e1f...169
nettie med 4 små Skrevet 7. april 2014 #18 Skrevet 7. april 2014 Visstnok er det bare ettåringer som har krav på plass. Var det jeg fikk vite da jeg ringte kommunen i fjor. Men har ikke hørt om noen som ikke har fått plass i Skedsmo. Litt avhengig av hvor du bor, men mye mulig du får plass i Riisløkka eller Kjeller. Som noen skrev over er dette "oppsamlingsbarnehager".
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #19 Skrevet 7. april 2014 Dere får plass, men ikke nødvendigvis i en av de barnehagene dere har søkt. Hvis dere hadde fått plass der, så ville dere fått beskjed allerede. Det er fortsatt en mulighet for at dere får plass i en barnehage dere har søkt, men da er dere avhengig av at noen av de andre som har fått tilbud svarer nei til plassen. Hvis ikke får dere plass i en av de store barnehagene. Det at dere skal ha inn to barn, kan også gjøre det vanskeligere, fordi barnehagene ønsker en god sammensetning av barn i alle aldere og begge kjønn, så hvis de har mange søkere i en barnehage og de har f.eks få gutter født i 2011, så kan de ønsket en gutt født i 2011 og få det. Anonymous poster hash: 34875...e76
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #20 Skrevet 11. april 2014 Visstnok er det bare ettåringer som har krav på plass. Var det jeg fikk vite da jeg ringte kommunen i fjor. Men har ikke hørt om noen som ikke har fått plass i Skedsmo. Litt avhengig av hvor du bor, men mye mulig du får plass i Riisløkka eller Kjeller. Som noen skrev over er dette "oppsamlingsbarnehager". Du virker som du har peiling på barnehagene og opptaksreglene i skedsmo stemmer det? Fikk selvfølgelig tilbud om plass i Risløkka - selv om jeg mener vi krysset av for å ikke få svar fra andre enn de vi søkte på! :/ Er helt krise å gå der, pga logistikken.. Men hva er nå vår beste sjanse? Takke ja, sende klage + ny søknad på begge barna? Takke ja til kun ett barn, la det andre fortsette hos dagmamma + sende klage og ny søknad på begge to? Hvem prioriterer dem først nå? Barnemas plass som vil bytte, eller barn uten plass? Og kan det lønne seg å søke kun for ett barn først, og så det andre (da med søskenprioritet)?? Anonymous poster hash: 8f372...83f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #21 Skrevet 11. april 2014 Hvis du takker nei til plass så kommer man vel bakerst i køen og er prioritert før neste år igjen. Ville takket ja, men at du ønsker å stå på venteliste på de du har søkt/eller søk overføring. Når man allerede har plass er man prioritert. Men Skedsmo kommune er da ikke så stor, kan da ikke være "milevis" å kjøre som du skrev i en annen tråd... Anonymous poster hash: 00b29...241
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #22 Skrevet 11. april 2014 Hvis du takker nei til plass så kommer man vel bakerst i køen og er prioritert før neste år igjen. Ville takket ja, men at du ønsker å stå på venteliste på de du har søkt/eller søk overføring. Når man allerede har plass er man prioritert. Men Skedsmo kommune er da ikke så stor, kan da ikke være "milevis" å kjøre som du skrev i en annen tråd...Anonymous poster hash: 00b29...241 Neida, ikke milevis.. Men ganske lang vei totalt feil retning og forhold til jobb! Og vi har ikke råd til en bil til.. Så blir et helvete å få til rent logistisk + at barna blir gående i en barnehage hvor det mest sannsynlig ikke er noen andre barn som sovner til samme skole Anonymous poster hash: 8f372...83f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #23 Skrevet 11. april 2014 Hvis du takker nei til plass så kommer man vel bakerst i køen og er prioritert før neste år igjen. Ville takket ja, men at du ønsker å stå på venteliste på de du har søkt/eller søk overføring. Når man allerede har plass er man prioritert. Men Skedsmo kommune er da ikke så stor, kan da ikke være "milevis" å kjøre som du skrev i en annen tråd...Anonymous poster hash: 00b29...241 Neida, ikke milevis.. Men ganske lang vei totalt feil retning og forhold til jobb! Og vi har ikke råd til en bil til.. Så blir et helvete å få til rent logistisk + at barna blir gående i en barnehage hvor det mest sannsynlig ikke er noen andre barn som sovner til samme skole Anonymous poster hash: 8f372...83f Da får den med bil hente og levere om det ikke går kollektivt da. Anonymous poster hash: 00b29...241
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #24 Skrevet 11. april 2014 Hvis du takker nei til plass så kommer man vel bakerst i køen og er prioritert før neste år igjen. Ville takket ja, men at du ønsker å stå på venteliste på de du har søkt/eller søk overføring. Når man allerede har plass er man prioritert. Men Skedsmo kommune er da ikke så stor, kan da ikke være "milevis" å kjøre som du skrev i en annen tråd...Anonymous poster hash: 00b29...241 Neida, ikke milevis.. Men ganske lang vei totalt feil retning og forhold til jobb! Og vi har ikke råd til en bil til.. Så blir et helvete å få til rent logistisk + at barna blir gående i en barnehage hvor det mest sannsynlig ikke er noen andre barn som sovner til samme skoleAnonymous poster hash: 8f372...83f Da får den med bil hente og levere om det ikke går kollektivt da. Anonymous poster hash: 00b29...241 Og la barna ha 10 timers dager.. Fordi den jævli bedritne kommunen her ikke klarer å bygge barnehager som ligger der folk bor!! Vi skal alltids finne løsninger på hentingen og leveringen.. Men problemet er jo at barna ikke blir gående i barnehagen i nabolaget, med unger de skal begynne på skolen sammen med.. Og jeg hater tanken på at de skal begynne i en barnehagen og ha som mål å få flyttet de så raskt som mulig et annet sted.. Angrer på at vi flyttet i det hele tatt - noe vi paradoksalt gjorde for at barna skulle få det bedre (Sorry for den sure tonen.. Men jeg er frustrert og lei meg..) Anonymous poster hash: 8f372...83f
Gjest Ingen skal få! Skrevet 11. april 2014 #25 Skrevet 11. april 2014 Har barn i Kjeller, Eik. Flott avdeling:) hatt alle barna der. Poppel og. Masse 'galt' med Kjeller men ungene trives og det er et bra opplegg. Riisløkka har jeg blandede erfaringer fra venner om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå