Gå til innhold

Når fikk du strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sprakk som fy som 13-14 åring. Baksiden av låra ser ikke ut, hundrevis :P Har aldri vært tykk, så det er ikke det at overvekt har vært problemet. Vokste vel så raskt, og la på meg akkurat da i et pr mnds periode som gjorde det.

Graviditeter? 2 strekkmerker pr graviditet :D Flat mage før og etter :)

Anonymous poster hash: e32f1...fc7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kom frem ved vektNEDgangen gitt....Puppene fikk det når jeg sluttet og amme. Selv om jeg hadde alt for lite melk, hadde jeg "jur",- og da jeg stoppet krympet de fort. Mye fortere enn resten av kroppen. Og vips, strekkmerker.. Etter hvert kom det noen på magen og innside lår også... Ikke særlig store, men når jeg "drar" i huden så lyser de, store og hvite, nærmest mot meg, så det jeg har som henger nå, kommer nok til og henge for evig og alltid, for jeg tror ikke huden kan trekke seg mer sammen enn hva den har med så mange, bittesmå strekkmerker....;) Men skal ikke klage, ikke mye heng til at jeg har gått fra 115kilo som høygravid til 75 kilo....

Anonymous poster hash: 51106...897
Skrevet

Ikke sikkert du får noen. Første gangen fikk jeg ingen. Andre gangen fikk jeg plutselig noen på hoftene helt på slutten. Da var jeg på overtid. :P  Men de syntes ikke lenger.

Skrevet

Jeg hadde mage stram som et trommeskinn, og fikk ikke strekkmerker i det hele tatt. Fått to barn, og gikk opp 15 og 18 kg. Kjempetynn fra før, og huden fikk virkelig strekt seg. Veldig glad! Hverken min mor eller søster fikk, har hørt det er arvelig betinget, og at smøring ikke hjelper i det hele tatt.

Anonymous poster hash: fa2a1...6b3

Skrevet

Siste uka og dagene før termin sprakk både lår, rumpe og mage hos meg. Jeg smurte med olje dm skulle forebygge uten at det hjalp noe. Men strekkmerker er ikke verdens undergang, blekner med tiden.

Anonymous poster hash: f5b9f...673

Skrevet

Siste uka og dagene før termin sprakk både lår, rumpe og mage hos meg. Jeg smurte med olje dm skulle forebygge uten at det hjalp noe. Men strekkmerker er ikke verdens undergang, blekner med tiden. Anonymous poster hash: f5b9f...673

PS. Jeg fikk litt strekkmerker under puberteten også.

Anonymous poster hash: f5b9f...673

Skrevet

I Gro Nylander sin 'på vei' står det at hennes erfaring er at om du kan klype og få litt hud mellom fingrene vil den ikke sprekke. Om du ikke får tak i hud er det mer sannsynlig at den vil sprekke opp.

Synes det er veldig rart sagt, siden det er hormoner som påvirker strekkmerker.

Anonymous poster hash: 381a6...bd2

Skrevet

Fikk de som fjortis da jeg gikk en del opp og ned. Ett par på magen i 1. svangerskap å en hel haug i armhulene da melken kom.

Ingenting med nr to.

Skrevet

I puberteten. Fikk ingen i noen av de tre svangerskapene.

Anonymous poster hash: 396c9...67d

Skrevet

Første svangerskap fikk jeg strekkmerker i uke 38. Hadde ingen når jeg gikk og la meg en kveld, og våknet morgenen etter med vann i kroppen; strekkmerker over hele magen og hofter. Strekkmerker på brystene kom når melka kom for fullt noen dager etter fødsel.

Hadde bare lyst til å gråte, da jeg trodde jeg skulle slippe unna:/ denne gang merker jeg at strekkmerkene "sprekker" videre oppover, skikkelig kjipt.

Men mine forsvant nesten etter ett års tid... Viser selvfølgelig at huden er ødelagt men kun når man ser helt nær magen..

Anonymous poster hash: 1f761...5ea

Gjest cd0da
Skrevet

Vet faktisk ikke,men var nok på slutten for kunne ikke se noen, men når magen ble borte så jeg 6 små helt nederst

Skrevet

Jeg fikk under fødselen faktisk.

Dro på sykehuset uten et eneste strekkmerker. Kom hjem med baby og en mage full av lilla dype merker. Huttetu.

Men det kan godt hende du er heldig :)

Er uansett ikke verdens undergang.

Lykke til med fødsel!

Skrevet

Etter amming, har masse tynn, krakelert hud på oversiden av puppene pga de vokste seg ENORME under ammingen og så krympet tilbake igjen etterpå. Er 7 år siden.

Har også strekkmerker fra puberteten, de er på hoftene og lårene. De synes ikke fargemessig osv, men huden er strekt, tynn og søplete. Hater det!

Anonymous poster hash: 26c25...cd4
Skrevet

aldri

Anonymous poster hash: 100fa...28f
Skrevet

Første svangerskap fikk jeg ingen, smurte meg daglig og drakk tran.

Andre svangerskap fikk jeg fra ca. uke 33. Kjempe mye på magen og puppene. Tokk hverken tran eller smurte meg i det svangerskapet.

Jeg vet at smøring skal liksom ikke ha noe å si, men min erfaring er stikk motsatt. Jeg la også på meg nokså likt i begge svangerskapene.

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker på brystene tidlig i puberteten.

I mitt første svangerskap tok jeg tran og smurte meg med a-krem. Fikk noen bittesmå merker helt nederst på magen, men de viser ikke med mindre man går inn for å se dem.

Nå, i mitt andre svangerskap tar jeg også tran og smører meg. Det er mulig det ikke var det som hjalp meg, men jeg gjør det for sikkerhets skyld. (Tran ville jeg nok tatt uansett)

Jeg er 31 uker på vei og håper veldig på at det går bra denne gangen også.

Mamma har hele magen full av strekkmerker, derfor tenker jeg at jeg er ekstra disponert, siden det hovedsaklig er genetisk betinget.

Merker forresten stor forskjell på huden i ansiktet når jeg er flink å ta tran, den blir mye mykere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...