Gå til innhold

Røykere stinker!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei de kan heller ikke lese , store bokstaver på utsiden av røykpakka pluss ekkelt bilde men det skjønner de ikke.

 

Anonymous poster hash: a1f6c...c76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyking stinker, men det er ikke den lukten som irriterer meg mest ute blant folk. Det verste er alkohollukt og skitne menn. Toppen av stank er hvis en skitten alkis setter seg ved din side på bussen, DET stinker horribelt!

 

Anonymous poster hash: e6340...95c

Skrevet

Klassisk reaksjon fra røyker med dårlig samvittighet å trekke inn tykke mennesker. Nei, snakker ikke om alle de kategoriene du ramser opp, de aller fleste av dem har lidelser de ikke kan noe for. Men røyking er selvvalgt, og vi vet det er skadelig og for mange dødelig. De burde ta sin egen regning. Kom ikke her med sånt sludder " kvinner med underlivsskader" er du mindre begavet eller?

 

Anonymous poster hash: ed631...c2d

Haha, jeg prøvde bare å få frem ett poeng ;) det er MYE som er selvforskyldt, også en graviditet som kan føre med seg skader og i verste fall død. Skulle det eventuelt komme en slags lov som sier det som er selvforskyldt ikke skal dekkes så må det gjelde alle.

 

Anonymous poster hash: 19a3c...ad4

Skrevet

Røyking stinker, men det er ikke den lukten som irriterer meg mest ute blant folk. Det verste er alkohollukt og skitne menn. Toppen av stank er hvis en skitten alkis setter seg ved din side på bussen, DET stinker horribelt!

 

Anonymous poster hash: e6340...95c

Æsj, ja det er jeg enig i! Og de som drukner seg selv i parfyme før de drar ut... Og ikke minst de med dårlig hygiene..

 

Anonymous poster hash: 19a3c...ad4

Skrevet

Enig!! Det lukter grusomt. Mange røykere er utrolig egoistiske. Reiste nettop med noen som røykte. Dampa i vei fra solsenga, brydde seg ikke om at det var barn rundt som ble offer for passiv røyking. Virker som røyken dreper hjernecellene sakte men sikkert.

 

Anonymous poster hash: b30ad...62b

Skrevet

Enig i at det stinker, men røtk er jo så godt da :D

 

Anonymous poster hash: 2ac7f...350

Skrevet

Jeg mener at røykere som får helseproblemer som en direkte følge av røyking, type lunge og hjerte, burde betalt sine egne sykehusopphold. Det er så totalt selvforskyldt, og burde ikke belaste systemet.

 

Anonymous poster hash: ed631...c2d

og jeg synes overvektige, inaktive mennesker som lider av diabetes, hjerte- og karsykdommer også burde betale for egne sykehusopphold ;) de utgjør faktisk en større gruppe enn røykere. du vet at de har funnet ut at inaktivitet er farligere enn røyking? jeg forsvarer ikke røyking for det er idiotisk, men feil kosthold og inaktivitet er årsaken til enormt mange sykdommer og er et betydelig folkehelseproblem!!!! eller hva med narkomane, de burde jo også betale for egne sykehusopphold og helseoppfølging? eller hva med etterfølgene av anoreksia eller bulimi (det har jo mange implikasjoner)? eller hvordan er du har tenkt å ressonere videre???? hva med de som har arbeidet hardt (for hardt) og kroppen stopper opp til slutt? burde de kanskje ha tenkt på konsekvensene litt tidligere og stoppet opp (for enhver idiot vet jo at det er skadelig å stresse for mye)... hvor går grensen.... jeg kan dra det ut i det uendelige... jeg gir meg ende over for korttenkte mennesker som deg! blir helt pinlig berørt av å tenke på at du har stemmerett!!!! 

 

Anonymous poster hash: 28393...0d9

Skrevet

Om folk røyker eller ei får være opp til hver enkelt. Men jeg hadde satt pris på om røykere kunne gått litt lengre unna inngangen på kjøpesentre, sykehus etc i stedet for å stå i døren. Jeg tåler ikke røyk selv og det er utrolig kjipt å tetne til, og å få røde rennende øyne fordi folk absolutt skal stå i døråpninger på offentlige bygg og røyke.

 

Anonymous poster hash: b0ea5...445

Skrevet

Enig!! Det lukter grusomt. Mange røykere er utrolig egoistiske. Reiste nettop med noen som røykte. Dampa i vei fra solsenga, brydde seg ikke om at det var barn rundt som ble offer for passiv røyking. Virker som røyken dreper hjernecellene sakte men sikkert.

 

Anonymous poster hash: b30ad...62b

På mange strender i blant annet Spania er det ikke lov å røyke.

 

Anonymous poster hash: 76d19...f87

Skrevet

 

Det virker som mange røykere heller ikke kan lese, utenfor sykehus og kjøpesentre står det ofte ganske klart og tydelig at det er røyking forbudt.

 

At røykere er egoister er det ingen tvil om, ingen hyler vel så høyt om rettighetene sine som denne gjengen.

 

Anonymous poster hash: 1ac1d...b1f

Nå nei det er ikke korrekt. De som roper høyest er alenemødre som ikke har tatt ansvar og skaffet seg utdannelse og en god jobb, og derfor forventer at Nav både skal forsørge seg og betale for skolegang. De er nederst på rangstigen!

 

Anonymous poster hash: 334f6...fa4

Skrevet

Røykere stinker, det er ikke en mening, men fakta. MEn det er jo i grunn det minste problemet for røykeren. Tenk å være slave for noe så simpelt som sigaretter. De gjør innhogg i økonomien, de får deg til å stinke, de ødelegger helsen din og de rundt deg og Stjeler tiden din og tilbake får du ingenting. Eneste du får er å tilfredstille avhengigheten din, som du i utgangspunktet ikke hadde når du begynte å røyke. Jeg synes faktisk litt synd på de som ikke har vilje nok til å kutte. Snakk med legen deres så hjelper han dere med medisinering el. så er dere kvitt driten. Det er deilig å ha klart å slutte. Først nå ser jeg alle fordelene. Og faktisk så finnes det ingenting jeg savner.



Anonymous poster hash: 3c7b4...c8e
Skrevet

Æsj og fysj! Hater røyk!

 

Er en del på sykehuset for tiden i forbindelse med svangerskapet og ved hver eneste inngang står det skilt om at røyking ikke skal forekomme ved inngangen. Når jeg da ser noen som røyker der likevel blir jeg så sinna. Klarer ikke å si noe til de, men jeg hoster, harker og vifter tydelig foran nesen. Håper de får det med seg!

 

Skal de absolutt røyke så får de gjøre det en plass hvor de ikke plager andre.

 

Anonymous poster hash: 747ba...5e1

Skrevet (endret)

Jeg er enig med deg TS. Og for dere som drar alt mulig rart av "argumenter" inn i tråden; i motsetning til røyking går overvekt ikke utover andres helse og liv.

 

"I henhold til tall fra Verdens helseorganisasjon (WHO) er så mange som 600 000 årlige dødsfall på verdensbasis forårsaket av passiv røyking, det er om lag 1 av 100 dødsfall. Overført til Norge betyr det at rundt 400 personer dør hvert år. En rapport fra Folkehelseinstituttet beregner tallet til 160 dødsfall hvert år (4)."

 

http://www.helsedirektoratet.no/folkehelse/tobakk/royking/passiv-royking/Sider/default.aspx

Endret av Helene Harepus
Skrevet

Røkte før, men tenkte aldri over stanken før etter et par år sjøl om det blei kommentert. Hugsa eg gikk bak noken som røkte og hadde ikkje tatt meg en røyk på 2 daga, og etter det så slutta eg tvert. Blir faktisk flau over at eg lukta slik blant folk.

 

Samboere min røkte når vi blei sammen, men når vi flytta sammen og eg var gravid så måtte han fint holde god avstand til meg etter han hadde vert ute, for eg orka ikkje den lukta. Han slutta ganske kjapt. Det etterlate meg med den meininga at kan slutte ganske fort om man har den riktige motivasjonen. :)

 

Og til ho lenger oppe som tydeligvis mangler respekt for mennesker rundt seg; det er respektløst og ubehagelig at du røyker nett der du vil. Du mangler tydeligvis respekt for andre og deg sjøl. 

Skrevet

Da jeg slutta å røyke, ringte jeg rundt til mine ikke-røykende venner og ba om unnskyldning for all stanken. Jeg skjønte virkelig ikke hvor utrolig ubehagelig den lukta var for andre rundt meg mens jeg fremdeles var en røyker.

 

Nå, etter nesten åtte år som røykfri, synes jeg fremdeles det lukter helt grusomt. Jeg synes det er forferdelig å sitte ved siden av røykere på toget eller å sitte på uteserveringer hvis mange røyker rundt. Moren min forstår ikke hvorfor jeg ikke gidder bli med henne ut på verandaen og skravle mens hun røyker, men jeg synes rett og slett det er like utrivelig som å skulle være med henne på dass når hun skal tømme seg.

 

 

Anonymous poster hash: 5708d...efa

Skrevet

Jeg synes røyk lukter skrekkelig. Hensynsløse røykere gjør meg irritert.

 

Jeg er likevel ikke så lite intelligent at jeg kaller røykere dumme.

 

Anonymous poster hash: a4b20...93c

Skrevet

JAAAA jeg røyker!! Ikke særlig stolt nei.. Ganske flaut egentlig :P

 

Men står aldri foran kjøpesentre/i køer å røyker :o verste som finnes. Man kan vise litt hensyn.

Røyker helst når ingen ser meg. Tar det 4 timer før jeg får en røyk alene, ja så går det fint å vente :)

 

Ja jeg stinker til tider, men dusjer regelmessig og vasker klærne også.

 

Jeg er kanskje litt svak?

Føler vel da at overvektige kan settes i samme bås. Begge grupper har liten viljestyrke - bare fakta.

(mener godt overvektige, ikke +10-20 kg her, som damene her inne selv mener er overvekt, er slank selv - har litt gangsyn likevel :P )

 

Nei det er ikke sunt for verken kropp eller sjel, skal slutte, men må ha motivasjon først!



Anonymous poster hash: 361d0...4f0
Skrevet (endret)

Vet du hva? Hva du mener bryr oss røykere veldig lite. :)

 

Anonymous poster hash: 83693...eb8

Snakk for deg selv. Jeg har selv vært røyker, og da var min største frykt at det skulle stinke av meg. Jeg pusset feks tennene 5 gngr daglig.

 

For min del (sikkert fordi jeg er eks-røyker), er det mange andre lukter som er verre enn røyk. Parfyme og gammel pisselukt er enda verre.

 

Men ja, det er typisk at det står en gjeng å røyker utfor sentre og sykehus :P

Endret av Bakverket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...